PDA

View Full Version : 2 cabs op mono head?



Mr. Dynamite
14 februari 2010, 17:07
Geachte gitaarnetters,

Hier weer een topic van mijn kant.
Ik heb een Randall RH50 head, en deze geeft mij niet de optie om 2 cabs tegelijk aan te sluiten. Wat ik wil is mijn Marshall 1960 en 1936 tegelijk aansluiten.

Ook staat hier tijdelijk een Mesa Boogie 2x12 slanted. Deze heeft een optie om door te lussen naar een andere kast. Is het mogelijk om dit ook met mijn 1936/60 te doen? of moet ik hier voor mijn hele bedrading omgooien? :dontgeti:

Dan nog iets anders, je hebt van die AB boxjes, is er niet zoiets maar die wel de hoeveelheid stroom voor de speakers aankunnen?

En over het doorlussen, doe ik het zo goed:
Randall op 4Ohm --> Mesa 8Ohm ---> Marshall 8Ohm

Dus dat ik 1/8 + 1/8 = 1/4 heb?

Alvast bedankt! :)

nico verduin
14 februari 2010, 17:21
Geachte gitaarnetters,

Hier weer een topic van mijn kant.
Ik heb een Randall RH50 head, en deze geeft mij niet de optie om 2 cabs tegelijk aan te sluiten. Wat ik wil is mijn Marshall 1960 en 1936 tegelijk aansluiten.

Ook staat hier tijdelijk een Mesa Boogie 2x12 slanted. Deze heeft een optie om door te lussen naar een andere kast. Is het mogelijk om dit ook met mijn 1936/60 te doen? of moet ik hier voor mijn hele bedrading omgooien? :dontgeti:

Dan nog iets anders, je hebt van die AB boxjes, is er niet zoiets maar die wel de hoeveelheid stroom voor de speakers aankunnen?

En over het doorlussen, doe ik het zo goed:
Randall op 4Ohm --> Mesa 8Ohm ---> Marshall 8Ohm

Dus dat ik 1/8 + 1/8 = 1/4 heb?

Alvast bedankt! :)Er vanuitgaande dat de Mesa parallel doorlust, klopt het.
Je kan evt. een ksatje maken voor zoiets. Heb al eens een schema (3D) hier neergezet voor parallel stereo voor speakers. Vervang de speakers voor jacks en je hebt een kastje waarop je boxen parallel en serieel kan zetten. Beetje dik draad gebruiken en klaar.

Mr. Dynamite
15 februari 2010, 17:07
Ik zag laatst ook een kabel die aan 1 kant gewoon 1 jack had maar die zich opsplitste in 2 jacks, een Y kabel ofzo dus, kun je hiermee ook je speakerkasten aansluiten? :dontgeti: