PDA

View Full Version : Bugera betrouwbaarheid



laccio
16 februari 2010, 12:20
Hoi,

We weten ondertussen allemaal dat de Bugeras monsters zijn op het gebied van tone.
Maar na jaren van klachten over de reliability, vroeg ik me af of de nieuwe Bugeras (met name de 6262 head) wel roadworthy zijn.

iemand hier een mening over? of ervaring met deze (nieuw gebouwde) head?

Groetjes, Seb ^^

ibanez260
16 februari 2010, 12:22
ik heb er ook al eens een onderwerp over begonnen over de bugera's

maar kreeg toen geen antwoord :(

hoewel ik er van overtuigd ben dat er hier meerdere forumleden in met bezit zijn van enkele bugera's!


luie zakken ! :soinnocent:

Tokaifan
16 februari 2010, 12:25
Minder dan tien threads onder deze staat er een van 26 pagina's. Daar valt genoeg te lezen denk ik.

Pardon, zijn er 11 op het moment van schrijven.

laccio
16 februari 2010, 12:58
ik heb er ook al eens een onderwerp over begonnen over de bugera's

maar kreeg toen geen antwoord :(

hoewel ik er van overtuigd ben dat er hier meerdere forumleden in met bezit zijn van enkele bugera's!


luie zakken ! :soinnocent:

totally xD
mja, ik hoop da ze na die tijd wel roadworthy zijn... zo een tone is geweldig





en die andere topic had ik al eens doorgenomen maar ik heb toch niet echt een heel duidelijk antwoord gevonden over de reliability, daarom dat ik deze topic eens kon maken dat louter hierover ging :p

caliban
16 februari 2010, 13:06
Er is gewoon niet veel zinnig te zeggen over de reliability van die amps; je hoor van alle kanten het tegengestelde beweerd.

Tokaifan
16 februari 2010, 14:34
Precies, gewoon lekker zelf proberen. Als ze echter echt zo goed klinken als hier beweerd wordt (ik betwijfel het), dan weet jezelf wel waar waarschijnlijk bezuinigd is.

laccio
16 februari 2010, 14:36
Precies, gewoon lekker zelf proberen. Als ze echter echt zo goed klinken als hier beweerd wordt (ik betwijfel het), dan weet jezelf wel waar waarschijnlijk bezuinigd is.

de tone op zich heeft me al overtuigd en de reliability kan ik niet te weten komen door het zelf te proberen voor het te laat is:p ik wil een head waar ik afhankelijk van kan zijn... wss ga ik wel een Marshall VS backup head of een bandit als backup.. maar toch:p

Tokaifan
16 februari 2010, 14:47
Doorsparen voor betere tweedehands is geen optie?

laccio
16 februari 2010, 14:48
als ik kies voor de optie van doorsparen, is het nog tot augustus wachten ALS ik vakantiewerk vind (wat vorig jaar niet gelukt is met die crisis) en tegen april gaan we opnemen dus ik zou dan wel een kickass geluid willen...

Madcow
16 februari 2010, 14:57
Links laten liggen. Mijne ging na 2 weken kapot. Gelukkig waren ze bij muzikaza(rip.:() Heel erg netjes en is alles toch goed opgelost. Geld terug en Bugera uit het assortiment gehaald.


Troep!


Maar het klinkt wel geweldig. :dontgeti:

laccio
16 februari 2010, 15:00
Links laten liggen. Mijne ging na 2 weken kapot. Gelukkig waren ze bij muzikaza(rip.:() Heel erg netjes en is alles toch goed opgelost. Geld terug en Bugera uit het assortiment gehaald.



wWnneer was dat? Els zo een bugera een maand lang goed blijft, is het dan zo goed als zeker dat hij ook enkele jaren goed blijft? Want in dat geval heb ik bij musicstore de 30dagen garantie...

caliban
16 februari 2010, 16:01
wWnneer was dat? Els zo een bugera een maand lang goed blijft, is het dan zo goed als zeker dat hij ook enkele jaren goed blijft? Want in dat geval heb ik bij musicstore de 30dagen garantie...

Kan je moeilijk voorspellen denk ik, in hun fabriek worden de versterkers in principe ook al een paar uur getest denk ik. Daar kan je echt geen duur op zetten.

AART
16 februari 2010, 17:05
Er zitten gewoon veel plastic onderdelen in en alle onderdelen zijn de goedkoopste die ze konden vinden. Ik zou als ik jou was voor die prijs lekker een 2ehands JCM 900 Mk III zoeken. Nocki van het forum heeft nog een leuke staan. Ben je voor rond de 450 klaar en heb je een amp die zijn reliability ruimschoots bewezen heeft.

Tokaifan
16 februari 2010, 17:12
Ja dat zou ik dus ook doen. Voor een studio is het misschien leuk (als ze echt zo goed klinken), maar hier ga je toch niet mee touren door kroegjes? Dan heb je iets nodig dag gebouwd is als een huis.

Mr. Dynamite
16 februari 2010, 17:14
Ik denk dat je er best wel mee kunt redden, mits je er erg voorzichtig mee om gaat. En je hebt zowieso iets van 3 jaar garantie he..

Hoewel ik het toch niet een fijn gevoel vind als je altijd zoiets hebt van, laat hem alsjeblieft nu niet uitvallen :dontgeti:

fred dons
16 februari 2010, 17:19
ik bij die van mij direkt de plastic onderdelen (jackingang en wat knopjes) vervangen voor wat meer stevige examplaren en inmiddels de top al 1 keer van de top laten stuiteren, en hij doet het nog steeds
misschien heb ik geluk gehad maar ik ben na een maand of 8 nog steeds erg blij met die
van mij (333 top en cab)

Tokaifan
16 februari 2010, 17:26
Hoeveel was je daar voor kwijt? (Als ik zo brutaal mag zijn.) :chicken:

laccio
16 februari 2010, 18:21
ik bij die van mij direkt de plastic onderdelen (jackingang en wat knopjes) vervangen voor wat meer stevige examplaren en inmiddels de top al 1 keer van de top laten stuiteren, en hij doet het nog steeds
misschien heb ik geluk gehad maar ik ben na een maand of 8 nog steeds erg blij met die
van mij (333 top en cab)

hoeveel hebbe die veranderinge gekost? en hoe heb je het gedaan of bij wie? want dit is wel heel interessant als hij daarmee wel roadworthy wordt. Maar stel dat hij kapot gaat en ik ermee naar musicstore ga, hoelang gokken jullie dat het gaat duren voordat ik weet een werkende 6262 in mijn handen heb? Ik mag nu wel een vriendin haar Spider III 75W gebruiken als backupamp.

