PDA

View Full Version : Dahl



Luke-wannabe
12 februari 2010, 19:09
http://www.dahlmusic.nl/

JeroenSchaaf
12 februari 2010, 20:25
Spannend!:cheerup:

TimoSomers
12 februari 2010, 20:40
Wtf is Dahl?

rickert
12 februari 2010, 22:25
Muziek gemaakt door mannen waarvan de ballen net zijn inge-dahl-t, enkel en alleen bestaande uit het geluid van in-dahl-ende ballen!

Rinze
12 februari 2010, 22:52
Gebeurt niet veel op die site.

Mitch
13 februari 2010, 11:01
Dat schijnt nog te komen heb ik uit betrouwbare bron...

Herman
13 februari 2010, 15:12
ik zie een bekend casette bandje rechts bovenin:cheerup:

budje
13 februari 2010, 15:46
het heeeft wel weer lang genoeg geduurd met die geheimzinnigheid. Kan een van de bevoorrechte insiders ons domme leken op de hoogte stellen van op welke openbaring we wachten?

Mitch
14 februari 2010, 17:24
De grens tussen voorpret hebben en al lang weer een slappe hebben na te lang getreuzel is nu wel overschreden :dontgeti:

rickert
14 februari 2010, 17:27
Maak je borst maar nat dan, ik denk dat ze het nog wel een paar weekies gaan proberen te hypen hoor!

caliban
14 februari 2010, 17:40
Hetzelfde als Crimson Sky?

soup
14 februari 2010, 17:44
wist niet dat het van luke zijn groep was haha

http://crimsonsky.nl/launch.jpg

Steven Otto
14 februari 2010, 18:06
Het nieuwe album van Crimson Sky?

TimoSomers
14 februari 2010, 18:06
Ooooooooooooooooooooh :D.

Heet het album Dahl of hebben jullie een namechange?

caliban
14 februari 2010, 18:18
Ik zou zeggen album, want naamverandering zo kort voor een album zou een beetje spijtig zijn.

Bram+
14 februari 2010, 19:00
Ik gok toch op bandnaam, aangezien dat al gesuggereerd werd elders. Wat zou het trouwens uitmaken? Met alle respect, maar ik denk niet dat er bij heel veel mensen een belletje gaat rinkelen bij de naam 'Crimson Sky'. Daarbij vind ik die naam wel erg metal, dan kun je je beter naar een dooie schrijver noemen :D

toneblo
14 februari 2010, 19:05
...de nieuwe kinderen voor kinderen?!

Luke-wannabe
15 februari 2010, 11:41
http://wearedahl.hyves.nl/

TimoSomers
15 februari 2010, 14:34
Wel vette naam btw, lekker mysterieus en klinkt profi.

(Overigens vond ik Crimson Sky ook een mooie naam)

beruk
15 februari 2010, 14:43
http://www.dahlmusic.nl/



Bands/Artiesten
Geweldige band gezien of gehoord? Tip over een virtuoze gitarist? - meld het hier!
Spammert........

caliban
15 februari 2010, 15:36
Veel betere bandnaam :)! Nu alleen de mensen er gewoon aan maken, daarom dat ik het zo vreemd vind kort voor een nieuw album. De filmpjes op de site klinken btw veelbelovend. (Vocals nog niet gehoord, maar qua muziek echt heel cool).

Rinze
15 februari 2010, 15:39
Dahl is toch iets lekkers uit India? :chicken: Binnenkort maar weer eens naar de Kleine Mogul :crazyhappy:

Luke-wannabe
15 februari 2010, 18:44
http://twitter.com/wearedahl

Mitch
15 februari 2010, 21:32
Zo, Hyves vriendje erbij ;)

Luke-wannabe
21 februari 2010, 13:29
www.twitter.com/wearedahl
www.myspace.com/wearedahl
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000777274881

soup
21 februari 2010, 15:01
Waarom zijn jullie van naam veranderd?

caliban
21 februari 2010, 16:14
En in de filmpjes van de studio blijven jullie Crimson Sky zeggen..

rocker_71
23 februari 2010, 11:13
Waarom zijn jullie van naam veranderd?

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik vind Crimson Sky juist zo'n gave naam. ;)

Maar in het kader van alles-opnieuw-op-de-rails-willen-zetten-en-een-hele-nieuwe-frisse-start maken om mogelijk door te breken, kan ik me een naamsverandering wel voorstellen. Is dat de reden? En waarom Dahl?

soup
23 februari 2010, 13:11
Ik heb trouwens ook het gevoel dat jullie binnenkort wel op DWDD komen, lijkt me alleszins wel passend.

Clox
23 februari 2010, 16:38
Heb ook maar eens even alle joubuis filmpjes gekeken. Klinkt echt heel lekker! Erg fijne strat sound produceert jullie gitarist. Dahl klinkt trouwens beter. Youtuben/googlen op Crimson Sky levert al duizend andere bandjes op. Dit is wat unieker, en idd, minder metal achtig.

Wanneer komt de volgende update? ;)

Rock Bottom
23 februari 2010, 18:42
Ik vind het een beetje een quasi kijk ons eens interesant en mysterieus doen en mischien word het wel een hype gebeuren.

rickert
24 februari 2010, 00:39
En jij bent....?

