PDA

View Full Version : watvoor pedaaltje?



Wilson
17 april 2003, 18:31
hallo, ik ben erg op zoek naar wat leuke distortions, en ik wil jullie advies. ik zoek wat leuke distortions en overdrives, als eerste een voor het wat lichtere werk of voor slaggitaar. dus wat een beetje op de rand zit van clean en distorted. mn amp klinkt namelijk wel erg clean, en als je het overdive kanaal neemt heb je gelijk van die metal geluiden. Verder zoek ik nog iets voor het stevigere werk wat ook geschikt is voor solo's. Ik zat eerst te denken aan zo'n line6 distortion modeler, maar zon ding is toch wel erg duur. je kunt er minstens 3 leuke boss pedaaltjes voor kopen. Ik heb net ff op die website van boss gekeken en uitgebreid die soundfiles van al die pedalen beluisterd, en die bleus driver (BD-2), maar ook die distorion/overdive (OS-2) klonk wel ok. Nou heb ik natuurlijk geen andere merken gehoord. Dus, weten jullie een beter alternatief?

Dirk_Hendrik
17 april 2003, 18:56
Een scheurrandje?
Denk eens aan een tubescreamer. Ook duur? Ebay.de jezelf een Ibanez metal screamer bij elkaar. Kost je een euro of 30 en is (en dat weet bijna niemand) 98% gelijk aan een tubescreamer en te converteren naar elke tubescreamer variant die je maar wilt, inclusief die chip enzo. De naam is dus niet geheel correct.

Mitch
17 april 2003, 19:02
Het enige wat ik niet begrijp: je amp is erg clean, maar op overdrive is het meteen metal-achtig ?
Anyhow: de Bluesdriver is best aardig, maar de Overdrive/distortion is één van de meest vreselijk klinkende pedalen die ik heb gehoord. Moest 'm uit nood een keer gebruiken, maar wat een hel zeg. Enorm blikkerig geluid, geen dynamiek en al snel schel of juist te dof.
Een hele fijne is de visual sound Jekyll and Hyde, is een overdrive en distortion in één pedaal, maar wel afzonderlijk geschakeld. Is ook geen koopje, maar bij Muzik Produktiv is -ie te bestellen voor 150 i.p.v. de hier gangbare 200E. Wel twee perfecte sounds !

Wilson
17 april 2003, 19:17
nouja, metal geluiden is mischien wat overdreven, het is iig niet wat ik zoek qua geluid

Dirtypool
17 april 2003, 21:15
http://www.homebrewelectronics.com/products.htm
Vind ik zelf te gek klinken, trouwens een aantal op http://www.voodoolab.com vind ik ook te gek klinken ( niet allemaal hoor maar de Microvibe en de Sparkledrive wel )

Quink
18 april 2003, 10:26
Voor het nauwelijks tot licht overstuurde werk kan ik je de Banzai Cold Fusion aanraden. Het is geen goedkoop pedaal, maar mijns inziens zeer goed. Op de lichtste stand wordt je toon er wat "dikker" van, maar blijft clean, bij de hoogste stand krijg je een lichte scheur, beetje blues/rock.

vinni
19 april 2003, 02:27
Zal effe mn topic verderop quoten:

"Hoi,

Wilde jullie effe laten weten dat ik nu de trotse eigenaar ben van de Xotic RC booster en de Crowther Hotcake!

Echt geweldige pedalen. Heb mijn Maxon OD 808 ingeruild.

Die RC is echt super. Vrijwel geen enkel pedaal kan een hele lichte crunch toevoegen zonder dat je geluid scheller wordt. De RC wel!!!! Echt super....Ik zocht het lichte crunchgeluid van de RHCP. Nou dat heb ik nu. Kan'm ook iets zwaarder afstellen en dan krijg je een meer AC30 geluid. Kijk.....er zijn zat overdrive/distortion pedalen....maar de RC is super in de lichte crunch.....gewoon een doodnoormaal C-akkoord klinkt nu geweldig, niet scherp, behoud het laag en midden maar toch een licht klasse-A geluidje....Smullen dus.

