PDA

View Full Version : "Bijgeluid" Strat bij overdrive



fuchs
16 februari 2010, 18:44
Ik heb momenteel een probleem met mijn Strat. Als ik bv een A (14e fret, G-snaar) speel op het hals-element, dan klinkt dit goed als ik vrijwel clean speel. Als ik mijn Tubescreamer of Bluesdriver aanzet en ik speel dezelfde noot weer, dan is het net of er een soort "bijgeluid" of trilling meeversterkt wordt. Ik heb vanalles geprobeerd, element lager zetten, actie hoger, maar het probleem blijft.
Ik heb een opname gemaakt, kwaliteit is niet goed (opname met GSM), maar het probleem is goed hoorbaar, eerst de noot een paar keer clean, halverwege gaat de TS aan en dan begint de ellende:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-63YSC4VCLYVQ.mp3

Het betreft een Fender Classic Player 60's Strat, hij is net helemaal goed afgesteld en er zitten Ernie Ball Beefy Slinky's op.

Wie kan mij helpen?

jutter
16 februari 2010, 18:48
Hoe laag heb je het element gezet? Het klinkt echt alsof de elementen te hoog staan. Wel even alle elementen goed afstellen.

fuchs
16 februari 2010, 18:54
Ik had het element op den duur gelijk staan met de slagplaat en het probleem was er nog steeds. Ook lijkt het me onwaarschijnlijk dat dit fretbuzz is.

stikel
16 februari 2010, 18:55
Weet geen oplossing maar had precies hetzelfde probleem met een Blade strat op de G snaar 12e fret.

Groet Jan

Brewskie
16 februari 2010, 18:59
...en wat hoor je als je een andere A speelt op een andere snaar ? Bijvoorbeeld op de B of hoge E snaar ? Daarmee creeer je toch dezelfde frequentie ?

jutter
16 februari 2010, 19:00
Kreeg je het nadat je die Ernie Ball Beefy Slinky's erop heb gezet?

fuchs
16 februari 2010, 19:08
...en wat hoor je als je een andere A speelt op een andere snaar ? Bijvoorbeeld op de B of hoge E snaar ? Daarmee creeer je toch dezelfde frequentie ?

Bij een andere A is dit niet, lijkt wel of het over de hele G-snaar gaat, alleen wordt het erger rond pos. 12/14.


Kreeg je het nadat je die Ernie Ball Beefy Slinky's erop heb gezet?

Nee, voorheen D 'Addario .010 erop gehad en toen had ik het ook.

jutter
16 februari 2010, 19:11
Okay. Leg eens een stukje papier tussen de snaar en je brugzadel.

fuchs
16 februari 2010, 19:17
Leg uit?
Dus de snaar loopt over het stukje papier heen?

jutter
16 februari 2010, 19:21
Leg uit?
Dus de snaar loop over het stukje papier heen?

Daar waar de G-snaar de zadel raakt. Daar precies op dat raakvlak een dubbelgevouwen(V-vorm) stukje papier doen. Let op dat wanneer je de G-snaar weer stemt, het stukje papier niet verschuift.

jutter
16 februari 2010, 19:22
Ja, snaar loopt dan over het stukje papier heen.

fuchs
16 februari 2010, 19:44
Ik heb dit even gedaan, het lijkt of het iets minder is, echter dit is marginaal. Het is zo dus niet weg.

jutter
16 februari 2010, 19:47
Okay. Ik heb nog een paar vermoedens. Maar eerst even een vraag; is het een Fender stratocaster met een vintage brug en tremelo?

fuchs
16 februari 2010, 19:51
Nee, een Classic Player heeft het 2-punts tremolosysteem:

http://www.strat-talk.com/forum/members/patl-albums-patl-s-classic-player-60s-strat-picture1161-sonic-blue-mint-green-aged-knobs.jpg

geert1976
16 februari 2010, 19:56
lijkt wel een meegalmende tremolow veer, prop er eens een paar watten in en probeer het dan nog een keer.

jutter
16 februari 2010, 19:57
Check het volgende(eventueel met een vergrootglas erbij).
-De 2 imbusschroefjes die door de zadel heenlopen; raken beide imbusjes de grondplaat? Dit komt echt heel precies en wordt nogal eens over het hoofd gezien...
-De schroef waarmee je G-snaar geïntoneerd wordt, ligt die stijf tegen de brug?

jutter
16 februari 2010, 19:58
lijkt wel een meegalmende tremolow veer, prop er eens een paar watten in en probeer het dan nog een keer.

