PDA

View Full Version : Idee... i.p.v. Je voeding op je ''plank''



groovieguitarguus
14 februari 2010, 22:42
Ik loop met het volgende idee:
I.p.v. 220v naar op mijn plank te maken, met daarop een stekkerdoos met 2x een voeding, denk ik aan het volgende:

Aan de achterkant van mijn versterker een stekkerblok met:
- 1. Stroompunt t.b.v. versterker
- 2. Stroompunt t.b.v. Voeding 1
- 3. Stroompunt t.b.v. Voeding 2 (t.b.v. WhaWha)

Ik wil dan de voeding (totaal 4 draadjes) 2x+ en 2x- via b.v. een midikabel naar mijn board toe brengen en daar weer opspliten.
- Voordeel, geen 220 voor mijn voeten (biertje.. oeps!!!)
- Groter voordeel, minder ruimte op mijn board nodig

Kan een nadeel zijn:
- Dat de 2 voedingen die door de midikabel lopen storing / ruis veroorzaken?
- Kan het zijn dat de voedingen bij de versterker gaan storen omdat deze te dicht bij de trafo van de Amp komen???

Ik lees graag jullie reactie op dit idee!!!

Thanx... Guus

TimS
14 februari 2010, 22:54
Beetje het pedalsnake idee...

Of je voedingen gaan storen kan je nu al testen door ze er gewoon bij te houden toch?

Liquid_Metal
14 februari 2010, 23:30
In een MIDI kabel gaat dat absoluut geen problemen opleveren. Wordt standaard ook gedaan en heet phantom power. Heeft mijn midi kabel van GCX naar GCP ook.
Wel zou ik de voeding weghouden van je audiosignaal.

Epic
15 februari 2010, 14:03
het enige dat ik kan bedenken is dat de DC-weerstand over een lange kabel misschien een rol kan gaan spelen. Dus dat je er 9V instopt aan de ene kant, maar dat er maar 8V oid uitkomt aan de andere kant.
In dat geval, meten is weten!

driftkop
15 februari 2010, 14:12
Wat voor voedingen gebruik je?

TimS
15 februari 2010, 14:59
In een MIDI kabel gaat dat absoluut geen problemen opleveren. Wordt standaard ook gedaan en heet phantom power. Heeft mijn midi kabel van GCX naar GCP ook.
Wel zou ik de voeding weghouden van je audiosignaal.

Dat dacht ik eerst ook, maar een MIDI controller is natuurlijk helemaal niet gevoelig voor ruis, pedalen wel. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik denk niet dat je kan zeggen dat het goed gaat omdat het met MIDI controllers gebruikelijk is.

Liquid_Metal
15 februari 2010, 16:09
het enige dat ik kan bedenken is dat de DC-weerstand over een lange kabel misschien een rol kan gaan spelen. Dus dat je er 9V instopt aan de ene kant, maar dat er maar 8V oid uitkomt aan de andere kant.
In dat geval, meten is weten!

Daar dacht ik inderdaad ook aan.


Dat dacht ik eerst ook, maar een MIDI controller is natuurlijk helemaal niet gevoelig voor ruis, pedalen wel. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik denk niet dat je kan zeggen dat het goed gaat omdat het met MIDI controllers gebruikelijk is.

Ja je hebt wel een punt. Ik zou het niet weten, gewoon proberen?

peter_heijnen
16 februari 2010, 10:41
Kan een nadeel zijn:
- Dat de 2 voedingen die door de midikabel lopen storing / ruis veroorzaken?
- Kan het zijn dat de voedingen bij de versterker gaan storen omdat deze te dicht bij de trafo van de Amp komen???

Ik lees graag jullie reactie op dit idee!!!
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat wat jij voorstelt problemen gaat opleveren, maar je kunt voor de zekerheid een simpel testje doen met een voeding waarvan je de kabel verlengt. Draai die kabel om een audiokabel die van je pedalen naar je amp gaat en leg de voeding op de plek die je had bedacht voor het stekkerblok.