PDA

View Full Version : Hand op bridge



Lander
19 februari 2010, 00:18
Hallo,

Ik hou altijd m'n rechterhand op de bridge, ik vind dit zeer lekker spelen en kan er ook heel snel mee alternate picken. Nu ben ik van plan om in de toekomst een LTD te kopen maar deze zijn bijna allemaal met floyd rose. Is het waar dat je gitaar snel ontstemt als je je hand daarop houdt / is dit mogelijk om je hand erop te houden?
Ik zie het niet echt zitten om 'zwevend' te spelen.
alvast bedankt.

ShredTallicA
19 februari 2010, 11:13
Hallo,

Ik hou altijd m'n rechterhand op de bridge, ik vind dit zeer lekker spelen en kan er ook heel snel mee alternate picken. Nu ben ik van plan om in de toekomst een LTD te kopen maar deze zijn bijna allemaal met floyd rose. Is het waar dat je gitaar snel ontstemt als je je hand daarop houdt / is dit mogelijk om je hand erop te houden?
Ik zie het niet echt zitten om 'zwevend' te spelen.
alvast bedankt.

Je kunt ook gewoon een gitaar kopen met fixed bridge,
Of anders laat je gewoon je floyd rose vastzetten.
Wat voor gitaar had je precies op het oog?

lindstrom
19 februari 2010, 11:37
Je kunt best prima de hand op de floyd doen, echter wel eerst even wat dikkere snaren monteren, dan is dat "ontstemmen" bij hand erop minder gevoelig.

de floyd vast zetten is ook een goeie optie.. (heb er een heel gemakkelijk truckje voor.. ) Ik maak wel wat voor je als je zover bent.. PM me dan maar..

Il_Falco
19 februari 2010, 12:34
ik hou mijn hand ook altijd op de brug van een strat. pook eruit gehaald en spelen. Daarom speel ik zelden of nooit op een les paul. Het geluid van een les paul vind ik super, maar ik moet dan heel mijn manier van spelen omgooien en dan zwevend gaan spelen..

lindstrom
19 februari 2010, 12:56
ik hou mijn hand ook altijd op de brug van een strat. pook eruit gehaald en spelen. Daarom speel ik zelden of nooit op een les paul. Het geluid van een les paul vind ik super, maar ik moet dan heel mijn manier van spelen omgooien en dan zwevend gaan spelen..

Onzin! Op een les paul kun je prima je hand op de brug leggen hoor.. Ik doe niet anders.. nooit problemen mee gehad..

Lander
19 februari 2010, 13:26
Je kunt ook gewoon een gitaar kopen met fixed bridge,
Of anders laat je gewoon je floyd rose vastzetten.
Wat voor gitaar had je precies op het oog?

LTD Kh 202


Je kunt best prima de hand op de floyd doen, echter wel eerst even wat dikkere snaren monteren, dan is dat "ontstemmen" bij hand erop minder gevoelig.

de floyd vast zetten is ook een goeie optie.. (heb er een heel gemakkelijk truckje voor.. ) Ik maak wel wat voor je als je zover bent.. PM me dan maar..

ok cool zal ik doen, kan wel nog een tijdje duren^^ alvast bedankt.

lindstrom
19 februari 2010, 13:58
Waar woon je ergens? je kunt namelijk dan ook even gezellig langskomen hoor..

ShredTallicA
19 februari 2010, 14:18
LTD Kh 202

Kijk anders even bij de "H" serie, die komen zo goed als overeen alleen hebben ze 3 modellen met vaste brug. :ok:

weird021
21 februari 2010, 20:06
ik kan je dit zeggen: koop GEEN gitaar met een FR-brug

ik zelf heb een KH-202 en heb over het gemuid niet echt te klagen. Maar een FR-brug ontstemt uw snaren enorm snel. Niet door je hand erop te houden maar wel door hem te gebruiken. Ik raad je een H-400 of is het de 401 ondertussen aan. of een ieder geval een LTD met fixed bridge. trouwens voor het geld dat je aan een KH-202 uitgeeft heb een je een veel betere LTD aangezien je bij de KH- series te veel voor de naam betaalt.

cheers

Heynis
21 februari 2010, 20:51
Vreemd... Ik heb nooit problemen gehad met het exessief ontstemmen van een gitaar bij (stevig) gebruik van een FR. Wel van lam draaiende schroeven, kwijtrakende stemschroefjes, vastroestende onderdelen en een hopeloze constructie als je je intonatie aan wilt passen. Doe mij maar een Wilkinson tremolo, die ontstemmen nauwelijks bij normaal gebruik en zijn een stuk beter af te stellen en te onderhouden.

Overigens speel ik op alle gitaren half zwevend (om het zo maar het beste te omschrijven). Meestal rust m'n pink ergens onder het achterste element, en gebruik ik dat als referentie voor de positie van m'n hand.

rudolf
21 februari 2010, 23:28
Ik merk dat ik het zelf ook steeds vaker doe nu ik wat langer speel. Gaat allemaal wat relaxter dan.

Lander
25 februari 2010, 15:52
Waar woon je ergens? je kunt namelijk dan ook even gezellig langskomen hoor..

Ik woon in België ^^