PDA

View Full Version : Leuk oefen setje



RedBuell
17 februari 2010, 23:01
Ik ben op zoek naar een leuk oefen setje, in mijn sig staat wat ik momenteel al heb maar ik ben nu zoek naar een leuk setje om te oefenen als ik niet thuis ben. Ik werk 24 uurs diensten en tijdens die diensten zijn behoorlijk wat uren als wacht en waak uren ingedeeld. Ik kan in die uren doen en laten wat ik wil, als ik maar op de lokatie blijf en indien nodig meteen beschikbaar ben.

Gitaar en amp moeten dus op lokatie blijven en dat doe ik dus liever niet met mijn Ibbie RG 770 of LTD EC1000 VBK, mijn 5150 met 2 x 12" ga ik niet steeds mee nemen dus moet er ook een leuk ampje bij. Ik zat al te denken aan een of ander beginners setje maar dat vind ik net weer ff niet lekker genoeg spelen.

Ik zou het liefst een LTD EC 400 AT (2e hands) willen met en een Cube of Marshall Class 5 oid maar dat gaat denk ik niet lukken gezien het budget. Muziek stijlen blues, hardrock, metal (metal minst belangrijk). Gitaar met minimaal 1 humbucker in de brug, zonder tremelo en het liefts een beetje stemvast. Voor amp en gitaar wil ik max 500 a € 600. Ik zag die LTD Ec 256 types, ze zien er gerelict uit maar zijn vooral via ebay gunstig geprijsd, heeft iemand ervaring met deze gitaren, eventueel met een SD JB/59 setje erin. Andere tips en opties mbt leuke oefen setjes zijn uiteraard welkom.

macwilliams
17 februari 2010, 23:10
Ik gebruik als ik voor m'n werk een hotel in moet een korg pandora icm in ear headphones. En voor gitaar zou je een epi LP special 2 met eventueel een andere brug bucker kunnen gebrkuiken.

Chocola
17 februari 2010, 23:12
Voor 200 euro heb je soms geluk en krijg je een leuke Epiphone Les Paul, of iets in die richting. Dan houd je 400 euro over voor een amp, moet lukken toch? ^__^.

Zoek tweedehands gewoon tot je een erg lekkere deal tegenkomt!

RedBuell
17 februari 2010, 23:23
Ik gebruik als ik voor m'n werk een hotel in moet een korg pandora icm in ear headphones. En voor gitaar zou je een epi LP special 2 met eventueel een andere brug bucker kunnen gebrkuiken.

Ik hoef niet perse iets met headphones te hebben, enkele andere collega's spelen ook, zolang ik het uitruk alarm maar hoor is het goed :sssh:

PanzerfaustNL
17 februari 2010, 23:26
laptopje + verloopplug en een ibanez (GRGM21 of iets in die richting). Kun je nog opnemen.

nickofzo
17 februari 2010, 23:32
vind t bovenstaande een hele goede...
kun je nog productief wezen ook..

Halion
18 februari 2010, 02:32
Is een amplug misschien een idee. Schijnen best prima geluid te hebben en zijn spotgoedkoop ( zou zelfs 2 verschillende modellen kunnen nemen en nog goedkoop uitzijn). Qua gitaar zou dan die ltd nog wel binnen bereik kunnen zijn.

FruscianteFan
18 februari 2010, 02:49
Ik zou eerst eens proberen hoe dat gaat zonder versterker.

macwilliams
18 februari 2010, 06:24
Ik hoef niet perse iets met headphones te hebben, enkele andere collega's spelen ook, zolang ik het uitruk alarm maar hoor is het goed :sssh:

Dan blijft die epi een leuke plank om daar te gebruiken. Die korg heb ik genomen omdat het echt een goed geluid geeft en ik hem ook hard kan zetten zonder het idee te hebben dat er een pruts ampje in de hoek staat te blèren.

Van kleine ampjes ben ik eigenlijk niet zo onder de indruk.

PanzerfaustNL
18 februari 2010, 06:56
Ik zou eerst eens proberen hoe dat gaat zonder versterker.

Thuis speel ik nooit met versterker, altijd via Guitar rig mobile i/o, guitar rig 2, Power Mac G5 of Powerbook G4.

RedBuell
18 februari 2010, 10:23
Thuis speel ik nooit met versterker, altijd via Guitar rig mobile i/o, guitar rig 2, Power Mac G5 of Powerbook G4.


Ik heb een MacBook pro met iLife '09 dus ook garage band, heb ik daar iets aan? Wat van verloop plugje moet ik kopen voor die MacBook pro?

FruscianteFan
18 februari 2010, 11:57
Thuis speel ik nooit met versterker, altijd via Guitar rig mobile i/o, guitar rig 2, Power Mac G5 of Powerbook G4.
Dat bedoelde ik dus niet. Ik bedoel dat je kunt overwegen om unplugged te spelen.

marc_o
18 februari 2010, 11:59
Ik zou een line6 spider IV kopen voor 99 euro (klinkt erg goed voor dat geld) en dan heb je nog 500 over voor een gitaar....keuze zat, lijkt me.

Lars Hetfield
18 februari 2010, 13:04
Ik heb een MacBook pro met iLife '09 dus ook garage band, heb ik daar iets aan? Wat van verloop plugje moet ik kopen voor die MacBook pro?

Je moet zorgen dat je je gitaar kan inpluggen in je computer. Je hebt van die M-audio fast tracks, die hebben een aansluiting voor micro en gitaar. Best wel leuk en de amps in garage band klinken helemaal niet slecht. De m-audio fast track kost tussen de 100 en 150 euro.

Tokaifan
18 februari 2010, 13:14
Mijn gitaarleraar gebruikt de Studio X2. Dat klinkt echt verbazingwekkend goed, helemaal met paar kwaliteitsboxjes of een goede headphone. Ik was echt bijzonder verrast en overweeg ook om hem zelf in de toekomst te kopen.

EDIT: bij Thomann 179 euro, mooie prijs ook!

PanzerfaustNL
19 februari 2010, 00:34
Ik heb een MacBook pro met iLife '09 dus ook garage band, heb ik daar iets aan? Wat van verloop plugje moet ik kopen voor die MacBook pro?

Kan hem zo 1 2 3 niet vinden, maar dit is ook een leuke optie:

http://www.soundtech.com/images/stusbg10.jpg