PDA

View Full Version : Welke versterker?



FlameDude
13 februari 2010, 19:34
Hoi, ik ga een Epiphone SG Special kopen maar ik weet niet welke versterker ik erbij moet nemen. Ik zat te denken aan een Roland Cube 15x, een Line 6 MicroSpider of een Vox DA5? Ik denk dat ik de Roland Cube 15x neem maar ik wil het toch even zeker weten, want ze zijn ook alledrie dezelfde prijs. Ik wil er ruige punkrock & hardrock enz mee gaan spelen.

Thiez
13 februari 2010, 19:39
ik zou eerder proberen tweedehands een roland cube 30 ofzo te vinden. 15watt vind ik voor een transistor echt heel weinig altijd. Dan heeft hij bijna geen body enzo.
Zou eens proberen wat op marktplaats rond te kijken. 2e hands heb je voor het zelfde geld een leukere versterker waar je meer plezier van gaat hebben denk ik.

m@rijn
13 februari 2010, 20:10
idd, cube 30 kun je voor rond de 100 al vinden. Het zijn wel aardige versterkers, goed voor beginners in elk geval.

hele mooie clean vind ik zelf. Metal/hardrock moet er ook wel mee lukken, maar dan moet je zeker een gitaar met 2 humbuckers kopen (zoals de SG dus).

mohawk
13 februari 2010, 20:36
Ik heb ook de Cube 30 thuis i.c.m een Jackson Dinky..

Ik moet zeggen dat het geluid wel goed is hoor, ik heb hem altijd in de stand rectifier en speel ook voornamelijk punk.
Voor dat geld vind je zo geen betere dacht ik.

FlameDude
13 februari 2010, 21:07
Ok, dat word de Cube dus.
Ik had al gekeken op Marktplaats maar daar staan geen 30x's bij mij in de buurt maar ik denk dat ik erg tevreden zal zijn met een 15x.

Bedankt voor de info!

Ferraririk
13 februari 2010, 21:11
Ok, dat word de Cube dus.
Ik had al gekeken op Marktplaats maar daar staan geen 30x's bij mij in de buurt maar ik denk dat ik erg tevreden zal zijn met een 15x.

Bedankt voor de info!

een 15x klinkt al gauw iel hoor, een 20x is al een hele verbetering dan

allochthomas
13 februari 2010, 21:17
Gitarist van mn oude band gebruikte een cube15 als hij zn versterker niet kon meenemen. kreng is zo schel dat hij overal boven uit komt. verder een prima versterker, maar als je de kans krijgt om een cube30 te kopen moet je het doen.

Thiez
13 februari 2010, 21:19
cube 30 is gewoon een ideaal dingetje om te beginnen en voor weinig te vinden.
Als je iets meer te besteden hebt is de Vox valvatronix 30 watt ook een HEEL gaaf bakkie.

FlameDude
13 februari 2010, 21:28
een 15x klinkt al gauw iel hoor, een 20x is al een hele verbetering dan

Ja, en het is ook meteen 60 eurie duurder...
Maar het is toch een goed dingetje voor een beginner?
Je eerste versterker hoeft niet meteen 400+ te zijn naar mijn mening, misschien zijn jullie gewend aan duurdere ja dan hoor je wel verschil maar als het je eerste is...

Wabbie
13 februari 2010, 21:40
Als jij tevreden bent met die cube 15x, gewoon nemen. Toen ik begon met gitaarspelen moest ik het doen met een brak merkloos 10 wattertje wat ze tegenwoordig niet eens meer in een starterpack durven te stoppen.

EGH
13 februari 2010, 21:44
Ja, en het is ook meteen 60 eurie duurder...
Maar het is toch een goed dingetje voor een beginner?
Je eerste versterker hoeft niet meteen 400+ te zijn naar mijn mening, misschien zijn jullie gewend aan duurdere ja dan hoor je wel verschil maar als het je eerste is...

Ik raad je echt aan toch voor de Cube 20X te gaan. Ten eerste klinkt hij gewoon beter en ook heeft hij een ingebouwde tuner dus hoef je deze niet meer los te kopen. Maar de cube 20X heeft itt de 15x ook de meestgebruikte effecten erop zitten (Chorus, Flanger, Phaser, Tremelo), en als je deze los zou gaan kopen ben je veel duurder uit. Ga dus echt voor de Cube 20X, hij is dat beetje extra geld dubbel en dwars waard.

m@rijn
13 februari 2010, 21:48
²

100% waarheid wat de persoon hierboven zegt!