Dat was mijn laatste optie Geert. Ik wil vanaf het begin alles bij langs lopen.

fuchs
16 februari 2010, 20:04
Ik ga zo even kijken. In ieder geval nu al bedankt voor de hulp, ik hoop dat dit op te lossen is.

fuchs
16 februari 2010, 20:47
Check het volgende(eventueel met een vergrootglas erbij).
-De 2 imbusschroefjes die door de zadel heenlopen; raken beide imbusjes de grondplaat? Dit komt echt heel precies en wordt nogal eens over het hoofd gezien...
-De schroef waarmee je G-snaar geïntoneerd wordt, ligt die stijf tegen de brug?

Ik heb net even gekeken.
Beide imbusjes raken de grondplaat, ik heb de gitaar onder TL-licht goed bekeken. Ook de schroef van de G-snaar ligt keurig tegen de brug.
Ik zal ook de backplate eens loshalen en de veren eens "dempen" met watten, wat Geert ook al zei.

fuchs
17 februari 2010, 17:50
Update:
Ik heb de veren gedempt met watten echter het probleem is er nog steeds. In het volgende clipje is het te horen, ik ga van fret 12 omhoog.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PPRRFMFSLJXW.mp3
Iemand?

jutter
17 februari 2010, 17:56
Wel een kutgeluid zeg! Breng hem maar naar een vakman. Ik weet het niet.

benwave
17 februari 2010, 17:58
Het is zowie zo een smerig geluid vind ik.
Wat hoor je dan als je onversterkt doe ? En door wat voor soort versterkertje wordt dit geluid geproduceerd.

Het moet bijna iets met de brug te maken hebben, En bij die eertse opname hoor je duidelijk een veer meekomen

fuchs
17 februari 2010, 18:17
@Benwave: Ik vind het ook een smerig geluid. Het is opgenomen met mijn telefoon voor de speaker van mijn versterker, een Fender Blues Junior. Ook heb ik de Drive van mijn Tubescreamer helemaal open, wat ik normaal nooit doe. Echter zo is het probleem het beste te horen. Onversterkt is er wel een buzzje, maar niet meer dan bij gitaren die dit probleem niet hebben. Zonder overdrive is het minder te horen.

@Jutter: Toch bedankt voor je tips, ik heb degene die hem (overigens perfect) afgesteld heeft al een mailtje gestuurd.

Luigi
17 februari 2010, 18:31
je schrijft dat je "momenteel" een problee hebt. Betekent dat dit probleem na verloop van tijd is opgetreden? Zo ja, heb je iets veranderd aan je gitaar waarna het probleem zich voordeed?

Verder; je krijgt het advies om AL je elementen wat lager te zetten en schrijft vervolgens dat je één element hebt bijgesteld. Het geluid dat ik hoor kan op stringpull duiden en dat kan ook komen van elementen die niet aan staan. Heb je je probleem ook bij de andere elementen?

Het geluid dat ik hoor kan ook duiden op een rammelend onderdeeltje ofzo. Is vaak lastig te traceren. Om een electronisch probleem uit te sluiten zou je eens kunnen luisteren of het zich ook onversterkt voordoet. Daar gebruik ik een truukje voor; onversterkt een akkoord of snaar aanslaan terwijl je de hals, body of kop van je gitaar tegen je oor aan houdt. Je moet dat op een bepaalde manier doen zodat er sprake is van botgeleiding; experimenteer eens met de hoeveelheid druk die je uitoefent en de plaats op je oor waar je dat doet. Je hoort dat echt alles wat een gitaar akoestisch doet.

