PDA

View Full Version : errug harde "plop" in mn versterker...



Diedo
17 april 2003, 15:52
hee mensen,

in mijn Marshall 5210 zit als je em uit doet wel een hele harde plop...
het is bijna een knal...

1--> is dit schadelijk voor je amp?
2--> waardoor komt het?
3--> kan het verholpen worden(en wat kost dat)???

Diedo

Toaster
17 april 2003, 16:00
Marshall eigen...

Diedo
17 april 2003, 16:05
weuh... ik weet neit hoor...

het heeft ook wel iets weg van een knal bij een schok... het is alsof die transistor(die doet dat toch??) zich in een keer onlaadt in plaats van langzaam...

het klinkt alsof je niet die schok door je lichaam wilt hebben...

diedo

helleke
17 april 2003, 16:07
Op 2003-04-17 16:00, schreef Toaster:
Marshall eigen...


Klopt,maar zet ook eerst je effecten uit en dat pas de Marshall.Zit er een stand-by op?Zet die dan ook eerst uit.Of t verder kwaad kan week niet.T is alleen niet zo best voor je speakers denk k..

Diedo
17 april 2003, 16:11
ik speelde gewoon direct clean--> ik heb em pas net... wilde even weten hoe ie schoon klinkt... wel lekker geluid(naar mijn idee)
het is verder zonder standby--> transistor

het leek mij ook niet zo goed voor de speaker... maar voor de versterker zelf maakt het dus niets uit??


Diedo

Bins
17 april 2003, 16:13
Volgens mij "ploppen" heel veel versterkers (de mijne dus ook). Meestal is het wat minder als je je volume op gitaar en amp op 0 zet, en dan de boel uitschakelt.

hawisaem
17 april 2003, 16:14
Voordat je de versterker uitzet:
Volume versterker op 0
Volume gitaar op 0
Gitaarkabel uit de versterker
versterker uitzetten..
Waarschijnlijk geen (kabouter)PLOP te horen meer.

BLOK182
17 april 2003, 16:15
Ik heb het ook, vooral als ik de standby čn aan/uitknop tegelijkertijd uitzet. Daarom doe ik ze nu 1 voor 1.

Diedo
17 april 2003, 16:17
ik heb het net geprobeerd... maar zonder snoer enzo erin doet ie het nogsteeds...

mn acoustische begint zelfs spontaan geluid te maken...

het lijkt me echt niet tof...

het is BTW wel een oude versterker....

Kan het trouwens ook iets met de aarding zijn??? ik heb een niet geaard stopcontact...


Diedo

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Diedo op 2003-04-17 16:20 ]</font>

Diedo
17 april 2003, 16:38
ik las in andere topics dit:
"Je zou een speakerschakelaar kunnen proberen, dus eentje die eerst je speaker afschakeld en dan je spanning."

wat houdt dit in?? dat je in het draadje van je versterker naar je speaker een schakelaatje bouwt?? dat kan ik dan nog wel...
maar er wordt ook over NIC en condensatoren vervangen gesproken, en dat kan ik dus NIET!

helleke
17 april 2003, 16:56
Is het nou zo dat je die "plop" in je speakers hoort, of maakt de versterker zo'n geluid wanneer je zelfs de speaker afgekoppeld hebt?

helleke
17 april 2003, 16:59
Oeps, sorry.Heb de vorige berichten niet gelezen.

Diedo
17 april 2003, 17:51
de speaker zegt "plop!!!" doordat de versterker nog een stroompje door de speaker stuurt(nouja.. een stroompJE... het is echt van meer dan het gemiddelde volume...)

MAAR: ik heb als ik ipv de schakelaar om te zetten meteen de stekker eruit trek de gewone plop!!! prachtig... alleen niet vergeten om daarna als nog de schakelaar op uit te zetten...

gezien andere topics hierover zal het dan een versleten schakelaar zijn...
mocht je een tegenstrijdige mening hebben--> laat maar horen, het is tenslotte een forum...

Diedo

andy
17 april 2003, 18:38
Kan het trouwens ook iets met de aarding zijn??? ik heb een niet geaard stopcontact...


Diedo

Ik zou idd de versterker maar eens op een geaard stopcontact aansluiten. Heeft wellicht nix met de plop te maken, maar als je niet onder stroom wilt komen staan...... in een geaard stopcontact met die handel.

Diedo
17 april 2003, 18:41
ja... dan moet ik in de keuken spelen..

alleen daar hebben we geaarde stopcontacten... raar he??

mar met de "ik-trek-de-stekker-er-maar-uit-methode" kan ik ook stoppen met spelen zonder knal...


Diedo

helleke
17 april 2003, 19:19
Is toch ff een kleine moeite om dat ding naar de keuken te slepen?Weet je meteen waar je aan toe bent.

Diedo
17 april 2003, 21:36
ik zal het eens proberen... maar als hij het niet doet als ik gewoon de stekker eruit trek lijkt het me dat het toch niet aan de aarding ligt...
het is dan dus waarschijnlijk de aan/uit schakelaar(zie andere topics...)

ik zal es informeren wat dat kost...
of misschien is zelfs contactspray al voldoende...

wie weet...

diedo

helleke
17 april 2003, 23:25
Succes ,maar ga niet met contactspray aan het klooien!Je maakt meer kapot dan goed...!!

Diedo
18 april 2003, 20:52
is dat echt waar???