PDA

View Full Version : Fat Strat HSS



kuk
13 februari 2010, 21:21
Waarom kan men de tone van de humbucker niet regelen op een Fender Fat strat?(HSS)

Midwolda
13 februari 2010, 21:22
Omdat dat zo gesoldeerd is.
Niets let jou om het anders te doen.

Realeigo
13 februari 2010, 21:24
Omdat je bij 90% van de strats niet de tone van de brug kan regelen.

kuk
13 februari 2010, 21:50
Ik dacht dat de humbucker een voller geluid zou voortbrengen maar ze brengt een schel geluid voort vanwaar de naam "fat" dan?
Daar moet toch een reden voor zijn dat ze zo gesoldeerd zijn?
Zou de klank een groot verschil uitmaken tussen een gewone strat brug single coil en tussen een fat strat humbucker positie?Clean,Distortion?

Di Stefano
13 februari 2010, 22:21
De humbucker dient om met distortion gebruikt te worden. Voor clean gebruikt je beter de single coils. Ik heb geen ervaring met de pickups in de fat strat, maar dat ze schel klinken kan ook aan de rest van je setup liggen.

Wabbie
13 februari 2010, 22:33
De humbucker dient om met distortion gebruikt te worden. Voor clean gebruikt je beter de single coils. Ik heb geen ervaring met de pickups in de fat strat, maar dat ze schel klinken kan ook aan de rest van je setup liggen.

Dat is wel heel kort door de bocht hoor. Ik gebruik al jaren singlecoils met behoorlijke oversturing en dat klinkt prima in mijn optiek. Ik heb ook genoeg humbucker gitaren gehoord die echt gaaf clean klonken. Beetje een iets te grove generalisatie.

Anyway, dat die humbucker zo schel klinkt kan liggen aan het type humbucker en de afstelling ( staat die humbucker aan de kant van de hoge snaren soms heel erg hoog tov van de kant van de lage snaren?).

Fender moet geloof ik alle strats met een humbucker fat strats.

kuk
14 februari 2010, 11:06
Het betreft een nieuwe fender std fat strat.
IK speel veel jazz en dacht dat de humbucker een warme sound zou geven,niet dus.

budje
14 februari 2010, 11:23