Ik weet ook niet wat het is maar mogelijk helpt dit wat bij het uitsluiten van wat niet de oorzaak is?

aaronstonebeat
17 februari 2010, 18:35
Mijn eerste gok zou ook string pull zijn.

Maar misschien:
Demp je de andere snaren als je die tonen aanslaat? Het klinkt ook een beetje alsof er iets (andere snaren) resoneert met de aangeslagen tonen, maar dan vals.
Is die g-snaar goed geïntoneerd?

fuchs
17 februari 2010, 18:36
Het probleem is me al eerder opgevallen alleen speel ik nu wat vaker hoger op de hals. En normaal met heel weinig overdrive. Ik zal alle elementen eens omlaag draaien maar ik geloof niet dat het de bedoeling is dat ze helemaal omlaag staan.
Ook zal ik mijn oor eens te luisteren leggen.

Gearjunkie
17 februari 2010, 18:44
Op zich zijn er niet zo heel veel mogelijkheden, en ik denk dat ze ook allemaal reeds genoemd zijn.

Al genoemd is string pull. Hoe hoger jij op de hals speelt, hoe verder de snaren bij de elementen gebracht zijn en hoe groter dit effect.
Je elementen lekker laag kan overigens heel goed klinken hoor!

aaronstonebeat
17 februari 2010, 21:23
Ik heb wel eens als advies gelezen strat-elementen in principe zo laag mogelijk te zetten als uitgangspunt en dan naar smaak hier en daar wat op te krikken. In de praktijk zal een halselement vrijwel gelijk met de slagplaat uit kunnen komen; midden ietsje hoger en bij de brug nog iets hoger.

fuchs
17 februari 2010, 21:52
Ik zal de elementen morgen allemaal eens een flink stuk omlaag zetten. Allemaal bedankt voor de adviezen tot dusver! Ik hou jullie op de hoogte.

fuchs
18 februari 2010, 17:20
Wederom een update.
Ik heb alle elementen zo laag mogelijk gezet en het probleem wordt inderdaad minder.
Toch blijft het enigszins bestaan, waarschijnlijk omdat de polepieces van het hals- en middenelement wat hoger staan:

http://images.miretail.com/products/optionLarge/Fender/567878.jpg

Ik kan de elementen niet nóg lager draaien want dan zijn de stelschroefjes tekort en hangen ze "los" onder de slagplaat. Misschien de actie nog een beetje verhogen?

ThaBluesBreaker
18 februari 2010, 21:03
Vraag, lopen je snaren vanaf de topkam goed naar beneden? (naar de stemknoppen kant) Zo nee fix it, anders trillen je snaren heel onnatuurlijk.

fuchs
18 februari 2010, 21:05
Snaren liggen er netjes op.

fuchs
20 februari 2010, 11:18
...

Verder; je krijgt het advies om AL je elementen wat lager te zetten en schrijft vervolgens dat je één element hebt bijgesteld. Het geluid dat ik hoor kan op stringpull duiden en dat kan ook komen van elementen die niet aan staan. Heb je je probleem ook bij de andere elementen?

...

Dit was de gouden tip. Alle elementen (erg ver) omlaag gezet en nu is het zo goed als opgelost. Met erg veel drive is er nog een kleine "resonantie" te horen maar ik speel toch nooit met maximum drive. En inderdaad, met de elementen een stuk lager klinkt het ook nog erg lekker..

Allen bedankt, topic mag op slot!

jutter
20 februari 2010, 12:11
Hoe laag heb je het element gezet? Het klinkt echt alsof de elementen te hoog staan. Wel even alle elementen goed afstellen.


Dit was de gouden tip. Alle elementen (erg ver) omlaag gezet en nu is het zo goed als opgelost. Met erg veel drive is er nog een kleine "resonantie" te horen maar ik speel toch nooit met maximum drive. En inderdaad, met de elementen een stuk lager klinkt het ook nog erg lekker..

Allen bedankt, topic mag op slot!

Dat was de 2e tip die je kreeg..................

