PDA

View Full Version : 3 Nieuwe Nummers!! Check it



TimoSomers
16 februari 2010, 23:10
Hey guys!

Het is weer eens tijd om hier het een en ander te posten.
Ik ben de laatste tijd flink in de weer met m'n nieuwe band en met m'n solo plaat.
Ik heb 3 nieuwe nummers op myspace gezet, 1tje van m'n aankomende solo-cd en 2 van m'n nieuwe band.

1. 24 Carat: Instrumentaal progrockachtigiets, moderne satriani zegmaar.
Ik speel hierop alle instrumenten (geen enkele loop gebruikt).

2. My Mind: Funkrock nummer van m'n nieuwe band. Ik doe hier de gitaar, drums & vocals.

3. Torn Apart: Ook vet nieuw funkrock/alternative nummer (dit is een geupdate versie van een eerder geposte versie hier). Ik doe hier: gitaar & vocals.

LINK: www.myspace.com/timoosomers
(of: http://timosomers.hyves.nl/ )
Feedback is altijd gewenst!!

[PS: Dit is tevens m'n aanmeldingsdemo voor de Rockacademie :D].

TimS
17 februari 2010, 00:45
Heb ze niet helemaal geluisterd, maar klinkt goed :) De eerste vind ik trouwens meer als Buckethead klinken dan als Satriani.

soup
17 februari 2010, 01:18
Klinkt goed, ik dacht trouwens dat jij +26 jaar was maar zie net dat je 20 bent, erg indrukwekkend wat je allemaal kunt.

TimoSomers
17 februari 2010, 01:21
@ TimS: Thanks man! Haha, das een mooi compliment. Sommige lickjes hebben wel wat weg van Bucket indd, maar de opbouw van het nummer enzo (meer het verhaal zegmaar) is wat meer Satriani.

@Soupero: Haha, thanks alot! Ben net 18 btw :D.

benwave
17 februari 2010, 15:13
Net even naar 24 carat geluisterd.. En ja ik blijf het ongeloofelijk vinden van wat jij allemaal kan op een gitaar.
Het nummer zelf.. de drums vind ik niet zoveel.
Maar de feel die je tegenwoordig in je spel legt is hoge klasse

TimoSomers
17 februari 2010, 18:17
Hee thanks man ben!
Ja de drums kunnen wel beter (ik heb deze ingedrumt met padjes, heb nu een elektrisch drumstel, wordt al 10keer beter).

TimS
17 februari 2010, 23:02
Ik heb het nu op de achtergrond aan staan, had gisteren niet zoveel tijd om te luisteren.

Wat me trouwens op valt is dat je in 24 carat heel snel na het aanslaan als begint te jengelen, dat klinkt soms een beetje raar. Niet negatief bedoeld verder, ik speel over 5 jaar nog niet zo goed als jou ben ik bang =/

EDIT: Myspace player loopt de hele tijd halverwege het liedje vast, ligt dat aan mijn pc?

TimoSomers
17 februari 2010, 23:11
Ik heb het nu op de achtergrond aan staan, had gisteren niet zoveel tijd om te luisteren.

Wat me trouwens op valt is dat je in 24 carat heel snel na het aanslaan als begint te jengelen, dat klinkt soms een beetje raar. Niet negatief bedoeld verder, ik speel over 5 jaar nog niet zo goed als jou ben ik bang =/

EDIT: Myspace player loopt de hele tijd halverwege het liedje vast, ligt dat aan mijn pc?

Met jengelen bedoel je vibrato? :D zo ja dan klopt dat wel , heb een vrij intensieve vibrato (in tegenstelling tot bijv. Buckethead, die de noten veel rechter houdt zegmaar).

Ligt denkik inderdaad aan je PC, maar heb nu ook een hyves linkje in de startpost geplaatst, die player werkt beter en is hogere kwaliteit.
Zeker even checken want de echte 'solo' komt na de helft :D.

