PDA

View Full Version : basdrum versterken via P.A.



leguy
14 februari 2010, 23:45
:soinnocent:onze drummer speelt met een volledig dicht bas drumvel aan de voorzijde hoe kan je zo een basdrum het beste met een micro versterken , kan dit eveneens gebeuren met een micro die men in de basdrum kan leggen:cooler:

schwalbe
15 februari 2010, 00:14
Nee, dat lukt niet zonder gat.
Gewoon een AKG D112 eitje ervoor zetten mbv het daarvoor bedoelde kleine standaardje.

bert k
15 februari 2010, 01:58
Precies, dat werkt ook.

Ik heb ooit geluid gedaan voor een band met een dichte bassdrum, toen ben ik met een opengeklapt zakmes voor dat ding gaan zitten en ik zei tegen de drummer: 'Even een gaatje maken voor de microfoon.' Vond ie niet grappig. Ik best wel.:D

skanky
15 februari 2010, 09:02
:soinnocent:onze drummer speelt met een volledig dicht bas drumvel aan de voorzijde hoe kan je zo een basdrum het beste met een micro versterken , kan dit eveneens gebeuren met een micro die men in de basdrum kan leggen:cooler:

Dit hoeft helemaal geen probleem te zijn, zet op een klein statief een bassdrum microfoon (AKG D112/ Shure beta52 etc.) en insert op het bassdrum kanaal een gate. Stel de gate zo in dat ie alleen bij de lage frequenties (+/- 60Hz) open gaat.

Han S
15 februari 2010, 11:21
Wat je ook nog kunt doen is een hypercardioid bij de klopper en eventueel de fase omkeren op het mengpaneel.