Dweezman
20 februari 2010, 12:12
blijft de vraag: hoe kan dit? Had de TS vanaf het begin één of meerdere van zijn pups gewoon echt te hoog staan, of een productiefout in de pups waardoor ze meer dan normaal string-pull veroorzaken?

jutter
20 februari 2010, 12:24
blijft de vraag: hoe kan dit? Had de TS vanaf het begin één of meerdere van zijn pups gewoon echt te hoog staan, of een productiefout in de pups waardoor ze meer dan normaal string-pull veroorzaken?

De magneten willen nogal eens verschillen, de één is sterker dan de ander. Als je krachtige magneten erin hebt, dan moet je ze laag afstellen(logisch). Ik heb 2 Fender strats en daarbij is de hoogte van de pickups heel verschillend. Ik heb ze altijd erg laag staan wat ik prettig vind; mooiere rondere toon en geen bijgeluiden.
Produktiefouten komen zelden voor, eigenlijk kun je dat wel uitsluiten.

fuchs
20 februari 2010, 17:21
blijft de vraag: hoe kan dit? Had de TS vanaf het begin één of meerdere van zijn pups gewoon echt te hoog staan, of een productiefout in de pups waardoor ze meer dan normaal string-pull veroorzaken?

De elementen stonden niet overdreven hoog, momenteel komen ze net boven de slagplaat uit en toch is het bijgeluid nog een beetje aanwezig. Alleen het is nu niet heel storend aangezien ik nooit met veel overdrive speel.

Toch denk ik dat ik er nog even naar laat kijken.

@Jutter: Dat was idd een van de eerste tips, ik was in veronderstelling dat het alleen in het halselement zat maar het was toch bij allemaal.

Luigi
20 februari 2010, 21:51
nog even verder want blijkbaar is je probleem nog niet helemaal opgelost; welke dikte snaren gebruik je?

fuchs
20 februari 2010, 22:01
Sinds kort 0.011, was 0.010 en daarmee had ik het probleem ook.

Luigi
20 februari 2010, 22:08
Sinds kort 0.011, was 0.010 en daarmee had ik het probleem ook.

dikkere snaren geven meer kans op stringpull. Met een setje 010 ben je mss van je probleem af..

fuchs
20 februari 2010, 22:11
Ik had 0.010, en daarmee had ik hetzelfde probleem.

Luigi
20 februari 2010, 22:17
Maar toen stonden je pups hoger.

fuchs
20 februari 2010, 23:25
Met 0.010 was de afstand tussen de elementen en de snaren ook zeker 5 mm, nu met 0.011 nog meer. Zo veel verschil zit er toch niet in dikte tussen 0.010 en 0.011? Lijkt me stug dat het nu de bedoeling is dat de elementen gelijk in hoogte zijn met de slagplaat. Wat zou het dan niet moeten worden als ik over zou stappen op 0.012?
Misschien rammelt er onder de slagplaat iets mee, alleen vreemd dat dit alleen te horen is als ik de Tubscreamer of de Bluesdriver erbij aanzet. Clean is alles ok...

fuchs
4 maart 2010, 22:28
Nou weer een update.
Ik heb contact gehad met Fender Duitsland en zij hebben me aangeraden om de gitaar naar hun te laten sturen. Hij is nu weg dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik heb er een uitgebreid verslag van het probleem bij gedaan, nu maar hopen dat het opgelost gaat worden want het is zo gewoon niet goed. Zodra ik meer weet post ik het hier. (Indien iemand er in geinteresseerd is..)

jutter
4 maart 2010, 22:37
Nou weer een update.
Ik heb contact gehad met Fender Duitsland en zij hebben me aangeraden om de gitaar naar hun te laten sturen. Hij is nu weg dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik heb er een uitgebreid verslag van het probleem bij gedaan, nu maar hopen dat het opgelost gaat worden want het is zo gewoon niet goed. Zodra ik meer weet post ik het hier. (Indien iemand er in geinteresseerd is..)

Succes! Hoelang ben je hem kwijt? Hou me op de hoogte want ik ben zeer benieuwd!

fuchs
23 maart 2010, 17:10
Update:
De gitaar is aangekomen bij Fender en nagekeken door een technicus.
Ik kreeg onderstaand mailtje:


Today I just had a look on your guitar.

The problem you describe depends primary on two factors.

The first one is the string size. The thicker the diameter of the string is the less flexible is the whole string. If you move up the scale it is getting worse because of the shorter scale length. The string has not enough material to swing clean. So you have less sustain and sometimes the tone tumbles as you head it on your guitar in the overdrive mode.

The second thing is the magnetism of the pickups. As you have a 60’s Player Strat the pickup-polepieces are staggered. The polepiece of the G-string is the highest because the G-strings in the 1960s were roundwound strings with the lowest stringcore of a set. To guarantee an equal volume on every string the G-string-polepiece had to be the closest to the strings. Today it is untypical to use roundwound G-strings. So the G-string is now one of the thickest strings (core) in a set. The result is that the magnet is pulling on the string while you play it and it creates the typical “Stratitis” (a warbling sound).

There are 3 ways to reduce it on your guitar:

1 Use thinner strings (0.009) OR use roundwound G-strings in thicker stringsets
2 Lower the treble side of your pickups.
3 Use different pickups.

Please note: This will just reduce the symptom. This is not a defect of the pickups.

I mounted a set of 0.009 strings with a 0.014 G-string and lowered the pickups. The result is (compared to other guitars) quite good.

Please don’t hesitate to contact me if you have further questions.


Hierop heb ik weer gereageerd dat het me eerlijk gezegd sterk lijkt dat deze gitaar niet geschikt is voor 0.011 snaren en dat het probleem met 0.010 snaren ook aanwezig is. Ook heb ik gevraagd of ze eens willen vergelijken met een andere Classic Player 60's Strat. Hierop kreeg ik onderstaande reactie:


We take your issue serious. Otherwise I wouldn’t have written down this detailed evaluation.

I compared it now to another 60s Classic Player Strat. The effect is exactly the same. As I said it is the combination of both factors. It is no just the string gauge. It is the short scale (21. fret) of a thick string over a strong magnetic field. If you look close to the string, you can even see the irritated oscillation of the string.

The only thing I can do in goodwill is to change the whole pickguard with the pickups.


Ik denk dat ik dit aanbod maar aanneem, en vraag of ze hem wel weer af willen stellen met (de door mij bijgevoegde) 0.011 snaren. Kijken we dan weer verder.

Maar toch lijkt het me sterk dat 0.011 op een CP Strat niet mogelijk is.

Ik hou jullie op de hoogte.

budje
23 maart 2010, 17:28
Dat is wel mogelijk als je goed leest, maar dan wel met andere pickups

fuchs
23 maart 2010, 17:32
Ja dat begrijp ik.
Maar zou er dan nog nooit iemand met dezelfde gitaar tegen dit probleem gelopen zijn?

Wabbie
23 maart 2010, 17:36
Ik vind het maar een beetje typisch. Ik gebruik op mijn oude mex strat ( een standard uit 90) een setje EB 012-056 met CS Texas Specials en ik heb helemaal nergens last van. Had ik ook niet met de oude Mexicaanse elementen of met het setje GFS wat ik er een tijdje in heb gehad.
Of zitten er dan zulke high output pickups in de classic players? Ik heb die namelijk alleen nog maar akoestisch bespeeld in de TAGS.

fuchs
23 maart 2010, 17:44
Ik kreeg zojuist deze reactie, hier moet ik het dan maar mee doen:


Meanwhile I had a similar Guitar on my desk. A 60’s Stratocaster.
There were also 0.011 strings on it. This guitar made exactly the same sound as yours.
I will exchange the pickguard to show you that we do all we can do. But I’m quite sure that the symptom will stay.
I adjust your guitar the way it seems to be the best setup.

You are right. When you choose different pickups you should look for non-staggered polepieces. The Noiseless or Hot Noiseless are non-staggered.