Riky
18 februari 2010, 10:20
Damn wat ben jij mega gegroeid. Gitaar spelen kon je al, maar nu kun je ook echt nummers maken.
Verbazingwekkend hoevee beter je nu kunt zingen. Kan me nog het eerste stukje zang herinneren dat je hier postte en daar werd niemand echt vrolijk van. Nu kun je gwoon zingen!

Je solo nummer is over de top qua gitaar spel. Begin vind ik erg tof en het einde ook. Midden blijft me iets minder boeien.
De nummers voor de band vind ik tof.
Je bent gewoon een mega talent, maar dat weet je denk ik wel;)

Ik weet zeker dat je bij de rockacademie komt! Heb daar twee jaar geleden 4 bands gezien uit hun laatste jaar en die waren nij elkaar nog niet half zo getalenteerd als jij alleen.

Je riff werk doet me trouwens positief denken aan nuno bettencourt. Beetje fan?

Henri H
18 februari 2010, 10:26
Net even naar 24 carat geluisterd.. En ja ik blijf het ongelooflijk vinden van wat jij allemaal kan op een gitaar.
Het nummer zelf.. de drums vind ik niet zoveel.
Maar de feel die je tegenwoordig in je spel legt is hoge klasseEensch...

Ik hoor ook erg veel Vinnie Moore terug in je spel en sound, kan dat kloppen?

Ik luister nu naar My Mind.
Daar zitten ook wat overdreven aanwezige drums in, vooral bekkens/hi-hat heb ik het idee.

Het laatste nummer luister ik nu: Weer heel anders, je bent iig veelzijdig. ;)

Ik denk dat je aanmelding op de Rockacademie geen probleem zal zijn? :rockon:

allonso1990
18 februari 2010, 12:37
damn gast wat kan jij spelen! ik vind die snelle vibrato juist wel vet:) je speelt alles met veel feeling;) topnummers!

TimoSomers
19 februari 2010, 00:21
@Riky: Thanks alot man voor je positieve woorden, appreciate it!
Ja m'n zang gaat inderdaad lekker snel, maar steek er ook wel flink wat uurtjes in.
Grappig dat wat je zegt over Nuno, ken hem eigenlijk pas relatief kort, maar het viel me wel meteen op dat hij inderdaad dezelfde stijl van riffjes heeft als ik. Erg gaaf dus:D.
Thanks again!

@ H.Huisjes: Bedankt man!
Vinnie Moore is in mijn ogen een van de beste gitaristen die er nu rondloopt.
Ik hoor dan ook inderdaad veel overeenkomsten met zijn spel in het mijne.
Ben er ook wel mee opgegroeid, heb nooit echt nummers helemaal van hem uitgezocht, maar het zit er toch een beetje in!

@Allonso: Dankjewel man ! :)

Dommedik
19 februari 2010, 14:53
Zoo, echt erg goed man! Niet echt mijn muziek smaak, maargoed daarin verschilt iedereen;) Maar wat een talent! Echt goed! Als jij niet aangenomen word heb ik helemaal geen hoop;)

TimoSomers
19 februari 2010, 17:59
Zoo, echt erg goed man! Niet echt mijn muziek smaak, maargoed daarin verschilt iedereen;) Maar wat een talent! Echt goed! Als jij niet aangenomen word heb ik helemaal geen hoop;)

Thanks man !! :)
Haha, hoop het!

glennshred
19 februari 2010, 22:50
Stuk voor stuk prachtige nummers man..

Alhoewel in 24Carat wat teveel solo werk inkomt valt het nog best mee
alleen een wat minder nummer voor mij.

My Mind is een lekker funk rock nummer en blijft boeiend om te horen.

Torn Apart is één van men favorieten, alleen ik heb het nummer al ééns
gehoord maar dan in een snellere versie, het tempo mag gerust wat hoger
van mij ;)

Drinking for a living hoor ik eigenlijk geen commentaar op te geven maar ik
vind het een te gek nummer, dus ik doe het toch :) echt iets wat ik vroeger
graag hoorde in mijn hardrock-metal tijd. Dit klinkt echt goed.

