PDA

View Full Version : DI-box voor toetsen



ruben9288
12 februari 2010, 11:28
Behalve gitarist ben ik ook toetsenist, en sinds kort heb ik een bandje waarin ik toetsen speel. Het leek me handig om voor optredens een eigen DI-box te kopen, om niet afhankelijk te zijn van wat er toevallig voorhanden is. Ik heb hier alleen totaal geen verstand van. Is dit inderdaad een goed idee? En zo ja, wat voor iets zouden jullie dan aanraden? Alvast bedankt!
ps. Ik ben er niet 100% zeker van dat dit in het goede topic staat, sorry als dat niet zo is :chicken:

skanky
12 februari 2010, 11:55
Ja dat is een goed idee, en ja je zit in het goede subforum.
Er zijn vele soorten DI's in vele prijsklassen. Wat is je budget?
Je ziet heel vaak Behringer DI's, maar daar ben ik zelf niet zo fan van. Ze klinken OK maar ze zijn niet zo betrouwbaar ik heb al een aantal keer tijdens een show een Behringer DI moeten vervangen omdat ie het begeven had.

Voor toetsen is het het makkelijkst om gewoon een 2-kanaals DI te nemen ipv 2 losse 1 kanaals DI's.

Maar wat voor DI heb je nodig, actief of passief?
Synth/ Digitaal Keyboard/Piano - Line Level, kan je beter een passieve DI nemen
Rhodes/ Wurlitzer/ Elec. Piano - Instrument Level, kan je beter een actieve DI nemen.

Goede 2ch Passieve DI's: Palmer Pan04 (€63), Radial ProD2 (€144)

Goede 1ch Actieve DI's: BSS AR133 (€118 ), Klark Teknik DN100 (€157), LA Audio DI2 (€65), Palmer Pan02(€53), Radial J48 (€177) Radial Pro48 (€127)

De Prijzen heb ik van Thomann.de. Zoals je ziet zijn goede DI's niet echt goedkoop. Maar als ik jou was zou ik een Palmer Pan04 (€63) kopen, dan heb je gelijk 2 kanalen en een prima klinkende en ook een zeer robuuste DI.