PDA

View Full Version : Half the sun [electro + clean gitaar]



PanzerfaustNL
16 februari 2010, 15:59
Hoi hoi,

Ik heb teveel naar dit nummer geluisterd, wat kan er beter?

Half the Sun (http://easy.v-band.de/B51ABD5FBEC14E1A96B6380E7FA48B10/Half%20the%20Sun.mp3)

Riky
18 februari 2010, 10:25
zang klinkt echt voor geen meter vind ik. Te laag, te saai.
Ook vind ik je drums veel te steriel. Misschien iets een reverb of andere drum sound, want dit klink (ook voor electro) te plat.

Verder neem ik aan dat je het minimalistisch wilt houden dus dat is goed.
Ik zou nog wel meer werken sfeer geluiden om het boeiend te houden.
Vind het geheel nu te saai.

budje
18 februari 2010, 10:28
Damn, daar kan ik nou geen enkel woord meer aan toevoegen!

PanzerfaustNL
19 februari 2010, 17:25
Klinkt misschien stom, maar hier heb ik wat aan. @riky, als ik je de drum stuur, kun je dan laten horen wat je bedoelt?



zang klinkt echt voor geen meter vind ik. Te laag, te saai.


Heb hier een zanger voor gezocht, iemand in de traditie van Ian Curtis, maar ja, waar vind je die.

Riky
20 februari 2010, 13:34
dat mag,maar probeer eens een ander snare geluid te gebruiken en wat met eggs en andere hoge percussie tonen in de drumpartij. Je gebruikt nu eigenlijk alleen een kick en snare.

Waar heb je het in gemaakt als ik vragen mag?

EDIT: wat ik trouwens zelf ook vaak doe is wat conga/djembe's/bongo's dat soort percussie instrumenten zacht op de achtergrond mee laten spelen.

PanzerfaustNL
21 februari 2010, 01:09
Logic, maar geen speciale instellingen e.d.

Het moest zo depri als mogelijk klinken, dus veel herhalingen toegepast ook in de drums.

budje
21 februari 2010, 08:39
Heb hier een zanger voor gezocht, iemand in de traditie van Ian Curtis, maar ja, waar vind je die.

Ian curtis had veel uitstraling, maar kon niet echt dingen die jij niet kan. Diep je teksten eens uit, zodat je elk woord vol overtuiging kan uitspreken. Jij als zanger weet precies waar de woorden komen. welke beklemtoond moeten worden. een beetje meer power erin. Ian curtis klinkt vaak als iemand die gepassioneerd gedichten voorleest, en in deze opname klinkt het alsof er iemand voor de eerste keer een stukje tekst doorleest, zachtjes binnensmonds de woorden doorzoekt. Presentatie, dat is het!

Dus overtuig jezelf van wat je echt wil zeggen met deze tekst, en breng het zo!