PDA

View Full Version : Wat is Bach toch geweldig!!



telecastermaster
17 april 2003, 16:35
Ja, ik weet het, Bach was geen gitarist, maar wat vind ik zijn muziek toch geweldig!

Barret Wallace
17 april 2003, 16:57
ik ook :smile:

Harry
18 april 2003, 09:29
Op 2003-04-17 16:57, schreef Barret Wallace:
ik ook :smile:


edvard grieg?

Barret Wallace
18 april 2003, 12:33
Je weet wel die gozer die ''in the hall of the mountain king'' heeft geschreven :wink:

nyc-kid
18 april 2003, 13:25
Vooral op Paganini's vioolconcerten kan je goed je shreds oefenen :grin:

Negative K3 fan
18 april 2003, 15:30
er worden hier wel een stel heerlijke namen opgenoemd, jullie zijn alleen vivaldi vergeten

die kireg dingus ken ik trouwens niet.

Mithrandir
18 april 2003, 15:51
Grieg heeft Peer Gynt gecomponeerd en daar is idd "in the hall of the mountain king" weer het bekendst van. Moet je maar eens wat van downloaden Lennart, dat zal je vast wel aanspreken.

Nummer gaat ogeveer zo:

Pom Pom Pom Pom Pom Pom Pooooom
Pom Pom Pooooom
Pom Pom Pooooom
Pom Pom Pom Pom Pom Pom Pooooom
Pom Pom Pom
Pom pom Pom
Poooooooooooooooooooooooooooooom

zoiets :grin:





<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-04-18 15:53 ]</font>

Barret Wallace
18 april 2003, 15:56
Haha precies mith :grin:

Negative K3 fan
18 april 2003, 15:56
w000t, lijkt me gaaf!

ik heb trouwens wel een hall of the mountain king van wagner, maar dat is zeker slechte benaamd door die kazaa losers.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-04-18 15:57 ]</font>

Negative K3 fan
18 april 2003, 16:00
ik lusiter nu hall of the mountain king en dat is dat hele bekende deuntje, ik vind het deuntje wel leuk maar ik vind het nummer té klassiek, doe mij maar barok. Ik hou neit zo van dat overdreven bombastsiche en die enorme dynamiek, als ik dat wil ga ik wel een film met klassieke achtergrond muziek kijken.

Harry
18 april 2003, 16:06
de Per Gynt-suite is zo mooi, ook dat voor allerlei reclame-ellende misbruikte 'Morgenstemmung'

Negative K3 fan
18 april 2003, 16:07
door welke reclame is morgenstemmung misbruikt?

Anders Destium
18 april 2003, 16:33
Ik vind Solveigs Song van Grieg erg mooi, die heb ik namelijk vroeger met viool gespeeld :smile:

Ook mooi: de nocturnes van Chopin...

andy
18 april 2003, 16:53
Peer Gynt werd regelmatig ge of misbruikt in gitaar solo"s van heavy metal bands uit de jaren 80 zoals Accept.

Harry
18 april 2003, 17:10
Op 2003-04-18 16:07, schreef Negative K3 fan:
door welke reclame is morgenstemmung misbruikt?


iets voor drinkyoghurt of zoiets. Een banaan die als periscoop door yoghurt vaart. Onder andere.

Negative K3 fan
18 april 2003, 17:19
ik heb inmiddedls morgenstimmung geluisterd, nog zon algemeen bekend deuntje, ik vind dat deuntje erg mooi.

Maar ik vind die muziek van grieg behoorlijk op trancee lijken, er is 1 melodietje waar het hele stuk omheen is gedraaid, net als dj boozy woozy enzo.


terwijl je bij bach, vivaldi, paganini en consorten toch echt telkens iets nieuws krijgt met veel variatie en het spelen met theorie.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-04-18 17:20 ]</font>

FNaRK
18 april 2003, 20:23
Hall of the Mountain King is ook vaak gebruikt door hardrock-artiesten,
probeer eens
-Rainbow
-Robbert Wells
-Savatage ?

