PDA

View Full Version : prijs/kwaliteitsverhoudig Eastman/Blueridge



Flipkoos
12 februari 2010, 11:32
Nu ben ik vooral een tweedehands-man (meer gitaar voor je geld...), maar dit zijn natuurlijk twee relatief jonge merken. De chinezen worden steeds beter:
Welke gitaren zouden de beste prijs/kwaliteitsverhouding hebben: Eastman of Blueridge?
Zit nog wel eens te denken aan iets moois van rond 750 euro, bijvoorbeeld de Eastman 512 of de Blueridge BR163.
En zijn er nog meer goede alternatieven in die prijscategorie (met massief pallisander back & sides)?

Groetjes

Jamman
12 februari 2010, 13:56
Heb laatst ook een flink aantal gitaren in het hogere segment geprobeerd,
en zowel de eastmen als de blueridge hebben een prachtig geluid.
De eastmans hebben een wat dikkere nek naar mijn gevoel, de blueridge juist lekker plat. De blueridge had meer volume, maar de bas overheerste wel een beetje.
De eastman vond ik lekker uitgebalanceerd klinken. Mooie heldere sound.
Toch zijn het beide niet zo mijn gitaren.
Vond de taylor 214ce erg fijn, deze heeft alleen geen massieve zij en achterkant.

freddy
12 februari 2010, 18:33
Ik denk dat beide merken sterk aan elkaar gewaagd zijn, ik heb ze allebei al bespeeld en ik moet zeggen dat voor het gevraagde geld zeer veel kwaliteit geleverd word.
Het zal dus een persoonlijke zaak worden welke je uiteindelijk neemt maar is dat bij een gitaarkeuze niet altijd het geval?

MD
12 februari 2010, 20:38
Heb ze beiden geprobeerd en vond dat beide merken enorm veel kwaliteit boden voor het geld. Ik was van zowel de Eastman als van de Blueridge behoorlijk onder de indruk. Mij persoonlijk beviel de Blueridge qua bespeelbaarheid beter en uiteindelijk had ik het geluk om een BR-160 voor heel weinig geld via een veiling aan te schaffen. Ik vind deze gitaar bijv. prettiger spelen dan mijn Martin DM maar het blijft uiteindelijk een persoonlijke keuze.
Hou vooral veilingsites en 2e-handssites in de gaten want soms komt er plotseling eentje langs.

vederlicht
12 februari 2010, 22:50
Over Chinees gesproken: ik ga voor de Farida D67. Over de abalone versiering kan je discusieren maar de klank en afwerking vind ik fantastisch.
Kast palisander( indian Rosewood), top fichte(massieve Engelmann spar), hals uit één stuk ,toets en brug ebben. Hij wordt vergeleken met de Martin
D45 en dat is niet echt onnozel. Prijs tegen de €1000. Op dit forum hoor je weinig over dit merk. Wel veel over de bekende, meer reguliere merken.
Probeer hem/haar eens en ik ben benieuwd............
Vederlicht