PDA

View Full Version : Fender telecaster....500 - 1000 euro, welke?



David Bostijn
15 februari 2010, 18:10
Ik speel al jaren op gibson, maar wil eindelijk overgaan tot aanschaf van een Fender Telecaster.

Alleen, m'n budget is nogal beperkt en vroeg me af wat jullie me aanraden.
Ik speel in een punkrock band, dus het is de bedoeling om met de gitaar deze muziekstijl te blijven spelen...luister hier alvast naar m'n band om een idee te krijgen wat ik bedoel: www.myspace.com/dearheartsmusic

moet ik voor een highway one gaan, een baja of toch ergens een tweedehands standard proberen te bemachtigen?
Andere voorstellen?

O ja, ik speel op een peavey 6505 door een marshall JCM900 cabinet.
Dus redelijk wat power. De gitaar moet het dus aankunnen.

iemand die z'n tele verkoopt per toeval :lovelove:?

Tokaifan
15 februari 2010, 19:45
Ten eerste, klinkt goed! Heb even snel jullie foto's bekeken, maar er speelt al iemand bij jullie op een tele toch? Waarom zou jij dan ook een tele willen, het klinkt volgens mij heel aardig als je de twee karakterverschillen van de beide instrumenten combineert.

Luke-wannabe
15 februari 2010, 19:51
Road Worn! Die 50's dan. Die zijn vet!

Terminus
15 februari 2010, 20:08
Een Telecaster door een 6505? Ok, wat jij wilt...
Ik zou dan in ieder geval gaan voor eentje met een humbucker. Als ik zo je huidige muziek hoor denk ik nou niet meteen 'goh, dat klinkt als / had beter geklonken met een Telecaster'

Als je alleen de Tele looks wilt en een humbucker-geluid dan is er alsnog zat keuze als ik zo snel ff zoek. (http://www.thomann.de/nl/search.html?xsid=6b0555694e50ed2a81a8ff226835bea9&KF=on&gk=giegte&oa=ala&bn=&pr=&wgfid1=7282&wgf7282=&wgfid2=7283&wgf7283=HH&wgfid3=7284&wgf7284=&wgfid4=7285&wgf7285=&wgfid5=8958&wgf8958=&wgfid6=8959&wgf8959=)


Maar dat is mijn mening.

Luke-wannabe
15 februari 2010, 20:16
Tele is geweldig voor ruige muziek.

David Bostijn
15 februari 2010, 20:16
dat ben ik op die tele....heb ik even mogen lenen van een vriend. Even kijken of het me lag. Helaas iets duurdere versie...

klonk heel erg goed door de peavey. Het is een nogal ongebruikelijke combinatie, ik weet het.

Maar voor het soort muziek dat ik speel...welke tele lijkt jullie dan de beste? is een highway one een goeie? bij de info lees ik toch steeds dat die prima werkt op high gain sounds.

Tokaifan
15 februari 2010, 20:32
Ik speel zelf ook punkrock. Ik speel op een Joe Strummer telecaster. Als ik een andere zou moeten kiezen zou ik een Mexicaanse Classic Player kopen, dus komt inderdaad op een Baja uit.

EDIT: ik zou graag bij jullie willen spelen zeg :P, Bouncing Souls, Gaslight Anthem, Social Distortion, wat een muziek :D!

David Bostijn
15 februari 2010, 22:32
haha idd! dat zijn onze invloeden! als je ergens een plaats weet waar we kunnen spelen...laat gerust weten e. spread the word over onze band ;)

Tokaifan
15 februari 2010, 23:15
Dat zal ik zeker doen!

Jay75
15 februari 2010, 23:36
Effe zoeken en voor 1000 euro een 2dehandse 52RI telecaster kopen!

Dit filmpje blijft te gek vind ik

http://www.youtube.com/watch?v=b7eyyt98-Ng

David Bostijn
16 februari 2010, 12:15
iemand ervaring met een highway one?

Fuhgawz
16 februari 2010, 12:37
Effe zoeken en voor 1000 euro een 2dehandse 52RI telecaster kopen!

