PDA

View Full Version : Mod/Delay na de versterker.



Realeigo
16 februari 2010, 18:06
(Wellicht dat het in het rack gedeelte hoort.)

Goed. Ik las ergens over volgordes van pedalen en toen kwam ik ook tegen dat het allerbeste is dat je modulatie + delay effecten na de versterker komen en zelfs na de speaker komen. Veel details waren er niet, mijn vraag is dus of er mensen zijn die dit doen. En hoe? Want het lijkt mij heel erg interresant omdat ik tot nu toe veelal werk met versterkers zonder FX loop.

Wat ik zelf bedacht:
Gitaar -> Wah/Fuzz/OD/Comp/Boost -> Amp -> Speaker -> Mic -> Mod/Delay -> Neutrale power amp -> Neutrale Speaker.

En dan de volumes van de beide speakers mengen voor een wet/dry mix.

Negative K3 fan
17 februari 2010, 18:35
Ik kwam laatst om te werken in een feestzaaltje terecht met band(je) waarvan de gitarist een geweldige sound had. Hij gebruikte een Isocab met 2 microfoons erin, 1 microfoon ging direct naar de PA en 1tje ging via de effecten, voor een wet/dry idee. Klonk fantastisch en hij deed het bewust zo omdat dit beter werkt dan het gebruik van een fx loop.

Het is nogal omslachtig allemaal en het lijkt me vooral wat voor de professionals.

Mitch
17 februari 2010, 19:09
Het is een mogelijkheid ja. Zeker als je een crunchamp hebt zonder line-out of effects loop. Het hangt ervan af hoe je optredens zijn of je dat ook zo wil uitvoeren. Of je opbouw- en afbouwtijd hebt en zo. Ik zou het niet doen als je vaak met andere bands tegelijk op één avond optreedt.

Realeigo
17 februari 2010, 20:35
Nou we zijn een coverband die niet aan bandwedstrijden mee doen, maar gewoon een avond vol spelen, dus opbreken/afbouw tijd is geen probleem.
Maar als je het alles in een rackje doet dan heb je niet veel meer tijd nodig dan normaal met fx loop.