PDA

View Full Version : Molecule [Demo Track] Luisteren



Bloodline
13 februari 2010, 18:02
www.myspace.com/mendelb

Komt zeer waarschijnlijk op de solo plaat.
Ben er nog niet 100% tevreden over, maar ben zeer benieuwd wat jullie hier van vinden. Ingespeeld met de Lag Arkane

- Mendel

new deep
13 februari 2010, 18:27
Zeer cool, goed bezig hoor!

pasqual
13 februari 2010, 23:54
hey Mendel,

ik ben 'm ff voor de tweede keer aan het luisteren terwijl ik type. rond 54 sec. klopt de timing van je solo niet helemaal dus dat zou je misschien ff opnieuw moeten inspelen. overall gezien is het een vet nummer. je sound is dik in orde wat de begeleiding betreft, de solopartij is ( naar mijn mening... dus wat is het waard? ) te modderig. dus wat mij betreft mag je daar iets minder gain gebruiken wat de definitie ten goede zal komen. maar nogmaals; zie ( ... ).
maar wel een goeie compositie en je beheerst je gitaar goed.

groeten Pasqual.

Henri H
14 februari 2010, 00:11
Op zich houd ik erg van instrumentale rock/metal a la MacAlpine, Vinnie Moore etc,, en dit lijkt er wel wat op, maar toch vind ik het niet echt wat.
Ik vind het een beetje "gezocht" ofzo, beetje inspiratieloos.
Dat klinkt negatief, en alsof ik het zelf beter zou kunnen, dat laatste is zeker niet het geval, en ik probeer ook niet negatief te zijn, zie het als opbouwende kritiek van een individu.

Ik zou je als advies willen geven om de drums wat minder druk te laten zijn, minder monotone dubbele bass, dat gaaaat maar door.
Ook ben ik van mening dat je 's zou moeten proberen om zonder reverb in je sound te gaan spelen, misschien alleen een lichte delay, evt. met ducker.
Nogmaals, ik doe het je zeker niet na, maar ik vind het niet echt boeiend ofzo.

TimoSomers
14 februari 2010, 01:21
Lekker hoor, stukje op 1.20 is vet.
Mooie solo's ook (lekkere sound).
Kan er goed naar luisteren!

EDIT: White flower is mooi ook !
Je bent echt een stuk gegroeid sinds de laatste keer dat'k je heb gehoord.

Bloodline
14 februari 2010, 12:35
hey Mendel,

ik ben 'm ff voor de tweede keer aan het luisteren terwijl ik type. rond 54 sec. klopt de timing van je solo niet helemaal dus dat zou je misschien ff opnieuw moeten inspelen. overall gezien is het een vet nummer. je sound is dik in orde wat de begeleiding betreft, de solopartij is ( naar mijn mening... dus wat is het waard? ) te modderig. dus wat mij betreft mag je daar iets minder gain gebruiken wat de definitie ten goede zal komen. maar nogmaals; zie ( ... ).
maar wel een goeie compositie en je beheerst je gitaar goed.

groeten Pasqual.
Ten 1ste dankje wel Pasqual. Over de timing heb je inderdaad gelijk, zal ik de volgende keer wat strenger op zijn. Voor mijn gevoel zit er al behoorlijk weinig gain op, een tikkeltje minder zou niet erg zijn ivm wat definitie.


Op zich houd ik erg van instrumentale rock/metal a la MacAlpine, Vinnie Moore etc,, en dit lijkt er wel wat op, maar toch vind ik het niet echt wat.
Ik vind het een beetje "gezocht" ofzo, beetje inspiratieloos.
Dat klinkt negatief, en alsof ik het zelf beter zou kunnen, dat laatste is zeker niet het geval, en ik probeer ook niet negatief te zijn, zie het als opbouwende kritiek van een individu.