Dit filmpje blijft te gek vind ik

http://www.youtube.com/watch?v=b7eyyt98-Ng

Dat is inderdaad een vette sound!

caliban
16 februari 2010, 13:09
iemand ervaring met een highway one?

Laatst in een gitaarwinkel horen zeggen dat het 'net niet dat' is. Net niet de kwaliteit van een USA standard.

Paulio
16 februari 2010, 13:39
Tele is geweldig voor ruige muziek.

Zeker weten! Ken je Triggerfinger? Behoorlijk ruige muziek en zo'n lekkere tele sound:cooler:

yanni
16 februari 2010, 13:47
Zeker weten! Ken je Triggerfinger? Behoorlijk ruige muziek en zo'n lekkere tele sound:cooler:

Jaah, Ruben block is geweldig met zijn Tele :mmmm:

DaChosen1
16 februari 2010, 14:19
van Telecasters heb ik geen verstand, maar ik wilde wel even zeggen dat jullie album art etc er echt heeel erg vet uitziet....

Kim Wilson
16 februari 2010, 14:25
iemand ervaring met een highway one?
Ik vond hem niet €200 meer waard t.o.v. de Classic Players uit Mexico. Verder een prima gitaar. Ik heb getwijfeld tussen die en de Baja. Bij mij is het de Baja geworden, de HW1 had naar mijn smaak net een te rijke sound (meer hoog en laag) en dat heb ik met mijn Fender amp niet nodig. Maar wellicht dat jij dat net wel kunt gebruiken.

Dus, testen met die handel! :ok:

Orbis
16 februari 2010, 14:52
Enigszins off topic, maar @ Luke-Wannabe: ben jij degene die in 'mijn bushokje in Waddinxveen (en op tal van andere plekken) die DAHLmusic.nl-affiches hebt opgeplakt? :crazyhappy:

caliban
16 februari 2010, 14:54
Jaah, Ruben block is geweldig met zijn Tele :mmmm:

Poison the well gebruikt ook vaak een tele!

E-J
16 februari 2010, 15:09
Vriend van me heeft een Highway One met Texas Special pickups, ikzelf heb een zelfbouw "'55 Tele" met Nocaster pickups.

De Highway One klinkt heel modern en dik. Veel mid en weinig "twang" zoals bij andere Telecasters. Ook een hele dunne laklaag, je haalt het er zo van af. Het moet je ding zijn, ik vind een dunner, twangier geluid beter. Een Highway One klinkt veel dikker, doet me soms meer denken aan een Les Paul...

Platyhelminthes
16 februari 2010, 15:11
Ben ik toch wel benieuwd, ik vind de sound van Triggerfinger echt vet! Maar heb je hier nog speciale effecten voor nodig om dat zo te krijgen of is dat gewoon 't geluid van de Tele?

Jay75
16 februari 2010, 15:52
Volgens mij speelt Ruben o.a ook op een 52RI toch, laatste keer dat ik ze zag wel dacht ik dat te zien.
Die 52 is niet zo schel als een normale tele vond ik, echt lekkerste tele sound die ik ken.

Ik heb nu een classic vibe squiertje, omdat ik niet vaak op de 52 speelde, dat is een leuke erbij gitaar vind ik zeker voor het geld, maar misschien toch nog een keer terug naar de 52.

David Bostijn
16 februari 2010, 23:11
highway one meer les paul? wow, dan moet ik daar eerder naartoe denk ik.

haha thanx voor 't compliment over het artwork.
Als jullie voor wat showtjes in Nederland kunnen zorgen, graag!!!!!!

:rockon:

Kim Wilson
17 februari 2010, 08:41
Een Les Paul heb ik in de Highway 1 niet kunnen ontdekken. Wel een veel bredere sound dan de gemiddelde Tele, en voor mij dus niet "tele" genoeg.

Maar ga niet alleen af op meningen van mensen op het forum. Ga zelf testen, daar heb je 100 keer meer aan.

SRV2000
17 februari 2010, 12:00
Een Les Paul heb ik in de Highway 1 niet kunnen ontdekken. Wel een veel bredere sound dan de gemiddelde Tele, en voor mij dus niet "tele" genoeg.

Maar ga niet alleen af op meningen van mensen op het forum. Ga zelf testen, daar heb je 100 keer meer aan.

