PDA

View Full Version : bigsby losse arm



m@rijn
17 februari 2010, 12:58
Ik heb deze week een El Maya SG custom opgehaald (foto's volgen later deze week). Heerlijke gitaar. Maar er is een probleempje: de arm van de bigsby zit los. Ik bedoel: hij kan alle kanten opzwieren. Kan dit opgelost worden met een nieuw veertje?

dank

hezz
17 februari 2010, 13:03
Je zou de schroef even iets strakker kunnen aandraaien, die zit binnen de veer. Want het probleem is dat die horizontaal (als de gitaar plat ligt) alle kanten opgaat, toch?

geert1976
17 februari 2010, 13:03
yep nieuw veertje en boutje aandraaien totdat de arm stroef draait, of veertje weglaten en boutje aandraaien tot die strak draait en daarna nog een boutje erop draaien, zodat die borgt

m@rijn
17 februari 2010, 13:06
het probleem is: als ik hem verticaal zet, dan valt de arm naar omlaag. Als ik hem horizontaal leg, dan kan de arm naar omhoog en naar omlaag bewogen worden (verticale richting) zonder dat de veer beweegt.

ik zal ff proberen. Moet ik daar de snaren voor afhalen?

geert1976
17 februari 2010, 13:09
het probleem is: als ik hem verticaal zet, dan valt de arm naar omlaag. Als ik hem horizontaal leg, dan kan de arm naar omhoog en naar omlaag bewogen worden (verticale richting) zonder dat de veer beweegt.

ik zal ff proberen. Moet ik daar de snaren voor afhalen?

voor het gemak zou ik het wel even doen, dan kun je de de Bigsby openklappen.

Voor het mechaniek zal ik even moeten kijken of ik die nog heb.

Mocht je trouwens een Bigsby B5 plaatsen, hoef je de brug niet te vervangen

m@rijn
17 februari 2010, 13:14
ok, bedankt. Maar de bigsby zit er al op geïnstalleerd.
het is idd een B5, wel eentje van 33 jaar oud ;)