PDA

View Full Version : Band opnemen met ux2 interface



Ezyduck
18 februari 2010, 17:44
Ik ben er nogal nieuw in..
In de oefenruimte wil ik de band opnemen door de UX2 te gebruiken en Reaper te
gebruiken als recordingsoftware.

Ingangen zijn:
Mic 1&2
instrument input (gitaar/bas) 1&2
Line inputs 1&2
stereo monitor out.

Thuis gaat de gitaar in instr. 1 en via podfarm krijgt Reaper het signaal binnen.
Daarna kan ik om de beurt sporen stapelen.
Mijn vraag is deze: hoe kan ik eerst de gehele band opnemen (incl. drums) om de gespeelde track als guide te gebruiken. Is dat een microfoon in het midden van de oefenruimte en god zegene de greep ?

Terminus
19 februari 2010, 13:06
Enige probleem dat ik met die aanpak zie is dat de drummer dan met zichzelf mee moet spelen. Dat kan lastig worden.

harrie-beton
20 februari 2010, 12:11
bladzijde 14:
http://line6.com/data/l/0a060072153e747a739e447303/application/pdf/GearBox%203.5%20and%20later%20Recording%20Setup%20 Guide%20%28Rev%20A%29%20-%20English.pdf

Je maakt een denkfout denk ik. Je kunt met de ux2 TWEE kanalen tegelijk opnemen. Of line 1 en line2 OF mic1 en 2. De ux2 is twee kanaals en niet een vierkanaals opname apparaat.
Als je toch iets op wilt nemen zou ik het zo doen:
Een goede mic voor het drumstel. Vrij laag zodat de kick goed te horen is.
Een tweede mic over de schouder van de drummer langs, gericht op de snare.
Dan eerst de drums opnemen terwijl de band zachtjes meespeelt.
Dan drums afspelen en gitaren opnemen.
Dan de bas op 1 kanaal en gitaar op kanaal 2.
Dan drums afspelen en gitaren
Dan een derde gitaar en zang opnemen.

Ezyduck
20 februari 2010, 19:26
Harrie, Terminus, bedankt voor het antwoord!
@Harrie: ik heb thuis gestoeid met mijn ux2 (dual mode) maar ik krijg nog steeds bij reaper het signaal op een spoor binnen. Dus dat zou betekenen dat het signaal van de 2 mikes bij het drumstel op een spoor terechtkomen. Klopt dit of doe ik iets verkeerd ?

Terminus
21 februari 2010, 10:29
Bij Reaper moet je je sporen op een mono send zetten. Welke twee dat zijn voor de mic zijn weet ik niet, maar als bv Mic 1 send 1 is (denk het niet, maar bijvoorbeeld) klik je bij Reaper mono input - send 1 en voor track 2 mono input - send 2.