Voor de rest prachtig akkoorden en solo spel in je nummers.

grts
glenn

beruk
19 februari 2010, 23:17
[PS: Dit is tevens m'n aanmeldingsdemo voor de Rockacademie :D].

En wat denk je daar nog te kunnen leren?
Dat vraag ik gezien je mijns inziens nogal complete vaardigheden qua zang, gitaarspel en compositie...:rockon:

TimoSomers
20 februari 2010, 12:49
@Glenn: Thanks man!
Ja 24 Carat moet je een beetje van houden, tis echt een gitaarsolo nummer.
En, geloof het of niet, de vorige versie van Torn Apart was zelfs een stuk langzamer :D. Maar hij klinkt wel helemaal anders indd.
Thanks voor je comment op Drinking For A Living! Is een 'Bonus Track' van de nieuwe CD (er is alleen nooit een speciale uitgave gekomen:chicken:), ben zelf nogal trots op de solo somehow.
Thanks again man!

@Beruk: Haha, de Rockacademie is ook erg gericht op het verkopen van je product, contacten leggen, etc. Meer de Bussines kant. En daarnaast kan ik nog wel wat meer theorie gebruiken :D.
Maar thanks!!

meul
24 februari 2010, 18:31
Hey Timo, ik had je al verteld wat ik er van vond.
ben benieuwd wat de heren op de academie ervan vinden.
ik zou je zeker hebben aangenomen als ik daar iets te vertellen had.

gr,
jan

TimoSomers
25 februari 2010, 14:01
Hey Timo, ik had je al verteld wat ik er van vond.
ben benieuwd wat de heren op de academie ervan vinden.
ik zou je zeker hebben aangenomen als ik daar iets te vertellen had.

gr,
jan

Hey Jan!
Jazeker, thanks daarvoor :).
Ben ook benieuwd, laat het allemaal zeker weten!

marter544
25 februari 2010, 14:36
Zoo vette shizzle! Het spel en de songs dan.. Ik vind eerlijk gezegd de mix en de sound van de songs echt ruk.. De nummers zijn erg goed geschreven, ziek gitaarspel, alleen door de mix kan ik er niet naar luisteren.. Ik vind het gitaargeluid erg klinisch, en het klinkt alsof alles hard zo hard mogelijk staat en zo aanwezig mogelijk moet zijn.. Erg druk en vol allemaal, vermoeiend om naar te luisteren. Maar dat zijn mijn 2 centen. Verder heb ik totaal geen verstand van opnemen en afmixen whatsoever, maar dat is wat mij opviel.

TimoSomers
25 februari 2010, 19:23
Zoo vette shizzle! Het spel en de songs dan.. Ik vind eerlijk gezegd de mix en de sound van de songs echt ruk.. De nummers zijn erg goed geschreven, ziek gitaarspel, alleen door de mix kan ik er niet naar luisteren.. Ik vind het gitaargeluid erg klinisch, en het klinkt alsof alles hard zo hard mogelijk staat en zo aanwezig mogelijk moet zijn.. Erg druk en vol allemaal, vermoeiend om naar te luisteren. Maar dat zijn mijn 2 centen. Verder heb ik totaal geen verstand van opnemen en afmixen whatsoever, maar dat is wat mij opviel.

Thanks man !
Ja de mix moet nog naar gekeken worden (zit nog geen enkele vorm van mastering op, het zijn nog echt demo's), alles moet nog beter z'n plekje krijgen.
Dat klinische heb je goed gehoord, het blijft een POD natuurlijk, vind zelf dat ik al een vrij organische sound heb voor een POD.
Kan binnenkort m'n rectifier flink opendraaien, dus dat komt de sound wel ten goede!
EDIT: Overigens propt Myspace ook echt de mix helemaal dicht, lage kwaliteit.