En ja, ik ben zowiezo paranoide als het gaat over mijn gear.. daar mag NIKS aankomen dus amphoezen ga ik zowiezo kopen en na wat sparen ook flightcases...

en anders wordt het zoeken naar een 6505 of 5150 combo denk ik.. maar ik zou nog altijd veel liever voor de bugera gaan... Advies in musicstore vragen zal ook wel zinloos zijn aangezien ze verkopers zijn:p

Haaspaas
16 februari 2010, 18:22
Ik heb ook een tijd zitten twijfelen of ik wel een bugera zou bestellen vanwege het geklaag over reliability, maar na een tijdje op internet rond te hebben zitten kijken krijg ik het idee dat de problemen vooral bij de eerste amps van bugera zaten (met name een plastic stekkertje vlakbij de buizen, die de hitte niet aan kon), en dat de nieuwere dus veel betrouwbaarder zijn. Bovendien is het zo dat mensen erg bevooroordeeld zijn over behringer en je dus ook niet alles wat erover geschreven is serieus kan nemen. Ik heb zelf een 6262 besteld die ik hopelijk deze vrijdag binnen krijg dus dan kan ik je meer vertellen.

laccio
16 februari 2010, 18:35
Ik heb ook een tijd zitten twijfelen of ik wel een bugera zou bestellen vanwege het geklaag over reliability, maar na een tijdje op internet rond te hebben zitten kijken krijg ik het idee dat de problemen vooral bij de eerste amps van bugera zaten (met name een plastic stekkertje vlakbij de buizen, die de hitte niet aan kon), en dat de nieuwere dus veel betrouwbaarder zijn. Bovendien is het zo dat mensen erg bevooroordeeld zijn over behringer en je dus ook niet alles wat erover geschreven is serieus kan nemen. Ik heb zelf een 6262 besteld die ik hopelijk deze vrijdag binnen krijg dus dan kan ik je meer vertellen.

oke, ideaal :) hou me op de hoogte
en anders de peavey 6505 1x12 combo...

Haaspaas
16 februari 2010, 19:10
Ja, die peavey combo was een amp waar ik eerder ook naar gekeken had. Het probleem is echter dat de verkoop ervan in Europa steeds uitgesteld wordt. Bij mijn lokale gitaarboer kunnen ze hem volgens het laatste nieuws pas eind april verwachten. Bovendien wordt de 1x12 in china gemaakt, dus ik vraag me af in hoevere de kwaliteit zou verschillen met een bugera.

fred dons
16 februari 2010, 20:37
Hoeveel was je daar voor kwijt? (Als ik zo brutaal mag zijn.) :chicken:

niet veel, ik dacht iets van eur 750 + eur 75 verzenden vanuit duitsland (ik geloof dat ik hem bij MP vandaan heb, ik weet dat ik hem getest had bij Musicstore in Keulen maar hadden ze alleen een demo model op voorraad en daar was hij ook iets duurder )

fred dons
16 februari 2010, 20:43
hoeveel hebbe die veranderinge gekost? en hoe heb je het gedaan of bij wie? want dit is wel heel interessant als hij daarmee wel roadworthy wordt. Maar stel dat hij kapot gaat en ik ermee naar musicstore ga, hoelang gokken jullie dat het gaat duren voordat ik weet een werkende 6262 in mijn handen heb? Ik mag nu wel een vriendin haar Spider III 75W gebruiken als backupamp.



dat was echt een paar euro, een goede jackuitgang (de originele is bijna helemaal van plastic) wat metalen ringetjes bij de knoppen en nog wat klein spul (en het is gemakkelijk zelf te doen)
een goede flightcase er om heen kan natuurlijk ook nooit kwaad

laccio
17 februari 2010, 11:27
dat was echt een paar euro, een goede jackuitgang (de originele is bijna helemaal van plastic) wat metalen ringetjes bij de knoppen en nog wat klein spul (en het is gemakkelijk zelf te doen)
een goede flightcase er om heen kan natuurlijk ook nooit kwaad

zijn er nog andere zwakke punten in de bugera waar je het van weet?Ik had ook gehoord van slechte solderingen... Zo niet, is mijn keuze wel gemaakt :p

Misery Signals
17 februari 2010, 11:56
De tone van een Bugera valt idd wel goed mee voor het geld. De verbindingen zouden met connectroren zijn ipv met solderingen, dus moest er ergens een clipje niet meer goed aansluiten zit je al met de shit, en begin daar maar eens achter te zoeken, uren uitmeten.

Ik ken er ook enkelen die er eentje hebben en tot op heden heeft geen enkele persoon er last mee gehad. Bestel hem gewoon lekker bij Musicstore, heb je sowieso drie jaar garantie, wat er ook mee moest gebeuren.
Ik geloof dat opsturen echter wel voor je rekening is dus met wat pech kan je wel duur uitkomen.

En iemand die een JCM900 MKIII voorstelde.... Ik heb er eentje gehad voor een maand, die klonk nog slechter als een gewone Dual Reverb... Gelukkig was er een Nederlandse kerel uit een lelijke stad met een vierkant stratenplan (is dat Nieuw Vennep?) die hem wilde ruilen tegen een 4100 (die het niet veel langer heeft uitgehouden maar al wat bruikbaarder...

MS

laccio
17 februari 2010, 12:19
De tone van een Bugera valt idd wel goed mee voor het geld. De verbindingen zouden met connectroren zijn ipv met solderingen, dus moest er ergens een clipje niet meer goed aansluiten zit je al met de shit, en begin daar maar eens achter te zoeken, uren uitmeten.

Ik ken er ook enkelen die er eentje hebben en tot op heden heeft geen enkele persoon er last mee gehad. Bestel hem gewoon lekker bij Musicstore, heb je sowieso drie jaar garantie, wat er ook mee moest gebeuren.
Ik geloof dat opsturen echter wel voor je rekening is dus met wat pech kan je wel duur uitkomen.


MS

Hm ja, maar ik heb liever zo een donker overweldigend geluid van de 5150..
Hoelang zal het ongeveer duren voor musicstore de bugera heeft hersteld of vervangen? ik woon op een uurtje rijden van musicstore dus dat is niet zo een gigantisch probleem.

Hoeveel van die verbindingen zijn er? das goed om uren zoet mee te zijn, neem ik aan?:(

Madcow
17 februari 2010, 12:28
muzikaza had hem opgestuurd en ze hadden na 2 weken nog niets gehoord van de fabriek...

caliban
17 februari 2010, 13:22
De tone van een Bugera valt idd wel goed mee voor het geld. De verbindingen zouden met connectroren zijn ipv met solderingen, dus moest er ergens een clipje niet meer goed aansluiten zit je al met de shit, en begin daar maar eens achter te zoeken, uren uitmeten.