Clox
24 februari 2010, 03:13
Sorry, maar met zulke open filmpjes iets proberen te hypen, dan heb je marketing niet helemaal begrepen. Als je iets wil hypen zoals bijvoorbeeld bij TCV dan post je keer op keer clips van 30 sec. en geen video's van 8 min. lang waarin iedereen lang aan het woord komt/niet in zijn beste voorkomen voorkomt. Het is toch juist mooi dat een beginnende band de hele weg naar het presenteren van het eindproduct zo gedetailleerd vastlegt. Dit is nou juist iets waar ik als mogelijk liefhebber naar op zoek ben. Hoe is dit eindproduct tot stand gekomen? Hoe zijn de bandleden tijdens het proces, en hoe komen zij tot hun sounds en composities?

Late posts lijken altijd heel erg goed....zijn ze vaak niet, maar toch.

Hallie
25 februari 2010, 15:52
Ik denk niet dat het een naamsverandering wordt...
maar we zullen het zien.. ik vind wel dat Dahl ons te lang laat wachten;)

beruk
25 februari 2010, 16:06
Ondertussen eet ik een lekker bordje indiase linzen soep. Voordat je wtf roept: Zoek het indiase woord daarvoor maar es op. Ze beginnen gewoon een curry take away :sssh:
http://cache.showmethecurry.com/vidimages/LentilSoup.jpg

Luke-wannabe
26 februari 2010, 22:48
http://94.100.118.147/886700001-886750000/886723201-886723300/886723207_5_Cje-.jpeg

http://www.youtube.com/watch?v=HLIgqZp6TS4

JeroenSchaaf
26 februari 2010, 23:43
VET!!!!



Goed man!

Mitch
27 februari 2010, 10:57
Het was me helemaal ontgaan dat Eef bij jullie in de band zat!

Luke-wannabe
27 februari 2010, 11:15
Nou doe es niezo! Tess is toch wel een pak sexier dan Eef.

TimmU
27 februari 2010, 11:50
Nou doe es niezo! Tess is toch wel een pak sexier dan Eef.

nou en of.

Luke-wannabe
27 februari 2010, 12:13
Maargoed. Vanaf nu is het dus Dahl. Ik ben echt super exited en benieuwd hoe de plaat gaat klinken nadat het gemixt is.
We hebben d'r allemaal focking veel zin in en 27 mei belooft echt een vette show te worden!

rickert
27 februari 2010, 13:29
Ik denk meer dat Mitch bedoelt dat Mike wel wat van Eef weg heeft:seriousf:!

Lekkah bezig trouwens! Leuk filmpje en goede fotooooo!

caliban
27 februari 2010, 13:31
Nou doe es niezo! Tess is toch wel een pak sexier dan Eef.

Knap meisje! Jouw ex toch hè??

Riky
27 februari 2010, 13:36
Sorry, maar met zulke open filmpjes iets proberen te hypen, dan heb je marketing niet helemaal begrepen. Als je iets wil hypen zoals bijvoorbeeld bij TCV dan post je keer op keer clips van 30 sec. en geen video's van 8 min. lang waarin iedereen lang aan het woord komt/niet in zijn beste voorkomen voorkomt. Het is toch juist mooi dat een beginnende band de hele weg naar het presenteren van het eindproduct zo gedetailleerd vastlegt. Dit is nou juist iets waar ik als mogelijk liefhebber naar op zoek ben. Hoe is dit eindproduct tot stand gekomen? Hoe zijn de bandleden tijdens het proces, en hoe komen zij tot hun sounds en composities?

Late posts lijken altijd heel erg goed....zijn ze vaak niet, maar toch.

ik vind het juist wel vet. Je wekt zo wel een beetje het gevoel naar de kijker toe dat je er een beetje bijhoord. Wat natuurlijk complete onzin is, maar je laat wel een erg open en spontane indruk achter bij potentiele fans zonder dat ze ook nog maar een noot van de plaat hebben gehoord.

Ik heb juist een hekel aan die 30 sec afgezaagde promotie filmpjes. Dat wil toch niemand zien. Dat vind ik slappe marketing.

Nielsje
27 februari 2010, 15:31
Goeie naam, ben benieuwd naar de plaat!
Wat ik niet helemaal begrijp: vanwaar de verandering van naam, en die geheimzinnigheid? Is er wat veranderd?

27 mei? Wellicht kom ik wel even langs :)

Luke-wannabe
27 februari 2010, 21:04
@ Rick: Oeps :D Thnx broeder
@ Caliban: Jeps!
@ Riky: Thnx! Ik ben ook erg blij met deze filmpjes! Ze zijn echt tof! Frank (rechtsachter op de pic) doet dat allemaal :)
@ Niels: Crimson Sky was 'het' gewoon niet meer :) We willen nu echt professioneel gaan en daar paste voor ons 'Crimson Sky' gewoon niet bij.
Dahl is classy en profi. Daarom!

beruk
28 februari 2010, 00:38
We willen nu echt professioneel gaan
En daarom erger ik me wild aan de werkelijk onbeschaamde wijze waarop jij de kans neemt om gratis reclame voor jouw product te maken. Ik weet het wel, keurig gecommuniceerd enzo...
Gelukkig maken jullie 13 in een dozijn poppyrock waar hopelijk geen zinnig mens zijn geld aan uitgaat geven.

rickert
28 februari 2010, 08:57
En daarom erger ik me wild aan de werkelijk onbeschaamde wijze waarop jij de kans neemt om gratis reclame voor jouw product te maken. Ik weet het wel, keurig gecommuniceerd enzo...
Gelukkig maken jullie 13 in een dozijn poppyrock waar hopelijk geen zinnig mens zijn geld aan uitgaat geven.

