PDA

View Full Version : Pedaltrain softcase vs. Koffertje



Tess-a
16 februari 2010, 15:51
Dag dames en heren,

Ik loop nu steeds te slepen met allerlei losse pedalen, maar wordt hier eigenlijk een beetje gek van. Ik wil dus graag een plankje waar ik alles in een keer op mee kan nemen.
Nu twijfel ik een beetje tussen wat ik moet kopen: een Pedaltrain JR Softcase (kan je gewoon om je schouder hangen, dus je hebt nog handen over, wel meteen 95 euri & bied deze genoeg bescherming?) of een Stagg UPC 500/535, ben er nog niet helemaal over uit welke maat precies. (deze is slechts ongeveer 35 euro, maar 't is wel een koffertje dus moet je de hele tijd vasthouden)

Ik heb 4 stompboxes en 1 wah. Die wah gebruik ik alleen niet altijd.
What to do?

driftkop
16 februari 2010, 16:51
Ik heb die Pedaltrain JR met een softcase. Ik vind het echt heel erg handig vergeleken met een boodschappentas met losse pedaaltjes en kabeltjes: neerzetten, snoeren inpluggen, en klaar! En inderdaad, je hebt nog handen over, ik kan nu alles in een keer dragen: gitaar, versterker en pedalen. In mijn geval passen er 7 pedalen op, inclusief een Wah. Aan de onderkant zit ruimte genoeg voor voedingen en snoeren. De Pedaltrain zelf is ook erg stevig en licht (gemaakt van aluminium). Al met al een aanrader. Ik ken de Stagg niet, dus kan niet vergelijken.

the sure thing
16 februari 2010, 16:52
Ik stond ook voor de keuze en heb voor de tas (soft case) gekozen. Het biedt voldoende bescherming (zolang je er niet mee gooit). Het grootste voordeel vind ik dat je dan nog 2 handen vrij hebt.

Tess-a
16 februari 2010, 17:01
Daar zit ik inderdaad ook een beetje mee.
Ik zit de hele tijd in de bus en in de trein en het gaat allemaal zo verschrikkelijk onhandig als je je handen vol hebt.
Zit er trouwens ook nog een beetje ruimte in voor snoeren e.d?

EuroCinema
16 februari 2010, 17:19
Ja, aan de voorkant zit een vak waar bij mij makkelijk twee lange snoeren inpassen plus kleiner spul zoals snaren en zo.

Zo'n bord is sowieso een goed idee. Vrijdag had ik bijvoorbeeld een radio-optreden met meerdere bands in de uitzending. We moesten heel snel wisselen op het podium en ik maar ook de productiemensen waren erg blij dat ik alles gewoon op 1 pedaltrain geplakt had zitten. Ik kon snel oppbouwen, maar ook alles in 1 beweging aan de kant zetten als een andere band moest spelen. Kopen dus, krijg je geen spijt van!

Kellet
16 februari 2010, 17:55
Ik heb de Pedaltrain JR met softcase. De softcase bied prima bescherming. Er zitten in de boven- en onderkant dikke platen die extra bescherming bieden.

En hij is niet te zwaar. Echte aanrader!

Tess-a
16 februari 2010, 18:03
Thanks voor de info :D
Ik heb er net eentje besteld, als 't goed is is 'ie over 2 dagen binnen!

the sure thing
16 februari 2010, 19:06
Thanks voor de info :D
Ik heb er net eentje besteld, als 't goed is is 'ie over 2 dagen binnen!Alvast gefeliciteerd! Ik doe mijn losse gitaarsnoeren bij de pedalen zelf in de softcase, is ook ruimte genoeg voor. In het aparte vak zitten reserve kabeltjes, snaren, slide, enz.

reinierscheffer
16 februari 2010, 19:18
de tas biedt voldoende bescherming en neemt ook nog eens minder ruimte in. goede keuze!
je krijgt er dan ook van die klitteband plakstroken bij om de pedalen aan je board te bevestigen. mocht je vragen hebben, kan je me wel mailen.

Gearjunkie
17 februari 2010, 11:43
Ik heb ook de softcase jr., om eerder genoemde praktische redenen.
Wel vond ik het klitteband tegenvallen en heb ik dat eraf gehaald. Nu heb ik alles met dubbelzijdige tape vast zitten. Natuurlijk wissel je dan niet graag meer van pedalen, maar dat spreekt voor zich.

Demonturtle
17 februari 2010, 13:51
Ik heb de pedaltrain 2 met softcase, ervoor had ik een koffer en ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat je mij nooit nog met een koffer zal zien rondsleuren.

rapalakid
18 februari 2010, 21:40
Vorige week de HC pedaltrain in de aanbieding aangeschaft voor 139 € bij Feedback Rotterdam.
Een koffer bied naar mijn idee meer bescherming dan een tas.
Ik heb hem beplakt met bijgevoegde klitteband en een stuk of 6 pedalen erop aangebracht en een one spot adapter om m`n pedalen van stroom te voorzien.
Bevalt uitstekend en als ik hem vervoer dan bied de koffer de nodige bescherming om m`n dure pedalen te behoeden voor beschadigingen o.i.d

j3lt3
19 februari 2010, 01:01
Ik heb 4 stompboxes en 1 wah. Die wah gebruik ik alleen niet altijd.


Let me guess.. Een crybaby wah, een Ibanez Tubescreamer, een EHX memory boy, een tuner.... ?

Realeigo
19 februari 2010, 10:14
Let me guess.. Een crybaby wah, een Ibanez Tubescreamer, een EHX memory boy, een tuner.... ?

Kan je ook raden welke 5 pedalen ik heb?

Tess-a
19 februari 2010, 13:29
Let me guess.. Een crybaby wah, een Ibanez Tubescreamer, een EHX memory boy, een tuner.... ?

*zoemer*

foei jelte. ik heb een vox wah. en inderdaad een tubescreamer, memory boy, tuner en een ehx booster :)

Brum
31 juli 2015, 15:13
Heel oud topic, ik weet het, maar het is toch vakantietijd.

Ik heb sinds kort een Mono tas/koffer aangeschaft. Deze zijn o.a. precies op maat voor de Pedaltrains. Zoals ik al aangeef, zit het tussen een tas en een koffer in en biedt met zekerheid meer bescherming dan de Pedaltrain softcase, die ik ook had. Die softcase heeft me in het verleden helaas al drie kapotte pedalen opgeleverd. Of dat met de Mono softcase ook gaat gebeuren, de tijd zal het leren, maar ik durf wel al met zekerheid te zeggen ie behoorlijk meer bescherming biedt dan de softcase van Pedaltrain. En omdat de Mono tassen tussen een koffer en een tas in zit, zijn ze bruikbaar voor zowel het meezeulen in het openbaar vervoer e.d., maar je smijt 'm ook net zo makkelijk achterin de auto, tezamen met de rest van het bandspul voor een optreden. Ideaal (en bovendien momenteel in de aanbieding bij Bax).

http://monocreators.com/guitarist/

the sure thing
31 juli 2015, 17:07
En die tassen zien er stoer/geil/whatever uit. Niet zo nerdy als de stock bags.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FrankC
31 juli 2015, 21:22
PT2 is een mooi formaat voor snel en makkelijk. Ik heb zowel een koffer als een tas. Die tas vind ik matig. En zou deze niet gebruiken bij het op elkaar proppen van gear in busje. Ik denk dat Mono een goede tussenvariant aanbied. Niet goedkoop, maar goed.