PDA

View Full Version : Vreemde 'zee' geluiden



TDZH
18 februari 2010, 22:04
Heey,

als ik probeer om mijn gitaar op te nemen met mijn (erg simpele) microfoon hoor ik een raar geluid over mijn opname heen. Het klinkt een beetje als water... Of als zo'n geluid dat je hoort bij een goedkope film over UFO's...
Weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik het kan verhelpen? Of lig het simpelweg aan mijn microfoon?

arcane
18 februari 2010, 22:32
Is dat constant? Of af en toe?
Of alleen als je een bepaalde plugin gebruikt? Ik heb nl. wel eens een plugin gebruikt, een demo-versie, en dan hoor je om de paar seconden een woesh geluid, ook een beetje als de zee zeg maar.

Roman
19 februari 2010, 09:39
post een sample zou ik zeggen.

TDZH
19 februari 2010, 17:28
Is dat constant? Of af en toe?
Of alleen als je een bepaalde plugin gebruikt? Ik heb nl. wel eens een plugin gebruikt, een demo-versie, en dan hoor je om de paar seconden een woesh geluid, ook een beetje als de zee zeg maar.

Ik hoor het vooral als ik de distortion van mijn gitaar aanzet. Maar zelfs wanneer die uitstaat wil het nog wel eens verschijnen

josan
25 februari 2010, 13:18
Ik hoor het vooral als ik de distortion van mijn gitaar aanzet. Maar zelfs wanneer die uitstaat wil het nog wel eens verschijnen

Ik zou zeggen een bak ruis met een faser effect eroverheen. Klinkt inderdaad een beetje naar het geluid van de branding. Voor 1 nummer wel leuk, maar niet als ondergrond voor elke track. Tenzij je surfmuziek maakt.;)

TDZH
25 februari 2010, 14:31
Ja zo klinkt het inderdaad... Alsof je een Fasher of Chorus aan hebt staan... Weet iemand waarom ik dit heb?

josan
26 februari 2010, 12:22
Je zult je opstelling moeten bekijken. Stap 1. Neem eens iets anders op dan je gitaar, dan kun je bepalen of het de opnameapparatuur is of de gitaar.