Sjeempie, wat ben jij een zuurpruim!

Luke-wannabe
28 februari 2010, 10:14
@ beruk: Is prima. Zo kan een mens er ook over denken. Behoor jij toch duidelijk niet tot onze doelgroep :).

Mitch
28 februari 2010, 10:43
Ik denk meer dat Mitch bedoelt dat Mike wel wat van Eef weg heeft:seriousf:!

Wij begrijpen elkaar ;) Over jullie frontvrouw zul je van mij geen verkeerd woord horen, ik vind haar geweldig.
Even als forumlid: de poging tot spanning creëren is voor mijn gevoel een beetje mislukt, het duurde allemaal een beetje te lang. Maar de poging getuigt van enthousiasme.

Even als moderator en dit keer dus maar niet via PB: zelfs als wordt aangegeven dat de band professioneel wil gaan is het wel heel erg strict om dit topic, met een band in dit stadium, te zien als spam. Ik wil er dan ook verder geen aanvallende posts meer over zien.

caliban
28 februari 2010, 14:21
En daarom erger ik me wild aan de werkelijk onbeschaamde wijze waarop jij de kans neemt om gratis reclame voor jouw product te maken. Ik weet het wel, keurig gecommuniceerd enzo...
Gelukkig maken jullie 13 in een dozijn poppyrock waar hopelijk geen zinnig mens zijn geld aan uitgaat geven.

Duu-uuude.. :???:, iedereen mag toch wel zijn band wat promoten, het is niet dat ze er zich perse rijk mee willen gaan maken oid.

Over het genre even, het is poppyrock inderdaad, maar wat ik heb gehoord in de filmpjes... shizzle hoor, in feite heel wat meer dan typische poppyrock. Ritmes zijn veel gedurfder, riffs zijn niet zo maar typisch, in hoeverre ik me iets kan voorstellen van opbouw van het album en de nummers ook goed gevonden, niet 13 in a dozen crap. En dan nog :p, Paramore is wat meer 13 in a dozen, maar wel fokking vet.

dennis_rhcp
28 februari 2010, 16:31
Trouwens er was eerst iemand anders over crimson sky begonnen,
en er is veel interesse in deze band, en daarom is het wel logisch om na naam verandering een nieuw topic te beginnen

thumbs up voor luke-wannabe
ik ben nu van af het begin jullie studio report aan het bekijken en zit zelfs te overwegen om vanuit arnhem naar jullie debuut concert te komen!

Ik vind de muziek muzikaal in elkaar zitten! en niet weer het zoveelste metal bandje (waar ik zelf bij hoor) (tof die 5/4ste maat rust in het eerste filmpje brengt echt energie mee)

succes met DAHl!! en waarschijnlijk zie ik jullie wel binnenkort bij DWDD

caliban
28 februari 2010, 18:20
Ik vind de muziek muzikaal in elkaar zitten! en niet weer het zoveelste metal bandje (waar ik zelf bij hoor) (tof die 5/4ste maat rust in het eerste filmpje brengt echt energie mee)

Het zijn vaak de metalbandjes die nog kwaliteit blijven maken, hedendaagse indie bands daarentegen... (Arctic monkeys, Franz ferdinand....)

Mithrandir
28 februari 2010, 18:47
Ik vind dat veel meer bandjes van dit forum op deze manier zichzelf hier zouden moeten mogen presenteren. Immers hebben velen volgens mij toch de ambitie om enige naamsbekendheid te krijgen en op een professionele manier bezig te zijn met muziek maken en uitvoeren. Volgens mij het ook helemaal niet gezegd dat het in dit subforum enkel over gevestigde namen mag gaan.

caliban
28 februari 2010, 19:23
Is dat nooit eerder gedaan dan, mensen die hun eigen band posten?

Mitch
28 februari 2010, 20:05
Ja en volgens mij zijn er ook wel eens topics voor gesloten. Ik vind het typisch een geval van "per geval bekijken" en geen keiharde lijn neerzetten. Maar goed, ik heb geen zin om er hier een moderatie discussie van te maken. Laten we het vooral positief houden. :ok:

Luke-wannabe
28 februari 2010, 21:47
@ Caliban: Hey thanks dude! Really cool om te lezen! Paramore vind ik zelf ook te gek. Ze hebben net dat 'iets' wat andere bands niet hebben. Weet niet wat.
@ dennis_rhcp: Zou te gek zijn dude! Zou het heeel erg tof vinden! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
@ Mith: Vind ik ook! Voorlopig is het alleen nog maar hobbymatig. Dat willen we wel anders, maar dat is het voorlopig nog niet. Daarom zie ik niet echt in hoe dit als spam gezien word. Tuurlijk begrijp ik dat mensen het zo kunnen zien, maar ik ben gewoon enthousiast over iets dat ik doe en wil dat met iedereen delen. Lijkt me niks spammerig aan en eigenlijk is het iets dat alleen maar gestimuleerd moet worden. Niet voor mij per sé, maar voor iedereen. Ik dwaal een beetje af zie ik..

caliban
28 februari 2010, 21:53
@ Caliban: Hey thanks dude! Really cool om te lezen! Paramore vind ik zelf ook te gek. Ze hebben net dat 'iets' wat andere bands niet hebben. Weet niet wat.