Ik ken er ook enkelen die er eentje hebben en tot op heden heeft geen enkele persoon er last mee gehad. Bestel hem gewoon lekker bij Musicstore, heb je sowieso drie jaar garantie, wat er ook mee moest gebeuren.
Ik geloof dat opsturen echter wel voor je rekening is dus met wat pech kan je wel duur uitkomen.

En iemand die een JCM900 MKIII voorstelde.... Ik heb er eentje gehad voor een maand, die klonk nog slechter als een gewone Dual Reverb... Gelukkig was er een Nederlandse kerel uit een lelijke stad met een vierkant stratenplan (is dat Nieuw Vennep?) die hem wilde ruilen tegen een 4100 (die het niet veel langer heeft uitgehouden maar al wat bruikbaarder...

MS

Connectoren komen vaker voor. Solderingen zitten er sowieso nog in. Componenten zitten hoogstwaarschijnlijk gesoldeerd op de printplaat vast, en de printplaten zijn onderling door connectoren verbonden, ENGL doet zoiets ook.

laccio
17 februari 2010, 14:21
Connectoren komen vaker voor. Solderingen zitten er sowieso nog in. Componenten zitten hoogstwaarschijnlijk gesoldeerd op de printplaat vast, en de printplaten zijn onderling door connectoren verbonden, ENGL doet zoiets ook.

Als ENGL dat ook doet, dan is het dus niet zo een groot probleem?

caliban
17 februari 2010, 15:08
Als ENGL dat ook doet, dan is het dus niet zo een groot probleem?

Hangt er maar vanaf hoe ze het doen. Zo is het met alles ;). Machinaal solderen vs manueel, net hetzelfde. Als het goed gebeurt allemaal super, als het bijvoorbeeld slecht nagekeken wordt, kan het kut wezen.

Als de connectors die Bugera gebruikt slecht zijn, of bepaalde exemplaren weinig kwaliteit hebben, kunnen de amps rap stuk gaan, ENGL zal misschien betere onderdelen gebruiken. Alhoewel zij ook zeker geen weet ik wat onderdelen nemen. Iets wat voor sommige gitaristen een conditio sine qua non is om nog in hun vriendin (of vriend :seriousf:) te kunnen gereedkomen.

laccio
18 februari 2010, 11:12
Hangt er maar vanaf hoe ze het doen. Zo is het met alles ;). Machinaal solderen vs manueel, net hetzelfde. Als het goed gebeurt allemaal super, als het bijvoorbeeld slecht nagekeken wordt, kan het kut wezen.

Als de connectors die Bugera gebruikt slecht zijn, of bepaalde exemplaren weinig kwaliteit hebben, kunnen de amps rap stuk gaan, ENGL zal misschien betere onderdelen gebruiken. Alhoewel zij ook zeker geen weet ik wat onderdelen nemen. Iets wat voor sommige gitaristen een conditio sine qua non is om nog in hun vriendin (of vriend :seriousf:) te kunnen gereedkomen.


Had Bugera nog andere problemen buiten dezen? De vader van de zanger van mijn band werkt met buizenamps en kan dat eventueel wel doen voor me.

lindstrom
18 februari 2010, 11:22
Had Bugera nog andere problemen buiten dezen? De vader van de zanger van mijn band werkt met buizenamps en kan dat eventueel wel doen voor me.

en waar woon je ergens? :soinnocent:

laccio
18 februari 2010, 12:13
en waar woon je ergens? :soinnocent:

ik woon in Genk:o Genk FTW!!

caliban
18 februari 2010, 12:49
Had Bugera nog andere problemen buiten dezen? De vader van de zanger van mijn band werkt met buizenamps en kan dat eventueel wel doen voor me.

Ik heb denk ik ergens iets gelezen over opgeblazen condensatoren of zo, maar dat zal in heel wat andere merken ook nog wel voorkomen. Beetje discriminatie en visering van goedkope amps hoogstwaarschijnlijk... Als iemand hem voor je altijd kan fixen, lijkt het me leuk om hem te kopen. Tenzij natuurlijk de transformator stuk gaat.


ik woon in Genk:o Genk FTW!!

Mado, Gènk, wa ne schade!

:seriousf:

laccio
18 februari 2010, 13:01
Mado, Gènk, wa ne schade!

:seriousf:

mheh vies op zijd ge, neh? shpijt met u joh, niks te genk ofk pheer u af..



xD maja:o de hamvraag is nu nog altijd ene beetje "bugera: kopen of niet?:o"
de problemen die nu voorkomen lijken me al hoofdzakelijk van de baan en makkelijk op te lossen dus ik weet niet of het zo een probleem is:p maar de versterker openvijzen en dingen in vervangen, gaat dat mijn garantie niet naar de botten helpen?:o

Tokaifan
18 februari 2010, 13:05
Gewoon in een keer een goede tweedehands versterker kopen. Doe je bij een auto toch ook niet? "Owh kijk, die nieuwe Trabant rijdt als een BMW, alleen als je met meer dan 35 over een drempel rijdt vallen de wielen eronder uit. Tsja, even de ophanging vervangen he." Dan koop je toch eerder een tweedehands BMW. Toch :chicken:?

caliban
18 februari 2010, 13:08
mheh vies op zijd ge, neh? shpijt met u joh, niks te genk ofk pheer u af..




Uw zus jo, mèèh wa ne meisje



:seriousf:

(Weet iemand niet Limburgs waarover we bezig zijn?)

laccio
18 februari 2010, 13:19
Uw zus jo, mèèh wa ne meisje


(Weet iemand niet Limburgs waarover we bezig zijn?)

zweer ge blijf weg vn mn zus joh, ik hak uw pote draf
meh shpijt met die buite limburg, drie zes dubbelnul joh hoer!





en ik weet het niet, niet als die ophanging maar enkele euros kost en je daarmee 3 jaar garantie extra hebt terwijl ie voor de rest evenwaardig is aan de BMW :o xD

Tokaifan
18 februari 2010, 13:23
Ja dat bedacht ik me ook net, maar alsnog, ik vind het krom om aan een gloednieuwe amp te gaan sleutelen omdat ie niet goed is. Het zijn ook geen mods om een goede amp nog beter te maken, maar aanpassingen om constructiefouten te verhelpen. Maar ja, zoals al eerder is gezegd, misschien zijn die fouten bij de huidige versterkers wel verholpen.

