PDA

View Full Version : Triumphator Concierto Edition (Klira?)



Oceanborn
13 februari 2010, 15:24
Hi all,

Zo'n 20 jaar geleden heb ik van mijn grootvader zijn oude spaanse gitaar geërfd. Het gaat hier om een Triumphator Concierto Edition. Op internet heb ik weten te vinden dat dit een 'huismerk' van de Duitse gitaarbouwer Klira zou zijn geweest in de jaren '60.

Hij speelde vroeger superlekker en klinkt erg goed maar is alleen in erg slechte staat geraakt (o.a. getordeerde nek, slechte intonatie) en heeft sindsdien jarenlang op zolder gestaan.

Recentelijk heb ik m toch maar naar de gitaarwinkel gebracht (Robberts Hilversum) om er eens naar te laten kijken of er iets aan te doen was.

Heb nog niets van ze gehoord m.b.t. een kosten inschatting, maar ik vraag me wel af of deze gitaar het 'waard' is om veel geld aan uit te geven om weer op te laten knappen.

Ik ga 'm sowieso niet wegdoen vanuit emotionele overwegingen, maar als het een 'collectors item' is dan is ie misschien ook nog de moeite waard om te investeren in een renovatie.

Alvast bedankt!

PS kan helaas geen foto posten aangezien hij nog in de winkel ligt...

vederlicht
13 februari 2010, 15:35
Laat s.v.p. even weten wat de winkel ervan zegt en plaats een foto. Ik ben wel benieuwd!!
Vederlicht

Oceanborn
13 februari 2010, 17:35
Will do... Jammer dat ik niet eerder bedacht heb dat ik m op dit forum kon zetten, dan had ik net even eerder een foto kunnen maken.