PDA

View Full Version : Mediaplayer af laten tellen



neocon
12 februari 2010, 19:53
Hallo allemaal,

Als ik met een nummer mee speel heb ik soms het probleem dat ik het begin mis. Zodra je op play klikt begint het nummer te spelen en ben ik niet snel genoeg om gelijk het eerste akkoord mee te spelen. Ik vraag me dus af of er software is om media player bijvoorbeeld af te laten tellen of dat iemand hier een andere oplossing voor heeft.

Alvast bedankt allemaal :strat:

Bram+
12 februari 2010, 19:59
Je zusje op play laten drukken? :D

Maar serieus, ik zou niet weten waarom je hier speciaal een ander programma op je pc zou zetten: volgens mij is het in alle mediaspelers mogelijk om er even een andere track voor te zetten in de playlist, die bijna naar het einde te skippen en dan op play te drukken. Hoor je nog even vier tellen die vorige track en dan begint het nummer dat je oefent. Je zou ook het nummer op repeat kunnen zetten of zo.

rocker_71
13 februari 2010, 17:22
Welkom allereerst.

Een bekend probleem. Mediaplayer af laten tellen ken ik niet, maar je zou in een edit programmam (bv gratis audacity) wel wat stilte/tikjes ervoor kunnen plakken, zodat je wat meer tijd heb om klaar te gaan zitten.

neocon
15 februari 2010, 08:29
Thanks,

Het is inderdaad geen heel groot probleem, ik hoopte dat een simpele plugin o.i.d. zou zijn. Maar dan ga ik is met audacity stoeien met een paar nummers ;)

Lykke
15 februari 2010, 16:19
is het geen oplossing om het nummer wat vóór het nummer waarbij je wilt meespelen komt, op te zetten, naar het einde te slepen, dat je nog net de laatste 15-20 seconden van dat nummer meepakt en je in die tijd kan klaarmaken voor het volgende nummer?

of mis ik het probleem nu ;)


edit: voorgaande posts lezen is ook een kunst opzich

superken_nl
9 maart 2010, 14:59
Hallo allemaal,

Als ik met een nummer mee speel heb ik soms het probleem dat ik het begin mis. Zodra je op play klikt begint het nummer te spelen en ben ik niet snel genoeg om gelijk het eerste akkoord mee te spelen. Ik vraag me dus af of er software is om media player bijvoorbeeld af te laten tellen of dat iemand hier een andere oplossing voor heeft.

Alvast bedankt allemaal :strat:

simpel; gewoon de backing track downloaden. daar wordt wel op afgeteld!

Terminus
10 maart 2010, 09:54
Je zou ook een DAW-programma kunnen zoekn, zoals Cubase, Reaper of Sonar. Vervolgens voeg je het nummer in als mediabestand, zet je de metronoom aan een stel je 'countdown before playback' in.

Maar dat is eigenlijk de moeilijkste optie.