PDA

View Full Version : Wat moet ik met 2 dreadnoughts? BR-140A



Flipkoos
15 februari 2010, 20:35
Ik, als fervente marktplaats-scharrelaar (en verkoper ook trouwens) kon het weer eens niet laten: toch maar even die Blueridge proberen...
Nu ben ik niet echt een dreadnought-man, maar deze was toch ook wel weer heel mooi. En de prijs incl. koffer toch ook wel weer heel zacht. En het ding is toch ook wel weer heel erg breed inzetbaar...
De Blueridge BR-140A (De A staat voor het Adirondack bovenblad).
Mooie punch, redelijke balans, meer warm dan helder (in tegenstelling tot mijn Simon & Patrick SC Flame Maple). Flink volume en bas ook. Je betaald dus niet voor niks een paar honderd meer voor dat adirondack (of zou het daar niet van komen?). Alleen om te zien, met al dat bling-bling wel een beetje een hoog speelgoed gehalte... Maar stiekum is dat ook nog wel weer leuk (net zoals je jezelf af en toe betrapt op het meezingen van bijv. sha-la-lie of heb je even voor mij... :P)

Picjes:

http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/100_1884.jpg

http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/100_1886.jpg

http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/100_1887.jpg

En samen met zijn onlangs gerestaureerde (nieuwe lak) grote zus:

http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/100_1888.jpg

northernlake
15 februari 2010, 20:43
Gaaf hoor... Adirondack heeft de naam wat stijver te zijn en langer de tijd nodig te hebben om het nieuwige, weinig losse geluid kwijt te raken, maar wel wat helderder te zijn dan sitka. Hoe het ook zij... gefeli.

Wel jammer van die headstock ;)

Flipkoos
15 februari 2010, 20:51
Gaaf hoor... Adirondack heeft de naam wat stijver te zijn en langer de tijd nodig te hebben om het nieuwige, weinig losse geluid kwijt te raken, maar wel wat helderder te zijn dan sitka. Hoe het ook zij... gefeli.

Wel jammer van die headstock ;)

Gelukkig was deze al redelijk ingespeeld. Ik vind de sound erg overtuigend.
Over de headstock: Ja de 'nieuwe' is natuurlijk veel mooier, daar is al dat chinese inleg achterwege gelaten...maar ja, dan is-ie nieuw en dan heb je het al gauw over een paar honderd meer dan ik er voor betaald heb. Bovendien vind ik die smalle hals wel lekker (zelfde als mijn Ovation). Ik leer maar leven met die tattoo...

vederlicht
15 februari 2010, 22:28
Ach, die versiering heeft toch ook wel iets romantisch. En een akoustische gitaar, mits daar niet op geramd wordt, is vind ik een romantisch instrument. Bijna vrouwelijk in de vormen en meestal fijnbesnaard om over het charmante klankgat maar niet te spreken....:soinnocent:
maar serieus: een mooi instrument Flipkoos! Ben dan altijd benieuwd wat je ervoor betaald hebt....
Vederlicht

freddy
16 februari 2010, 18:11
Proficiat met deze mooie gitaar,Blueridge geweldige kwaliteit voor het geld dat je ervoor moet neertellen.

Flipkoos
16 februari 2010, 21:12
Bijna vrouwelijk in de vormen en meestal fijnbesnaard...
Vederlicht

Nou ja fijnbesnaard...ik heb er maar eens lekker stevige 0.13-0.56 op gezet. Kan-ie prima handelen!

Eko
17 februari 2010, 12:47
Mooi ding, is ie massief rondom of alleen de top? En hoezo, een dilemma met 2 dreadnoughts ? Ik heb een dozijn gitaren en weet nog altijd een reden te verzinnen waarom dat er meer moeten worden.

Flipkoos
17 februari 2010, 13:06
Mooi ding, is ie massief rondom of alleen de top? En hoezo, een dilemma met 2 dreadnoughts ? Ik heb een dozijn gitaren en weet nog altijd een reden te verzinnen waarom dat er meer moeten worden.

