PDA

View Full Version : De ideale Effectenprocessor



Creep
17 april 2003, 04:01
Er wordt hier misschien veel gepraat over gitaren, maar over effectenprocessors heb ik nog niet veel gehoord. Ik heb al een Behringer V-amp gehad, maar daar was ik niet content mee. Nu heb ik een Rogerlinn Adrenalinn (sound samples @ http://www.rogerlinn.com ), heb er €500 voor gedokt en daar ben ik ook al teleurgesteld mee. Wat is de beste all round multi effecten processor? Ik ga niet weer een miskoop begaan!

Mithrandir
17 april 2003, 09:52
1: Het feit dat je weinig over effectenprocessors hebt gelezen komt misschien omdat je alleen nog bij het electrische gitaar subforum hebt gekeken. Er is een apart randapparatuur subforum.

2:Er is een zoekfunctie, die kan je gebruiken om te kijken of er wellicht al eens een onderwerp is geweest over fx-processors. En geloof me, die zijn er genoeg geweest :smile:

3:De PodXT is misschien wel iets voor je. Of een G-Major / G-Force (of hoe die krengen ook heten)



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-04-17 08:54 ]</font>

skabouter
17 april 2003, 10:42
er is inderdaad gewoon een subforum, voor effecten !

maar om antwoord op je vraag te geven. ik zou zeggen dat de GT-6 de beste MULTI-EFFECTEN processor is. er zijn wel apparaten die betere effecten leveren, maar geen multi-effect. daarvan is de GT-6 de koning.....

maar dit is heeeeeel link om te zeggen. want als je eens in het randapparatuurforum zou lezen, dan zou je merken dat men complete knokploegen naar je huis stuurd om zo`n uitspraak. de meningen zijn verdeeld....

maar voor mij is het duidelijk :grin:

gerrekat
17 april 2003, 11:21
Efectenprocessors klinken HAHAHAHAH "processed" en zuigen daarom!

de distortion bedoel ik dan, voor delaytjes etc. zijn ze OK!

ZZOOOOOOMMMMMMMM HAHAHAHAH

Ohzoso
17 april 2003, 11:39
Een multi-effects processor waarvan ALLES goed is moet nog geboren worden.Helaas, ik kan je hiermee niet verder helpen,vrind!

Sicky61
17 april 2003, 12:16
heb een oude digiTech rp3.Gebruik hem alleen om te stemmen en het signaal te splitten.Dat zegt genoeg over het geluid.Fout!

jules
17 april 2003, 13:18
nou ik heb een rp7 vlave en die is echt super de meest effecten gebruik je niet eens maar er zit een preamp in met een 12ax7 buis en dat geeft me toch een geluid echt lekker hoor zeker als je wat wilt scheuren

Moonchild
17 april 2003, 21:21
Op 2003-04-17 10:39, schreef Ohzoso:
Een multi-effects processor waarvan ALLES goed is moet nog geboren worden.Helaas, ik kan je hiermee niet verder helpen,vrind!


Nou ik heb echt hele goeie dingen gehoord over de PODXt, dat ie echt overal goed in is. Ik vond de POD 2 en de POD Pro, al zeer OK klinken, kheb de Xt alleen nog niet geprobeerd.

BLOK182
17 april 2003, 21:25
Ik vind de POD2 ook lekker klinken, zelfs een simpele squier klinkt er heel aardig over!

Ibanez
17 april 2003, 21:37
Ik heb zelf een POD2, klinkt toch erg goed vind ik, de PODxt is nog uitgebreider en beter en kost dus ook meer.

Diedo
17 april 2003, 22:49
what about a digitech 2120 guitarworkstation...
dat is toch wel een van de betere multieffecten in mijn ogen... heeft echt alles wat je kan bedenken...

