PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van deze plank ?



SRV2000
16 februari 2010, 00:46
Ik heb nog veel onderdelen liggen om een nieuwe strat te bouwen alleen moet ik nog een leuke body weten te vinden.
Nu kwam ik 1 tegen heb overlegt met de verkoper die me trouwens wel fair leek. en hij wou 60 euries voor de plank hebben. Hij had hem ook weer via via je kent het. dus hij wist zo 123 niet het merk.
het is mischien moeilijk te zien via een foto maar voor de kenners die er een goed oog voor hebben is deze plank wat.
En is deze 60 euro waard.

http://link.marktplaats.nl/321966779

Luke-wannabe
16 februari 2010, 00:53
60 euro is niet zoveel, maar in principe klopt er geen hout van wat -ie zegt.
Hij zegt dat het een '57 RI body is. Dat zou dus betekenen dat de body ofwel een 2tone sunburst (van zwart naar gelig/lichtbruinig) of een zwarte finish zou hebben, en een routing voor 3 single coils.
Deze heeft geen van dat beide. En wat is een 'Amerikaanse modificatie' in godsnaam?
Opzich prima ding lijkt me hoor. Zeker voor 60 euro. Lul dr nog een tientje vanaf, kun je je er geen buil aan vallen denk ik?

Acdc
16 februari 2010, 01:10
60 euro is niet zoveel, maar in principe klopt er geen hout van wat -ie zegt.
Hij zegt dat het een '57 RI body is. Dat zou dus betekenen dat de body ofwel een 2tone sunburst (van zwart naar gelig/lichtbruinig) of een zwarte finish zou hebben, en een routing voor 3 single coils orgineel dan.
Deze heeft geen van dat beide. En wat is een 'Amerikaanse modificatie' in godsnaam?
Opzich prima ding lijkt me hoor. Zeker voor 60 euro. Lul dr nog een tientje vanaf, kun je je er geen buil aan vallen denk ik?

Ten eerste deze heeft ook een routing van 3 single coils, alleen de foto is wat misleidend.
Usa modi wil zeggen dat vrijwel alle amerikaanse producten op de body passen. namelijk niet alle halsen passen op alle body`s.
Het is inderdaad een 57 Ri Body, die ook in deze kleur volgens mij Amber is geproduceerd.
O ja voor ik het vergeet. we hebben hier met een SX SST 57 body te maken.
Sx staat bekend onder zijn 3 neckplate gaten, ( waar je makkelijk 4 van kunt maken.
hier een foto :
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/SSTLTD2-fullfront.jpg

Ik heb al eens een gelijk soorte SX plank gebruikt voor mijn projecten.( dus luke je hebt en punt)
Absoluut niets mis mee, en 60 euro is geen gekke prijs.

vergelijk het met een goede square plank.

Door voldoende spacing kun je hem ook als een HSS gebruiken. dat heb ik namelijk gedaan

Quink
16 februari 2010, 01:11
Hij zegt dat het een '57 RI body is. Dat zou dus betekenen dat de body ofwel een 2tone sunburst (van zwart naar gelig/lichtbruinig) of een zwarte finish zou hebben,

Waarom dat? :???: 57ri's zijn er ook in andere kleuren dan die 2.

Niet dat dit wel een correcte kleur is, en van die routing klopt ook geen hol.

Quink
16 februari 2010, 01:14
Ten eerste deze heeft ook een routing van 3 single coils, alleen de foto is wat misleidend.

Wat misleidend??? Ik zie gewoon een badkuip routing, niks geen 3-single coil routing. :???:

Acdc
16 februari 2010, 01:17
Wat misleidend??? Ik zie gewoon een badkuip routing, niks geen 3-single coil routing. :???:

Sorry je hebt gelijk niet gezien danm ik moet om een bril maar we weten in ieder geval wat voor body het is :D

En na mijn weten geen verkeerde body`s

Laat het maar een badkuip wezen, ik ben zo vaak aan het vrezen geweest om er een Hss van te maken.
Ik wou dat ze allemaal standaard zo uit de fabriek kwamen. scheelt een hoop werk :D

Luke-wannabe
16 februari 2010, 01:30
Waarom dat? :???: 57ri's zijn er ook in andere kleuren dan die 2.

Niet dat dit wel een correcte kleur is, en van die routing klopt ook geen hol.
Ja Candy apple red idd! Verder nog? Volgens mij niet. In elk geval niet in deze kleur.

Edit: Wit!

spirit
16 februari 2010, 07:12
Ja Candy apple red idd! Verder nog? Volgens mij niet. In elk geval niet in deze kleur.

Edit: Wit!

Surf green, fiësta red, honey blond, LPB (twijfel).

Midwolda
16 februari 2010, 07:29
Heb wel eens een SX neck op een Squire body gezet.
Dat paste niet direct, de lak op de neck moest er af want dat was te dik.
Beter dan andersom, natuurlijk... te los is lastiger. Goed meten en kiezen dus!
De kwaliteit van SX onderdelen an sich vind ik helemaal niet verkeerd.
Voor 60 (of zelfs 50) euro zou ik hier ook wel mee willen gaan bouwen.

mesaman
16 februari 2010, 08:54
zo blijkt maar weer dat je echt moet weten waar je het over hebt omdat iedereen maar wat in het rond lult.mooi dat er van die gitaar kenners/freaks zijn op dit forum.

Luke-wannabe
16 februari 2010, 09:48
Ach zeur.. Hij is er in elk geval niet in deze kleur en die routing is ook niet origineel. En SX is natuurlijk iets anders dan een 57 RI body, waarbij ik in ieder geval uit ga dat de verkoper Fender bedoeld.

bat
16 februari 2010, 10:58
Ach zeur.. Hij is er in elk geval niet in deze kleur en die routing is ook niet origineel. En SX is natuurlijk iets anders dan een 57 RI body, waarbij ik in ieder geval uit ga dat de verkoper Fender bedoeld.
De verkoper zegt letterlijk dit: "Het is een replica van een Fender 57 vintage stratocaster". Dat jij er dan een 57 RI body van Fender van maakt... ;)

guitarkid
16 februari 2010, 11:44
De verkoper zegt letterlijk dit: "Het is een replica van een Fender 57 vintage stratocaster". Dat jij er dan een 57 RI body van Fender van maakt... ;)

Volgens mij kun je als verkoper beter zeggen dat het een "Stratocaster-body" is. Niet meer en niet minder. Ik zie het "replica '57 Vintage" er ook niet aan af.

Gr. C.

josan
16 februari 2010, 12:12
Volgens mij kun je als verkoper beter zeggen dat het een "Stratocaster-body" is. Niet meer en niet minder. Ik zie het "replica '57 Vintage" er ook niet aan af.

Gr. C.

Idd, wat maakt het uit: reissue, replica, kopie, kloon, nep, origineel? Uiteindelijk is belangrijk: klinkt het en hoeveel ben je bereid extra te betalen voor oud en versleten. Uiteindelijk zijn het allemaal kopieen van de oerstrat en Fender maakt niet eens de beste kopieen. Meestal wordt "reissue" en "replica" alleen gebruikt om je extra geld uit de zak te kloppen.