En nog een kleine gelijkenis misschien: lekkere zangeres ;):soinnocent:

Luke-wannabe
28 februari 2010, 22:02
Hehe yeah! Hayley is niet per sé 'lekker' maar gewoon tof. Lijkt me een tof wijf.

FruscianteFan
28 februari 2010, 22:05
Die filmpjes zijn wel echt cool. Ik kan enorm genieten van dergelijk materiaal.

caliban
28 februari 2010, 22:21
@ Luke: Jullie zangeres ziet er ook tof uit :). Lekker is geen al te proper woord, sorry, ik verontschuldig me tegenover haar :), en ook tegenover Hayley natuurlijk :lovelove: (redheads habbahabba :D:seriousf:)

Luke-wannabe
28 februari 2010, 22:24
@ Fruscifan: Dank!
@ Cannibaal: Ze is ook heel erg tof :D Geeft niks. I don't think she'd mind.

caliban
28 februari 2010, 22:30
@ Fruscifan: Dank!
@ Cannibaal: Ze is ook heel erg tof :D Geeft niks. I don't think she'd mind.

Ik snap de joke met cannibaal niet echt :D, die is al vaker voorbijgekomen...

Hallie
28 februari 2010, 22:51
thumbs up voor luke-wannabe
ik ben nu van af het begin jullie studio report aan het bekijken en zit zelfs te overwegen om vanuit arnhem naar jullie debuut concert te komen!
DWDD

Same here!

Luke-wannabe
28 februari 2010, 23:19
Ik snap de joke met cannibaal niet echt :D, die is al vaker voorbijgekomen...
Als ik snel jouw nickname lees, lijkt het alsof er cannibaal staat :D

caliban
28 februari 2010, 23:28
Als ik snel jouw nickname lees, lijkt het alsof er cannibaal staat :D

Na wat 'groene' in uw sigaret oid? :D (Zeggen jullie trouwens ook ooit saf tegen sigaret?)

Luke-wannabe
28 februari 2010, 23:30
Nee, nee! Daar doe ik praktisch niet aan! Saffie zegt m'n moeder, een ras-Amsterdamse, wel eens. Maar is inmiddels al verouderd.
Peuk zeggen wij.

humbucker
28 februari 2010, 23:43
Mooi!!


Ik zeg: Lekker Da(a)(h)l gaan!!!

caliban
1 maart 2010, 13:03
Nee, nee! Daar doe ik praktisch niet aan! Saffie zegt m'n moeder, een ras-Amsterdamse, wel eens. Maar is inmiddels al verouderd.
Peuk zeggen wij.

Dat wordt hier ook nog wel eens gebruikt, peuk :)

Henri H
1 maart 2010, 13:32
...Zeggen jullie trouwens ook ooit saf tegen sigaret?...Doet me denken aan een raadsel: Wat zeg je tegen een lantaarnpaal in België?

humbucker
1 maart 2010, 13:36
straatlamp ;)

Henri H
1 maart 2010, 13:38
Hehe, in NL zeggen we niks, een lantaarnpaal zegt toch niks terug. ;)

Heeeeeel oud.... flauw hè? :makeup:

humbucker
1 maart 2010, 13:46
haha :seriousf:

caliban
1 maart 2010, 15:17
Flauw en heel grappig

Luke-wannabe
1 maart 2010, 20:27
Last but not least nummer 5!
http://www.youtube.com/watch?v=1Qn2y6szNTU

Zit ook een lekkere stotter van moi in!

JeroenSchaaf
1 maart 2010, 20:37
Vet ,man!!!:cheerup:

Luke-wannabe
1 maart 2010, 20:41
Ik speel ook wat gitaar op het album. Echt cool.

Tho
1 maart 2010, 22:11
Last but not least nummer 5!
http://www.youtube.com/watch?v=1Qn2y6szNTU

Zit ook een lekkere stotter van moi in!

Die stagg crashes is niks mis mee trouwens!

Luke-wannabe
1 maart 2010, 23:00
Ja alleen de rechter is een Stagg. Linker is wel Zildjian. Opzich prima bekkentje, maar ik wil toch wat anders.

caliban
1 maart 2010, 23:19
Een gitaarriem van Stagg is ook niks mis mee :)

vulvasonic
2 maart 2010, 02:19
27 mei in Zoeterfuckingmeer?
Nou, die zet ik vast in m'n agenda. :D

Luke-wannabe
2 maart 2010, 09:36
Coolcoolcoolcool! Zó leuk dat er zoveel support is!

CowGuitar
2 maart 2010, 12:14
Die lick op 1:38 is lekker!

27 mei!! :rockon:

caliban
2 maart 2010, 13:25
Coolcoolcoolcool! Zó leuk dat er zoveel support is!

Ik wil jullie ook wel een keer zien, wanneer is er een Belgian show :):p

Megadeth22
2 maart 2010, 15:00
Die hele mystery gedoe interesseert me niks, maar de 'snippets' klinken supertof. Ben beniewd :D

FruscianteFan
2 maart 2010, 16:40
27 mei in Zoeterfuckingmeer?
Nou, die zet ik vast in m'n agenda. :D
als jij daarheen gaat, kan ik misschien kijken of ik mee kan reizen?

