PDA

View Full Version : Bugera v55



ibanez260
12 februari 2010, 18:50
halloo,

eigenlijk geen grote vraag hoor, enkel benieuwd of er hier gebruikers zijn van
de bugera v5/22/55?? want op youtube heeft ene kerel hem een vergeleken met een vox ac15 en dan klonk dat toch wel behoorlijk goed!

dus zijn er hier gebruikers??


tjauw,

ps: ik heb eerst de zoekfunctie gebruikt, maar vond niks...

guitarkid
25 maart 2010, 14:41
Nou, ik dus sinds vanmiddag. Tot mijn eigen verbazing overigens....
Ik zocht nog een klein combo waar ik gemakkelijk zonder toeters en/of bellen kleinere optredens mee kan doen. Ik heb een Blackstar HT-5C, maar die schiet wel wat te kort qua volume op het podium (maar wel met een prima sound, lekker voor thuis) en mijn gemodificeerde Cube 60 (andere behuizing, V30 en Beam Blocker) voldoet toch niet helemaal, hoewel ik het zeker veel waar voor het geld vind.
Vanmorgen naar de winkel gegaan en daar mijn verhaal op tafel gelegd; combo (met send/return zodat ik, indien nodig, toch mijn pedalboard kan aansluiten als in mijn "grote set"), niet te zwaar en te hard, liefst buizen en betaalbaar (lees: tot ong. 500 euro). Ik speel er voornamelijk blues/classic rock mee. Ik had het plan om een Vox AC30 VR te proberen, maar die hadden ze niet. De verkoper stelde voor om de Bugera Vintage 22 te proberen en mijn eerste reactie was: oh nee...!! Toch aangesloten en verdorie, met een Fender Roadworn rosewood klonk het clean wel erg lekker en open. En toen ook het tweede kanaal wel verrassend goed klonk en reageerde op de gitaar (m.n. op de dynamiek en de potmeter) werd het een serieuze optie. Ook de Marshall Haze en de Vox AC 15 geprobeerd, maar die zijn twee keer zo duur en klinken m.i. echt minder goed.
Ik weet niet hoe ze het doen bij Bugera. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die zeggen dat er bezuinigd is op de onderdelen en dat ze niet betrouwbaar zijn. Ik kan en durf dat niet tegen te spreken, maar ik durf wel te stellen dat voor dit geld de V22 een erg goed klinkende (en ogende..!) amp is.
Ik heb ook de V55 nog getest, maar die heeft andere eindtrapbuizen (6L6 i.t.t. de V22 met EL84) en klink m.i. echt minder/anders....
Ik ben benieuwd hoe ik er over een tijdje over denk....

Gr. C.

UnDefined
25 maart 2010, 15:29
Hier heb ik een mooie review voor jou:
http://www.meetmusic.com/NL/archivedetail.asp?id=1159&subrubriek=1

Zelf vind in de Bugera 6262 wel wat hebben.
Maarja smaken verschillen :P

ibanez260
25 maart 2010, 20:56
toch bedankt :)

maar ik heb al een engl thunder 50 gekocht :)