PDA

View Full Version : keuze van multieffect.



Flor
13 februari 2010, 09:13
Ik ben op dit moment aan het overwegen om over te schakelen van een pedalboard naar een multieffect.
Reden : ik ben de enige gitarist in de band en de stijl die we spelen vraagt wel nu en dan eens een speciaal effect. Ik heb momenteel 4 pedals op het board staan. Ben ik best tevreden mee maar is beperkt.
Puur uit financiële overwegingen (muziek is een hobby, geen beroep) vind ik het niet verantwoord om 15 pedals te kopen etc...
Ik twijfel tussen een Vox tonelab LE, Line 6 pod live of een boss me-70.
Klinkt allemaal te gek in de shop, maar eigenlijk moet je die dingen eens een paar weken gebruiken om echt te weten welke de tofste is.
Ik ben wel geen programmeur, eerder een knoppendraaier die veel met geluiden bezig is. Die ME-70 lijkt mij de wel de aantrekkelijkste eerlijk gezegd.
(je kan er ook enkelspoelelementen mee omtunen naar dubbelspoel etc..)
Zijn er hier mensen die mij een paar interessante verhalen en ervaringen hierover kunnen vertellen? Misschien zijn er nog andere apparaten die in aanmerking komen?
ps : voor mij is het aantal heavy distortions niet bepalend voor de kwaliteit van de plank. Ik speel geen metal. Wel indie/poprock.
de groeten en dank bij voorbaat

Rinze
13 februari 2010, 09:22
Als je al een versterker hebt waar je tevreden over bent zou je naar multi-effecten kunnen kijken. De Line 6 en de Tonelab zijn modelers, waarin dus ook versterkers nagebootst worden, dat zou je dan niet nodig hebben.

Kijk ook eens naar de Line 6 M9, of de TC Electronics Nova System. Die zijn meer specifiek bedoeld om een zooi effe3cten voor je versterker te vervangen.

deefke666
13 februari 2010, 09:53
hallo flor, en welkom hier ;)

ik heb vele jaren alleen maar met multi effecten gespeeld, voornamelijk