Luke-wannabe
2 maart 2010, 17:35
@ Cowguitar: Ja lekker heh! Mikey kan er wat van!
@ Cali: We zijn wel bezig met een Belgische band misschien klein tourtje te doen. Als het eenmaal zover is hoor je het van me, lijkt me leuk je te ontmoeten!
@ Mega: D'r is nu weinig mystery meer he ;)

caliban
2 maart 2010, 18:44
@ Cali: We zijn wel bezig met een Belgische band misschien klein tourtje te doen. Als het eenmaal zover is hoor je het van me, lijkt me leuk je te ontmoeten!

Jep super zou dat zijn :). Heb je al een band op het oog? Als je hulp nodig zou hebben qua zaal, ik wil altijd wel op een of andere manier helpen.

Luke-wannabe
2 maart 2010, 18:46
Sinic. Antwerpen geloof ik? Beetje indie/poprock achtig. We hebben 2 keer eerder met ze gespeeld in Limburg hier in NL. Toffe band met aardige gasten.

caliban
2 maart 2010, 22:01
Nog niet van gehoord, zal ze eens checken. Laat zeker iets weten, zou heel cool zijn. Ik kan jullie in principe ook een redelijke overnachtingsplaats fixen.

Luke-wannabe
3 maart 2010, 00:32
@ Cali: Hey die ga ik effe onthouden dude!

Ontopic: Net naar de mixer geweest. Pre mixje geluisterd. WHAT THE HELL DUDE. We mean business. Dit word echt zo'n fucking vette plaat. Dikke drumsound mooie koortjes echt het klinkt super profi allemaal!

caliban
3 maart 2010, 00:39
Klaargekomen, toch??

Luke-wannabe
3 maart 2010, 00:41
Huh? :dontgeti:

caliban
3 maart 2010, 00:47
Huh? :dontgeti:

Van de geweldige sound natuurlijk :)

Luke-wannabe
3 maart 2010, 00:53
Ach zo! Nee dat nou ook weer niet. Wel een behaaglijk en warm gevoel. Dat dan weer wel.

caliban
3 maart 2010, 00:55
Ach zo! Nee dat nou ook weer niet. Wel een behaaglijk en warm gevoel. Dat dan weer wel.

Het moet niet altijd seksueel zijn, nietwaar? :seriousf:
Laat zeker wat weten als je in België zou zitten.

vulvasonic
3 maart 2010, 06:29
als jij daarheen gaat, kan ik misschien kijken of ik mee kan reizen?

Laten we elkaar dan een beetje in de gaten houden. Op dit moment ligt mijn auto in de prak (weest gerust, ik had er niets mee van doen!), maar als ik kan rijden rij jij natuurlijk mee. :)

FruscianteFan
3 maart 2010, 07:50
Laten we elkaar dan een beetje in de gaten houden. Op dit moment ligt mijn auto in de prak (weest gerust, ik had er niets mee van doen!), maar als ik kan rijden rij jij natuurlijk mee. :)
Dat zou fijn zijn, mocht ik inderdaad de tijd hebben om te gaan. Ik heb wel al op 20 mei, 29 mei en 2 juni concerten, wordt misschien een beetje veel van het goede. Maar goed om te weten dat ik (als het goed is) mee kan rijden :)

Luke-wannabe
4 maart 2010, 10:50
Gisteravond weer geoefend. Eerste keer sinds 2 maanden en de eerste keer als Dahl. De blaren staan nog op m'n handen, maar het was heerlijk!

Even een snel iPhone fotootje.
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs500.ash1/27266_101207799915129_100000777274881_35221_446532 5_n.jpg

caliban
4 maart 2010, 14:31
Gisteravond weer geoefend. Eerste keer sinds 2 maanden en de eerste keer als Dahl. De blaren staan nog op m'n handen, maar het was heerlijk!

Even een snel iPhone fotootje.
http://web6.twitpic.com/img/71429294-9aa9469776cc38cf16825a320b2557fd.4b8f8226-scaled.jpg

Foto wil niet gaan, ook niet als ik hem knip-plak, spijtig :)

Luke-wannabe
4 maart 2010, 15:03
Zo wel? (+10)

rickert
4 maart 2010, 15:07
Nee, er staat er maar 1.

Luke-wannabe
4 maart 2010, 15:08
Het is er ook maar een, schat.

rickert
4 maart 2010, 15:09
Je zegt zelf +10! Ik verwachtte 11 foto's.

Luke-wannabe
4 maart 2010, 15:15
Begin jij nou ook al alles aan 11 te relateren.

rickert
4 maart 2010, 15:19
Nee, maar je had het belooft:crazyhappy:!

caliban
4 maart 2010, 15:53
Begin jij nou ook al alles aan 11 te relateren.

Jullie plaat is toch opgenomen met de koppen van de mengtafel op 11, right?