Gewoon omdat ik toch meer een man van de tokkel dan van de strum ben. Maar mijn twee dreads hebben een ongelooflijk ander karakter. Wereld van verschil.

Hij is volledig massief.

Eko
21 februari 2010, 09:09
Dat is exact de reden van meerdere gitaren. Ik ben ook geen fingerpicking speler , maar iedere gitaar ( electrisch of acoustisch) heeft een eigen geluid of karakter.

budje
21 februari 2010, 09:27
blueridge heeft me al meerdere malen verbaasd met geweldige klanken!

(en als je echt een excuus wil voor 2 gitaren zet je de een toch lekker in een alternatieve stemming ;))

Rinze
21 februari 2010, 09:35
Is die grote zus nou zo ondiep of ligt het aan de foto?

Mooie gitaar, vind die versiering wel wat hebben, maar de zonnebril mag er wel bij op. En excuses voor meer gitaren zijn zo 2009... :roll:

MD
21 februari 2010, 13:19
Fantastische gitaren, zeker voor het geld. Heb zelf sinds kort de BR-160 en ik vind deze qua bespeelbaarheid prettiger dan mijn Martin. En schaam je vooral niet. Heb inmiddels 3 dreadnaughts, een minijumbo en nog wat los spul en nog maar niet te spreken van het elektrische spul.
En nog steeds hebberig!!

Ruudj
21 februari 2010, 15:38
Ben reeds in het bezit van 15 ac.gitaren,incl. de br160a .Een verslaving ja maar ik ben nu wel verzadigd sinds ik mijn Lowden heb . Niets speelt en klinkt beter dan mijn Lowden !:mmmm:

Flipkoos
21 februari 2010, 21:47
Is die grote zus nou zo ondiep of ligt het aan de foto?



Ja...een Ovation is rond van de achterkant hè... dus je ziet niet de hele bowl...
Klein gitaartje maar in puur akoestsich volume blaast-ie de blueridge van zijn sokken, gek genoeg.

Flipkoos
6 april 2010, 23:11
Ondertussen zijn beide instrumentjes ook voorzien van versterking:

In de Simon & Patrick SCFM zit nu een Fishman Ellipse Matrix Blend. Mooi systeem, wel enigzins feedback-gevoelig, dat condensatormicrofoontje, maar dan zet je de blend gewoon wat meer naar de piezo. Mooie 'natuurgetrouwe' sound.

In de Blueridge zit inmiddels een Headway (HE2fq ofzo...). Ik had er nog nooit van gehoord. Het is niet echt een piezo-strookje maar een buigbaar soort metalen koord met een plastic sokje. De voorversterker zit, evenals bijvoorbeeld de Fishman Acoustic Matrix in de achter de jack, dus aan de endpin. Maar wat een geweldig geluid! Niet zo neuzelig als andere piezo's die ik eerder had (fishman, LRbaggs). Zelfde soort van 'ademende' en natuurlijke sound als bijvoorbeeld Bband, maar een veel hogere output, vrijwel geen bijgeluid en reageert erg goed op dynamische verschillen. Ik had nog nooit van het merk gehoord, maar echt een ongelooflijke aanrader!!!!!

MeneerJoost
6 april 2010, 23:34
Maar ik snap de titel van je topic niet

Wat moet ik met 2 dreadnoughts?

Wil je hem kwijt, wil je aandacht voor je gitaar, wil je een koekje?

Ik snap het niet..

Nou als het zo super klinkt wil ik hem misschien wel kopen :P

Flipkoos
7 april 2010, 07:42
Maar ik snap de titel van je topic niet



Dat heeft te maken met het feit dat ik eigenlijk meer een kleine gitaren-man ben...
Wil je er één kwijt? Naja, alles is te koop, maar niet persé. Het topic was eigenlijk bedoeld om mijn nieuwe Blueridge te showen. Een HNGD-topic dus!