PDA

View Full Version : Mad professor deep blue delay



Row
18 februari 2010, 10:49
Hallo,

Ik ben van plan om van mijn eerste loon een nieuw delay pedaal te kopen.
Nu heb ik een filmpje van de mad professor deep blue delay gehoord en vond
deze erg mooi klinken. Maar ik vroeg me af of dit pedaal het geld waard is en of er betere delay pedalen in die prijsklasse zijn? Alvast bedankt.

Mvg, Rowin.

almarvk
18 februari 2010, 10:52
Ik verplaats deze naar Effecten.

lindstrom
18 februari 2010, 10:53
deze staat verkeerd lijkt me. even de juiste subforum gebruiken! (Almarvk je was me net voor :) )

verder is het echt een tof pedaal maar de MXR Carbon Copy is betaalbaarder en net zo bruikbaar. (in mijn ogen net zo goed)

Tankman
18 februari 2010, 11:00
deze staat verkeerd lijkt me. even de juiste subforum gebruiken! (Almarvk je was me net voor :) )

verder is het echt een tof pedaal maar de MXR Carbon Copy is betaalbaarder en net zo bruikbaar. (in mijn ogen net zo goed)

+1

De TC Electronic Nova Repeater zit in de prijsklasse van de MXR, en is ook zeker noemenswaardig.

Row
18 februari 2010, 11:05
+1

De TC Electronic Nova Repeater zit in de prijsklasse van de MXR, en is ook zeker noemenswaardig.

Daar zat ik inderdaad ook naar te kijken maar ik heb gelezen dat het gebruikersgemak niet optimaal is. Mijn prijsklasse ligt tot € 280,00.

lindstrom
18 februari 2010, 11:15
Daar zat ik inderdaad ook naar te kijken maar ik heb gelezen dat het gebruikersgemak niet optimaal is. Mijn prijsklasse ligt tot € 280,00.

voor dat geld kun je idd wel wat "duurders" veroorloven. maar,.. waarom zou je? bedieningsgemak van de Carbon Copy is erg fijn en hij is betaalbaar.. € 149,- bij een locale dealer hier in Utrecht.

Mitch
18 februari 2010, 12:02
Ik vind de DBD absoluut zijn geld niet waard. Het is een mooi klinkende delay, dat zonder meer, maar voor een gewone digitale delay met goede filtering van de sound, zonder tap tempo of modulatie...nee. Zwaar gehyped op wat Amerikaanse fora, waarschijnlijk omdat een paar andere pedalen van dezelfde maker wel erg goed in de smaak vallen en de aanschafprijs belachelijk hoog is. Dat doet het altijd goed bij bepaalde mensen. :soinnocent:
Ik heb 'm wel eens meegenomen in een multi test.
Meteen een kleine cursus zoekfunctie:
Zoeken
Geavanceerd zoeken
Zoeken binnen titel
Zoeken binnen subforum Effecten
"delay"

Tankman
18 februari 2010, 12:09
Daar zat ik inderdaad ook naar te kijken maar ik heb gelezen dat het gebruikersgemak niet optimaal is. Mijn prijsklasse ligt tot € 280,00.

De Repeater is juist wel makkelijk. De Nova Delay is de wat lastiger te bedienen.

Rick trodat
18 februari 2010, 12:21
Dat ding is toch een kruising tussen een analoge en een digitale.

In ieder geval sta ik op de wachtlijst voor de malekko 616. Zeer vergelijkbaar met de carbon copy, maar iets meer mogelijkheden.

Mitch
18 februari 2010, 12:56
Dat ding is toch een kruising tussen een analoge en een digitale.
En dat houdt in?
De Deep Blue Delay is gewoon een digitale delay met klankfiltering zoals bij een analoge delay en het droge signaal volgt een analoog pad. Het punt is alleen dat dat in de verkooppraat ontzettend wordt benadrukt en er niet bij wordt gezegd dat dat bij zoveel delays het geval is...

JvD.
18 februari 2010, 15:12
deze staat verkeerd lijkt me. even de juiste subforum gebruiken! (Almarvk je was me net voor :) )

verder is het echt een tof pedaal maar de MXR Carbon Copy is betaalbaarder en net zo bruikbaar. (in mijn ogen net zo goed)
Hahaha!
De carbon copy is echt helemaal niets vergeleken de deep blue.
de deep blue heeft meer repeats en hardere repeats.
De eerste repeat van de carbon copy is echt half zo zacht als je eerste aanslag. met de deed blue kun je echt met jezelf samen spelen.
Ik heb in dijkman een keer de dea shootout gehouden. alles wat ze hadden aan delay aangesloten. in tien minuten was de duidelijke winnaar de deep blue.
Het kost wat maar ik ben dik tevreden.
Ik doe wel vooral heel veel postrock en shoegaze spelen.

tomdiedom
18 februari 2010, 15:30
er zit ook een mixknop op de carbon copy he.....;)

ik zelf heb er geen last van, de eerste repeat klinkt bij mij evenhard met de mix voluit, of net ietsje harder, moeilijk te zeggen.

lindstrom
18 februari 2010, 15:58
Hahaha!
De carbon copy is echt helemaal niets vergeleken de deep blue..

nogmaals,.. in mijn ogen!!



de deep blue heeft meer repeats en hardere repeats.
De eerste repeat van de carbon copy is echt half zo zacht als je eerste aanslag. met de deed blue kun je echt met jezelf samen spelen..


er zit ook een mixknop op de carbon copy he.....;)

ik zelf heb er geen last van, de eerste repeat klinkt bij mij evenhard met de mix voluit, of net ietsje harder, moeilijk te zeggen.


