PDA

View Full Version : vraag over blackmore en genz.benz



Orpheo
18 februari 2010, 16:34
ik heb een engl sovereign op marktplaats staan,en ik kreeg de volgende deal,waar ik jullie mening van wil horen.

mijn sovereign voor een engl blackmore met een 212 genz benz cab...speakers weet ik niet.wat denken jullie,is dit voor mij positief? of ga ik dik achteruit? ik ken genz benz namelijk niet.hij zegt dat ie made in usa is,is dat mogelijk,of pure kolder?

sjaak1990
18 februari 2010, 16:42
Er zijn 3 soorten genz-benz 2x12's... http://www.genzbenz.com/?fa=detail&mid=1409&sid=419&cid=93

Ik heb vaak positieve dingen over de g-flex gelezen maar kan dit niet bevestigen want heb er nog nooit één in het echt gehoord.

Prijsindicatie voor Amerika: http://guitars.musiciansfriend.com/product/GenzBenz-GB-212GFlex-2x12-Ported-Guitar-Cabinet?sku=481321&src=3LGZWXX1

Jouwn oude sovereign zou wel minder waard zijn dan een nieuwe, de nieuwe is zo te zien zo'n 2000 euro en een blackmore zo'n 1250 dus het lijkt mij wel een eerlijke ruil die zelfs in je voordeel lijkt te zijn, alleen hangt dat er wel vanaf welke genz-benz cab het is. Verder moet het wel jouwn geluid zijn want straks is die cab nog zo goed en vind jij het niks.

Lexvandoef
18 februari 2010, 17:02
Heb een keer zo' g-flex bespeeld, vond het 3 keer niks. Veels te veel onbruikbaar laag en lompigheid wat er uit die kast kwam.

Mitch
18 februari 2010, 17:10
D'r stond toch pas een "joepie ik heb een Sovereign" topic? :chicken:

Die ported GnzBnz, verschrikkelijk zeg. Heel rommelig in het laag, ik vond het helemaal niks, maar goed: je hebt best een aparte smaak, misschien combineert het bij jou juist wel goed. Maar wees gewaarschuwd...

Marc Oblivian
18 februari 2010, 17:15
RedBuell van het forum heeft een Genz Benz cab (icm 5150). Je zou hem eens kunnen vragen.

Orpheo
18 februari 2010, 17:52
D'r stond toch pas een "joepie ik heb een Sovereign" topic? :chicken:

Die ported GnzBnz, verschrikkelijk zeg. Heel rommelig in het laag, ik vond het helemaal niks, maar goed: je hebt best een aparte smaak, misschien combineert het bij jou juist wel goed. Maar wees gewaarschuwd...

dank voor de waarschuwing.

de sovereign was ook als handelswaar bedoeld.als ik m niet kon verkopen was t n leuke toevoeging,maar n goede ruil laat ik niet schieten.

wel goed te weten, dat van die cabs!

minoin
18 februari 2010, 18:05
Dan ben ik blijkbaar de enige die ze helemaal niet slecht vond.
Ik vind de 2 x 12" van Genz Benz van erg goeie kwaliteit, klinkt als een 4 x 12", maar idd een boost in het laag. Op zich geen ramp met amps die dat kunnen gebruiken als Laney's.
De Blackmore gehad, top ding, gewoon spartaanse topENGL.

Orpheo
20 februari 2010, 14:28
Ik heb 'm vandaag maar weer eens getest, en ik kan maar een ding zeggen:

bluh.

Ik vind mijn sovereign een stuk beter.

Ik heb nu wel een klein GAS probleem. Ik heb namelijk de nieuwe mesa mark 5 daar gezien, en natuurlijk, ik MOEST 'm even testen. Boy, toch wel een fijne mesa! ik weet niet of ik 'm zo tof vind als de engl se, maar dan nog... hij heeft 3 kanalen minder, minder 'features' (die schakelbaar zijn) maar wel 3 kanalen die BRUIKBAAR zijn in tone, met per kanaal 6 modes die ook BRUIKBAAR zijn. tis imho geen echt high-gain monster, hoewel ie dat natuurlijk wel trekt, en tis iets totaal anders dan m'n JMP of m'n SE.

De JMP en de SE blijven, en de sovereign gaat MISSCHIEN weg tegen de mk5. de blackmore komt er bij mij dus niet in.

Thiez
20 februari 2010, 16:55
Mag ik vragen met wat voor cab je de blackmore hebt geprobeerd en wat je settings waren en volume?
Wat beviel je niet aan de blackmore wat de souvereign wel had?