ED BOB
18 april 2003, 13:41
ikzelf heb een Roland GP100 pre-amp / effectprocessor. Het pre-amp gedeelte is wel aardig, gebruik ik echter niet meer. De effecten zoals compressor/limiter, chorus, delay, reverb, harmonizer e.d. zijn zondermeer goed.

renier
22 mei 2003, 14:21
nou skabouter, over het algemeen heb je zeer waardevolle bijdragen, maar deze... de gt6 is mischien best een aardig ding, maar het is toch zeker niet de beste MFX bak die er is?????

vergeten we voor het gemak dan maar eventjes de Artist 2120 van digitech, de quadraverb...

in zijn klasse is de gt6 absoluut onovertroffen, maar het is geen match voor de dingen die je een klasse hoger vindt. die 19" preamp/effectenbakken hebben bijna allemaal buizen, veel meer effecten, veel meer parameters en een veel hogere samplerate, dus je signaal wordt veel natuurlijker weergegeven..

FNaRK
22 mei 2003, 14:51
Digitech 2101 en hoger: geweldige sounds, buizen pre-amp, aleen een ramp om te programmeren
Line6 POD Pro: mijn nieuwste speeltje :grin:

skabouter
22 mei 2003, 15:42
[quote]
Op 2003-05-22 13:21, schreef renier:
in zijn klasse is de gt6 absoluut onovertroffen, maar het is geen match voor de dingen die je een klasse hoger vindt. die 19" preamp/effectenbakken hebben bijna allemaal buizen, veel meer effecten, veel meer parameters en een veel hogere samplerate, [/quote

dat zei ik toch ? dat hij niet zo goed is als de 19" dingen

MAY
22 mei 2003, 16:52
Mijn ervaring met mulit-effectenprocessors:

Ik heb al een hele tijd een digitech RP14d. Ding kostte destijds ongeveer 1600 gulden (!!!). Ik was er toen helemaal blij mee, omdat ie best wel goed klonk op mijn Club reverb. De versterker die ik toen had.

Hoe meer je vertsnad krijgt van gitaren, versterkers en geluiden hoe sneller je erachter komt dat je gewoon nooit een mulit-effectenbak moet kopen!
1) Het is altijd nep, wat je ook koopt!
2) Effecten zijn vaak wel goed, maar omdat de geluiden weer zo nep klinken heb je er eigenlijk niets aan.
3) Het geluid van welke versterker vaaf ongeveer 500 euro is beter dan elke multi-effentenprocessor (de distortian dan)

Ik weet waar ik het over heb omdat ik een heleboel modellen van digigtech en Boss inmiddels heb geprobeerd, en er niet eentje is waarvan ik zeg whooo.

Mijn broer heeft een GT-3, op zich een van de betere modellen. er zit geoon geen echte goede distortian in! Voor clean vind ik de effectenbakken wel goed. Je hebt in een klik vaak een mooiere clean dan dat er op je versterker zit zonder effecten.

Wel ideeal is bijv: G-major! Ik heb hem niet maar ben wel van plan er een te kopen!

alhambra
22 mei 2003, 16:57
Op 2003-05-22 15:52, schreef MAY:
Mijn ervaring met mulit-effectenprocessors:

Ik heb al een hele tijd een digitech RP14d. Ding kostte destijds ongeveer 1600 gulden (!!!). Ik was er toen helemaal blij mee, omdat ie best wel goed klonk op mijn Club reverb. De versterker die ik toen had.

Hoe meer je vertsnad krijgt van gitaren, versterkers en geluiden hoe sneller je erachter komt dat je gewoon nooit een mulit-effectenbak moet kopen!
1) Het is altijd nep, wat je ook koopt!
2) Effecten zijn vaak wel goed, maar omdat de geluiden weer zo nep klinken heb je er eigenlijk niets aan.
3) Het geluid van welke versterker vaaf ongeveer 500 euro is beter dan elke multi-effentenprocessor (de distortian dan)

Ik weet waar ik het over heb omdat ik een heleboel modellen van digigtech en Boss inmiddels heb geprobeerd, en er niet eentje is waarvan ik zeg whooo.

Mijn broer heeft een GT-3, op zich een van de betere modellen. er zit geoon geen echte goede distortian in! Voor clean vind ik de effectenbakken wel goed. Je hebt in een klik vaak een mooiere clean dan dat er op je versterker zit zonder effecten.

