PDA

View Full Version : Eelt of misschien iets van bescherming?



Megadeth22
16 februari 2010, 17:05
Ik kon mijn oudere topic niet vinden met de zoekfunctie dus maar een nieuwe..

Ik ben de laatste maand heel hard bezig geweest met slappen & poppen op de basgitaar. Dat poppen is met je wijsvinger en daarmee haal je met die vinger de snaar omhoog en laat 'm dan op het fretboard tetsen.
Dit gebeurt dus niet met je vingertopje maar meer aan de bovenkant van je bovenste kootje.

Maar nu ligt al voor de tweede keer een heel stuk huid eraf :dontgeti: Heb 't ongeveer 4-5 dagen laten rusten, iets geheelt, ga weer spelen en hoppa begint na 3 nummers al te kloten.

Is er iets van bescherming hiervoor? Ik las op andere fora dat mensen superlijm erop smeerden :dontgeti:
Want ik heb met fingerstyle (basgitaar) nog nooit problemen gehad met de huid op mijn vingers, met fingerpicken op gitaar ook niet maar ik kan zo nauwelijks meer bassen.

BVD

DieDaanToch
16 februari 2010, 18:11
Ik ken wel een bassist die zijn vingers intaped, misschien meot je dat eens proberen?

Succes ermee!

budje
16 februari 2010, 18:17
Ben meer gitarist dan bassist, maar als ik bas speel en ik krijg blaren oid is dat toch meestal een indicatie dat mijn versterker te zacht stond

Megadeth22
16 februari 2010, 18:23
Ben meer gitarist dan bassist, maar als ik bas speel en ik krijg blaren oid is dat toch meestal een indicatie dat mijn versterker te zacht stond

Blaren krijg ook wel snel. Het helpt ook niet als je een goedkoop stuk brandhout als basgitaar hebt. Mijn basgitaardocent lachte me uit toen hij er even op speelde. :seriousf:

Git Aar
16 februari 2010, 20:21
Misschien flatwoundsnaren als je dat nog niet heb?

Megadeth22
16 februari 2010, 22:12
hm ja ik zal eens gaan googlen, thanks.
Zit nu met een pleister en laag pleistertape erop te spelen. Zeer doet 't niet meer maarja spelen gaat nu ietsje pittiger :supercool:

Brewskie
16 februari 2010, 22:24
Bij dat poppen trek je echt aan je snaar en laat je 'm er afschieten, door je vinger weg te draaien. Daar komt best veel wrijving bij kijken en het trekt als het ware je huid stuk. Waarschijnlijk vanaf de overgang naar het tweede kootje ? Toch een kwestie van veel oefenen, maar net niet te lang dat de huid echt stuk gaat. Beter is om op tijd te stoppen en elke dag tot die grens spelen.