PDA

View Full Version : Outfit vintage, blues, rock - rock groep



bloodgulge2
14 februari 2010, 16:55
hey gitaarnet,
even over het visuele aspect van optreden
mn band had onlangs aan een wedstrijdje mee gedaan met jury enzo
en een van de opmerkingen was dat het plaatje niet klopte bij de muziek
muziek ligt tussen blues, vintage rock rock in.
op foto zie je wat we aan hadden. bassist en drummer hemd, evenals onze zanger en ik had zon el cheapo fedora wollen hoedje + kostuumjas.
zie (crappy) foto

http://img641.imageshack.us/img641/3595/blackshackletters.jpg (http://img641.imageshack.us/i/blackshackletters.jpg/)

dit was de opmerking:

Verder was iedereen van de jury het er ook over eens dat het uiterlijk van de band niet klopte. De bassist zag eruit als een echte rocker, de gitarist als een stijlvolle bluesgitarist, en de zanger alsof hij naar happy hardcore luistert (zijn halsketting was wel heel opvallend aanwezig).(over drummer verder niks gezegd)

enige kledingtips voor ons of dingen die jullie zelf ook doen / tips?

Midwolda
14 februari 2010, 17:23
Houthakkershemden, Levi's 501's, cowboylaarzen, baseballcaps, sunburst Strats en snorren.
Een rosewood toets heeft de bassist al, prima. Gitarist ook?

Ergens is het onzin natuurlijk want je maakt muziek en dat is om te luisteren, niet om te kijken.
Maar anderzijds is het een showtje, een uitstraling, een sfeer, een totaalplaatje.
Een fles Southern Comfort naast je monitorkast helpt misschien ook... ;)

Lykke
14 februari 2010, 17:42
Als vrouw zijnde, kan ik het best vinden in het oordeel van de jury. :seriousf:

Jij (met fedora hoedje?) ziet er prima uit, de zanger ziet er nogal average uit (erg simpel, gewoon alledaagse kleding) evenals de bassist. Van de drummer zie ik weinig maar volgens mij is daar weinig mis mee.

Zoals Midwolda al zei, denk richting dat soort dingen. Ook moet ik hem gelijk geven in dat het vooral om de muziek gaat, maarja, de uitstraling van de band is ook belangrijk. Probeer eens leren jasjes, geruite bloesjes, vale, verwassen shirts (kijk eens bij americanapparel.net). Kijk ook eens naar foto's van liveoptredens of fotoshoots van Kings of Leon. Ze maken kutmuziek, maar zien er altijd wel gaaf uit on stage.

Mukkez
14 februari 2010, 17:42
Hee kijk, daar zit jeff healey!

OnT, ik zou zeggen kijk naar de bands die jullie vet vinden. Die jullie hebben beïnvloed. Kijk dan of daar kleding tussen zit wat je zelf ook mooi vind om te dragen en ga daar naar op zoek. Maar doe het niet met tegenzin omdat die jury dat zei. Je gaat niet als rocker naar een hardcore feest, of in je aussie naar een hippiefestival, maar toch..

bloodgulge2
14 februari 2010, 18:35
lol weet ook niet waar dat hardcore op sloeg, maare ik ben het er ook wel een beetje over eens, zanger ziet er zeer average uit, bassist en drummer zijn misschien te casual..

zat misschien te denken voor zanger; hoed voor zn average haar
iets gekleeds als vest of jas
misschien baardje laten staan?
voor bassist; ook iets vest-achtigs
kweet niet moet nog wat uitzoeken..

nog suggesties?

chantilly
10 maart 2010, 18:32
Cowboy hoed met muscle shirt voor de zanger? beetje Té country mss.. :P

of. ja niet te moeilijk gewoon een t shirt of giletje?

jannest
10 maart 2010, 21:01
hey gitaarnet,
even over het visuele aspect van optreden
mn band had onlangs aan een wedstrijdje mee gedaan met jury enzo
en een van de opmerkingen was dat het plaatje niet klopte bij de muziek
muziek ligt tussen blues, vintage rock rock in.
op foto zie je wat we aan hadden. bassist en drummer hemd, evenals onze zanger en ik had zon el cheapo fedora wollen hoedje + kostuumjas.
zie (crappy) foto

http://img641.imageshack.us/img641/3595/blackshackletters.jpg (http://img641.imageshack.us/i/blackshackletters.jpg/)

dit was de opmerking:

Verder was iedereen van de jury het er ook over eens dat het uiterlijk van de band niet klopte. De bassist zag eruit als een echte rocker, de gitarist als een stijlvolle bluesgitarist, en de zanger alsof hij naar happy hardcore luistert (zijn halsketting was wel heel opvallend aanwezig).(over drummer verder niks gezegd)

enige kledingtips voor ons of dingen die jullie zelf ook doen / tips?

ut is toch geen fokking modeshow


zou alleen een ander fontje zoeken

let ff bluesrock legende clapton

http://www.youtube.com/watch?v=F4OXrmxDp44

Chroxy
12 maart 2010, 17:59
ljkt op de muziekgieterij..

E-J
14 maart 2010, 18:16
ljkt op de muziekgieterij..

Sterker nog, dat IS de muziekgieterij! Makkelijk te spotten dankzij de immer aanwezige Marshall JCM900 en Ampeg stacks :seriousf:

E-J
14 maart 2010, 18:23
Trouwens... die jury (vooral die tattoo kerel) bij de Muziekgieterij is om te huilen zo slecht. Het zijn aardige lui maar ze zitten altijd maar wat te zeuren over kleine dingetjes, het gaat nooit om de muziek!! Als het saai is en veel van hetzelfde, zeg dat dan ook! Meestal is het 'ja de zanger kon wel goed zingen en het publiek deed ook wel mee'.

