PDA

View Full Version : Nieuwe Amp; Marshall JMP



Chroxy
12 februari 2010, 16:47
Jawel! Er stond een ad op marktplaats. Een marshall jmp te koop in Noord-Holland. Vanwege een ongelukkige titel, kreeg hij (gelukkig voor mij) weinig aandacht van handelaren/gitaristen.

Het telfoonnummer bleek bij het nachecken uit Maastricht te zijn, waar ik toevallig woon. Dus vandaag even langsreden en ja hoor: een '80 JMP 2x12 combo met G12-65 watt speakers.

Door de eigenaar is hij in '82 gekocht en tussen '84 en '86 gebruikt waarna hij in '87 op zolder belandde en vorige week vanaf werd gehaald.

De versterker werkt nog verder prima, is brom vrij, maar hij kan natuurlijk een opfrisbeurt gebruiken. Ik ga er een top van maken en gebruiken op mijn 2x12 en 4x12!

Zometeen foto's! Ben in ieder geval erug happy drmee!

HaroldA
12 februari 2010, 16:52
Nice! Ik had 'm ook zien staan maar helaas niet meer nodig ;)

Mag ik vragen wat je er voor kwijt was? Ik heb het idee dat je bij de JMP combo's regelmatig een erg goede deal kunt krijgen...

En foto's natuurlijk!

JeroenSchaaf
12 februari 2010, 17:15
Cool man gefeliciteerd, ben benieuwd naar de foto's.

sjaak1990
12 februari 2010, 17:47
Gefeliciteerd! Wel jammer voor de waarde om er een top van te maken alleen, vind je een combo te moeilijk om te vervoeren? 2x12+combo kan een erg leuke combi zijn denk ik :)

MarkS
12 februari 2010, 18:54
Jawel! Er stond een ad op marktplaats. Een marshall jmp te koop in Noord-Holland. Vanwege een ongelukkige titel, kreeg hij (gelukkig voor mij) weinig aandacht van handelaren/gitaristen.

Het telfoonnummer bleek bij het nachecken uit Maastricht te zijn, waar ik toevallig woon. Dus vandaag even langsreden en ja hoor: een '80 JMP 2x12 combo met G12-65 watt speakers.

Door de eigenaar is hij in '82 gekocht en tussen '84 en '86 gebruikt waarna hij in '87 op zolder belandde en vorige week vanaf werd gehaald.

De versterker werkt nog verder prima, is brom vrij, maar hij kan natuurlijk een opfrisbeurt gebruiken. Ik ga er een top van maken en gebruiken op mijn 2x12 en 4x12!

Zometeen foto's! Ben in ieder geval erug happy drmee!

Gefeliciteerd! Maar volgens mij stond hij toch al een tijdje op MP?

MarkS
12 februari 2010, 18:56
Nice! Ik had 'm ook zien staan maar helaas niet meer nodig ;)

Mag ik vragen wat je er voor kwijt was? Ik heb het idee dat je bij de JMP combo's regelmatig een erg goede deal kunt krijgen...

En foto's natuurlijk!

Ik heb meer het idee dat er te weinig wordt geboden. De advertenties blijven volgens mij gewoon staan.

Dude
12 februari 2010, 20:44
jaloeeeeeeeeeeeeeers !!

ik heb hem niet gezien.... spijtspijtspijt

Chroxy
14 februari 2010, 21:23
foto's!

http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs190.snc3/19755_1282267788454_1582860174_2047570_3839544_n.j pg

http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs190.snc3/19755_1282269868506_1582860174_2047572_3978614_n.j pg

Hij stond sinds midden januari erop, maar ben blij dat ik hem dus nog heb kunnen kopen. Qua prijs moet je denken aan een leuke Epiphone 2ehands :)

Hij is dus nogal afgeragd, maar ik ga hem in een top zetten. Geen zonde voor de waarde, gezien de combo gewoon intact blijft.

Alleen heeft hij 20 jaar stil gestaan, wat is slim en niet slim? Elco's wil ik sowieso vervangen, welke zijn aan te raden?

Dude
14 februari 2010, 21:33
Dr tube in monster (heet die gast nog steeds dr tube.... len ruygrok bedoel ik) is een held als het om marshalls gaat. Die weet en kan alles op ' oud marshall' gebied. Zou zeker even contacten als je wil weten wat voor soort spullen goed zijn voor deze amp !

en nogmaals.... jaloers !

Chroxy
14 februari 2010, 21:34
hij wordt sowieso goed nagekeken. Ik wil hem komende tijd flink live gebruiken en heb geen zin om iedere keer in spanning te moeten wachten of er geluid uit komt of niet. Ik heb in Urmond al een mooi adresje die dit normaal voor mij oplost. Daar gaat hij in ieder geval volgende week heen!

The Running Man
14 februari 2010, 23:02
Gefeliciteerd.
En maak er een mooie head van!:rockon:

Orpheo
15 februari 2010, 01:18
ey, die lijkt SPREKEND op mijn JMP combo! 100 wattertje, en bij mij is alles verfrist en verbeterd, door onze forumguru Chris Winsemius.

man, als de jouwe ook maar een beetje klinkt als de mijne, ga je er HEEL veel plezier van hebben. ik weet wel dat ik er keer op keer van geniet. ben echt een mazzelaar met dat ding! :mmmm:

Misery Signals
15 februari 2010, 10:10
Als ik naar die foto's kijk heeft ie tussen 84 en 86 flink met dat ding aan het gooien geweest. Of zijn zolder moet een relicfunctie hebben...
In alle geval super goede versterkers! Wel wat spijt dat mijn 2204 weg is, maar wel natuurlijk ander fraais in de plaats gekocht.