Maar ja, waarom niet voor een tweedehands JCM900 gaan?

caliban
18 februari 2010, 13:26
Ja dat bedacht ik me ook net, maar alsnog, ik vind het krom om aan een gloednieuwe amp te gaan sleutelen omdat ie niet goed is. Het zijn ook geen mods om een goede amp nog beter te maken, maar aanpassingen om constructiefouten te verhelpen. Maar ja, zoals al eerder is gezegd, misschien zijn die fouten bij de huidige versterkers wel verholpen.

Maar ja, waarom niet voor een tweedehands JCM900 gaan?

Omdat dat iets heel anders is dan een 5150 oid.

laccio
18 februari 2010, 13:26
Ja dat bedacht ik me ook net, maar alsnog, ik vind het krom om aan een gloednieuwe amp te gaan sleutelen omdat ie niet goed is. Het zijn ook geen mods om een goede amp nog beter te maken, maar aanpassingen om constructiefouten te verhelpen. Maar ja, zoals al eerder is gezegd, misschien zijn die fouten bij de huidige versterkers wel verholpen.

Maar ja, waarom niet voor een tweedehands JCM900 gaan?


Het zijn geen echt ingrijpende veranderingen, ik ga gewoon wat metalen dinge moete kopen voor een paar euro zoals Fred Dons had gezegd. Sven zijn vader zald ie wel eventjes zetten voor mij en dan is hij naar het schijnt goed. Als het zo een kleine mods zijn, kan ik me geen rede inbeelden om de dubbel zo dure 6505+ head te halen of iets tweedehands waar geen garantie meer op is. En ik krijg jammer genoeg geen duidelijk antwoord over de nieuwe bugeras die al dan niet wel goed zijn gebouwd.

En als ik tweedehands zou kijken, zou het zowiezo een 6505 of een 5150 combo zijn denk ik.

caliban
18 februari 2010, 13:27
zweer ge blijf weg vn mn zus joh, ik hak uw pote draf
meh shpijt met die buite limburg, drie zes dubbelnul joh hoer!





3520 Sunville, wonen ook buitenlanders hoor :D:D

caliban
18 februari 2010, 13:28
En ik krijg jammer genoeg geen duidelijk antwoord over de nieuwe bugeras die al dan niet wel goed zijn gebouwd.



Ik vrees dat niemand het fijne daarvan weet, heel veel hangt af van amp tot amp, en eigenaar tot eigenaar denk ik

laccio
18 februari 2010, 13:30
3520 Sunville, wonen ook buitenlanders hoor :D:D

niet zoveel als in Genk:o

haha wat een wedstrijd:o



en ja, blijkbaar niet:p maar het valt me wel op dat op UG en harmony central, de oude reviews spreken van slechte reliability en de recentere reviews spreken van een goede reliability:p
mja ik zie het niet zitten om mijn amp een maand weg te hebben tijdens een tour ofzo..

caliban
18 februari 2010, 13:33
niet zoveel als in Genk:o

haha wat een wedstrijd:o



en ja, blijkbaar niet:p maar het valt me wel op dat op UG en harmony central, de oude reviews spreken van slechte reliability en de recentere reviews spreken van een goede reliability:p
mja ik zie het niet zitten om mijn amp een maand weg te hebben tijdens een tour ofzo..

Als uw vriend (met een genkse 'r') zijn pa het kan fixee (ook genks), zou het wel kunnen dat ge daar nooit problemen mee gaat hebben, een maand aan een reparatie werken, zou zeer extreem zijn.

(Fixt die pa van uw vriend ook tientjes enzo) :D

Tokaifan
18 februari 2010, 13:36
Omdat dat iets heel anders is dan een 5150 oid.

Dat is waar inderdaad :dontgeti:.

marc_o
18 februari 2010, 13:44
Ik denk dat je meer succes gaat hebben met een 5150 combo, want die Bugera is een kopie daarvan. De 5150 heeft zich allang bewezen, is zeer tegen optreden opgewassen en je hebt dan direct " the real thing".

5150II
18 februari 2010, 15:15
5150's zijn natuurlijk ook een stuk waardevaster.
Ik heb de bugera wel 's geprobeerd en het klonk inderdaad wel vet, maar er is wel degelijk verschil.

Misery Signals
18 februari 2010, 19:25
Ik denk dat je meer succes gaat hebben met een 5150 combo, want die Bugera is een kopie daarvan. De 5150 heeft zich allang bewezen, is zeer tegen optreden opgewassen en je hebt dan direct " the real thing".
Ik heb al voordien een 5150I en II gehad, en heb er nu weer eentje (5150 blockletter).
Als die 5150 amp doorheen de jaren dingen bewezen heeft, is dat o.a. naast een super sound voor 't geld NIET dat 't een ultra betrouwbare amp is. Die 5150's hebben kuren als gek. En daar zitten ook genoeg connectoren vanbinnen in. Eentje klemde iets minder bij mij waardoor mijn amp een vette brom gaf. Begin maar eens te zoeken.
Kijk maar, veel gesoldeerd is daar binnenin niet hoor. Componenten en connectoren op te dunne PCB-boards...
http://www.crafted.dk/ampheaven/pics/peavey%205150_02.jpg

MS

caliban
18 februari 2010, 19:34
Ik zie op zich zeker geen problemen met die connectoren, het ziet er best ordelijk uit.

Misery Signals
18 februari 2010, 19:35
Dat zal bij Bugera wss ook wel zo zijn. Ordelijk of niet, moeilijk om een probleem te vinden.

MS

laccio
18 februari 2010, 20:33
http://www.youtube.com/watch?v=4qGX3sW2GyU

ook nog een filmpje maar ik weet er niks van dus ik kan hier totaal niets uit opmaken.. hoe ziet het er verder uit? en is het zelf doenbaar bij iemand die er toch wel een beetje van kent??

Ik ben vandaag ook inlichtingen gaan vragen bij JnRmusic, een officiele verdeler van Bugera en hij zei me dat ze 5 bugeras hebben verkocht doorheen het jaar en nog geen enkele hebben terug gezien. Ik weet wel niet of ik dit zomaar moet aannemen want het is en blijft een verkoper...