Guitarfreak
2 maart 2010, 15:37
Damn! Dit is echt fucking vet. Je hebt mazzel dat muzikaliteit in je bloed zit. Je pa speelt goed bass (en gitaar natuurlijk) trouwens (is je pa toch?!).

Je feel voor groove is ongelofelijk. Ik ga zeker vaker je muziek luisteren. Zelf niet erg weg van solo's, maar die ''freaky'' shit die jij hier ff neerplant klopt gewoon.

Nooit geweten dat je ook zong, klinkt goed. Ik hoor invloeden uit.

Met de mix is niks mis trouwens.

Te gek Timo!!

TimoSomers
3 maart 2010, 12:35
Thanks alot man, gaaf om te horen!!
Ja heb inderdaad geluk met m'n genen, grooven is ook waar m'n pa het beste in is, dus dat bassen gaat erg gaaf.
Zing zelf net een paar maandjes, goed om te horen dat dat ook in de smaak valt :)
Thanks again man! We houden elkaar in de gaten!

M Kactus
8 maart 2010, 15:21
Geluk met de genen, dat zal wel. Je doet het toch helemaal zelf, hoor. Oefenen doet je pa niet voor je, en je gaat me niet vertellen dat je dit allemaal kan zonder oefenen.
Ik wil niet nog een veer in je reet steken, maar ik kan echt niks negatiefs vinden. Het solowerk (het eerste liedje) is niks voor mij, maar wel fantastisch gespeeld. Dat zou ik nooit kunnen. De twee volgende zijn super. Vooral nummer twee. Die komt op m'n iPod.
Ik kan wel begrijpen dat je naar de Rockacademie wilt voor een diploma en voor een de "business-kant", maar je moet niet bang zijn dat ze je gaan weigeren omdat je niet goed genoeg zou zijn. Hoogstens omdat ze je nog maar weinig kunnen leren(doen ze dat ? Nee, toch, hè ?). Knap, kerel! Je bent erg gegroeid, en de commentaren zijn ernaar ;).

TimoSomers
9 maart 2010, 10:46
Thanks alot man!
Nee klopt helemaal, zit natuurlijk wel in de genen maar ik doe het inderdaad zelf (heb ook nooit les of whatever gehad, ook niet van pa, meer afentoe kleine tips).
Hahah, hoop niet dat ze dat doen! :D, naast de bussines kant vind ik het ook gewoon geweldig om de hele dag bezig te zijn met m'n passie en andere muzikanten te ontmoeten, etc. (Ben 'school' echt kotsbeu).
Thanks again dude!!

rudolf
9 maart 2010, 15:12
eyyy de '80's belde net.. of je die broek terug wilt brengen! mahaha grapje.

ow en edit.. je muziek vind ik vet!

TimoSomers
10 maart 2010, 10:54
Hahah, thanks ;).

schizo910
10 maart 2010, 13:53
Over je techniek en componeer kunsten ga ik niet te veel zeggen. Dat zit prima in elkaar, daar kan en mag ik niets over zeggen.

24 carat: De Mix is mooi qua niveau, alleen mag hij wat frisser, waarschijnlijk een kwestie van masteren. Mooie opbouw ook in het nummer 02:55 tot 03+ enorm spannend. Mooi.

My mind: Cool, bij tijd en wijle een Alice in Chains on steroids. De zang vind ik hier wat minder wat betreft de mix en sound. Maar alweer een rake klap.

Torn Apart: Lekker, al meer mijn ding qua muzieksmaak. Je zang is enorm verbeterd...Zang mag van mij wat genuanceerder, niet zozeer harder maar wat meer naar voren vooral in de wat drukkere stukken qua instrumenten. Ook deze mag wat frisser qua mastering... Lekkere rif, beukend én funky

Drinking for a Living: Qua sound erg lekker! Klinkt al frisser dan twee bovengenoemde. Qua zang niet mijn ding, maar da's puur smaak. Ik hou niet zo van dat 80's rauwe truukje met zoveel vibrato... Maar wel erg mooi opgenomen. Tof nummer... puur qua 'liedje' m'n favoriet op één na. 01:44 weer een super mooie afwisseling en spannings opbouw. De solo erna is te gek, komt er lekker in en doet mij qua feel denken aan "Machinegunman" van Zakk Wylde's Pride & Glory en dan het tweede deel van die solo waar hij los gaat. Ja erg fijn, beetje funk, beetje rock en een dosis Southern erin. Mooi gedaan... te gek eind ook.