Luke-wannabe
4 maart 2010, 15:58
Jeps! Alles op elluf!

caliban
4 maart 2010, 16:07
Jeps! Alles op elluf!
Anders kan je het even goed niet doen ahw :D

Luke-wannabe
15 maart 2010, 11:56
http://94.100.121.211/901750001-901800000/901775501-901775600/901775575_5_yezg.jpeg

Be there or be square :D

Luke-wannabe
29 maart 2010, 15:29
Kickje omheuwg!
Interviewtje met Utrecht Roxx

http://www.utrecht-roxx.nl/?p=311

caliban
30 maart 2010, 16:36
Nog een keertje omhoog, omdat iedereen hem leest!

Luke-wannabe
30 maart 2010, 16:46
Kanibaal is een toffe gast!

caliban
30 maart 2010, 16:59
Kanibaal is een toffe gast!

En heel erg veggie om kannibaal te zijn!

rocker_71
1 april 2010, 12:43
Go Tess! ;)











(en de mannen van Dahl ook natuurlijk)

Luke-wannabe
21 april 2010, 08:53
Bumpje! We zijn sinds kort ook bezig met bloggen!
http://wearedahl.blogspot.com/

caliban
21 april 2010, 10:38
Go Tess! ;)









Goh ja, ik zou het ook niet zo erg vinden haar echt te ontmoeten..

Luke-wannabe
21 april 2010, 10:58
Goh ja, ik zou het ook niet zo erg vinden haar echt te ontmoeten..
27 mei, knuffelbelg! ;)

caliban
21 april 2010, 11:03
27 mei, knuffelbelg! ;)

Komen jullie in België?

Luke-wannabe
21 april 2010, 16:17
Haha nee :-D. Wel in NL

M.COM
21 april 2010, 16:41
Jammer! Wel grappig toen ik een paar jaar geleden 'Cross the Crimson Sky' hoorde en hoe het nu naar dit is geëvolueerd, chapeau!

Btw, kan het zijn dat de versie van 'Pretty People' op Tess haar myspace al de cd-versie is? Ik kwam er toevallig op dus ik wou het maar even laten weten aangezien jullie misschien de geheimzinnigheid rond de nummers in stand willen houden? ;)

Luke-wannabe
5 mei 2010, 00:12
Jammer! Wel grappig toen ik een paar jaar geleden 'Cross the Crimson Sky' hoorde en hoe het nu naar dit is geëvolueerd, chapeau!
Haha thanks!
Maar ik kan jou niet meer herinneren? Wanneer heb je ons gezien? Dat is al vrij lang geleden, inderdaad!
Nee, dat is nog niet de What a View versie. Lijkt er wel erg op, dit is een tussenmix achtig iets. Al vrij oud :)

Luke-wannabe
5 mei 2010, 00:13
Even een simpel copy-pasteje van community:

De eerste teaser van onze plaat What a View is nu te beluisteren! http://dahlmusic.nl/media

Leer hem uit je hoofd voor donderdagavond 6 mei @ Starsound studio's te Utrecht én natuurlijk onze releaseparty 27 mei in de Boerderij te Zoetermeer!




Anyway, het eerste nummer staat dus online ;)

Mitch
5 mei 2010, 11:09
Ben ik even zo vrij om te verwijzen naar het topic in subforum Sounds om specifiek op het nummer in te gaan.

caliban
5 mei 2010, 15:48
Vette foto, waar is die genomen?

Nu het nummer aan het beluisteren, eerste indruk is vet!!

M.COM
5 mei 2010, 18:35
Haha thanks!
Maar ik kan jou niet meer herinneren? Wanneer heb je ons gezien? Dat is al vrij lang geleden, inderdaad!
Nee, dat is nog niet de What a View versie. Lijkt er wel erg op, dit is een tussenmix achtig iets. Al vrij oud :)

Mij kennen zal er niet echt inzitten, ik woon nl. in België :). Ik weet alleen nog de eerste keer dat je dat nummer postte hier op het forum dat ik precies het gevoel had dat jullie nog tot meer in staat waren. Vandaar dat ik jullie altijd wat ben blijven volgen ... and glad I did!

Luke-wannabe
5 mei 2010, 19:25
@ Caliban: Foto is genomen op een weiland in Ter Aar, maar dat zal je wel niks zeggen :D

@ MCOM: Ach zo! Cool!

caliban
6 mei 2010, 00:15
Ergens in Olland dus :soinnocent:


:D

Luke-wannabe
15 mei 2010, 13:00
Nóg een nieuw nummertje online dus!
Voor mensen die het leuk vinden: 22 mei (volgende week zaterdag) hosten wij een jamsessie in café Under The Bridge in Alphen aan den Rijn. Kom lekker jammen zou ik zeggen.

Megadeth22
15 mei 2010, 13:13
Beetje jammer dat er al een Dahl bestaat ergens in Amerika, nu moet je de last.fm pagina delen met hun :angry:

Luke-wannabe
15 mei 2010, 13:14
Nee toch? Link?
Edit: Oh ja ik zie het.. Ff kijken wat ik daar aan kan doen.

Megadeth22
15 mei 2010, 13:18
Nee toch? Link?
Ik was door 12 pagina's met artiesten heengeworsteld om te vinden dat er een alternative rock bandje bestaat met een paar honderd 'listens'.
http://www.last.fm/music/Dahl

Maar de laatste keren dat er naar hun geluisterd zijn is alweer even geleden, dus misschien moet Dahl die pagina gewoon claimen.

caliban
15 mei 2010, 15:00
Ff kijken wat ik daar aan kan doen.

Kletsen uitdelen

Luke-wannabe
16 mei 2010, 23:22
Hahahaha :seriousf:

Luke-wannabe
17 mei 2010, 12:06
Van een radio optreden afgelopen zaterdag!
http://www.youtube.com/watch?v=5HyeC8zrmT8


Ik vind hem best goed geworden :)

Riky
17 mei 2010, 12:27
strak gespeeld! Klinkt zeker goed!

5150II
17 mei 2010, 12:55
Klinkt lekker hoor, moet eerlijk bekennen dat ik nog enigszins twijfelde of zo'n geproduceerde plaat live nog overkomt maar gelukkig hebben jullie 2 gitaristen en verder een goede band!
Alleen de zang klinkt een beetje droogjes ofzo, niet echt storend maar wel jammer.

Luke-wannabe
17 mei 2010, 12:57
Klinkt lekker hoor, moet eerlijk bekennen dat ik nog enigszins twijfelde of zo'n geproduceerde plaat live nog overkomt maar gelukkig hebben jullie 2 gitaristen en verder een goede band!
Alleen de zang klinkt een beetje droogjes ofzo, niet echt storend maar wel jammer.
Thanks! Zang is inderdaad wat droogjes, maar dit zijn geloof ik de onbewerkte signalen (dus nog niet door de radiocompressie en galm enzo heen).

Luke-wannabe
21 mei 2010, 02:07
Ik heb een albumpje voor je! http://dahl.bandcamp.com/

caliban
22 mei 2010, 18:51
Wow alles staat online, ben het eerste nummer net aan het luisteren: zeer vet

Luke-wannabe
4 juni 2010, 00:57
Picsjurs van vorige week donderdag! http://dahlmusic.nl/pics

Luke-wannabe
5 juni 2010, 02:06
Ik ben best wel heel excited! Mike, de Stratboy gaat naar alle waarschijnlijkheid een Hook Captain 34 kopen!

Henri H
5 juni 2010, 11:42
Cool man!

Als dat zo is, hebben jullie mijn amp-setup, op de JCM-800 na, en dan ook nog 's een goeie mix van muziek; Badlands/I Mother Earth/Krezip/Anouk/Nikki. :)

FruscianteFan
5 juni 2010, 12:00
Ik zag laatst een bandje spelen (debeversband.nl) en die gitarist speelde op een Haar Tele door een Hook, klonk wel echt goed. Als een Telecaster met flinke ballen.

Luke-wannabe
5 juni 2010, 12:31
Haha tof heh! Ik ben heel erg benieuwd naar die amp!

Luke-wannabe
6 juni 2010, 17:16
Wauw, die Hook is te gek! Super dynamische amp hey!


http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/x2_18b43b6

rickert
6 juni 2010, 17:17
Told you so!

Henri H
6 juni 2010, 17:32
Ik zie dat Mike hem op een 2x12 van Marshall (welke speakers?) heeft staan, prima hoor, maar zet 'm 's op een 1960B kast met G12-65 of V30's.
De Bogner of HOOK 4x12 (zijn identiek) klinken ook perfect, maar zijn 3 x zo duur en loeizwaar.
Ik sta elke keer weer versteld van de power van de HOOK, geweldige amp.

Vanmiddag was ik ff alleen thuis, en kon hem wat opentrekken, man man! :rockon:

Tip: geen slanted/angled kast nemen, klink echt minder.

Luke-wannabe
6 juni 2010, 17:46
Gewoon de standaard 1936. Weet niet precies welke speakers.
Hij wil wel mettertijd een andere 2x12 gaan kopen. Hij zat te denken aan Bogner ofzo. Die Mesa rectifier cab van Frank vond -ie te strak en te netjes.
Maar dat kan nog wel even duren Mike kennende ;)

Henri H
6 juni 2010, 19:22
Ik heb mijn Hook ook even op een 1936 met (standaard) G12T-75's gehad, klonk best OK, maar investeren in een nog betere cab heeft (vooral) bij zo'n Hook veel invloed.

jacky
6 juni 2010, 20:23
Wauw, die Hook is te gek! Super dynamische amp hey!


http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/x2_18b43b6

Super amp en ik vind m het lekkerst klinken op een HOOK 2 x 12 cabinet ;-)

Heb de cd al helemaal beluisterd echt super goed werk mannen (en vrouw).

Luke-wannabe
6 juni 2010, 20:35
Super amp en ik vind m het lekkerst klinken op een HOOK 2 x 12 cabinet ;-)

Heb de cd al helemaal beluisterd echt super goed werk mannen (en vrouw).
Ha Jack! Dank je voor het compliment!
Ik heb vanmiddag de amp ook even 'gevoeld' en ben zeer content ermee ;) Dit gaat lekker kleuren met de Mesa van Frank heb ik zo'n vermoeden!

Luke-wannabe
9 juli 2010, 09:53
Toffe recensie! (http://www.musicfrom.nl/magazine/recensies/35161/dahl-what-a-view.html)

Luke-wannabe
15 juli 2010, 22:51
Recensie in OOR!

http://www.oor.nl/albums_details.asp?id=8743&albumType=2

Henri H
15 juli 2010, 22:55
Dahl durft te rocken en dat kun je niet van iedere Nederlandse band zeggen.:rockon:

Mooie recensie hoor!

caliban
31 juli 2010, 13:00
Recensie in OOR!

http://www.oor.nl/albums_details.asp?id=8743&albumType=2

Nice hOOR!!

