PDA

View Full Version : Eerste gitaar



Sebast1aan
14 februari 2010, 11:42
Na lange tijd heb ik besloten om me een gitaar aan te schaffen,
het wordt m'n eerste gitaar dus ik was van plan er niet meteen enorm veel geld in te steken aangezien de kans altijd bestaat dat het spelen me niet bevalt.
Ik had een bedrag van max. 250 euro in m'n hoofd en hoop hiermee een degelijke akoestische gitaar te vinden met een warme klank.
Een vriend van me raadde me de Yamaha FG700 serie aan, maar aangezien ik geen verstand heb van de prijs-kwaliteit van de verschillende merken zou ik graag jullie mening weten.

Wat voor muziek wil je spelen? Voornamelijk rustige muziek.
Mag ie tweedehands zijn? Persoonlijk ben ik geen voorstander van tweedehands.
Nylon of steelstringgitaar? Ik weet niet genoeg over de verschillende soorten strings om een keuze te kunnen maken tussen beide.
Linkshandig of rechtshandig? Rechtshandig



Sebastiaan

FlameDude
14 februari 2010, 12:44
Wat voor muziek wil je spelen? Mag ie tweedehands zijn? Nylon of steelstringgitaar? Linkshandig of rechtshandig?

Sebast1aan
14 februari 2010, 13:50
Wat voor muziek wil je spelen? Mag ie tweedehands zijn? Nylon of steelstringgitaar? Linkshandig of rechtshandig?

Ik heb de vragen beantwoord in mijn beginpost.

Lykke
14 februari 2010, 16:52
Ik raad je de Ibanez V70 aan. Semi-akoestisch (dus met optie tot versterken). Ik heb hem zelf en ben er intens gelukkig mee. Mooie, volle klank en Ibanez is gewoon een goed merk. Je kunt wel met een Stagg beginnen maar die kun je na een jaar wegflikkeren.

Wat voor muziek wil je spelen?
Is geschikt voor alles
Mag ie tweedehands zijn?
Zowel tweedehans als bij Feedback nog te koop
Nylon of steelstringgitaar?
Dit is steelstring