PDA

View Full Version : Welke snaar op een gitaar?



Miezz
12 februari 2010, 21:54
Hallo!

Het wordt weer eens tijd om snaren te kopen. Voor mijn Godin 5th Avenue (http://www.godinguitars.com/godin5thavenuekingpinp.htm) wordt het de eerste keer dat ik snaren ga vervangen.

Heeft iemand een goede tip? Ik zoek niet zozeer naar een merk, maar meer naar een type snaren. 'Normale' snaren voor een elektrische gitaar voelt niet helemaal goed op een jazzgitaar, dus ik twijfel een beetje.. Graag advies!

NoobjeNrZoveel
12 februari 2010, 22:29
Heb je al eens flatwound snaren geprobeerd?

Flatwound snaren zijn snaren die met een vlak lint omwikkeld zijn i.p.v. het gebruikelijke ronde draadje. De snaren zijn dus glad. Flatwounds worden veel gebruikt in de jazzwereld omdat ze zorgen voor een warmere klank.

Tankman
12 februari 2010, 23:02
Heb je al eens flatwound snaren geprobeerd?

Flatwound snaren zijn snaren die met een vlak lint omwikkeld zijn i.p.v. het gebruikelijke ronde draadje. De snaren zijn dus glad. Flatwounds worden veel gebruikt in de jazzwereld omdat ze zorgen voor een warmere klank.

+1

Een van de betere jazzgitaristen die ik heb mogen ontmoeten op Curacao die zweert bij flatwounds. Ik denk dat het in ieder geval de moeite waard is om te proberen.

Gothra
13 februari 2010, 11:21
Idd flatwounds, ik ben zelf metalgitarist, maar mijn leraar (jazzgitarist) heeft ze op zn archtop. En ik moet zeggen dat het erg lekker speelt!

Nicks
13 februari 2010, 11:49
je kan ook nickel snaren proberen, die schijnen ook lekker warm te zijn. Mijn probleem met flatwounds is dat je in 1 keer staalkabels op je gitaar legt en dat het volume dat van die snaren afkomt laag is. Voor de rest is de sound wel weer heerlijk (speel eens hey joe:lovelove:), ook distortion enzo vind ik prima klinken en die gladde feel van de snaren zijn in ieder geval het proberen waard.

kuk
13 februari 2010, 19:41
Op mijn jazzgitaar liggen er ook flats op,lekkere mellow sound.