Talk to me: mijn favoriet... lekker, lekker, lekker.

Qua gitaarspel ben ik weg van je vibrato, lekker emotioneel ofzo. veel gitaristen klinken in mijn oren steriel bij overmatig vibrato gebrik. Het is vaak een maniertje die ze niet meer uit hun vingers krijgen. Datgevoel krijg ik bij jouw niet. Mijn soort muziek (om zelf te makendan hè!) is het niet. Maar qua gitaarspel om jaloers op te worden...

jannest
10 maart 2010, 15:24
rockacademie ???

waarom niet het conservatorium ?

TimoSomers
11 maart 2010, 10:34
Hee Schizo, harstikke bedankt voor je feedback man!!
Mix wordt nog aan gesleuteld, het zijn echte demo's zonder enkele mastering. Als alle nummers af zijn ga ik me verdiepen in het mixen/masteren met logic.
Ook thanks voor je comment op m''n vibrato! Vind dat zelf een van de belangrijkste onderdelen in solo-gitaar (gitaristen met een in mijn oren lelijk vibrato kan ik gewoon niet naar luisteren, hoe goed ze ook zijn), probeer hem zelf echt te laten leven en janken, maar ook soms niet, dus het moet niet fake worden.
Thanks again!

@Jannes: Zoals eerder gezegd: Rockacademie verdiept zich meer in de bussines en doorstroming daarin dan op het conservatorium waar je theoretisch (en technisch) erg goed wordt op je instrument wordt maar dan verder minder weet zegmaar. Ook is het een bewuste keuze omdat ik me na de middelbare school even niet weer bezig wil houden met theorie en alles, wil gewoon met plezier naar school en muziek maken, en daar komt nog bij dat ik denk dat de Rockacademie meer bij mij past.

Toaster
14 maart 2010, 13:26
Echt impressive dat je die techniek hebt en het complete soundshapen van je gitaar en je complete nummers.

(ik hoop niet dat ik je beledig met het volgende ;) ) (ik comment nu ook buiten mijn eigen smaak gebied ;) ) maar ik heb hier een paar cd's van iron maiden en het solo werk daarvan vind ik heerlijk maar je doet veel moderne dingen met je sound en met je nummers dat maakt het wel interassant.

Keep on rockin' !

TimoSomers
14 maart 2010, 19:44
Thanks a lot voor je reactie Toaster!!
Dat is zeker geen belediging! Het is juist mijn bedoeling om modern te zijn met een waardering voor het oude.

Luke-wannabe
14 maart 2010, 20:03
Timo. Laat ik voorop stellen dat jij mij d'r echt vierkant uitspeelt op gitaargebied. Super chops man. Daar in ieder geval al hulde voor.

24 carat. Absoluut niet mijn ding, maar dat geeft niet. Klinkt wel te gek en nogmaals, je kunt te gek gitaar spelen. Toffe ideeën heb je ook qua productie en mix enzo. Daar houd ik altijd wel van. Vind ik erg belangrijk.
Drums vind ik niet overal even strak. Hoe heb je dit opgenomen? Elektronisch kitje? Bass mis ik heel erg. Zit dat er überhaupt in?

My Mind. Lekker. Beter gedrumd dan die vorige. Strakker enzo. Bass ook wel lekker met dat slappen. Ben zelf nooit zo van het slappen hoor, maar klinkt tof.
Stem ook lekker. Je kunt prima zingen. Lekker hoor. Gitaarsound vind ik eigenlijk erg gecompressed. Niet echt lekker open. Nu snap ik ook wel dat dit soort sounds gewoon gecompressed 'zijn', anders is het niet deze sound, word het toch anders, maar ik vind hem echt heel erg dichtgesmeerd. Daardoor klinkt de mix meteen al zo vol. Dat komt ook doordat de gitaar wat hard staat tov drums. Als je drums wat meer gelijklevelled brengt word het meer 'in your face' maar ook wat opener ofzo.