Ik zou voor die Baja gaan, de Highway one viel dik tegen.
Ik heb 4 jaar in een punk band gespeeld. Eerst op een strat maar al gauw over gestapt naar een tele. maar wat was dat een zoektocht.
Terwijl hier om de hoek een jonge woonde die zijn Tele Mex Baja aanbood.
BAM meteen verkocht.
De Baja is net wat strakker in zijn geluid dan een highway die vond ik namelijk als door de soep roerend geluidje klinken. dat moet je niet hebben joh.

Hey Succes met je zoek tocht. En hou me maar even op de hoogte wat het geworden is.

Trouwens goede band waar je in speeld.
Ik krijg weer kriebels voor een punkband:seriousf:

David Bostijn
17 februari 2010, 12:29
merci! haha..nu ben ik er nog niet uit...ga idd eens testen denk ik.

Tokaifan
17 februari 2010, 12:31
Of ook een Strummer kopen joh, past goed in het punkbeeld ;)!

PanzerfaustNL
17 februari 2010, 12:45
De Andy Summer versie

http://www.youtube.com/watch?v=2vzStQpEXHQ

teun-v
17 februari 2010, 12:53
Ik weet niet of het interessant zou kunnen zijn, maar als je naar nieuw kijkt om misschien ook even te kijken naar de nieuwe American Special (http://www.fender.com/products/search.php?partno=0115802305) als ze ergens te vinden zijn. Deze zouden gepositioneerd tussen de HW1 en Standaard. Ik weet niet of hier al iemand deze als eens in de handen heeft gehad?

treblemaster
17 februari 2010, 16:00
Moet het per se Fender zijn?

http://www.gitaar.net/forum/index.php/file/17/10728/asat_002.jpg

Ik vind deze elementen ook erg lekker klinken voor punk....

Zelf heb ik een japanse 50's reissue en speel ook bijna alleen punk rock 'n roll, maar wel iets andere stijl (meer richting 70's punk/old school hardcore). Ik wil niks anders meer ;).

Fuhgawz
17 februari 2010, 16:03
Hoe klinken die elementen dan? Een beetje P90 achtig of toch niet?

Tokaifan
17 februari 2010, 16:24
Dat ding ziet er echt vet uit joh! Ik hou meestal niet zo van G&L, maar dit is een ander verhaal.

David Bostijn
17 februari 2010, 16:26
welke band speel je in? ben nogal thuis in die stijl.

wij zijn meer door de oude melodieuze US Hardcore/punk beinvloed. bands als Social D., Agent orange, Descendents, Bad Religion, 7 Seconds, Jawbreaker etc... maar dan wel met hier en daar wat rock 'n roll erbij. Hedendaagse bands waar we veel naar luisteren: Avail, The Gaslight anthem, Reno Divorce, Welt, Face to face, Bouncing souls...etc...

maar luister eigenlijk evenveel naar oude punkshit en heeeeeel veel old-school hardcore.

Maar voor deze stijl MOET ik gewoon een tele hebben ;)

weet er iemand mooie deals online staan? zit vooral op tweedehands.Be en .nl te kijken. laat gerust iets weten. Ruud, ik wacht op een mailtje terug.

treblemaster
17 februari 2010, 16:36
Hoe klinken die elementen dan? Een beetje P90 achtig of toch niet?


G&L noemst ze Magnetic Field Design pu's (MFD's) en ik vind ze wel lijken op P90's, maar ze zijn wel iets anders. Ik heb zelf overigens geen G&L (helaas), dus dit is gebaseerd op slecht een paar keer luisteren...

Tokaifan
17 februari 2010, 16:37
Dit is het wel beetje voor jou he: http://link.marktplaats.nl/322137522 :chicken:

treblemaster
17 februari 2010, 16:45
welke band speel je in? ben nogal thuis in die stijl.

wij zijn meer door de oude melodieuze US Hardcore/punk beinvloed. bands als Social D., Agent orange, Descendents, Bad Religion, 7 Seconds, Jawbreaker etc... maar dan wel met hier en daar wat rock 'n roll erbij. Hedendaagse bands waar we veel naar luisteren: Avail, The Gaslight anthem, Reno Divorce, Welt, Face to face, Bouncing souls...etc...

maar luister eigenlijk evenveel naar oude punkshit en heeeeeel veel old-school hardcore.