Ik zou je als advies willen geven om de drums wat minder druk te laten zijn, minder monotone dubbele bass, dat gaaaat maar door.
Ook ben ik van mening dat je 's zou moeten proberen om zonder reverb in je sound te gaan spelen, misschien alleen een lichte delay, evt. met ducker.
Nogmaals, ik doe het je zeker niet na, maar ik vind het niet echt boeiend ofzo.
Ik ben het compleet met je eens dat een paar dingen inspiratie loos zijn. Alles is ook ter plekke achter elkaar bedacht en zo ben ik ook niet tevreden over het geheel als een nummer. Ik heb nooit reverb op mijn gitaren dus dat is een beetje vreemd, misschien komt het door de delay. Dat er net wat teveel delay op zit.


Lekker hoor, stukje op 1.20 is vet.
Mooie solo's ook (lekkere sound).
Kan er goed naar luisteren!

EDIT: White flower is mooi ook !
Je bent echt een stuk gegroeid sinds de laatste keer dat'k je heb gehoord.
Bedankt! Ja dat radio-sample stukje is iets compleet nieuws voor mij maar past er perfect in. Beetje Marco Sfogli @ LaBrie invloeden :D

Zeer cool, goed bezig hoor!
Dank u wel :)

AgileGhost
6 april 2010, 10:20
Altijd tof om weer iets nieuws van jou te horen, vet hoor! De LAG klinkt goed!

Iceman
7 april 2010, 15:39
Speuln dat kent ie wel die Bloodline....

Drums en gitaar klinken wat afzonderlijk van elkaar. Je gitaargeluid is direkter dan de snare.

5150II
8 april 2010, 01:35
Hartstikke vet gespeeld, doe het je zeker niet na.
Qua compositie vind ik het, net zoals anderen, niet heel sterk helaas.
Neem je op met een pod of een simulator? ik vind het namelijk erg zonde om zulk goed spel door zo'n jammer geluid te horen, het zou echt toevoegen als het een mooiere sound was. Ik moet overigens wel melden dat ik 't alleen ff via laptopspeakers heb gehoord nu.

White flower vind ik overigens erg mooi, heel tof hoe dat thema(+variaties) een soort mysterieuze sfeer overbrengen.

glennshred
8 april 2010, 17:21
Hartstikke vet gespeeld, doe het je zeker niet na.
Qua compositie vind ik het, net zoals anderen, niet heel sterk helaas.
Neem je op met een pod of een simulator? ik vind het namelijk erg zonde om zulk goed spel door zo'n jammer geluid te horen, het zou echt toevoegen als het een mooiere sound was. Ik moet overigens wel melden dat ik 't alleen ff via laptopspeakers heb gehoord nu.

White flower vind ik overigens erg mooi, heel tof hoe dat thema(+variaties) een soort mysterieuze sfeer overbrengen.


Aah komaan jong zo slecht is die pod niet hoor, in de grond is dat nog niet
zo'n slecht ding :D.

Meestal neemt Mendell met een pod op en hij doet dat goed, tis alleen zoals
H Huisjes al zegt: Ik vind het een beetje "gezocht" ofzo, beetje inspiratieloos.
Ik deel die mening maar dat heeft niet compleet met de pod te maken, ok gedeeltelijk wel (afstelling enz..) iedere
gitarist kan mindere stukken spelen ongeacht of dat nu een versterker is
of simulator (pod) :rockon:

Fusion
8 april 2010, 17:41
Wel lekker vet hoor dit!! Als 'nummer' misschien niet extreem sterk, en de solo's boeien niet heel erg, maar als hele moddermodderdikke, lekker strak gespeelde, metal is het wel heel lekker. Knap gespeeld ook, goede techniek!

5150II
9 april 2010, 10:53
Aah komaan jong zo slecht is die pod niet hoor, in de grond is dat nog niet
zo'n slecht ding :D.

Kwam misschien een beetje ongenuanceerd over, maar ik bedoel dat ik vind het wel jammer want het kan echt een stuk vetter klinken. Maar het klinkt zeker niet slecht, beter dan een slecht opgenomen amp bv.