De repeats moeten voor mijn goesting minder aanwezig zijn en dat maakt de carbon copy ideaal, sterker nog, ik heb de mix knop op 11 uur staan en ik vind hem al erg aanwezig.

het is dus maar waarvoor je het gebruikt. voor mijn doel is de CC perfect!

j-op
18 februari 2010, 19:22
Ik zou kijken of je op eBay één van de Malekko Echo 600's (of 300) kunt scoren. Of de Maxon AD999 of AD900? Als je toch van plan bent om het geld uit te geven lijkt het mij slimmer om het dan in 1 keer aan een heel goeie uit te geven, in plaats van na een tijdje erachterkomen dat er toch wat beters is.

De Carbon Copy is inderdaad ook prima, maar wat klinkt dat ding ongelooflijk donker. Zelfs de Dark versie (die ik heb) van de Malekko 600's klinkt niet zo donker.

Rick trodat
19 februari 2010, 11:16
Ik denk dat het donkere juist iets is wat je zoekt in een analoge delay. Maar zoals hiervoor werd gezegd, het is maar net waarvoor je het gebruikt.

Ik gebruikt een lichte delay voor solo's. Soms kan een digitale delay dan een beetje in de weg zitten.

lindstrom
19 februari 2010, 11:26
Ik gebruikt een lichte delay voor solo's. Soms kan een digitale delay dan een beetje in de weg zitten.

Precies wat ik bedoel! echt, had het niet beter kunnen verwoorden.. "in de weg zitten" precies zoals het is.

Shaggy
19 februari 2010, 18:52
Hallo,

Ik ben van plan om van mijn eerste loon een nieuw delay pedaal te kopen.
Nu heb ik een filmpje van de mad professor deep blue delay gehoord en vond
deze erg mooi klinken. Maar ik vroeg me af of dit pedaal het geld waard is en of er betere delay pedalen in die prijsklasse zijn? Alvast bedankt.

Mvg, Rowin.


Waarom vind jij hem mooi klinken en waar ga je hem voor gebruiken?

Naar mijn mening is het een overpriced pedaal die ik op zich wel mooi maar ook irritant vind klinken en voor mij niet toepasbaar is voor het muziek wat ik maak. De sweetspot voor de blend kon ik iig niet vinden. Verder past het pedaal ook totaal niet in hetzelfde straatje als de carbon copy. Wat de cc kan kan de dbd weer niet en vice versa...

JeroenP
20 februari 2010, 00:25
Een andere optie binnen deze prijsklasse is de maxon ad999pro. Deze kan net iets meer dan de normale versie en klinkt erg lekker! Al kom ik bij delay-discussies altijd terug op een ad-80 (ibanez). Deze klinkt gewoon waanzinnig vet! Al denk ik dat je aan mijn laatste advies niet veel zou hebben aangezien hij niet nieuw te kopen is.

Dirk_Hendrik
20 februari 2010, 00:44
Een andere optie binnen deze prijsklasse is de maxon ad999pro. Deze kan net iets meer dan de normale versie en klinkt erg lekker! Al kom ik bij delay-discussies altijd terug op een ad-80 (ibanez). Deze klinkt gewoon waanzinnig vet! Al denk ik dat je aan mijn laatste advies niet veel zou hebben aangezien hij niet nieuw te kopen is.


Waardoor we op deze wijze doorredenerend weer lekker terug komen bij de good old Ibbie AD9 en dus ook de vergeten Ibbie ADL, CD10 en AD99 die allemaal met gemiddeld geduld 2e hands te vinden zijn voor een fractie van wat een Mad professor delay moet opbrengen.

En anders op zoek naar een 2ehands EH DMM. Die ook minder kost dan die MP en niet voor niets z'n reputatie al een 30 jaar hoog houdt.

Mad Professor.. prima delay maar echt veel te overprized voor z'n kunnen.:stop:

Row
21 februari 2010, 15:36
Waarom vind jij hem mooi klinken en waar ga je hem voor gebruiken?

Naar mijn mening is het een overpriced pedaal die ik op zich wel mooi maar ook irritant vind klinken en voor mij niet toepasbaar is voor het muziek wat ik maak. De sweetspot voor de blend kon ik iig niet vinden. Verder past het pedaal ook totaal niet in hetzelfde straatje als de carbon copy. Wat de cc kan kan de dbd weer niet en vice versa...

Ik wil gaan gebruiken voor solo's en in combinatie met cleane rifjes. Ik wil gelijk een goede delay kopen. Ik zat ook te kijken de maxon AD999 of de Nova Delay. Erg moeilijk. Ik speel vooral rock/pop op een gibson sg standard.
Iedergeval bedankt voor jullie reacties!