De Hotcake is iets heeeeeel anders.....Vette high gain. Denk hierbij aan marshall, niet zozeer mesa...een lichte compressie krijg je erbij....speelde met dit dingetje "No more tears" van Ozzy/Zakk Wylde....Geweldig!!!!!
Ook iets lichter in te stellen maar minder geschikt dan de RC voor de crunch.

Oh ja naast de OD808, heb ik ook nog de Carl Martin Hot driv'n Boost MKII, De Barber Tonepump II, De Fulltone Fulldrive 2, de Maxon Distortion master, de Xotic AC Booster, de Voodoolabs Sparkle drive
geprobeerd.....volgens mij vergeet ik er één...hahahaha

Groet,

Vinni "

dml
19 april 2003, 09:16
Simpel: Boss DS-1. Klaar.

Negative K3 fan
19 april 2003, 13:45
Op 2003-04-19 09:16, schreef dml:
Simpel: Boss DS-1. Klaar.


een ds-1? Lijkt me niet echt een goed plan...

Ik neem aan dat het budget van de topic starter wat hoger is omdat hij ook al naar de line6 moddeler heeft gekeken.

Neals
19 april 2003, 15:52
Zo ernstig kut zijn die DS-1/2 bakkies nog niet eens, als je dat over een fatsoenlijke rig speelt (laatst op marshall JCM800 met een Gibson LP Standard en een Ibanez RG550) klonk het erg lekker.

remcomolenhuis
19 april 2003, 23:01
ik was eerst ook aan het kijken en ik vond de ibanez sd7 het vetste

dml
20 april 2003, 18:55
Wat maakt het uit dat het budget hoger is? Feit is wel dat er nogal wat (top)gitaristen zijn die een DS-1 gewoon in hun pedalenbak hebben zitten. Die jongens hebben toch genoeg budget en kiezen voor een pedaaltje van 60 euro........ en waarom? Omdat 'ie toch heel behoorlijk klinkt. En vooral i.c.m. met een fijne amp en 4x12. Ach, geluid zit natuurlijk vooral in je vingers, vergeet dat niet.

Negative K3 fan
20 april 2003, 19:23
die discussie hebben we inmiddeels gehad hoor.

dml
20 april 2003, 21:10
Nu je het zegt. Ik vraag me wederom af waarom ik uberhaupt nog reageer. Bijna alle discussies op het forum zijn wel eens gevoerd. Weer een bewijs dat gitaristen hopeloos ouderwets zijn, geen vernieuwingsdrang hebben. Of zoals de Beatles ooit zongen: Let it be.
Natuurlijk zijn er de "jonkies" die net beginnen en leuke vragen hebben maar ook daar wordt door de oude garde ouderwets op gereageerd wat meestal weer eindigt in alom bekende discussies.
Bla bla bla bla bla bla.

Nou, ik heb vast wel tegen een paar pijnlijke schenen geschopt dus kom maar op met jullie stierenstront, hehehehehe :wink:

Negative K3 fan
20 april 2003, 22:05
godver dml, alsof we dat nog niet wisten! Ga toch op een ander forum zeiken ofzo rare sukkel! Conservatief in je reet!



:smile:

moretel
20 april 2003, 22:38
Ik mis trouwens nog de true bypass versie :smile:
elke gitarist zal in zijn bestaan nog heel wat pedaaltjes verslijten, en zo hoort het ook, alleen zal hij erachter komen dat het geluid wezenlijk verbeterd met oefenen en dat het geluid zoals dml zegt uit de vingers komt.

sash
20 april 2003, 22:45
Op 2003-04-20 22:38, schreef moretel:
elke gitarist zal in zijn bestaan nog heel wat pedaaltjes verslijten


Breek me de bek niet open :grin:

Pickslide
22 april 2003, 16:04
Op 2003-04-19 09:16, schreef dml:
Simpel: Boss DS-1. Klaar.


In Groningen Tonika lag de DS-1 laatst voor 30 Euro nieuw....

Wilson
22 april 2003, 17:47
WOW! das niet veel!!