Maar voor deze stijl MOET ik gewoon een tele hebben ;)

weet er iemand mooie deals online staan? zit vooral op tweedehands.Be en .nl te kijken. laat gerust iets weten. Ruud, ik wacht op een mailtje terug.

Ik ben momenteel helaas bandloos, maar heb in Tempers Rise gespeeld (overigens meer noise/hardcore/screamo...al hou ik niet zo van die laatste term ;)). Daarna Icecream eating mothafuckers (meer punk rock'n roll).

Uiteraard ken ik alle bands die je op noemt :). Zelf vind ik het vroegere werk van Angry Samoans geniaal en Black Flag, Jerry's Kids, Reagan Youth, Minor Threat, Circle Jerks (old school hardcore).
Oude Bad Relegion vind ik ook geniaal net als Social Distortion.

Ik luister eigenlijk vrij weinig nieuwe bands (alleen Rise Against eigenlijk) of juist nieuwe bands met een oud geluid (Dean Dirg, Masshysteri, The Vicious).
En TURBONEGRO (t/m apocalypse dudes....daarna ging het bergafwaarts).

Ik ben zelf op een Epiphone LP begonnen, maar zocht op een gegeven moment een cleaner, maar ook rauwe geluid. Eenmaal aan de tele was ik meteen verkocht...Dus pas op, het is erg verslavend!

David Bostijn
17 februari 2010, 17:13
Ik ben momenteel helaas bandloos, maar heb in Tempers Rise gespeeld (overigens meer noise/hardcore/screamo...al hou ik niet zo van die laatste term ;)). Daarna Icecream eating mothafuckers (meer punk rock'n roll).

Uiteraard ken ik alle bands die je op noemt :). Zelf vind ik het vroegere werk van Angry Samoans geniaal en Black Flag, Jerry's Kids, Reagan Youth, Minor Threat, Circle Jerks (old school hardcore).
Oude Bad Relegion vind ik ook geniaal net als Social Distortion.

Ik luister eigenlijk vrij weinig nieuwe bands (alleen Rise Against eigenlijk) of juist nieuwe bands met een oud geluid (Dean Dirg, Masshysteri, The Vicious).
En TURBONEGRO (t/m apocalypse dudes....daarna ging het bergafwaarts).

Ik ben zelf op een Epiphone LP begonnen, maar zocht op een gegeven moment een cleaner, maar ook rauwe geluid. Eenmaal aan de tele was ik meteen verkocht...Dus pas op, het is erg verslavend!

yup ouwe school hardcore vent! al deze bands komen ook wekelijks voorbij...angry samoans haha...supercool!
voeg er graag government issue, SSD, Zero boys, urban waste, antidote
Bad brains (!!!!!!!!!!), oude COC, DI, TSOL etc.....aan toe.

hedendaagse hardcore spreekt me echt niet meer aan.

Ik ben begonnen op een epi SG, dan naar gibson SG standard, dan naar les paul 57 goldtop custom shop reissue ;)

O ja, turbonegro heerscht zwaar...turbojugend gezeten zeker?

David Bostijn
17 februari 2010, 17:14
Dit is het wel beetje voor jou he: http://link.marktplaats.nl/322137522 :chicken:

:mmmm: lekker!

Tokaifan
17 februari 2010, 18:47
yup ouwe school hardcore vent! al deze bands komen ook wekelijks voorbij...angry samoans haha...supercool!
voeg er graag government issue, SSD, Zero boys, urban waste, antidote
Bad brains (!!!!!!!!!!), oude COC, DI, TSOL etc.....aan toe.

hedendaagse hardcore spreekt me echt niet meer aan.

Ik ben begonnen op een epi SG, dan naar gibson SG standard, dan naar les paul 57 goldtop custom shop reissue ;)

O ja, turbonegro heerscht zwaar...turbojugend gezeten zeker?

Dan heb je toch wel een Goldtop met p90's he (Mike Ness)?