en uiteraard ook misbruikt voor allerlei reclametroep en house-shit :sad:

hoofd
18 april 2003, 20:28
idd Savatage, erg mooi hebben die het gedaan. Als je het wil downloaden op kazaa, het heet niet "Hall of the mountain king" (hoewel dat ook een mooi nummer is, maar dat komt erna) maar "Prelude to Madness" (wat ik ook een erg toepasselijke titel vind).
Enjoy :wink:

Anders Destium
18 april 2003, 23:36
Eigenlijk zou er veel meer naar Savatage geluisterd moeten worden op deze wereld, Mozart and Madness, ook zo'n mooie neo-klassieker :smile:

hoofd
18 april 2003, 23:39
Hehe...ja, ik heb ook na aanleiding van dit topic weer een paar Savatage cd's onder het stof gehaald :smile:
"It's a GUTTER BALLEEEEEET!!!!!" :grin:

FNaRK
20 april 2003, 11:12
NP: Savatage - Poets and Madmen

HEFTIG !!!!!

Negative K3 fan
20 april 2003, 15:11
NP Händel op nederland 2!!!!11

het begin was best wel gaaf, nu wordt het al iets midner, maar het is nog wel goed genoeg!

Ohzoso
20 april 2003, 16:25
ik ben niet zo`n klassieke maar dat toccata en nogwat, uitgevoerd door het Californian Guitar Trio, vind ik wel bijzonder mooi.Die intro klinkt wel mooi met n octaver(1oct.down).

wietse
20 april 2003, 17:44
Op 2003-04-18 16:53, schreef andy:
Peer Gynt werd regelmatig ge of misbruikt in gitaar solo"s van heavy metal bands uit de jaren 80 zoals Accept.


savatage en ritchie blackmore hebben er ook een hardrock versie van gemaakt,machtige nummers.

Stratman70
8 januari 2004, 14:09
Juist, en die versie van Blackmore is errug goed. Maar om back On Topic te gaan: Bach is geweldig en Grieg ook. En als je dan van gitaarspelen houdt, dan kom je vanzelf bij Ritchie Blackmore terecht. Die man heeft veel Bach invloeden in zijn hardrock muziek gestopt. En nu dan tegenwoordig in zijn acoustische muziek.

Negative K3 fan
8 januari 2004, 21:49
de dag van kerstavond was er sochtends het weihnachtsoratorium op (2 cantatas daaruit), wow hoe geniaal kun je een dag met ene kater beginnen!

fuck nu-metal
15 januari 2004, 13:56
Ik vind het erg leuk om van die klassieke 'deuntjes' op de gitaar na te spelen. Zo is de toccata en fuga in D mineur(van Bach) erg leuk. Für elise, hall of the mountainking, claire de lune(of zoiets) van Debussy, zijn ook goed.


de Per Gynt-suite is zo mooi, ook dat voor allerlei reclame-ellende misbruikte 'Morgenstemmung'

Grieg heeft inderdaad erg mooie muziek gecomponeerd. Ook zijn pianoconcerto in A mineur is erg de moeite waard.

fuck nu-metal
15 januari 2004, 13:56
Ik vind het erg leuk om van die klassieke 'deuntjes' op de gitaar na te spelen. Zo is de toccata en fuga in D mineur(van Bach) erg leuk. Für elise, hall of the mountainking, claire de lune(of zoiets) van Debussy, zijn ook goed.


de Per Gynt-suite is zo mooi, ook dat voor allerlei reclame-ellende misbruikte 'Morgenstemmung'

Grieg heeft inderdaad erg mooie muziek gecomponeerd. Ook zijn pianoconcerto in A mineur is erg de moeite waard.

Nocki
24 februari 2004, 22:20
Arpeggio's.... Heerlijk

NOcki

youngcoby
14 maart 2004, 12:21
Ik vind het erg leuk om van die klassieke 'deuntjes' op de gitaar na te spelen. Zo is de toccata en fuga in D mineur(van Bach) erg leuk. Für elise, hall of the mountainking, claire de lune(of zoiets) van Debussy, zijn ook goed.

Dat vond Eddie Van Halen ook toen hij Fur Elise even live uit z'n mouw schudde. Spijtig genoeg iets TE hardrock/snel. Verder wel leuk.

En wat vinden jullie van Verdi en Puccini?

schwantz
29 maart 2004, 16:50
doe mij maar beethoven!!!

beethoven = rock! :-D