But please be aware of the fact that the G string of a 0.011 string set is still very stiff; especially when you play it on the higher frets. You can compare it to the B string by playing the same note (G-string 21.fret; B-string 17.fret). The g string will have less sustain and this kind of warbling sound.

Your guitar will leave tomorrow with UPS.

budje
23 maart 2010, 17:45
Ze hebben je anders echt gruwelijk netjes geholpen!

fuchs
23 maart 2010, 17:49
Absoluut, ik heb dat ook meerdere malen aangegeven in mijn mails. Wat dat betreft ben ik echt tevreden over de klantenservice van Fender. Jammer dat de combinatie CP 60's strat - 0.011 snaren niet zo lekker is. Anderzijds ben ik ook weer blij dat het niet aan mijn gitaar ligt, hoopte stiekem al dat ze me geen nieuwe zouden sturen (wat in een eerder stadium volgens Fender ook een optie zou zijn.)
Wellicht in de toekomst nieuwe pickups (laten) monteren.

Meneer I.
23 maart 2010, 18:54
Ik heb ook een CP60s strat en ik gebruik GHS boomers 0.010 zonder problemen. Het geluid uit je clipje heb ik zelf nog nooit uit de gitaar horen komen.

Wellicht ook eens een setje GHS proberen? Kijken of dat scheelt?

fuchs
23 maart 2010, 19:19
Ik heb het met name op de g-snaar vanaf positie 14. Zou je misschien eens voor me willen checken met wat overdrive?

Maniaaaak!!
23 maart 2010, 19:32
Hoor je niet gewoon de ghost note van het korte stukje snaar dat achter de nut je tuner ingaat?

Heb ik op mijn strat en op mijn gretsch ook.

fuchs
23 maart 2010, 19:44
Ik heb de snaren achter de topkam afgedempt en nog had hij het.

Meneer I.
23 maart 2010, 21:34
Ik heb het met name op de g-snaar vanaf positie 14. Zou je misschien eens voor me willen checken met wat overdrive?

Check, zal ik morgen even doen :strat:. Kids liggen al op bed...:sssh:

fuchs
23 maart 2010, 21:42
Klasse, ben benieuwd.

Fenderfan
24 maart 2010, 15:23
Ik denk persoonlijk dat je het in je afstelling moet zoeken. Bij je tweede geluidsfragment hoor je bij de 8e aanslag de snaar een andere fret raken. Misschien was de afstellende persoon toch niet zo kundig ?

fuchs
24 maart 2010, 17:27
Ik denk persoonlijk dat je het in je afstelling moet zoeken. Bij je tweede geluidsfragment hoor je bij de 8e aanslag de snaar een andere fret raken. Misschien was de afstellende persoon toch niet zo kundig ?

Het is in elk geval geen fretbuzz, bij de laatste fret is het probleem er namelijk ook.
Laatste update van Fender:

Your guitar has a new pickguard with new pickups and your desired strings are mounted.

I’ll send it today.



Ik heb toch besloten hem weer af te laten stellen met dezelfde dikte snaren die er al op zaten, indien het probleem er nog steeds is moet ik maar accepteren dat dit inherent is aan de combinatie Custom 69 pickups en dikkere snaren zoals eerder genoemd. Wellicht in de toekomst eens kijken voor andere pickups.

Wabbie
24 maart 2010, 17:47
Ik blijf het typisch vinden. Ik heb dikkere snaren op mijn strat staan en ik heb helemaal nergens last van. Hopelijk hebben de nieuwe pickups geholpen en ben je nu verlost van het probleem.

Wel een superservice van Fender zeg!!

fuchs
24 maart 2010, 17:58
Ik ben benieuwd, volgens die technicus ligt het echt aan de combinatie 21 frets, dikke snaren en de betreffende pickups.
Maar los van het feit of het nu wel of niet opgelost is ben ik erg te spreken over de service van Fender en de manier waarop ik te woord ben gestaan.
Een dikke pluim voor Fender.