FlameDude
13 februari 2010, 21:51
Als jij tevreden bent met die cube 15x, gewoon nemen. Toen ik begon met gitaarspelen moest ik het doen met een brak merkloos 10 wattertje wat ze tegenwoordig niet eens meer in een starterpack durven te stoppen.
Haha, en beviel het? :seriousf:

Ok, 20x, maar waarom willen sommige mensen 30x dan? Heeft die nog meer extra opties of gewoon een beter geluid?

allochthomas
13 februari 2010, 21:56
evenveel opties, gaat alleen gewoon harder en heeft een iets grotere speaker

Thiez
13 februari 2010, 22:36
Vooral de grotere speaker zorgt voor een beter geluid. Ik vind wanneer je een 15 watt transistor dingetje pak en je draait de gain wat open voor flinke rock of metal krijg je ongeveer hetzelfde geluid als dat van een zwerm bijen.
Het is idd waar wat je zegt. Als je begint stel je hele lage eisen. Maar ik denk dat je beter nu een wat betere kan kopen en hier bijvoorbeeld 5 jaar mee kan doen. Dan dat je nu een versterkertje koop en over een jaar weer een nieuwe koop.

Om nog een voorstel te doen van goedkoop versterkertje wat misschien wel gaaf is. Ongeveer zelfde featers als cube, de Orange CR20LDX.

Maar nogmaals zeg ik kijk op marktplaats! veel meer waar voor je geld en wanneer je het wilt verkopen kun je het voor dezelfde prijs weer verkopen.
enkele voorbeeldjes van versterkers waar je paar jaartjes mee vooruit kan en eventueel zelfs mee in een bandje kan spelen:
http://link.marktplaats.nl/319328836
http://link.marktplaats.nl/319920019
http://link.marktplaats.nl/311990201

FlameDude
14 februari 2010, 11:45
Vooral de grotere speaker zorgt voor een beter geluid. Ik vind wanneer je een 15 watt transistor dingetje pak en je draait de gain wat open voor flinke rock of metal krijg je ongeveer hetzelfde geluid als dat van een zwerm bijen.
Het is idd waar wat je zegt. Als je begint stel je hele lage eisen. Maar ik denk dat je beter nu een wat betere kan kopen en hier bijvoorbeeld 5 jaar mee kan doen. Dan dat je nu een versterkertje koop en over een jaar weer een nieuwe koop.

Om nog een voorstel te doen van goedkoop versterkertje wat misschien wel gaaf is. Ongeveer zelfde featers als cube, de Orange CR20LDX.

Maar nogmaals zeg ik kijk op marktplaats! veel meer waar voor je geld en wanneer je het wilt verkopen kun je het voor dezelfde prijs weer verkopen.
enkele voorbeeldjes van versterkers waar je paar jaartjes mee vooruit kan en eventueel zelfs mee in een bandje kan spelen:
http://link.marktplaats.nl/319328836
http://link.marktplaats.nl/319920019
http://link.marktplaats.nl/311990201
Ja maar bij mij is het net allemaal altijd zo verschrikkelijk ver weg...
En ik neem aan dat ze niet ff een versterker willen verzenden.

Wabbie
14 februari 2010, 12:09
Haha, en beviel het? :seriousf:



achteraf gezien ( is nu twintig jaar geleden) vraag ik me af of ik , of mijn ouders, dat hebben kunnen volhouden. Maar het was een elektrische gitaar en mijn versterker had een distortion knopje en een reverb knopje, of te wel lekker rammen op dat ding!

cerpintaxt
14 februari 2010, 13:18
Ja maar bij mij is het net allemaal altijd zo verschrikkelijk ver weg...
En ik neem aan dat ze niet ff een versterker willen verzenden.

Ik zou hem ook echt wel uit willen proberen voor je een amp koopt.
Maar dat zijn wel leuke versterketjes, ik heb zelf ook een toneblaster(gebruik ik thuis nog) maar die gaan zeker wel luid genoeg om nog evt. in een oefenruimte.