Orpheo
20 februari 2010, 18:34
Mag ik vragen met wat voor cab je de blackmore hebt geprobeerd en wat je settings waren en volume?
Wat beviel je niet aan de blackmore wat de souvereign wel had?

de blackmore had geen onafhankelijke mastervolumes, en hij bood vooral niet iets nieuws of meer dan de sovereign. gebrek aan reverb, geen onafhankelijke volumes,dat waren de dealbreakers.als ik de mk5 niet aan de tand had gevoeld,was het wellicht een ander verhaal,maar ik heb t nog nooit meegemaakt dat ik zó onder de indruk was van n amp, op de jcm800 na,en in mindere mate m'n engl se... dat eerste kanaal is te schakeen van superhelder tot lekker smooth, 2e kanaal geeft een lekkere crunch tot pittige drive,en 3 is n lead-monster. een gave aanvulling op de se en jmp/jcm. de sovereign voegt nuks toe,maar dat is bekend,ik had m alleen aks handelswaar met als optie behouden.

Thiez
20 februari 2010, 20:50
Ok, ik heb zelf de souvereign nooit geprobeerd en het lijkt me geweldig tof ding opzich wel. Heb hem eigenlijk altijd laten staan omdat het een combo is en ik meer fan ben van losse top met cab.
Ik had eerst mijn twijfels over de blackmore maar ik ben hem gaan waarderen en zeker met de greenback marshall kast eronder geeft het heerlijk scheurende distortion die ik zocht voor hardrock. Hij is uiteraard wel minder voor strakke metal maar aangezien ik toch meerendeel hardrock speel is het voor mij de uitkomst en tot dusver heb ik mijn K&E V30 cab ook nog wat misschien nog wel gaat blijven.

De blackmore heeft wel onafhankelijke master volumes. Wanneer je geen footswitch gebruikt schakelt hij automatisch over bij het wisselen tussen low en high gain maar zodra je er een footswitch in doet zijn de mastervolumes los te switchen.
Maar het is idd een erg basic versterkertje en zeker als je hem naast de SE zet is het rete spartaans uiteraard.

De mesa MK5 heb ik idd ook geprobeerd staat hier ook bij de muziekzaak en heeft een geweldige toon inderdaad. Vond hem erg lekker om te bespelen maar toch blijf ik bij mesa die smerige scheur missen die wel in een marshall of soldano of iets dergelijks zit. En bij hardrock geeft dat wel een extra sfeertje vind ik.
Maar de MK5 is zeker een zeer muzikaal versterkertje waar een geweldig geluid in zit. en ik kan begrijpen dat je die verkiest over een blackmore ja. zeker als je nog een SE en een JCM thuis hebt staan. Dan heb je echt van alles wat. HEEL er mooie collectie heb je dan waar ik in ieder geval rete jaloers op ga zijn ;) en dan ook nog die dikke les paul collectie erbij.... damn you!

caliban
20 februari 2010, 21:41
Maar de MK5 is zeker een zeer muzikaal versterkertje waar een geweldig geluid in zit. en ik kan begrijpen dat je die verkiest over een blackmore ja. zeker als je nog een SE en een JCM thuis hebt staan. Dan heb je echt van alles wat. HEEL er mooie collectie heb je dan waar ik in ieder geval rete jaloers op ga zijn ;) en dan ook nog die dikke les paul collectie erbij.... damn you!

Door de JCM en SE snap ik het ook wel, maar een mark V vind ik echt een beetje overdreven qua prijs. Kan je beter een IV of III kopen vind ik. De V lijkt me wat té qua opties.

Thiez
20 februari 2010, 22:20
Ja ok de prijzen van mesa vind ik ook aardig hoog liggen. Ik heb zelf nooit een IV of III uitgeprobeerd maar vond de mark V erg lekker. Vind de mark series van mesa eerlijk gezegd lekkerder klinken dan de rectifiers. Ze zijn net iets meer mijn smaak denk ik.

Orpheo
20 februari 2010, 23:15
de 5 is maar 30 euro duurder dan de 4, volgens dijkman. ik vind de 5 veel toffer ook,omdat ie 3 totaal onafhankelijke kanalen heeft, en ieder kanaal is compleet te tweaken. daarom heb ik liever de 5 dan de 4.

caliban
20 februari 2010, 23:32
de 5 is maar 30 euro duurder dan de 4, volgens dijkman. ik vind de 5 veel toffer ook,omdat ie 3 totaal onafhankelijke kanalen heeft, en ieder kanaal is compleet te tweaken. daarom heb ik liever de 5 dan de 4.

Als dat echt maar 30 euro is inderdaad, maar natuurlijk kan je een IV tweedehands vinden!

Orpheo
21 februari 2010, 14:12
Als dat echt maar 30 euro is inderdaad, maar natuurlijk kan je een IV tweedehands vinden!

Mk 4 vs mk5:
geen dubbele master volume (absoluut noodzakelijk imho, tenzij de amp ECHT zo tof is dat ie 't niet nodig heeft, denk ac30 en jcm800)

partieel gedeelde eq voor eerste en tweede kanaal

minder aanstuurmogelijkheden bij de mk4 dan bij de mk5 per kanaal.

Ik kan een mk4 topje kopen voor 1400E, zonder de footswitch of de reverb... dan heb ik liever dat ik dat dok en de sovereign erbij inruil, dan 2 amps die 't voor mij beiden net niet zijn.


anders gezegd: wat zouden jullie doen? sov+1400 voor de mk5, of de sov houden, en 1400 voor een tweedehands mk4?

caliban
21 februari 2010, 16:20
Mk 4 vs mk5:
geen dubbele master volume (absoluut noodzakelijk imho, tenzij de amp ECHT zo tof is dat ie 't niet nodig heeft, denk ac30 en jcm800)

partieel gedeelde eq voor eerste en tweede kanaal

minder aanstuurmogelijkheden bij de mk4 dan bij de mk5 per kanaal.

Ik kan een mk4 topje kopen voor 1400E, zonder de footswitch of de reverb... dan heb ik liever dat ik dat dok en de sovereign erbij inruil, dan 2 amps die 't voor mij beiden net niet zijn.


anders gezegd: wat zouden jullie doen? sov+1400 voor de mk5, of de sov houden, en 1400 voor een tweedehands mk4?

Ik easily optie 2, maar dat is goesting. Als een mark 5 echt jouw ding is, snap ik dat je voor optie 1 gaat, maar anders. Er zijn heel veel super amps vind ik.

Orpheo
21 februari 2010, 20:42
Ik easily optie 2, maar dat is goesting. Als een mark 5 echt jouw ding is, snap ik dat je voor optie 1 gaat, maar anders. Er zijn heel veel super amps vind ik.



de 5 klonk direct fantastisch,in iedere setting,de 4 was tweaken en puzzelen tot je erbij omviel. dat maakt de 5 aantrekkelijker voor mij.

caliban
21 februari 2010, 23:07
de 5 klonk direct fantastisch,in iedere setting,de 4 was tweaken en puzzelen tot je erbij omviel. dat maakt de 5 aantrekkelijker voor mij.

Dan is dat de eerste mark die direct goed klinkt oid :D

Orpheo
22 februari 2010, 00:56
Dan is dat de eerste mark die direct goed klinkt oid :D

haha mee eens. het insturen van n fijne sound is heel makkelijk,en iedere togglesetting heeft/geeft n lekkerr,bruikbare sound.wil t eigenlijk niet toegeven,maar t slacht mn se bijna af,en hakt m in mootjes.


bijna ;)

hij,de mk5, is super. tig keer toffer dan de 4.ik heb voor t eerst in jaren weer n echte gas-aanval.

caliban
22 februari 2010, 01:02
echte gas

Sig waardig eigenlijk :)

Orpheo
22 februari 2010, 11:56
Sig waardig eigenlijk :)

nou ja,zo vaak heb ik geen 'echte' gas. kende ik de mk5 maar toen ik de engl se kocht. lache detail. als ik de se inruil,hoef ik maar 200e minder te dokken dan met sovereign!

caliban
22 februari 2010, 12:01
nou ja,zo vaak heb ik geen 'echte' gas. kende ik de mk5 maar toen ik de engl se kocht. lache detail. als ik de se inruil,hoef ik maar 200e minder te dokken dan met sovereign!

Dat is ook niet de moeite dan :???:
De SE is een supervette versterker, maar voor mij veel te ingewikkeld.

Orpheo
22 februari 2010, 13:44
Dat is ook niet de moeite dan :???:
De SE is een supervette versterker, maar voor mij veel te ingewikkeld.

nee man, het is inprikken en gaan met die banaan. de knopjes lijken ingewikkeld, maar het is eigenlijk verdomd eenvoudig! je kan alles aanzetten, of uitzetten :D en er staat bij wat het knopje doet. contour, mid edge, gainboost, reverb, bright, megalow punch, depth... het staat erbij, en het spreekt voor zich. een deel van de EQ is VOOR de gainstages, en een deel NA, net als bij de mesa mark series. je hebt ook nog eens vintage/modern mode (simpel gezegd, tube of solid state rectifier) en high/low power, wat ook voor zich spreekt. het valt reuze mee. je begint met je 4 'standaard' kanalen, 1 tubedriver met EQ en eentje zonder, dus feitelijk, 6 kanalen, en die kan je tweaken. tis net als de mk4/5 of de roadking, of de diezel vh4, maar dan alles 'schakelbaar' en met veel meer toneshape opties.


damn ik wil die mk5 :D

Ricochet
22 februari 2010, 13:58
damn ik wil die mk5 :D

Koop dat ding nou maar...volgende maand heb je toch weer wat anders...:soinnocent:

caliban
22 februari 2010, 14:58
nee man, het is inprikken en gaan met die banaan. de knopjes lijken ingewikkeld, maar het is eigenlijk verdomd eenvoudig! je kan alles aanzetten, of uitzetten :D en er staat bij wat het knopje doet. contour, mid edge, gainboost, reverb, bright, megalow punch, depth... het staat erbij, en het spreekt voor zich. een deel van de EQ is VOOR de gainstages, en een deel NA, net als bij de mesa mark series. je hebt ook nog eens vintage/modern mode (simpel gezegd, tube of solid state rectifier) en high/low power, wat ook voor zich spreekt. het valt reuze mee. je begint met je 4 'standaard' kanalen, 1 tubedriver met EQ en eentje zonder, dus feitelijk, 6 kanalen, en die kan je tweaken. tis net als de mk4/5 of de roadking, of de diezel vh4, maar dan alles 'schakelbaar' en met veel meer toneshape opties.


damn ik wil die mk5 :D

Ik vind het ook niet echt moeilijk ofzo, maar gewoon allemaal niet zo nodig.

En die vintage modern switch is volgens mij iets met verplaatsing van de EQ naar een gainstage eerder (allezja eentje uitgeschakeld en een andere erachter gezet).

Ik denk dat de EQ bij de vintage na de derde en modern na de vierde gainstage is. Voor de gainstages zijn gewoon filters zoals bij elke ENGL (heel veel laag weghalend).

Orpheo
22 februari 2010, 15:02
Ik vind het ook niet echt moeilijk ofzo, maar gewoon allemaal niet zo nodig.

En die vintage modern switch is volgens mij iets met verplaatsing van de EQ naar een gainstage eerder (allezja eentje uitgeschakeld en een andere erachter gezet).

Ik denk dat de EQ bij de vintage na de derde en modern na de vierde gainstage is. Voor de gainstages zijn gewoon filters zoals bij elke ENGL (heel veel laag weghalend).

Ik had juist begrepen dat vintage/modern te maken had met de rectifier.

dat 't filters zijn, dat is natuurlijk evident; dat is bij IEDERE amp zo. alleen de ene is actief (mesa/boogie heeft her en der actieve gebruikt) en anderen zijn passief, zoals bij marshalls en engls.

@ricochet: tis niet zo dat ik iedere week een nieuwe amp of gitaar heb ;) wel vaak nieuwe pickups, maar ook dat is nu wel een beetje klaar aan het zijn :)

caliban
22 februari 2010, 21:56
Ik had juist begrepen dat vintage/modern te maken had met de rectifier.

dat 't filters zijn, dat is natuurlijk evident; dat is bij IEDERE amp zo. alleen de ene is actief (mesa/boogie heeft her en der actieve gebruikt) en anderen zijn passief, zoals bij marshalls en engls.

@ricochet: tis niet zo dat ik iedere week een nieuwe amp of gitaar heb ;) wel vaak nieuwe pickups, maar ook dat is nu wel een beetje klaar aan het zijn :)

Bij de SE is er toch altijd een solidstate rectifier?

Orpheo
22 februari 2010, 22:17
Bij de SE is er toch altijd een solidstate rectifier?

ben er nu niet meer zeker van.ik.. check t alaik weer thuis ben.

caliban
22 februari 2010, 22:29
ben er nu niet meer zeker van.ik.. check t alaik weer thuis ben.

Houseofenglamps heeft het schema niet meer online staan, niet dat er zoveel van klopte maar toch normaal wel buis functies.