Meneer I.
24 maart 2010, 18:20
Ik heb net nog even gespeeld op die van mij met en zonder overdrive, van lichte overdrive naar zwaar en ik kan het geluid van jouw clipje niet reproduceren. :dontgeti:

Wel weer even lekker gespeeld met een opengezette buizenamp (buren weg en mijn ladies ook) :D nu "... 'or .. ka...poet..."

fuchs
24 maart 2010, 18:29
Evengoed bedankt!
Nog een paar dagen dan kan ik ook weer eens lekker op mijn strat spelen..

Wabbie
24 maart 2010, 20:44
Ik krijg het ook niet nagebootst. Hopelijk is het probleem nu stiekem toch verholpen en heb je er geen last meer van. Ik vind dikkere snaren op een strat namelijk een stuk fijner klinken dan dunne snaren.

DeiDRagonas
24 maart 2010, 21:10
Ik heb EXACT dezelfde gitaar.. Zelfs in dezelfde kleur (Sonic Blue)! Ik speel altijd met D'addario 0.11. Die gooi ik overal op.. Mn Gibby, mn strats, de Ibanez (zelfs op de semi-akoestische). Ook ik heb dat geluid niet uit mn CP strat weten te krijgen. De pickups liggen ongeveer 3mm boven de slagplaat zelfs (brugelement ongeveer 3.5mm..). Raar...

Edit: Lol.. Dat was niet een foto van jezelf dus, die brug? Sunburst he, daar moet het dan wel aan liggen inderdaad. Lol..

D

fuchs
24 maart 2010, 23:03
Die van mij is sunburst, zou het dat dan zijn? ;)

fuchs
26 maart 2010, 17:14
De gitaar is inmiddels terug, zoals gezegd met nieuwe pickups. Ik heb net even getest, met tubescreamer. Bij "normaal" gebruik, met weinig drive, zoals ik hem altijd gebruik is het geluid goed. Alleen bij veel (full) drive, is het probleem op de hogere positities nog wel te horen. Ik heb wel het idee dat het nu veel minder is.
Samengevat kan ik niet anders stellen dat ik er niet meer aan twijfel dat het dus echt de combinatie van eerder genoemde factoren is. Ik speel nooit met veel overdrive dus het is nu niet storend of zelfs niet aanwezig.
Rest mij niks anders te zeggen dat ik ontzettend tevreden ben over de service van Fender. De gitaar is in Duitsland perfect afgesteld, met de snaren die ik tegenwoordig gebruik. Ook het feit dat de slagplaat en elementen kostenloos vervangen zijn (terwijl het waarschijnlijk niet nodig was) is prijzenswaardig.
Ook hier iedereen bedankt voor de hulp en de reacties.

DeiDRagonas
27 maart 2010, 17:20
Toch vindt ik t raar..

Ik ben in elk geval erg blij dat mijn gitaar, uit dezelfde serie, dat geluid niet maakt. Ook niet met heel veel gain, 011 snaren, hoog afgestelde pups, etc etc.. Maar het zal allemaal wel. :lp:

edit: Maar WEL een mega compliment voor Fender inderdaad!! Netjes hoor die service..

D.

fuchs
27 maart 2010, 17:26
Ik speel met Beefy Slinky snaren, met een 0.022 g snaar. De D' Adarrio 0.011 snaren hebben een 0.018 g snaar, zou het dat kunnen zijn?

aaronstonebeat
27 maart 2010, 17:34
Dat zou best wel kunnen. Ik gebruik die d'addario 011/049-sets veel en ik heb het probleem nooit, op geen enkele gitaar.

Wabbie
27 maart 2010, 19:55
Ik speel met Beefy Slinky snaren, met een 0.022 g snaar. De D' Adarrio 0.011 snaren hebben een 0.018 g snaar, zou het dat kunnen zijn?

Ik blijf het ook vreemd vinden ik heb een 0.024 g-snaar en ik heb nergens last van. Ik heb het vanmiddag nog even geprobeerd met veel gain en mijn Koch Powertone op oorlogssterkte. Maarja, ik heb dus wel een veel oudere standard en geen classic player

Maar echt petje af voor de service van Fender!:strat: