PDA

View Full Version : TB Digitech Whammy



Chroxy
15 februari 2010, 23:12
Zoals bekend is een Digitech Whammy een echte toonzuiger, nu gebruik ik hem echter veel, maar zou het fijn zijn dat, wanneer hij uitstaat, hij wat meer 'sound' doorlaat.

Ik heb true-bypass mods gevonden op het internet, oa deze link: http://www.rodrigoconstanzo.com/Whammy.html

Maar helpt dit nu? en hebben forumleden hier ervaring mee?

Geoffrey
15 februari 2010, 23:23
Is het dan niet makkelijker om deze in een a/b switch te steken?
Zo is hij volledig uit je signaal..

tweng
16 februari 2010, 01:53
interessante topic !
Ben ook al een eind op zoek om mijn whammy true bypass te maken...
Ik zie dan ook echt uit naar jullie reacties !

Dirk_Hendrik
16 februari 2010, 08:45
Ik heb true-bypass mods gevonden op het internet, oa deze link: http://www.rodrigoconstanzo.com/Whammy.html

Je vraag,
Ja. Maar da's een WH1. een 4 zou ik niet lastiger vinden.

Maar wel een stuk knapper dan het gehak in bovenstaande link.

Comfortably Daniel
16 februari 2010, 09:06
Ik zou 'm ook aan een loop-pedaaltje hangen.

Chroxy
16 februari 2010, 09:19
een AB/TB boxje vind ik erg onhandig, kost me weer meer ruimte en juist dit heb ik niet op mijn board.

@Dirk, ik begrijp dus dat je een WH-1 al True-bypass hebt gemaakt? Dit hielp neem ik aan, of denk jij dat de problemen ergens anders in het pedaal liggen? En jij kan dit dus ook, alleen zonder te hakken?

Rick trodat
16 februari 2010, 09:45
Dat ding is net een computer van binnen.

Il_Falco
16 februari 2010, 11:48
en zo'n wahpad van Glab? zoiets waarop je moet duwen voordat hij in het circuit wordt gebracht.

Chroxy
16 februari 2010, 11:57
de wah-pad is, ondanks de verkooptrucjes, niet TB ..

het gaat me niet zozeer om het TB zijn, maar ik speel met een board met 15 effecten, waarbij de DL-4 en de Whammy de grootste toonzuigers zijn.. Als ik er dus al 1 kan verbeteren, zou dit een enorme vooruitgang zijn op mn board..

Chrissie
17 februari 2010, 03:27
Als je wat handig bent met een soldeerijzer is het True Bypass maken van een Whammy niet zo heel moeilijk.

Ik heb het al bij enkele WH-4's gedaan, een weekje geleden deze nog:

http://www.chrissie.be/infrasonic_sightings/pix/whammy4mod.jpg

Chroxy
17 februari 2010, 09:54
welk schema heb jij hiervoor gebruikt? hetzelfde als in de openingspost?

Chrissie
17 februari 2010, 10:47
welk schema heb jij hiervoor gebruikt? hetzelfde als in de openingspost?

Grotendeels hetzelfde.

Sinner
17 februari 2010, 17:02
Wat doet dat toegevoegde knopje aan de zijkant? (zie foto)

Chrissie
17 februari 2010, 17:12
De originele switch deed ook dienst als calibratieswitch.
Aangezien je dat niet kan doen met een standaard 3PDT True bypass schema, moet je dus een extern callibratie switchje plaatsen

Chroxy
11 april 2010, 11:40
ik had een vrij weekend, dus ik wilde eens het schema uitproberen en 'knutselen', erg moeilijk zag het namelijk niet uit..

Anyway, alles werkte en leek True Bypass. Alleen kreeg ik nu ongewenst een digitaal sausje over mn hele signaal, waarbij de voeding ook te 'horen' was in het signaal..

Niet tevreden dus en maar alles teruggesoldeerd, waarbij dan minder 'tone'suck is dan op deze 'true bypass' manier..

Dirk_Hendrik
11 april 2010, 12:26
Ik heb true-bypass mods gevonden op het internet, oa deze link: http://www.rodrigoconstanzo.com/Whammy.html


Interessant dat diezelfde gozer in m'n mailbox zit met het verzoek of ik z'n WH-1 voor em kan TB-en:dontgeti:

Chroxy
11 april 2010, 12:30
waat? Daar kom je nu mee ;)

Haha, nja tof om even geprobeerd te hebben, duidelijk dat het niet werkt. Misschien komt hij de nabije toekomst ook bij jou langs!

koen77
14 april 2010, 12:52
toch even opletten met het zelf tb-en. Ik heb dat ooit met een crybaby geprobeerd maar ik miste nog wat soldeerervaring, welnu, de dptp switch zit erin en er is zelfs een mooi blauw ledje bijgekomen maar echt true bypass klinkt hij nu ook weer niet.:(

Dirk_Hendrik
14 april 2010, 13:45
Hoe klinkt echt true bypass dan? En zijn er verschillende gradaties van true bypass? (Is de ene bypass trueer dan de andere?) ;)

Chroxy
14 april 2010, 13:53
true bypass a, dan krigj je zo'n rode sticker op je zwembroek!

koen77
16 april 2010, 20:29
true bypass klinkt als het beste fuzz pedaaltje van de wereld...
dat uit staat:soinnocent:

Nitefly7
18 april 2010, 13:05
een AB/TB boxje vind ik erg onhandig, kost me weer meer ruimte en juist dit heb ik niet op mijn board.

@Dirk, ik begrijp dus dat je een WH-1 al True-bypass hebt gemaakt? Dit hielp neem ik aan, of denk jij dat de problemen ergens anders in het pedaal liggen? En jij kan dit dus ook, alleen zonder te hakken?

op enkele fora (ik meen TGP) zijn er mensen die een micro TB-switch maken (kleiner formaat tap tempo switch), die ze naast/boven/op de WH-1 zetten, dus naast de gewone toggle switch;
TB en toch geen extra ruimte, zeker als je haakse pluggen of GL of Lava gebruikt...!