Wel vet dat er nog andere punkfans zijn op het forum die ook van Black Flag, Descendents en Circle Jerks houden!

David Bostijn
17 februari 2010, 19:55
Dan heb je toch wel een Goldtop met p90's he (Mike Ness)?

Wel vet dat er nog andere punkfans zijn op het forum die ook van Black Flag, Descendents en Circle Jerks houden!

nah, geen 56 reissue, maar wel een 57... humbuckers. geen botervlootjes :)

punk op een gitaarforum, het kan dus toch, had eerder allemaal gitaarvirtuosen verwacht haha...

treblemaster
18 februari 2010, 14:51
Er 'lopen' hier idd wel wat liefhebbers van punk/hardcore etc. rond ;).

Iedereen denkt altijd voor punk pak je gewoon de eerste de beste versterker en gitaar (wat destijds voor een groot deel ontgetwijfeld waar was). Echter in deze moderne tijden is het wat lastiger om dat lekkere rauwe oude punk geluid te krijgen...

caliban
18 februari 2010, 18:53
Hardcore sound is toch goed mogelijk met hedendaags verkrijgbare spullen. Gewoon een JCM800 is prima voor een old school sound.

Tokaifan
19 februari 2010, 10:32
Er staat op youtube van Fender een filmpje van een gecrankte Deluxe Reverb, dat klinkt ook lekker zeg, dat nodigt gewoon uit om Rise Above te gaan spelen!

caliban
19 februari 2010, 11:04
Linkje? :ok:

FruscianteFan
19 februari 2010, 11:52
Er 'lopen' hier idd wel wat liefhebbers van punk/hardcore etc. rond ;).

Iedereen denkt altijd voor punk pak je gewoon de eerste de beste versterker en gitaar (wat destijds voor een groot deel ontgetwijfeld waar was). Echter in deze moderne tijden is het wat lastiger om dat lekkere rauwe oude punk geluid te krijgen...
Het verschil zit hem juist daar in: nu ben je op zoek naar 'dat lekkere rauwe punkgeluid'. Die referentie was er toen niet op die manier. Als je nu de eerste de beste gitaar en (grote) versterker pakt, dan krijg kun je best een rauwe sound krijgen - maar het hoeft niet te lijken op echte punk.

David Bostijn
21 februari 2010, 14:56
het is deze geworden, tweedehands met kist+ bag en in bijna nieuwstaat van een fender verzamelaar!!!
voor 520 euro...heb d'r een goeie zaak aangedaan!!

een road worn 50's tele!!!

http://i47.tinypic.com/1zfiog3.jpg

http://i46.tinypic.com/f52hbt.jpg

en nu vanavond wat gaan raggen als een gek!

Anderie
21 februari 2010, 15:15
Hehe nieuwstaat noemen ze zoeits XD gefeliciteerd!!

Luke-wannabe
21 februari 2010, 15:22
Wauw een RW voor 520! Cool hoor!

Tokaifan
21 februari 2010, 15:42
Deluxe Reverb Cranked (http://www.youtube.com/watch?v=QdJmOavx1_U)

Tokaifan
21 februari 2010, 15:44
het is deze geworden, tweedehands met kist+ bag en in bijna nieuwstaat van een fender verzamelaar!!!
voor 520 euro...heb d'r een goeie zaak aangedaan!!

een road worn 50's tele!!!

en nu vanavond wat gaan raggen als een gek!

Proficiat en veel plezier ermee!

hezz
21 februari 2010, 16:02
Mooie kleur en body! Gefeliciteerd dude!

Alleen dat fretboard :???: hopelijk maakt het snel plaats voor eigen play-wear!

caliban
21 februari 2010, 16:10
Vette gitaar, hopelijk volgende week bij mij ook een tele!

Chocola
21 februari 2010, 16:31
Gefeliciteerd! Das niet duur. En nu rocken! :rockon:

Leuke muziek trouwens ;).

David Bostijn
21 februari 2010, 17:33
Mooie kleur en body! Gefeliciteerd dude!

Alleen dat fretboard :???: hopelijk maakt het snel plaats voor eigen play-wear!

is ook gewoon zo nieuw hoor... :soul: