PDA

View Full Version : Zelfbouw Tap Tempo(DD-5)



Soesje
15 februari 2010, 15:50
Hoi allemaal,

Ik heb een Boss DD-5 en wil graag een tap tempo zelf maken.
Ben wezen zoeken op dit forum maar kon niets vinden, of ik kijk eroverheen..
maar heeft iemand hier intructie van hoe, ik weet zelf dat een omhulzing, mono jack en een "momentary switch"
nodig heb.

Heb ook diverse amerikaanse sites gevonden waar men deze onderdelen kan bestellen, maar dat kost nogal wat aan verzendkosten.
Weten jullie misschien een nederlandse (web)winkel die dit soort onderdeeltjes verkoopt?

Alvast bedankt!
-Soes

Liquid_Metal
15 februari 2010, 16:00
Ik heb zelf een taptempo switch gebouwd voor de Ground Control Pro van Voodoo Lab. Maar met een latching switch en een stereo jack. Eigenlijk simuleert dat ding de 0 en 127 states van een expressionpedal (dus volledig aan -en volledig uitgetrapt). Ik weet niet of dat ook het type switch is dat jij wilt maken. Maar als je de topics zoekt, ze staan bij rack gear en De Werkbank.
Onderdelen komen van Newtone. Goeie winkel, lage verzendkosten en snelle levertijd.

Soesje
15 februari 2010, 16:16
Hey bedankt voor je reply!

Ik wil een tap tempo maken waarmee je eigen tempo kan bepalen voor als in dotted 8 notes speelt, ik weet
niet of dat hetzelfde is als wat jij nu hebt gemaakt?

Bedankt voor de site en ik zal ook even naar topics kijken bij rackgear en werkbank!

Joene1988
16 februari 2010, 19:04
Hey! Ik heb precies hetzelfde gedaan, het is echt heel simpel.

Regel gewoon een behuizing, een input voor je jack, en een momentschakelaar! Dit houd in dat hij signaal geeft op het moment dat je erop trapt. Alles ff op elkaar solderen, behuizing dicht, en gebruiken maar.