PDA

View Full Version : Jack & Danny ervaringen.



Remy669
16 februari 2010, 09:48
Hallo gitaarnet,

Ik ben van plan over ong. 2 weken (Na mijn 16de verjaardag:supercool:) mijn eerste gitaar te halen. Nu zag ik op de site van musicstore in keulen jack & danny gitaren staan, ze zien er op zich wel goed uit volgens mij (voor zover ik wat weet van gitaren) en ze zijn ook redelijk goedkoop. Aangezien ik tegen de grens van duitsland woon en keulen maar 45 minuten rijden is ofzo is dit dus zeker een optie.
Kan ik nou beter een bekender merk als squier pakken, of kan ik beter een jack &danny kopen?

mvg, Remy.

snaarplukker
16 februari 2010, 12:29
Ik ben wel tevreden met mijn J&D Telecaster, blank gelakt ash body met mapple hals en fretbord en de alnico pickups. De afwerking was perfect en redelijk goed afgesteld. Maar als je er toch heen gaat kan je ze beter gaan vergelijken.

Remy669
16 februari 2010, 12:46
Maar is het het waard om 45 min. te rijden en dan weer 45 minuten terug voor zo'n gitaar, of kan ik net zo goed hier in de stad een gitaar te halen van wat meer bekendere merken?

RS-Rik
16 februari 2010, 13:04
Squier is een goeie optie! Laat m dan wel ff afstellen door iemand die het kan (of doe het zelf met internet instructies, tis echt niet moeilijk) Winkels vragen meestal 35 euro.

Koop gelijk nieuwe snaren voor je gtaar en een stemapparaatje. Scheelt een hoop gezanik

Remy669
16 februari 2010, 14:40
Ik woon in Venlo, en bij sticks 'n strings doen ze volgens mij gratis afstellen.

Lykke
16 februari 2010, 15:13
Om teleurstellingen te voorkomen zou ik als ik jou was geen gitaar via internet bestellen.

Heb zelf ook bij musicstore een Epiphone LP special II besteld zonder deze specifieke gitaar ooit uitgetest te hebben en ik zou het absoluut geen tweede keer doen. Heeft me een hoop gezeik opgeleverd, het onding moest compleet opnieuw afgesteld worden, kutintonatie etc etc

Gewoon lekker bij een lokale gitaarzaak wat gitaren uittesten, is dus mijn advies. Ben verder niet bekend met het merk J&D

Remy669
16 februari 2010, 15:15
Om teleurstellingen te voorkomen zou ik als ik jou was geen gitaar via internet bestellen.

Heb zelf ook bij musicstore een Epiphone LP special II besteld zonder deze specifieke gitaar ooit uitgetest te hebben en ik zou het absoluut geen tweede keer doen. Heeft me een hoop gezeik opgeleverd, het onding moest compleet opnieuw afgesteld worden, kutintonatie etc etc

Gewoon lekker bij een lokale gitaarzaak wat gitaren uittesten, is dus mijn advies. Ben verder niet bekend met het merk J&D

Volgende keer beter lezen:sssh:
Ik zei dat ik maar 45 minuten van musicstore af woon, dus ik zou er op zich wel naar toe kunnen gaan, maar op zich is het best lang rijden, dus ik wou vragen of Jack & danny veel beter is dan bijv. een squier ofzo.

Nino1110
16 februari 2010, 15:27
Ik woon in Venlo, en bij sticks 'n strings doen ze volgens mij gratis afstellen.

Ja, ze stellen je gitaar gratis af als je hem daar hebt gekocht, echt niet dat als jij uit Duitsland een gitaar hebt gehaald ze hem daar gratis afstellen.

Over de kwaliteit kan ik niks zeggen, je zou reviews kunnen lezen op Harmony Central en op Youtube kijken.

Chocola
16 februari 2010, 15:34
Mijn buurman verkoopt erg veel J&D en vergelijkbare merken (muziekwinkel). Ik heb vrijwel elk model wel bespeeld denk ik van J&D en heb er zelf 2 gehad. Ik ben eigenlijk best positief over dit merk omdat het lekker cheapass is en het gewoon normale kwaliteit levert. De meest goedkope modellen hebben nogal eens wat probleempjes zoals afwerking en afstelling maar de wat duurdere modellen (als je al van duur kunt spreken met max 180 euro ofzo inkoop voor een Les Paul) zijn vrijwel altijd goed afgewerkt en spelen gewoon prima.

Verwacht geen Gibson of Fender kwaliteit, J&D zit er een heel stuk onder maar de wat duurdere modellen zijn echt de moeite waard als je veel gitaar voor weinig geld zoekt.

Als je een specifiek model voor ogen hebt kan ik misschien wel wat foto's maken (mits hij ze op voorraad heeft) bij buurman zodat je ook wat andere foto's hebt dan die van Musicstore.de.

Remy669
16 februari 2010, 15:43
Was een beetje aan het kijken naar de Jack & Danny LS300 (Klik (http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Jack-Danny-LS300-Cherry-Sunburst-Paula-Shape-Set-Neck-2xHB/art-GIT0000944-002)) en de LS500 (Klik (http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Jack-Danny-LS500-BK-Black/art-GIT0007397-002)). Waar het verschil in prijs zit enzo. De Jack & Danny 805 Q (Klik (http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Gitarren/E-Gitarren/Jack-Danny-805-Q-Transparent-Red-Burst-/art-GIT0006255-001))ziet er op zich ook wel vet uit, alleen weet ik niet hoe het met het hout en de pickups zit.

Er bedankt als je foto's kunt bezorgen!:ok:

Egbertuss
16 februari 2010, 18:05
Wanneer je toch naar Musicstore gaat waarom kijk je niet gewoon rustig rond? Ze hebben er gitaren zat! Ik zou rustig rond kijken, gitaren in dezelfde prijsklasse vergelijken en dan een oordeel vellen. Ik ben bang dat wanneer je een J&D koopt je er toch wel gauw op uitgekeken bent, maar dat kan aan mij liggen.

guitarkid
16 februari 2010, 18:31
Hallo gitaarnet,

Ik ben van plan over ong. 2 weken (Na mijn 16de verjaardag:supercool:) mijn eerste gitaar te halen. Nu zag ik op de site van musicstore in keulen jack & danny gitaren staan, ze zien er op zich wel goed uit volgens mij (voor zover ik wat weet van gitaren) en ze zijn ook redelijk goedkoop. Aangezien ik tegen de grens van duitsland woon en keulen maar 45 minuten rijden is ofzo is dit dus zeker een optie.
Kan ik nou beter een bekender merk als squier pakken, of kan ik beter een jack &danny kopen?

mvg, Remy.

Hallo Remy.

En even zoeken op deze site: staat genoeg in over J&D.
Bijv.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=122604&highlight=jack+danny

Succes en alvast gefeliciteerd..!

Gr. C.

Remy669
16 februari 2010, 18:51
Wanneer je toch naar Musicstore gaat waarom kijk je niet gewoon rustig rond? Ze hebben er gitaren zat! Ik zou rustig rond kijken, gitaren in dezelfde prijsklasse vergelijken en dan een oordeel vellen. Ik ben bang dat wanneer je een J&D koopt je er toch wel gauw op uitgekeken bent, maar dat kan aan mij liggen.

Omdat ik evengoed eerst een beetje informatie wil voor ik mijn vader 45 minuten heen, en dan weer 45 minuten terug laat rijden, ik denk niet dat hij dat zo leuk vindt :seriousf:


Hallo Remy.

En even zoeken op deze site: staat genoeg in over J&D.
Bijv.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=122604&highlight=jack+danny

Succes en alvast gefeliciteerd..!

Gr. C.

Had inderdaad dat topic net gezien, maar ik was ook vooral benieuwd naar het verschil tussen de verschillende modellen.

Plus dat er in dat topic veel mensen zitten die schijnbaar zo'n J&D gitaar gaan vergelijken met een Gibson...

Evengoed bedankt! :ok:

guitarkid
16 februari 2010, 19:21
Had inderdaad dat topic net gezien, maar ik was ook vooral benieuwd naar het verschil tussen de verschillende modellen.

Evengoed bedankt! :ok:

Graag gedaan!

Gr. C.

Rens van Herpt
17 februari 2010, 12:56
Ik heb ooit zo'n 7-snarig beest van J&D gekocht, en was er zeer tevreden over. Alleen de afstelling was niet zo goed, maar dat kun je makkelijk zelf veranderen, op de hals na. Nou heb ik nog nooit een gitaar gekocht met een verkeerde halskromming nadat ik hem bespeeld heb. Ga gewoon langs Musicstore in Keulen en probeer gewoon wat uit. Wat het fijnste speelt moet je meenemen. Dan blijf je ook langer spelen.

Remy669
17 februari 2010, 15:42
Ik zag ook op internet de Squier affinity stratocaster en de squier affinity telecaster, zijn dat ook goede gitaren? Want die zitten ong. in dezelfde prijs categorie, en dan hoef ik niet helemaal naar keulen te gaan.

Nicks
17 februari 2010, 15:51
Ik zag ook op internet de Squier affinity stratocaster en de squier affinity telecaster, zijn dat ook goede gitaren? Want die zitten ong. in dezelfde prijs categorie, en dan hoef ik niet helemaal naar keulen te gaan.

Dat zijn wel plots heel ander soort gitaren. :dontgeti:

Remy669
17 februari 2010, 18:35
Dat zijn wel plots heel ander soort gitaren. :dontgeti:

Ja ik weet het, maar aangezien ik nog niet eens gitaar kan spelen weet ik ook nog niet precies wat ik wil gaan spelen, dus ik zit nog niet echt aan een speciaal model vast, zit alleen een beetje te kijken naar gitaren in die prijs klasse...