Mja, ook al is het een kopie, hij heef teen veel betere gain, de Bugera en een bijna evenwaardige gain... dan is nieuw kopen met 3 jaar garantie toch beter dan de tweedehandse?
en als hij kapot gaat, mag ik dan niet tegen musicstore zeggen "ik hoef geen nieuwe, geef mijn geld maar terug"? nee zeker?:(

Weet nog iemand wat exact aan de Bugera snort? hehheh, "snorren" xD

caliban
18 februari 2010, 20:36
Weet je wat hij bij den JNR kost? Als dat weinig verschilt zou je ook daar kunnen kopen, en zit je minder ver van je 'herstelpunt'.

laccio
18 februari 2010, 20:39
Weet je wat hij bij den JNR kost? Als dat weinig verschilt zou je ook daar kunnen kopen, en zit je minder ver van je 'herstelpunt'.

ik heb mijn email adres achtergelaten en ze gingen me de prijs mailen :)
ik heb het hen ook gezegd dat musicstore slechts 475 euro vraagt dus ik hoop dat ze er rekening mee gaan houden:p Zo niet moeten ze maar begrijpen dat ik als tiener het goedkoopste eruit moet zoeken he...

caliban
18 februari 2010, 20:42
ik heb mijn email adres achtergelaten en ze gingen me de prijs mailen :)
ik heb het hen ook gezegd dat musicstore slechts 475 euro vraagt dus ik hoop dat ze er rekening mee gaan houden:p Zo niet moeten ze maar begrijpen dat ik als tiener het goedkoopste eruit moet zoeken he...

In principe zouden de prijzen niet te fel mogen verschillen. Ik heb zelf geen geweldige verstandhouding met jnr, maar op zich zijn ze niet erger dan een andere winkel :)

laccio
18 februari 2010, 20:51
In principe zouden de prijzen niet te fel mogen verschillen. Ik heb zelf geen geweldige verstandhouding met jnr, maar op zich zijn ze niet erger dan een andere winkel :)

hun mesa boogie triple rectifier top kostte in ieder geval 2565 euro, wat goedkoper is dan musicstore:p dus ik hoop dat de bugera top niet meer dan 10euro duurder zal zijn dan in musicstore.. voor de cab hoop ik uiteraard hetzelfde.

caliban
18 februari 2010, 20:53
Wat voor cab wil je hebben

laccio
18 februari 2010, 20:55
Wat voor cab wil je hebben

ik denk dat ik gewoon voor de matched bugera cab ga.
Mijn band is nog niet echt op een niveau dat dat écht uitmaakt :p
Ik dacht ook aan een 2dehandse framus 2x12 cab, maar zo een 4x12 matched cab ziet er zo machtig uit:p zeker die van bugera

caliban
18 februari 2010, 20:56
Framus 2*12 vind ik super ding. Ik zou niet voor de bijpassende kast gaan...

laccio
18 februari 2010, 20:58
Framus 2*12 vind ik super ding. Ik zou niet voor de bijpassende kast gaan...

http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Gitaar_en_basversterkers/24343425/Framus_FR_212_2x12_Celestion_V30.html

over deze had ik het:p
en waren behringer cabs niet goed?

caliban
18 februari 2010, 21:42
Ik zou er niet op springen, die framus is goed, maar nieuw al maar 300 euro, dus als hij zijn prijs niet doet zakken, zou ik misschien voor nieuw gaan.

laccio
19 februari 2010, 11:03
180-200 euro ofzo, zou toch een goeie deal zijn, niet?

caliban
19 februari 2010, 11:05
Ja denk ik wel, als dat lukt echt wel prima. Een vriend van me heeft die cab staan, en ik vind ze voor de prijs echt heel leuk.

laccio
19 februari 2010, 11:08
Ja denk ik wel, als dat lukt echt wel prima. Een vriend van me heeft die cab staan, en ik vind ze voor de prijs echt heel leuk.

true.. en het heeft een goede resale value voor als ik er terug van af wil :p

maarja, ik wacht nog steeds op een mailtje van JnR over de bugera top:(

caliban
19 februari 2010, 11:10
Wel vreemd dat ze het niet snel weten. Dat zou mij doen twijfelen over contacten met hun verdeler, dus ook snelheid van geholpen worden indien je problemen krijgt, snap je?

laccio
19 februari 2010, 11:21
Wel vreemd dat ze het niet snel weten. Dat zou mij doen twijfelen over contacten met hun verdeler, dus ook snelheid van geholpen worden indien je problemen krijgt, snap je?

toen ik in de winkel was, had de verkoper eens naar bugera gebeld maar die namen niet op. Hij zei dus dat hij later nog eens begon te proberen en mij dan de prijs te mailen...

Rutger
19 februari 2010, 11:23
Als je twijfelt over betrouwbaarheid kun je wellicht het beste een tweedehands Bugera van minimaal een jaar oud kopen. Als ie het eerste jaar heeft overleefd zal het verder ook wel goed blijven gaan, lijkt me

laccio
19 februari 2010, 11:26
Als je twijfelt over betrouwbaarheid kun je wellicht het beste een tweedehands Bugera van minimaal een jaar oud kopen. Als ie het eerste jaar heeft overleefd zal het verder ook wel goed blijven gaan, lijkt me

had ik al eens voor gekeken maar dat is toch niet te vinden?:o weet iemand hoelang JnR garantie geeft?

caliban
19 februari 2010, 11:32
Dat hangt normaal van merk/verdeler af, 2 jaar zou dat toch zeker moeten zijn..

laccio
19 februari 2010, 11:40
Dat hangt normaal van merk/verdeler af, 2 jaar zou dat toch zeker moeten zijn..

ik weet het niet.. Opsteyn bijvoorbeeld geeft maar 1 jaar.. en musicstore dan weer 3 jaar voor dezelfde producten :p
Ah ik kan niet wachten op mijn 6262!!

caliban
19 februari 2010, 13:57
Eens je die hebt, wil je weer wat anders waarschijnlijk, believe me, zoveel te meer dat ge koopt, zoveel te erger het nog wordt.

laccio
19 februari 2010, 14:56
Eens je die hebt, wil je weer wat anders waarschijnlijk, believe me, zoveel te meer dat ge koopt, zoveel te erger het nog wordt.

das waar, da heb ik nu ook al.. er zijn altijd meer gitare, versterkers, cabs, pedaaltjes... en ik wil nog flightcases, draadloos systeem:o zoveel meer :chicken::chicken::chicken:

lindstrom
19 februari 2010, 14:57
das waar, da heb ik nu ook al.. er zijn altijd meer gitare, versterkers, cabs, pedaaltjes... en ik wil nog flightcases, draadloos systeem:o zoveel meer :chicken::chicken::chicken:

welkom in de wondere wereld van GAS....

caliban
19 februari 2010, 16:28
Bij mij is het nu een tele willen, maar ik weet dat ik vrij kort daarna ook een mid tot low gain amp ga willen kopen. En geen geld meer heb daarvoor, noch gear die ik kwijt wil om aan geld te komen :p

Misery Signals
19 februari 2010, 16:40
ik weet het niet.. Opsteyn bijvoorbeeld geeft maar 1 jaar.. en musicstore dan weer 3 jaar voor dezelfde producten :p
Ah ik kan niet wachten op mijn 6262!!
Elke winkel in België is verplicht om 2 jaar garantie te geven op iets, dat is wettelijk bepaald.

MS

laccio
19 februari 2010, 20:05
Elke winkel in België is verplicht om 2 jaar garantie te geven op iets, dat is wettelijk bepaald.

MS

serieus? o_O ik had 3 jaar geleden een gitaar en roland cube aangekocht maar ik had maar een jaartje garantie, ik heb de bewijzen nog:o
aanklagen die handel!!

caliban
19 februari 2010, 22:51
Wie weet zijn die wetten vrij recent veranderd.

fred dons
20 februari 2010, 08:36
sowieso heb je de garantie die bij de gemiddelde "leeftijd" van een product hoort en dat zal voor versterkers heus wel langer liggen als 1 jaar (ook al zegt de winkel dat je 1 jaar garantie hebt)
probleem met versterkers is dat er natuurlijk een aantal onderdelen aan slijtage onderhevig kunnen zijn (bv buizen) en die vallen nu weer niet onder garantie maar gaan er onderdelen kapot die normaal gesproken niet bij normaal gebruik snel kapot mogen gaan dan maak ik me sterk dat de fabrieksgarantie toch meer richting de 3 tot 5 jaar moet gaan (en daar is de winkel dan weer verantwoordelijk voor)

Haaspaas
20 februari 2010, 11:06
Hnad, gisteren opgehaald bij de winkel :blast:


http://img714.imageshack.us/img714/9237/dsc00808c.th.jpg (http://img714.imageshack.us/i/dsc00808c.jpg/)
http://img52.imageshack.us/img52/7363/dsc00809p.th.jpg (http://img52.imageshack.us/i/dsc00809p.jpg/)

Ik heb er nu een paar uurtjes mee zitten prutsen en moet zeggen dat hij beter gebouwd is dan ik had verwacht. De (plastic) knoppen voelen solide aan en ook de footswitch (waar op internet nog wel eens over geklaagd werd) voelt stevig aan.

Qua sound kan ik er nog niet heel veel over zeggen maar mijn eerste indruk is goed. De amp heeft een erg zwaar klinkende distortion die prima geschikt is voor moderne metal.

Geoffrey
20 februari 2010, 11:35
Proficiat met je aankoop Haaspaas..

Maar ik snap echt niet waarom mensen van die namaak crap willen kopen..

Trecion
20 februari 2010, 11:35
hey, is de clean van die 6262 goed genoeg om ook Snow patrol en Angels and Airwaves te spelen met wat pedaaltjes?

caliban
20 februari 2010, 13:25
Proficiat met je aankoop Haaspaas..

Maar ik snap echt niet waarom mensen van die namaak crap willen kopen..

Het kost echt weinig, dus voor een krap budget is het echt wel nice.


hey, is de clean van die 6262 goed genoeg om ook Snow patrol en Angels and Airwaves te spelen met wat pedaaltjes?

5150's staan bekend om hun slechte clean dus geen idee of deze het kan.
De XXX heeft denk ik wel een veel beter clean, dus ja kan misschien de clone daarvan (333 als ik me niet vergis) proberen.

Geoffrey
20 februari 2010, 14:21
Dat 'slechte clean' op een 5150/6505 is relatief..
Een High-gain amp koop je imho ook niet voor het clean.

Voor een krap budget is dit inderdaad een alternatief..
Maar dan kan je volgens mij toch nog beter even doorsparen.

caliban
20 februari 2010, 14:25
Bedoel je 5150 ipv bugera clone?

Als de bugera het evengoed doet, niet stukgaat, zou ik niet weten waarom wel.

Haaspaas
20 februari 2010, 14:41
Precies. De bugera met cab kost bij de duitsers 700 euro. Een peavey 6505+ met bijbehorende cab kost je 2175 euros. Er zal wel verschil zijn, maar het verschil is mij echt geen 1475 euro waard.

fred dons
20 februari 2010, 16:01
de peavey 5150 was gepikt van soldano dus qua originaliteit viel dat ook wel weer mee ;)

Geoffrey
20 februari 2010, 16:10
Een Peavey 6505 kost je €1090..
Koop daar bij een 2x12 cabinet van ongeveer €600..
Dan ben je om en bij de €1700 kwijt.
Een + heb je niet nodig, en een 4x12 even min.

Die €1475 verschil in prijs zal wel ergens zitten dan.
Ik zal niemand tegen houden om een Bugera te kopen..
Iedereen doet met zijn centen wat hij wil.

caliban
20 februari 2010, 17:32
de peavey 5150 was gepikt van soldano dus qua originaliteit viel dat ook wel weer mee ;)

Ooit die schema's vergeleken? De 5150 lijkt veel minder op de SLO dan bijvoorbeeld de rectifier.

laccio
21 februari 2010, 14:16
Precies. De bugera met cab kost bij de duitsers 700 euro. Een peavey 6505+ met bijbehorende cab kost je 2175 euros. Er zal wel verschil zijn, maar het verschil is mij echt geen 1475 euro waard.

hoe bevalt de bugera je?:p denk je dat de nieuwe bugeras wel roadworthy zijn?
en heb je al face-to-face vergeleke met een peavey 5150/6505?

Haaspaas
21 februari 2010, 16:03
Ik ben tot nu toe helemaal tevreden. Hij klinkt lekker en ik heb geen gebreken kunnen ontdekken. Ik heb helaas nog niet de kans gekregen om te vergelijken met een peavey, maar dat ga ik zeker nog eens een keer doen.

Het defect met die pin connector waar de oudere bugeras last van hadden is trouwens verholpen sinds begin 2009. Mocht je de amp van te voren kunnen bekijken zou ik dus wel opletten dat de datecode 0801 of hoger is.

caliban
21 februari 2010, 16:11
Ik ben tot nu toe helemaal tevreden. Hij klinkt lekker en ik heb geen gebreken kunnen ontdekken. Ik heb helaas nog niet de kans gekregen om te vergelijken met een peavey, maar dat ga ik zeker nog eens een keer doen.

Het defect met die pin connector waar de oudere bugeras last van hadden is trouwens verholpen sinds begin 2009. Mocht je de amp van te voren kunnen bekijken zou ik dus wel opletten dat de datecode 0801 of hoger is.

Zeer goed om weten, dat maakt het verschil met de Peavey kleiner.

Weet er iemand hoe de prijzen zijn geëvolueerd van Bugera over de voorbije jaren?

fred dons
21 februari 2010, 18:28
Ooit die schema's vergeleken? De 5150 lijkt veel minder op de SLO dan bijvoorbeeld de rectifier.

het is ook geen 1 op 1 kopie anders had Mike Soldano zijn rechtzaak tegen Eddie wel gewonnen, Eddie heeft een aantal belangrijke stappen laten kopieren maar Peavey was wel zo bijdehand om er een "eigen model" van te maken

caliban
21 februari 2010, 19:34
het is ook geen 1 op 1 kopie anders had Mike Soldano zijn rechtzaak tegen Eddie wel gewonnen, Eddie heeft een aantal belangrijke stappen laten kopieren maar Peavey was wel zo bijdehand om er een "eigen model" van te maken

Ik vind ze echt niet zo fel op elkaar lijken. Ik denk zeker niet dat peavey de eerste was die op de slo verderbouwde. En zoals ik al gezegd heb, andere lijken er veeeel harder op.

Geoffrey
21 februari 2010, 20:50
Ik ben tot nu toe helemaal tevreden. Hij klinkt lekker en ik heb geen gebreken kunnen ontdekken. Ik heb helaas nog niet de kans gekregen om te vergelijken met een peavey, maar dat ga ik zeker nog eens een keer doen.

Het defect met die pin connector waar de oudere bugeras last van hadden is trouwens verholpen sinds begin 2009. Mocht je de amp van te voren kunnen bekijken zou ik dus wel opletten dat de datecode 0801 of hoger is.

Hopelijk blijft dit zo..
Dit zal de tijd uitwijzen.

crapton
11 maart 2010, 13:07
Heb een 6262 combo, gisteren repeteren met t bandje en meteen bij het aanzetten van de power (dus stdby uit) na 1 sec poefff lichtje uit.

Zekering door. Versterker was 2 weken oud, maandag nog op gespeeld, geen problemen. Niet mee gegooid, gevallen, rustig laten opwarmen en afkoelen dus behandeld als een baby'tje. Toch kapot! Balen! Datecode 0904. Ik weet dus niet waardoor dit gekomen is, ga m niet openmaken.

Gebeld met Musicstore en geweldige service, sturen meteen een nieuwe en laten oude retour nemen. Zou er morgen moeten zijn. Als het gaat lukken is dat perfect, hoop dat die nieuwe 6262 dat probleem niet heeft.

Gisteren noodgedwongen over een JCM900 + 4x12 Marshall kast gespeeld. Presence ver dicht, idem hoog maar bleef toch wat schel dus de kast maar gedraaid. Op zich niet dramatisch slecht maar ik vind die Bugera lekkerder klinken... ieder zijn smaak maar ik vind de Bugera of 6505+ 1) meer rock klinken, aggressiever en 2) gevoeliger reageren op mijn gitaar, duidelijker, zeer direct.

crapton
12 maart 2010, 18:41
Vandaag conform afspraak idd een nieuwe Bugera 6262 ontvangen van Musicstore, de oude defecte meteen mee laten nemen. Complimenten voor de afhandeling door Musicstore - zeer goed!

De nieuwe zorgvuldig uitgepakt en aangezet. Eerst een paar uur laten aanstaan om te zien of er iets verkeerd zou gaan. Niet dus. Wel koeling erop gezet, ik vind de combo zonder koeling te heet worden.

Bij het daarna bespelen bleek tot mijn verbazing dat deze BETER klonk dan de vorige. Alle tone knoppen op 12 en het klonk gaaf, weinig fizz enz en dat alles met originele buizen, niks nul veranderd.

Wel zag ik dat de datecode nu 0803 was, dus een oudere versie. Dat moest ik toch even nakijken omdat de OUDSTE versies MET problemen met de powerclip er uitzagen als:
http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Bugera%206262/_c548911_image_0.jpg

De mijne ziet er zo uit dus Bugera heeft inderdaad e.e.a. aangepast, de power zit gesoldeerd en NIET met een clip. Er zitten wel clips in maar die zitten allemaal zeer goed vast met lijm:
http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/100_5795.jpg

Bij verdere inspectie van de binnenkant ziet het er gewoon goed en netjes uit - stelt eigenlijk weinig voor:
http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/100_5786.jpg

macwilliams
12 maart 2010, 19:17
Dat ziet er idd een stuk zekerder uit.

Soef
12 maart 2010, 19:22
Hmm... da's minder. De mijne heeft als datecode 0802. Ik heb 'm nog niet open gehad om te kijken of die wel/niet is gesoldeerd.

Wel heel netjes van Musicstore om gewoon een nieuwe op te sturen. Dat die vorige spontaan erbij stopt is natuurlijk wel zorgelijk....

caliban
12 maart 2010, 20:00
Vanbinnen best wel een propere amp, niet waar?

crapton
12 maart 2010, 21:32
Omdat we lekker over die technische dingetjes aan het lullen zijn hierbij nog iets wat ik heb bedacht en aangebracht. Dit 6262 212 combo werd wel erg heet vond ik en dat is iets wat electronica niet leuk vindt.

Dus koeling erop. Bij Conrad een Suscool 121 PC fan met temp sensor (12 €) en een 12V schakelende voeding (10 €) gekocht. Connectortje erbij, stukje alu en wat tiewraps later krijg je dit:

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/100_5807.jpg

Geheel zonder boren of enige beschadiging. Kan er zo weer af. Die fan draait 600 (!!!) toeren, heel klein briesje net genoeg om de ergste warmte van die buizen weg te halen. Wordt het toch warmer dan gaat ie sneller draaien. Simpel. Net ff een paar uur aangehad, wordt nu niet warmer meer dan lauw dus rond de 35 C schat ik.

Voeding, kan ik ooit nog wel eens inbouwen achter die onderste plank, maar zo is het ook wel prima.
http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/100_5810.jpg

crapton
20 maart 2010, 14:37
Nou ik heb er een abonnement op... gedver... hoe kan dat toch??

Gisteren bij spelen op slaapkamer niveau weer poef... zekering door. Met de amp is NIET gegooid, omgevallen, gestoten enz. Zorgvuldig minutenlang laten opwarmen enz. Behandeld als een baby.

Ik dacht ik ga dat ding niet opnieuw opsturen, kan eigenlijk alleen iets zijn met de eindbuizen. Achterkantje eraf en voelen aan de buizen. Ja hoor buis nr 2 (of 3 hoe je maar telt) blijkt wat los te zitten. Blijkt het glas van deze buis op een of andere manier los te zijn gekomen van de voet. Bij een 6L6 is dat een soort bakeliet.

Gebeld met Musicstore en die waren het gelukkig eens met de aanpak. Zij sturen zsm een compleet nieuwe set (gematchte) eindbuizen met instucties tav biassen. Dat zijn dan geen Bugera buizen meer, wat ik alleen maar kan toejuichen want ik denk dat bij die andere amp precies hetzelfde was.

Ik heb nu de andere binnenste buis er ook uitgetrokken en de ohmage schakelaar verzet, nieuwe zekering erin en ja hoor het werkt weer prima. Dat ding gaat met 60W (2 buizen) ook nog meer dan hard zat... Ga toch maar uitwisselen met nieuwe als ik ze krijg, wil niet weer afgebroken buis.

Dus betrouwbaar? Nee. Electronica en bekabeling lijkt me wel goed, maar de kwaliteit eindbuizen is zo te merken zwaar bagger. Helaas vind ik m wel goed klinken anders ging ie zo retour en geld terug.

Wie heeft zoiets ook al eens meegemaakt?

Soef
20 maart 2010, 21:45
Da's balen. Ik heb mijn Bugera eindbuizen wel los gehad en ik kon bij de mijne niks bijzonders vinden.

Weet je al wat voor een buizen je krijgt? Ben reuze benieuwd hoe die dan klinkt.

crapton
22 maart 2010, 07:12
Nee weet ik nog niet. Ik denk de goedkoopste die ze standaard aanbieden, ik verwacht deze (http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/6-L-6/BTB-Elektronik-Vertriebs-GmbH-6L6GWGC-China-General-Electric-Style/art-GIT0011110-000).

Of het veel anders gaat klinken betwijfel ik. 6L6 buizen vervormen niet snel, zeker niet als je er 4 stuks in hebt want dat gaat veel en veel te hard. Dus distortion en voicing bij de 6262 komt uit de pre-amps.

Ik heb ook een H&K Statesman Q40 met EL84's, en die vervormt dus wel over de eindbuizen bij hogere volumes. Kan je horen want dat wordt duidelijk modderig qua sound. De 6262 daarentegen blijft bij hoge volumes ook retestrak, zelfs met 2 eindbuizen (60 W).

Wanneer ik de buizen binnen heb en geinstalleerd post ik nog wel.

cluseau
22 maart 2010, 08:07
...... kan eigenlijk alleen iets zijn met de eindbuizen. Achterkantje eraf en voelen aan de buizen. Ja hoor buis nr 2 (of 3 hoe je maar telt) blijkt wat los te zitten. Blijkt het glas van deze buis op een of andere manier los te zijn gekomen van de voet......


Het losse glas kan niet de oorzaak zijn van je sneuvelende zekering. De glazen ballon zit met een soort kit in de voet gelijmt maar zorgt niet voor afdichting. Dit is zuiver bedoeld om de buis mechanisch op zijn plaats te houden. Goed is het natuurlijk niet dus je actie is wel juist.

Dat je zekering er nu niet meer uitvliegt lijkt mij meer het gevolg van de twee ontbrekende buizen. Nu loopt er nog maar de helft van de stroom door de zekering dus dat heeft zeker een gunstig effect. Houd de mogelijkheid open dat er toch meer aan de hand is.

Frans.

AART
22 maart 2010, 08:19
Hmm, toch heb ik ergens het idee dat de mensen die 'het valt wel mee met de problemen' te positief denken in het geval van Bugera, het blijven goedkope chinese amps. Buiten de garantieperiode is het niks meer waard. Dan kan je beter een betrouwbare doch goedkope Britse Laney GH50 halen of een 2ehands 5150, die dingen zijn net iets duurder maar hebben hun kunnen al lang bewezen.

Ik verbaas me dan ook over de 2ehandsprijzen die mensen vragen voor die Bugeras, die liggen nauwelijks onder de nieuwprijzen. Een Bugera schrijf je binnen de garantietermijn grotendeels af denk ik(3 jaar?), een iets duurdere kwalitatief betere amp heeft een veel langere verwachte levensduur lijkt me.

caliban
22 maart 2010, 11:40
Hmm, toch heb ik ergens het idee dat de mensen die 'het valt wel mee met de problemen' te positief denken in het geval van Bugera, het blijven goedkope chinese amps. Buiten de garantieperiode is het niks meer waard. Dan kan je beter een betrouwbare doch goedkope Britse Laney GH50 halen of een 2ehands 5150, die dingen zijn net iets duurder maar hebben hun kunnen al lang bewezen.

Ik verbaas me dan ook over de 2ehandsprijzen die mensen vragen voor die Bugeras, die liggen nauwelijks onder de nieuwprijzen. Een Bugera schrijf je binnen de garantietermijn grotendeels af denk ik(3 jaar?), een iets duurdere kwalitatief betere amp heeft een veel langere verwachte levensduur lijkt me.

Ik vraag me af wat mensen er over een aantal jaar tweedehands voor zullen vragen... Niks is onmogelijk. En 100 euro voor een head lijkt me ook onmogelijk.

Soef
22 maart 2010, 22:28
Hmm, toch heb ik ergens het idee dat de mensen die 'het valt wel mee met de problemen' te positief denken in het geval van Bugera, het blijven goedkope chinese amps. Buiten de garantieperiode is het niks meer waard.

Laten we dan even aan een voorbeeld rekenen. Een nieuwe 6505+ met 3 jaar garantie kost 1285 euro. Mijn 6262 kost 475 euro. Als de mijne na drie jaar afgeschreven is dan heeft het mij 475 euro gekost. Als ik een een 6505+ had gekocht dan mag ik hopen dat ik na drie jaar nog voor 805 euro kan door verkopen.

Ik weet niet wat een tweede hands 6505+ kost maar 800 euro lijkt mij veel. Zelf hanteer ik als regel niet meer dan de helft van nieuw te betalen.




En had ik al gezegd dat die goedkope chinese amp wel ontzettend lekker klinkt :soinnocent:

crapton
23 maart 2010, 06:07
Musicstore wil de amp bij nadere inzien toch graag terug en zelf de buizen installeren en biasen. Vooruit maar, ik vind het nogal een gedoe maar kan het wel begrijpen.

Heb er zaterdag mee opgetreden (dus met 2 eindbuizen) en geen moment het gevoel gehad dat ik power tekort had. Nu spelen wij op het podium ook (terecht) niet te hard, maar toch. Met 4 buizen (dus 120 W) heb je eigenlijk al teveel power.

En zoals Soef zegt... gelukkig of helaas (hoe je het maar beziet) klinkt dat ding wel erg goed. Snijdt goed door de mix zeker met solo's mooi en duidelijk geluid. De crunch is OK maar vind ik net iets teveel fizz hebben. Truuk is dan clean in te schakelen en pre-volume helemaal open, komt ook een mooie iets meer gematigde de crunch uit dan.