PDA

View Full Version : Waar zouden toch al die versterkers gebleven zijn?



even
12 februari 2010, 12:26
Dat is wat ik me wel eens afvraag. Ik speel nu zo'n 30 jaar gitaar en heb in die tijd de nodige versterkers gehad. Misschien dat een defect goedkoop transitorbakje bij de vuilnis beland maar ik heb bijvoorbeeld ooit een Kitty hawk Supreme top gehad en een Mesa mark 3 top, een Fender Blues Deluxe etc. Zoiets gooi je niet weg lijkt me. Zoveel meer gitaristen zullen er niet zijn vergeleken met pakweg 20 jaar geleden denk ik. Of heeft iedereen meerdere versterkers staan tegenwoordig? Wat moet er dan nog voor moois staan weg te stoffen op zolders en schuurtjes? Ik zou willen dat ik het wist....

Dude
12 februari 2010, 13:00
Kijk even op de hoeveelheid spul en wisseling daarvan op de diverse veilingsite's .... daar is je antwoord denk ik :sssh:

AART
12 februari 2010, 13:13
En kijk ook even in Ieme's schuurtje.

En bij Nocki op de kinderkamer ligt vast ook een hoop.

Quink
12 februari 2010, 13:22
Of heeft iedereen meerdere versterkers staan tegenwoordig?

Jij komt hier nog niet zolang denk ik? ;)

macwilliams
12 februari 2010, 14:02
Hij komt hier nog maar even. :p

ik heb drie versterkers. Kun je die alvast afstrepen. ;)

marc_o
12 februari 2010, 14:13
Nou, ik vraag me dat ook zeker af....al die dingen waar ik vroeger op speelde zie ik nooit meer ergens te koop staan. Zijn dat dan inderdaad zolder-items geworden?

Ibanez666
12 februari 2010, 14:15
Ik heb er vier, waren er eergisteren nog vijf.

marc_o
12 februari 2010, 14:20
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik vandaag de dag nog steeds onder de indruk zou zijn van de Hiwatt die ik in 1989 kocht. Een 100 watt buizenbak, de lead 100R. Misschien klinkt ie als een krant, geen idee, vond 'm destijds prachtiger dan prachtig....zie er echt nooit eentje te koop staan en weet nog dat ik de set, bestaande uit top en 412 box met eminence speakers heb verkocht voor 800 gulden......om je te bescheuren. Had geen zin meer om te sjouwen en trad 3 tot 4 keer per week op.....dus kleine combo gekocht, de peavey Triumph 60, die prima voldeed...en weinig woog.

iWishmaster
12 februari 2010, 14:31
Jij komt hier nog niet zolang denk ik? ;)
Haha!

Maarrrr: ik denk dat een hoop spul gesneuveld is, nog een hoop staat weg te stoffen en de rest 'collectors items' zijn geworden bij gitaristen die er minstens 4-5 thuis hebben staan.

Nocki
12 februari 2010, 18:48
En kijk ook even in Ieme's schuurtje.

En bij Nocki op de kinderkamer ligt vast ook een hoop.



hihi. Dat valt mee hoor. Ik heb niet zoveel.
Altijd krijg ik tehoren dat ik alles wegdoe en nu krijg ik opeens de naam dat alles in de kinderkamer staat :) Erg tegenstrijdig!

Maar het is een leuk onderwerp. Ook ik kom niet zoveel meer tegen. Van mn Mark IVa weetik waar die is.
Verder heb ik mn eigen tuner, mesa 20-20 en misschien nog wel wat dingen later nog eens terug gekocht.
Waar alle andere dingen zijn zou ik echt niet weten... Ik kom het ook maar weinig tegen.
Zelfs mn BYOC pedalen waar ik er zo'n 25 van had zie ik weinig terug op marktplaats enzo.
Alleen mn Tubescreamer en chorus ben ik nog wel eens tegen gekomen...

Ik denk dat er veel mensen zijn die niet via internet hun hobby bezigen. Gewoon alles thuis hebben staan er daar verder niet over schrijven.
Niet alle gitaristen komen natuurlijk op dit forum...

groetjes