PDA

View Full Version : nieuwe versterker aanschaffen



joelvereycken
17 februari 2010, 23:32
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe buizenbak aan te schaffen. Ik ga mijn London City Hornet 50 verkopen.

Mijn budget is maximaal 1400 euro. Waar ik nu aan dacht was de mooie aanbieding bij feedback: Marshall JVM210H + 1960A kast voor 1400. Als er suggesties zijn dan hoor ik dat graag. (Zoizo een Stack met 4x12. Top mag zowel 100 als 50 watt zijn, niet meer/minder)

Ik speel btw over een Boss GT-10

Edit:
Ik speel vooral:
van All Time Low / Mayday Parade muziek etc. (Powerpop e.d) tot de dikke Post Hardcore sounds van Underoath / A Day To Remember / Alesana etc.

Alvast bedankt!

caliban
17 februari 2010, 23:58
Beter een v30-cabinet kopen dan die 1960 A denk ik. Orange 4*12 of zo! Die JVM klinkt prima, maar test ook wel wat anders.

Thiez
18 februari 2010, 02:24
Op marktplaats staat eventueel een engl powerball setje. head+cab. erg leuk setje misschien ook voor je. Gewoon lekker hoop uitproberen.

caliban
18 februari 2010, 12:44
Dat zou prima gaan, maar veel mensen klagen over het steriele van de powerball, en ergens klopt er nog wel iets van. Voor underoath is het zeer doenbaar, maar een vuiler klinkende amp is altijd fijn.

iWishmaster
18 februari 2010, 15:34
Ik kan tientallen namen van versterkers noemen die dat kunnen. Zou je wat meer info willen geven, zoals waarom wil je je London City verkopen? Wat is er mis met het geluid?

Gebruik je de amp models van de GT-10 of alleen de effecten?

Hoe heb je hem aangesloten: In de fx-loop, voor de amp, rechstreeks in de return van de amp of met de 4-kabel-methode?

Thiez
18 februari 2010, 16:07
ik denk dat marshall voor hardcore sounds vrij modderig is. dan moet je al een tubescreamertje of iets ervoor zetten om het strakker te maken.

sjaak1990
18 februari 2010, 16:44
Wat is de reden dat je die JVM wilt? De 410 heads waren 800-900 euro een tijdje terug in Engeland dus vind dit geen geweldige aanbieding eerlijk gezegd.

Ik hoop dat je geen gt-10 voor de amp gaat gebruiken want dan gaat het hele idee van een goede weg (imo). JVM zou ik er niet voor nemen, zeker niet de 2 kanaals. Die amp is gewoon te dun dergelijke sounds naar mijn mening, en ook niet echt strak maar kan ook niet zeggen dat ze bij underoath de meest strakke sound hebben (wel een erg mooie sound!). Vind de 1960a niet lekker klinken met een jvm, v30 cabs vind ik er lekkerder mee en greenback cabs al helemaal.

Thiez
18 februari 2010, 17:22
Er zijn hele hoop lekkere versterkers. Je moet echt zelf gaan proberen. En ik zou aanraden 2e hands te kopen. Zeker met buizentops scheelt dat vaak toch wel veel.

Engl savage of Engl blackmore is misschien ook wel wat voor je?
Of een peavey 5150 ook gave versterkers (kunnen beetje noisy zijn maar scheuren als een gek)

joelvereycken
18 februari 2010, 18:48
De sound van Engl (wat denk ik typische love it or hate it amps zijn) spreekt mij niet erg aan. En de 5150 van Peavey vind ik TE noisy. De Marshall sound daarentegen heb ik altijd al mooi gevonden. En ik denk dat ik er veel kanten mee op kan, vooral met die GT-10 erbij, kun je je eigen sound wel goed creeeren.

Op dit moment gebruik ik mij GT-10 inderdaad ook als preamp (rechtstreeks van output naar return), het klinkt gewoon stukke beter dan de stock sound van mijn LC in mijn mening. Ik denk dat Underoath zelf Orange tops gebruikt, maar dit is helaas niet in mijn budget. En ik ben ook geen voorstander van tweedehands kopen (bovendien zijn 2e hands Orange amps niet snel te vinden).

Er is opzich niks mis met het geluid van mijn LC, het is een prima versterker, maar toch vind ik dat de sound het net niet heeft. (Wat logisch is voor die prijs) Bovendien ben ik echt toe aan een 4x12 met losse top.

Mochten er nog meer suggesties zijn, ik hoor het graag.

Bedankt voor jullie moeite ;)

Thiez
18 februari 2010, 19:40
wil je drive uit je versterker halen of uit je gt-10? want als je het uit je gt-10 pakt kun je gewoon een simpelere versterker pakken met minder mogelijkheden omdat het meeste van je sound toch gemaakt word in je gt-10.

Marshalls heb je ook nog veel verschillende mogelijkheden. je hebt uiteraard de JCM800 als echte klassieker maar dat heeft denk ik niet genoeg gain voor je. Je zou misschien eens kunnen kijken naar de DSL of de drie kanaals TSL (JCM 2000). Ik vond persoonlijk de DSL lekkerder klinken dan de JVM maar de JVM had voor mij ook gewoon te veel mogelijkheden met al die gainstages.

iWishmaster
18 februari 2010, 21:14
Die London Cities zijn toch echt prima versterkers en ik denk dat als je een 4x12" + top wilt, je voor dat geld nieuw niks echt beters koopt, alleen iets groters :makeup:. Ik kan me er ook weinig bij voorstellen dat de GT-10 beter klinkt als preamp. Misschien thuis op de bank op laag volume, maar op standje oorlog in een band zeker niet. Speel je in een band?

