PDA

View Full Version : Fender telecaster....500 - 1000 euro, welke?



David Bostijn
15 februari 2010, 18:10
Ik speel al jaren op gibson, maar wil eindelijk overgaan tot aanschaf van een Fender Telecaster.

Alleen, m'n budget is nogal beperkt en vroeg me af wat jullie me aanraden.
Ik speel in een punkrock band, dus het is de bedoeling om met de gitaar deze muziekstijl te blijven spelen...luister hier alvast naar m'n band om een idee te krijgen wat ik bedoel: www.myspace.com/dearheartsmusic

moet ik voor een highway one gaan, een baja of toch ergens een tweedehands standard proberen te bemachtigen?
Andere voorstellen?

O ja, ik speel op een peavey 6505 door een marshall JCM900 cabinet.
Dus redelijk wat power. De gitaar moet het dus aankunnen.

iemand die z'n tele verkoopt per toeval :lovelove:?

Tokaifan
15 februari 2010, 19:45
Ten eerste, klinkt goed! Heb even snel jullie foto's bekeken, maar er speelt al iemand bij jullie op een tele toch? Waarom zou jij dan ook een tele willen, het klinkt volgens mij heel aardig als je de twee karakterverschillen van de beide instrumenten combineert.

Luke-wannabe
15 februari 2010, 19:51
Road Worn! Die 50's dan. Die zijn vet!

Terminus
15 februari 2010, 20:08
Een Telecaster door een 6505? Ok, wat jij wilt...
Ik zou dan in ieder geval gaan voor eentje met een humbucker. Als ik zo je huidige muziek hoor denk ik nou niet meteen 'goh, dat klinkt als / had beter geklonken met een Telecaster'

Als je alleen de Tele looks wilt en een humbucker-geluid dan is er alsnog zat keuze als ik zo snel ff zoek. (http://www.thomann.de/nl/search.html?xsid=6b0555694e50ed2a81a8ff226835bea9&KF=on&gk=giegte&oa=ala&bn=&pr=&wgfid1=7282&wgf7282=&wgfid2=7283&wgf7283=HH&wgfid3=7284&wgf7284=&wgfid4=7285&wgf7285=&wgfid5=8958&wgf8958=&wgfid6=8959&wgf8959=)


Maar dat is mijn mening.

Luke-wannabe
15 februari 2010, 20:16
Tele is geweldig voor ruige muziek.

David Bostijn
15 februari 2010, 20:16