Wel ideeal is bijv: G-major! Ik heb hem niet maar ben wel van plan er een te kopen!

Hmmmmmmmmm ik verwacht toch wel wat reacties hierop. Afgezien van dat je tegenstrijdig bent zie ik nog wel wat punten van discussie.
Tis allemaal niks maar je koopt wel een G-major, is dat geen multiding dan ???

Elke versterker boven de 500 euro heeft een betere distortion ????

Mooiere clean dan op een versterker ????? kan het cleaner ????

Lacrymosa
22 mei 2003, 16:58
hoort dit niet bij randapparatuur?

CheerS!!

MAY
22 mei 2003, 17:14
Op 2003-05-22 15:57, schreef alhambra:


Op 2003-05-22 15:52, schreef MAY:
Mijn ervaring met mulit-effectenprocessors:

Ik heb al een hele tijd een digitech RP14d. Ding kostte destijds ongeveer 1600 gulden (!!!). Ik was er toen helemaal blij mee, omdat ie best wel goed klonk op mijn Club reverb. De versterker die ik toen had.

Hoe meer je vertsnad krijgt van gitaren, versterkers en geluiden hoe sneller je erachter komt dat je gewoon nooit een mulit-effectenbak moet kopen!
1) Het is altijd nep, wat je ook koopt!
2) Effecten zijn vaak wel goed, maar omdat de geluiden weer zo nep klinken heb je er eigenlijk niets aan.
3) Het geluid van welke versterker vaaf ongeveer 500 euro is beter dan elke multi-effentenprocessor (de distortian dan)

Ik weet waar ik het over heb omdat ik een heleboel modellen van digigtech en Boss inmiddels heb geprobeerd, en er niet eentje is waarvan ik zeg whooo.

Mijn broer heeft een GT-3, op zich een van de betere modellen. er zit geoon geen echte goede distortian in! Voor clean vind ik de effectenbakken wel goed. Je hebt in een klik vaak een mooiere clean dan dat er op je versterker zit zonder effecten.

Wel ideeal is bijv: G-major! Ik heb hem niet maar ben wel van plan er een te kopen!

Hmmmmmmmmm ik verwacht toch wel wat reacties hierop. Afgezien van dat je tegenstrijdig bent zie ik nog wel wat punten van discussie.
Tis allemaal niks maar je koopt wel een G-major, is dat geen multiding dan ???

Elke versterker boven de 500 euro heeft een betere distortion ????

Mooiere clean dan op een versterker ????? kan het cleaner ????


je hebt gelijk effe iets duidelijker zijn.

Ik dacht dat het ging om de multi-effectenprocessors waar echt geluiden en simulaties in zaten. Als dat niet het geval is geweest zijn er idd een aantal zaken die dan niet meer kloppen.

Cleaner dan de clean op een versteker kan idd niet, maar naar mijn mening wel mooier met wat effecten.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MAY op 2003-05-22 16:15 ]</font>

Nash
22 mei 2003, 19:04
Persoonlijk gebruik ik uiteraard het liefst de distortion uit mn Engl en vul dat lichtelijk aan met wat delay en reverb van de G mayor---> lekker geluidje!!

Nash
22 mei 2003, 19:05
maar kom me niet met Zoom of Johnson, want das gewoon triest spul. Koop dan losse Bossjes

niels5150
24 mei 2003, 19:09
Roland VG-88!! verreweg de uitgebreidste processor voor gitaar. Kan je strat als een les paul laten klinken en andersom!

Brianmayrulezzz
25 mei 2003, 18:59
Zeker de Boss GT-6. Heeft in elk geval wel goede distortions itt de GT-3. Dit vanwege de COSM wah-, distortionpedaal- en versterkermodellen. Kijk maar eens op http://www.intermusic.com en dan naar GT-6 zoeken of http://www.harmonycentral.com.

Swan
25 mei 2003, 19:04
boss me50