Maargoed, dan nog eens: wat mis je aan het geluid van de London City? Die klinkt toch redelijk Marshall-achtig: niet bijzonder veel gain, niet echt strak, niet echt 'bruut' of 'lomp', maar voor rocksounds juist perfect. Heb je te weinig gain / distortion? Te weinig bas? Wat zijn je instellingen (dus ook het volume)?

joelvereycken
19 februari 2010, 10:42
Mijn London City kan simpelweg gewoon echt niet op tegen de mega sound van een 4x12 marshall met JVM top.

Bovendien kan ik meer uit de stock sound van de JVM halen dan uit mijn LC.

caliban
19 februari 2010, 11:02
Voor het gewenste genre is een DSL misschien niet zo slecht en vrij goedkoop te vinden (Thiez zijn idee ofcourse)

iWishmaster
19 februari 2010, 11:07
Mijn London City kan simpelweg gewoon echt niet op tegen de mega sound van een 4x12 marshall met JVM top.

Bovendien kan ik meer uit de stock sound van de JVM halen dan uit mijn LC.

Ok, kopen dan!


Snapt iemand hier iets van?
:dontgeti:

caliban
19 februari 2010, 11:09
"kan simpelweg gewoon echt niet op"

Veel woorden voor niet zo veel betekenis :p, maar verder. Hij hemelt gewoon de JVM op tegenover de London City.

Baker
19 februari 2010, 11:16
Ik zelf ook de Combi JVM410H + een 1960a. Ik ben hier meer dan dik tevreden over. Maar, ik speel voornamelijk classic rock. En dat is ook waar de JVM410H in uitblinkt.

Sterker nog.
Zoek je veelzijdigheid+moderne functies+klassieke marshall brul+geen megabudget? Dan is de JVM onverslaanbaar.

Nou ken ik de bands niet die je noemt. Maar als je van plan bent om vooral de OD kanalen te gaan gebruiken dan zijn er wellicht amps die geschikter zijn.


Beter een v30-cabinet kopen dan die 1960 A denk ik.

Ik vind de combi V30 en JVM niet zo geslaagd. Die 1960 is prima. Als je een wat warmer geluid zoekt neem dan eerder greenbacks.

iWishmaster
19 februari 2010, 11:16
"kan simpelweg gewoon echt niet op"

Veel woorden voor niet zo veel betekenis :p, maar verder. Hij hemelt gewoon de JVM halfstack op tegenover de London City.

Dat snap ik, ik snap alleen de reden niet ;). Maargoed, ik denk dat qua puur kwaliteit de JVM niet echt veel 'beter' is als een London City, alleen groter en wat indrukwekkender om te zien. Misschien qua voicing beter voor de TS, maar als ik andere suggesties wil geven is het wel handig om te weten wat er dan beter / anders aan is ...

caliban
19 februari 2010, 11:19
Het IS gewoon





:seriousf:

Baker
19 februari 2010, 11:19
Nou, ik heb ook een keer een gig op zo'n london city kreng gespeeld.
Ik vond het een levenloos ding. Schel geluid dat toch in de kast bleef zitten. Ik ben er niet enthousiast over.

caliban
19 februari 2010, 11:36
Ik heb een tijdje geleden in de winkel eerst over een Fireball gespeeld en daarna over een London City Bulldog. De Fireball was meer mijn ding, maar die LC klonk echt wel erg oké. Goed afgesteld echt een prima sound te bekomen.

iWishmaster
19 februari 2010, 11:43
Het IS gewoon





:seriousf:

Ik zeg, doen!

(Als Belg zal jouw het niet zoveel zeggen, maar 't komt uit Nederlands' slechtste, meest vervelende en laagste niveau reclame spotje ooit. Sluit prima aan bij dit draadje dus).

caliban
19 februari 2010, 13:56
Ik zeg, doen!

(Als Belg zal jouw het niet zoveel zeggen, maar 't komt uit Nederlands' slechtste, meest vervelende en laagste niveau reclame spotje ooit. Sluit prima aan bij dit draadje dus).

Youtube linkje?

Thiez
19 februari 2010, 17:34
Ik denk dat je dan gewoon voor de JVM moet gaan. Je bent er eigenlijk al van overtuigt zo te zien dat dat de beste is.

Gitaar4LifeDude
19 februari 2010, 18:15
Ik heb aardig wat van die bandjes live gezien en ik heb toch wel 6 van de 10 keer een marshall zien staan hoor.
ik denk zeker niet dat je een miskoop zal doen met de jvm maar kan je niet beter even doorsparen voor een 410?

caliban
19 februari 2010, 18:23
Ik heb aardig wat van die bandjes live gezien en ik heb toch wel 6 van de 10 keer een marshall zien staan hoor.
ik denk zeker niet dat je een miskoop zal doen met de jvm maar kan je niet beter even doorsparen voor een 410?

Twee kanalen is eigenlijk toch genoeg...?

iWishmaster
19 februari 2010, 18:25
Youtube linkje?

http://www.clint.be/nieuws/is-frans-bauer-meest-irritante-nederlander-video

caliban
19 februari 2010, 18:49
Valt toch nog mee, ik zie heel vaak heel wat ergerlijkere reclame. (Danone enz.)

Baker
19 februari 2010, 20:27
Twee kanalen is eigenlijk toch genoeg...?

Jawel,

Maar de 210 is een soort samenvatting van de 410.
Niet alle voicings van het uiterst bruikbare crunch kanaal van de 410 vind je terug op de 205 of 210. Als je voor een JVM gaat, doe het dan goed en ga voor de 410.

Zie verder:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107359