Tho
31 juli 2010, 13:41
'Dahl durft te rocken en dat kun je niet van iedere Nederlandse band zeggen.'


Daar heeft OOR een goed punt, want niet elke Nederlandse band speelt rock. Uiterst scherpe constatering.

caliban
31 juli 2010, 13:58
'Dahl durft te rocken en dat kun je niet van iedere Nederlandse band zeggen.'


Daar heeft OOR een goed punt, want niet elke Nederlandse band speelt rock. Uiterst scherpe constatering.

Om te rocken moet je geen rock spelen. 'Metalt' jouw band, Tho?

Tho
31 juli 2010, 14:13
Om te rocken moet je geen rock spelen. 'Metalt' jouw band, Tho?

Nee, wij Queeren

caliban
31 juli 2010, 15:19
Nee, wij Queeren

:seriousf: prachtig

toneblo
31 juli 2010, 16:14
'Dahl durft te rocken en dat kun je niet van iedere Nederlandse band zeggen.'


Daar heeft OOR een goed punt, want niet elke Nederlandse band speelt rock. Uiterst scherpe constatering.



..... heeft even geduurd, maar dan toch, lijkt het of er mensen wakker worden bij oor!

Luke-wannabe
10 augustus 2010, 01:22
Ben je nou sarcastisch, Tho?
We zijn trouwens artiest van de week op musicfromnl! Check het! http://www.musicfrom.nl/magazine/interviews/35325/

caliban
10 augustus 2010, 12:46
" Dahl is geen muziek voor pauperspeakers "
Grappig :)

Mitch
6 oktober 2010, 10:50
De FRET moet zich dan weer onderscheiden met een negatief zeurstuk. Driewerf hoera :sneaky:

rickert
6 oktober 2010, 11:16
Vertel!!! Wie gaat er trouwens allemaal naar 't Paardcafe vrijdagavond?

Luke-wannabe
6 oktober 2010, 11:22
Hee, leuk!
Ja de Fret is iéts minder lovend, maarja. Dat heb je soms ook. En op het eind van de recentie zijn opzich wel weer wat positieve dingen.

Was je nog van plan langs te komen Rickje? Zou wel super gezellig zijn man! Spreek je nooit meer! Zondeehh

Tho
6 oktober 2010, 12:15
Ben je nou sarcastisch, Tho?
We zijn trouwens artiest van de week op musicfromnl! Check het! http://www.musicfrom.nl/magazine/interviews/35325/

Late reactie maar: ja. Maar niet over jullie ;) Gewoon over de uitspraak van OOR

Nielsje
6 oktober 2010, 12:37
Vertel!!! Wie gaat er trouwens allemaal naar 't Paardcafe vrijdagavond?

Geen slecht idee! Zal het even in m'n agenda zetten..

rickert
6 oktober 2010, 14:12
Hee, leuk!
Ja de Fret is iéts minder lovend, maarja. Dat heb je soms ook. En op het eind van de recentie zijn opzich wel weer wat positieve dingen.

Was je nog van plan langs te komen Rickje? Zou wel super gezellig zijn man! Spreek je nooit meer! Zondeehh

Was wel de bedoeling ja! Vanaf hoe laat ben je in da house?

Luke-wannabe
6 oktober 2010, 15:47
Minimeeting :D
Uhm volgens mij speelt the expellers op 21.00 Dus denk dat we er dan al wel zijn :)

Zou echt super vet zijn als je ook zou komen Niels!

Nielsje
9 oktober 2010, 11:35
Jammer dat ik er niet wat :(
Hoe ging het!?!

rickert
9 oktober 2010, 11:39
Was weer erg gaaf, wat een quitter ben je toch!

Luke-wannabe
9 oktober 2010, 11:57
Had het érg naar mijn zin! Lekker gespeeld! Maar wel weer veels te hard gebanged op de drums. Daar baal ik een beetje van eigenlijk.

rickert
9 oktober 2010, 13:33
Heel die bassdrum door, muhaha!

Nielsje
9 oktober 2010, 13:34
? Heb je door een vel heen getrapt? :D

@ Rick: Quitter? Ik ben juist de hele avond door gegaan om dat mormel van Emiel weer te fixen :)

rickert
9 oktober 2010, 13:35
Dit was leuker hoor:D!

budje
5 juni 2011, 11:32
Nieuwe bedrijfsauto?

http://94.100.120.49/1323250001-1323300000/1323252101-1323252200/1323252124_6_2Z9S.jpeg

Luke-wannabe
6 juni 2011, 01:27
Haha wat coool dit!

We zijn trouwens bezig met dikke vette videoclips aan het schieten laatste tijd. Word zeer vet!

www.dahlmusic.nl

wireman
15 juni 2011, 10:19
Staan jullie ook in het voorprogramma van Beth Hart in de Boerderij 07-07 ?
sweeet man!!

Ik heb mn ouders daar naartoe gestuurd! (zelf kan ik helaas niet ivm lauw wordend bier in Egypte waar ik snel wat aan moet doen)

Succes!! Toffe band trouwens!!

Luke-wannabe
4 juli 2011, 14:22
Yes we spelen donderdag! Wel akoestisch, maar hey! SUper veel zin in! :D