MS

Jay75
15 februari 2010, 10:20
Gaaf man, ik heb een JMP uit 1979 en dat ding is echt geweldig, vind het echt een supersound!

Chroxy
15 februari 2010, 18:42
bedankt iedereen!

Hij heeft inderdaad flink wat plekken, maar ach, tis tenminste 'echt' ;)

Ben benieuwd hoe hij zich gaat verhouden tegenover mijn JCM800 en Silver Jubilee! Snel meer info!

Dude
15 februari 2010, 20:04
een 800, silver jubilee en jmp....

ik ben nog jaloerser !

en vraag me ook af waarom, deze amps hebben toch wel erg veel van elkaar weg of niet ?

Chroxy
15 februari 2010, 22:56
dat klopt!

Eigenlijk is het vrij logisch; alle amps heb ik voor een prikkie kunnen kopen. Live gebruik ik mijn JCM800 + Vox (staan altijd in de bandbus en repetitiehok) en voor thuis hbe ik een silver jubilee combo, die af en toe meegaat wanneer we weinig podiumruimte hebben.

Nu vind ik de JCM800 erg tof, maar lijkt hij idd veel op de Silver Jubilee, gezien ze ook uit hetzelfde jaar komen. Nu kon ik deze JMP op de kop tikken en gaat mijn JCM800 waarschijnlijk eruit.. Mocht ik ooit een iets dikkere sound/meer gain nodig hebben kan ik dan altijd de SJ gebruiken..

HaroldA
15 februari 2010, 22:58
en vraag me ook af waarom, deze amps hebben toch wel erg veel van elkaar weg of niet ?

Ja en nee.

Een 800 is feller dan een JMP en een SJ weet ik niet ;)

Mijn voorkeur ligt duidelijk bij de JMP: die ronkt het hardst. :ok:

Chroxy
15 februari 2010, 23:06
vergeleken bij een JCM800 (mijn 50 watter) met een SJ (mijn 50 watter).. heeft de SJ iets meer gain en meer bass, overall iets vettiger.. daarnaast natuurlijk ook een clean-kanaal wat voor bepaalde gigs (en thuis) erg handig is! Ook lijkt de JCM800 iets meer te 'blazen'.. zeg maar het wapperende broekspijpen gevoel

Henri H
17 februari 2010, 10:43
Gefeliciteerd!
Ik overweeg serieus om m'n HOOK te verkopen en er een JMP (top) voor terug te kopen.
Zo'n JMP rockt als een malle (met balle :)). :rockon:

HaroldA
17 februari 2010, 10:46
Zo'n JMP rockt als een malle (met balle :)). :rockon:

En dan een FX-loop erin laten zetten? Of ga je een keer proberen het zonder te doen?

Henri H
17 februari 2010, 10:59
FX-loop is voor mietjes. ;)

Nee, die JMP blijft *FX-loop-loos* dan.
Dat wordt dan evt. samen met de JCM 800 mijn "fun-amp", voor als ik echt wil rocken. ;)

Gitaar, kabel, amp. What more do you need.

Henri H
17 februari 2010, 11:08
Trouwens, mijn ex-JMP combo is nu in bezit van m'n broer, heb ik voor een *broertjes-prijs* aan hem verkocht, heb hem pas geleden eventjes bespeeld, maar dat ding bromt wel behoorlijk, en de pots kraken.
Zou het aan te raden zijn om hem ook 's na te laten kijken en het één en ander aan caps e.d. te laten vervangen?

HaroldA
17 februari 2010, 11:10
Gitaar, kabel, amp. What more do you need.

Een Ross Phaser en een Blues Pro?

HaroldA
17 februari 2010, 11:13
Trouwens, mijn ex-JMP combo is nu in bezit van m'n broer, heb ik voor een *broertjes-prijs* aan hem verkocht, heb hem pas geleden eventjes bespeeld, maar dat ding bromt wel behoorlijk, en de pots kraken.
Zou het aan te raden zijn om hem ook 's na te laten kijken en het één en ander aan caps e.d. te laten vervangen?

Krakende pots kunnen lekkende elco's aanduiden. De pots kunnen ook gewoon vies zijn ;)

Ik heb een 4104 combo thuis staat die extreem microfonisch is. Zelfs het omgooien van de standby schakelaar zorgt voor een dikke "donder"/gerommel. Ik moet er maar eens nieuwe eindbuizen in laten zetten... :soinnocent:

Henri H
17 februari 2010, 11:15
Haha, ja en een delay (die goed werkt pregain).
Zonder dollen: Alleen al als je verschillende volumes nodig hebt is een FX loop al handig, maar het leukst vind ik toch altijd nog de 3-éénheid. (gitaar, kabel, amp)

Thijssie
17 februari 2010, 12:27
Gitaar, kabel, amp. What more do you need.
Een boostertje om de hel echt los te laten barsten?

Henri H
17 februari 2010, 12:30
Niet echt nodig met een JMP die lekker open staat, maar het kan geen kwaad.