Torn Apart. Cool. Eigenlijk het zelfde als nummer 2 :D.
Wat misschien qua je dynamiek etc helpt is als je niet je hele track door 2 dezelfde gitaarpartijen hebt. Misschien eens in het coupletje gewoon 1 gitaartje en soms ook wat harmonisch accoordenwerk dat mooi in elkaar valt.
Lekker solootje hoor. Nogmaals niet mijn ding, maar wel super knap.
Dat stuk op het eind dat de drums weg vallen, maar de gitaar bas en zang doorgaan is echt heel cool! Daarmee zou je het nummer moeten eindigen! Super vet.

Ik vind wel (meer over het algemeen gesproken) de nummers erg op elkaar lijken. En ik zou qua mix en die drums omhoog pompen.

Sorry het is misschien iets minder positief dan jij over mijn werk bent, maar ik wil ook niet oneerlijk gaan doen ofzo. Nogmaals ik vind je echt een te gekke gitarist en ik kijk op dat vlak ook echt tegen je op.
Als ze geen potentie in jou zien weet ik het ook niet meer. Misschien tot volgend jaar ;)

TimoSomers
15 maart 2010, 16:36
Leon, harstikke bedankt voor je toffe en eerlijke feedback dude!!

@24Carat: Klopt helemaal over de drums, het is ingespeeld met van die drumpadjes, het zijn enorm lastige patterns daarop ivm. het ontbreken van 2 benen zegmaar;p. Heb nu een elektrisch setje en dat klinkt stuk beter en is 100 keer strakker, binnenkort vervang ik zo alle drums door elektronische drums.
De bas is een synthbas btw, op mijn boxen met hele duidelijke basweergave hoor ik hem wel goed terug, maar het is meer opvulling van sound ipv. aparte partijen. Als ik hem weghaal wordt het echt leeg zegmaar.

@My Mind: Thanks voor je compliment over m'n zang!
De gitaarsound is inderdaad vrij vol, maar daardoor vind ik hem zelf wel dik en vet ook. De openheid komt een stuk meer wanneer ik de nummers opnieuw inspeel met m'n rectifier (dan is er tenslotte organische openheid in tegenstelling tot de compresste, digitale overdrive van m'n POD)

@Torn Apart: Goede tip over die enkele partij. Ook dat wordt gedaan als ik de nummers opnieuw inspeel met m'n recto: dan is de sound van 1 vette partij al genoeg zegmaar, nu moet ik het echt dubbelen om het dik genoeg te krijgen.
En Thanks!!

De 2 'band' nummers zijn gemaakt voor een driemansformatie, dus daarom ben ik ook wat beperkt met de partijen enzo (normaal ben ik meer van het layeren), mede hierdoor lijken de nummers wat op elkaar. Ook zijn dit inderdaad 2 erg vergelijkbare nummers, de rest van m'n demo's zijn een stuk afwisselender, maar vond dit de 2 gaafste die echt af zijn nu.
Deze demo's zijn nog totaal ongemastered en de sounds kunnen allemaal beter (en worden beter), het zijn echt nog demo's.

Thanks again voor je eerlijke en goede feedback man!!

Ja zou vet zijn als we elkaar daar treffen! Denk dat we veel van elkaar kunnen leren! (ik vind jou echt een hele toffe gitarist maar ook zeker songwriter)

savale
15 maart 2010, 20:31
hehe wist niet dat je zo kon zingen man! Je gitaarspel ben ik stikjaloers op hehe :blast:

TimoSomers
16 maart 2010, 12:08
Thanks alot man! :)
Merci ook voor je zangcompliment!