Voor de rest ben ik het volkomen eens met de rest, gewoon ongeveer dezelfde kleding dragen, simpel en strak zodat jullie een geheel lijken. Als jullie nog eens in de Muziekgieterij spelen of in Maastricht, zeg het dan kom ik eens kijken :)

jannest
17 maart 2010, 00:59
Trouwens... die jury (vooral die tattoo kerel) bij de Muziekgieterij is om te huilen zo slecht. Het zijn aardige lui maar ze zitten altijd maar wat te zeuren over kleine dingetjes, het gaat nooit om de muziek!! Als het saai is en veel van hetzelfde, zeg dat dan ook! Meestal is het 'ja de zanger kon wel goed zingen en het publiek deed ook wel mee'.

Voor de rest ben ik het volkomen eens met de rest, gewoon ongeveer dezelfde kleding dragen, simpel en strak zodat jullie een geheel lijken. Als jullie nog eens in de Muziekgieterij spelen of in Maastricht, zeg het dan kom ik eens kijken :)


nu snap ik ut

zoooooooo burgelijk

EuroCinema
17 maart 2010, 11:48
Jullie zien er best jong uit en dat moet je niet verstoppen, door je heel stoer te stylen of zo. Publiek vindt het juist veel leuker als een relatief jong bandje te gek speelt. Lekker uitbuiten dus, die jeugdige looks.

Ukeloeder
18 maart 2010, 11:56
Dat 'average' hair van de zanger is makkelijk onder een bandana te verstoppen. Hoeft 'ie geen aanstellerige Stetson voor op te zetten en voelt ie zich eerder in op z'n gemak. Er is op GN al eerder over dit soort zaken gesproken, toen kwam 'uniformiteit' vaak als winnaar uit de bus. Wanneer je allemaal een zwart (of whatever welke kleur) hemd (want dat heet bij heren GEEN blouse of zelfs bloes!) aantrekt ben je al een eind. Voor jullie band specifiek is een hemd met piping misschien cool.
http://www.redhotgear.com/images/Novv%20Guadalupe%20western%20Shirt.jpg?osCsid=c15b 96adcda94a7af37cabe0d7d9b6a0

HaroldA
18 maart 2010, 12:00
Eenheid krijg je volgens mij door samen te spelen en "muzikaal" te communiceren met je muziekvrienden en dan maakt het niet uit of ze hun kleren bij de H&M gehaald hebben.

Op die foto zie ik jullie allemaal jullie eigen ding doen op jullie eigen plek, hell: de 2e gitarist is er zelfs maar bij gaan zitten! :???:

Eenheid straal je als band uit door wat je doet, niet door wat je aan hebt.

tidalwave_sideburns
18 maart 2010, 12:02
Jullie zien er best jong uit en dat moet je niet verstoppen, door je heel stoer te stylen of zo. Publiek vindt het juist veel leuker als een relatief jong bandje te gek speelt. Lekker uitbuiten dus, die jeugdige looks.

Precies, bovendien, als jullie teveel gaan stylen of je allemaal gaan kleden als een ouwe rocker/zak krijg je daar weer commentaar op.

Het hele begrip 'imago' is eigenlijk al een foute insteek. Je bent het of je bent het niet, en je baard laten staan en een ouwe Levi's aantrekken helpt daar niet zoveel aan.

rudolf
18 maart 2010, 12:43
...
Op die foto zie ik jullie allemaal jullie eigen ding doen op jullie eigen plek, hell: de 2e gitarist is er zelfs maar bij gaan zitten! :???:
.....

Dat maakt mijn dag weer goed :D

HaroldA
18 maart 2010, 12:54
Dat maakt mijn dag weer goed :D

Ach, heb ik toch helemaal verkeerd gekeken... :makeup:

Ik zie maar 1 (zittende) gitarist in totaal. Ach, helemaal in het begin (eerste vluchtige blik) dacht ik zelfs dat het een toetsenist was (waarschijnlijk omdat hij op z'n luie reet zit).

Harald
18 maart 2010, 14:01
:sssh: Hij speelt lap steel...

Kejjenagaôn, dat kenne die staande gitaristûh cheeneens!

Hoewel ook daar oplossingen voor bestaan

http://www.youtube.com/watch?v=egUqfVtgHoE (vanaf 0'20" cool ding, maar ws. wat duurder dan je aan een lap steel wilt uitgeven, en 8 snaren ipv 6 als ik het me goed herinner)

Pootjes kan natuurlijk ook, ook mooi, en met twee halzen voor verschillende tunings

http://www.youtube.com/watch?v=TAbbgSKUZB4

Maar over het podium rennen kun je dan nog steeds niet :hippie:

HaroldA
18 maart 2010, 14:14
:sssh: Hij speelt lap steel...

Kejjenagaôn, dat kenne die staande gitaristûh cheeneens!

Ai, dat irritante Hawaii-achtige kattengejank?* Dat de jury daar niets over gezegd heeft! :seriousf:



* Voeg korreltje zout toe

Harald
18 maart 2010, 15:00
Ik mag jouw post van mijn dokter niet lezen... veel te veel zout bij nodig :seriousf: Check dat tweede filmpje maar, lap steel kan heel gaaf zijn (en het is geen pedal waar lindley op speelt, gewoon een lap steel op poten zodat hij erachter kan staan)

tostiapparaat
30 mei 2010, 22:17
of op een keyboardstandaardje als de lapsteel geen poten heeft