PDA

View Full Version : probleem wijsvinger



Robert.V
17 februari 2010, 12:54
Ik ben een beginner en heb de afgelopen paar weken wat akkoorden geleerd en ben nu bezig met de eerste toonladder via justinguitar.

ik heb alleen een probleem met mijn wijsvinger, die krijg ik dus met geen mogelijkheid recht.
zoals op de foto te zien ligt die helemaal plat en daardoor klinken de onderliggende snaren niet als je ze aanslaat.

nu weet ik dat dat met een ladder ook niet nodig is maar ik wil mezelf natuurlijk geen slechte houding aanleren voor later.

ik heb erg korte vingers en ik wil graag weten wat ik kan doen om toch de ladders netjes te leren spelen, want ik kom zo gewoon niet verder.
oefen hier al een week op maar krijg die vinger dus niet goed.

http://i207.photobucket.com/albums/bb116/RobertGTti/vinger1.jpg

RB-1
17 februari 2010, 13:10
Begin eerst eens met alleen duim en wijsvinger.
Dan de middelvinger erbij, dat is een kwestie van stretching.
Het kan even duren voordat dit spanningsloos gaat....

neocon
17 februari 2010, 13:21
Wauw hoe krijg je je vinger in die stand, bij mij breekt hij zo ongeveer dan.

Maar als je de rest van je vingers niet neerzet en de hals van je gitaar gewoon tussen je duim en wijsvinger vast houd, dan zou je wijsvinger redelijk recht moeten liggen denk ik. Daarna de rest erbij zetten en kijken wat er dan gebeurd misschien. Zorg in ieder geval dat je niets forceert en geen last van kramp o.i.d krijgt.

Robert.V
17 februari 2010, 13:21
Begin eerst eens met alleen duim en wijsvinger.
Dan de middelvinger erbij, dat is een kwestie van stretching.
Het kan even duren voordat dit spanningsloos gaat....


dat heb ik al geprobeerd,
is ook een lesje op justinguitar waarbij je dat moet doen.


maar zodra ik de 2e vinger erbij zet gaat mijn wijsvinger plat.
Als ik met de andere hand mijn wijsvinger in de goede positie buig dan moet ik echt kracht zetten en het blijft natuurlijk ook niet zo staan op het moment dat ik de boel loslaat.