PDA

View Full Version : Probleem met mijn Ibanez Floyd Rose



guitarXlord
15 februari 2010, 19:47
Jongens

Ik ben nieuw met een Floyd Rose Systeem dus heb er nog weinig ervaring mee

Ik heb een Ibanez met een Floyd Rose system (550 euro) Gekocht en hij ontstemt erg snel! Ik heb zoals het moet de bovenste drie stripjes met gereedschap vast gedraaid maar het probleem is dat als ik ze aan die onderste knopjes begin te stemmen dat als ik bij de D ben me E alweer vals staat!

Zijn hier tips voor om er voor te zorgen dat die gitaar niet meer zo snel ontstemt

Exi
15 februari 2010, 19:56
Probeer eens in deze volgorde te stemmen.

E (dikke snaar)
e (dunne snaar)
B
A
G
D

De E moet je daarbij iets hoger tunen, (tussen E en F), zodat de E weer ongeveer goed staat als je klaar bent met stemmen.

Probeer op deze manier enkele malen te stemmen en uiteindelijk zal de gehele gitaar zuiver gestemd staan.

lcvanderhelm
15 februari 2010, 19:56
Je moet de toplock niet te snel vastdraaien.Eerst moet je met de gewone stemknoppen stemmen,tot er geen verloop meer is en als dan de tremelo is 'gesetteld'pas de toplock vastdraaien en de fijnstemmers gebruiken.

Exi
15 februari 2010, 19:59
Inderdaad, eerst de gitaar zuiver stemmen zonder de top-locks vast en daarna de top-locks vastdraaien en dan nogmaals stemmen met de fine-tuners.
Zorg er ook voor dat de brug goed recht staat. Op Youtube staan veel filmpjes die je kunnen helpen met Floyd Rose problemen.

guitarXlord
16 februari 2010, 17:46
Het gaat tot nu toe behoorlijk bagger met het stemmen 5 seconden later en hij staat weer een halve stap lager gestemt:???:

Mesjoggah
16 februari 2010, 18:03