PDA

View Full Version : HNGD + HNAD, Epiphone LP 1959 Iced Tea



DaChosen1
11 februari 2010, 22:16
Na vorige maand een Vintage V100 LP Lemon Drop te hebben besteld en weer verkocht toch weer een LP besteld.
Ik heb een haat liefde verhouding met LP gitaren, qua klank en looks mijn favoriete gitaar, maar ik kan moeilijk wennen aan de neck en moeilijk bereikbare hoge frets.
Zal ongetwijfeld aan mijn onervarenheid en matige kwaliteit als gitarist liggen, maar okee. Had de Vintage nog geen dag verkocht of het begon toch weer te kriebelen.
Ook het feit dat ik binnenkort ga beginnen in een bandje, waar we vooral (classic) rock willen spelen, vind ik deze gitaar een must.

Een Gibson is op dit moment nog niet aan mij besteed. De Vintage vond ik qua looks toch net niet mijn ding, de relic en puntige cutaway, ook de afwerking was het net niet.

Ik had eens gelezen over een Epiphone 1959 "reissue" en dat leek me echt de ultieme LP binnen mijn budget.
Deze Epiphone is in beperkte oplage gemaakt van 1959 stuks, originele Gibson Burstbuckers (2 en 3), vintage tuners, en nog wat extra kwaliteitsonderdelen die normaal niet op een standaard Epiphone zitten. (long tenon neck, betere weerstanden, switchcraft toggleswitch etc.. ik zal niet alles copy pasten, want dan lijkt het nog alsof ik er heel veel verstand van heb:))
Zit ook een mooie koffer bij zoals die toen ook bij de originele Gibsons zat in 1959. Leuk kleurtje als je hem opent, en nee ik val niet op mannen.....

Echt een supermooie top vind ik zelf, niet overdreven gestriped, mooier dan de foto's die ik op internet had gevonden en de kleur Iced Tea is echt vind ikzelf het allermooist op een LP.
Hij ligt toch weer wat lekkerder in de hand dan de Vintage en klinkt super voor zover ik nu kan beoordelen, heb er even 10 minuten op gespeeld. Sustain genoeg in ieder geval.

Verder kwam ik vorige week op MP nog een Marshall versterker tegen, de Valvestate VS265.
Had tot nu toe een Roland Cube 20x, maar ik denk dat ik daar niet ver mee kom in een band.
Een leuk (klein) prijsje betaald, versterker is ongeveer 10 jaar oud, maar is maar heel weinig gebruikt, 2 jaar lang 1x in de week ofzo, verder in plastic verpakt 7 jaar stilgestaan.
Denk ook wel dat dat ding bij mijn muziekstijl past, icm met de GT-10 klinkt het echt vet, vooral met de stereo chorus eroverheen. Maar ik heb te weinig vergelijkingsmateriaal om alles echt te kunnen beoordelen op dit moment, moet ook nog meer tijd nemen om alle mogelijkheden uit te testen, heb het nu ook via de 4 kabel methode aangesloten.
En natuurlijk straks in de oefenruimte alles eens echt flink opengooien, ik kom thuis vaak maar tot het 3e streepje, heb nog nooit echt op flink volume gespeeld, daar heb ik echt zin in!




Maar genoeg gepraat, nu wat foto's, heb ze net snel even gemaakt bij weinig licht dus de kleur komt niet goed tot zijn recht. Hij is in het echt 10x mooier...




http://lh5.ggpht.com/_smhmm-MiRAE/S3RpaB7U03I/AAAAAAAAA4U/ptAByGwQ1GA/s1024/P1040172.JPG

http://lh4.ggpht.com/_smhmm-MiRAE/S3Rpb5zsJZI/AAAAAAAAA4k/9TXhsOgk3rs/s1024/P1040176.JPG


http://lh4.ggpht.com/_smhmm-MiRAE/S3RpfWb2jEI/AAAAAAAAA5E/QHt6o6tShms/s800/P1040184.JPG

http://lh6.ggpht.com/_smhmm-MiRAE/S3RpeHQFN2I/AAAAAAAAA44/Q5q3-jZmW7k/s1024/P1040181.JPG

http://lh6.ggpht.com/_smhmm-MiRAE/S3RpcsIDZmI/AAAAAAAAA4s/Vr64BFlNRkk/s1024/P1040178.JPG


http://lh6.ggpht.com/_smhmm-MiRAE/S3RpiJblnGI/AAAAAAAAA5c/wDhjoKkXzT4/s800/P1040190.JPG

Quicksilver
11 februari 2010, 22:18
Ze mogen zich daar bij Epiphone schamen zeg, beperkte oplage?

In de massaproductie met dat ding, ik vind hem mooi! :blast:

(Maargoed, mijn gitaar is ook niet meer in productie en ik zou het persoonlijk jammer vinden als ie wel weer in productie kwam, gewoon omdat het hem exclusief maakt net als in dit geval). :crazyhappy:

macwilliams
11 februari 2010, 22:23
Schitterende gitaar:ok:

Orpheo
11 februari 2010, 22:23
op dit scherm is t geen iced tea,maar tobaccoburst .iced tea heeft meer rood en mindee bruin en zwart.

DaChosen1
11 februari 2010, 22:32
op dit scherm is t geen iced tea,maar tobaccoburst .iced tea heeft meer rood en mindee bruin en zwart.

ja klopt, kleur komt helemaal niet uit op de foto, maar die 2 kleuren liggen ook dicht bij elkaar toch?

Hier nog een foto van het setje compleet ... zal binnenkort nog eens betere foto's maken in fatsoenlijk daglicht..

http://lh4.ggpht.com/_smhmm-MiRAE/S3R3E-94cbI/AAAAAAAAA6g/bCGGV59jGi0/s1024/P1040204.JPG

Brewskie
11 februari 2010, 22:39
Mooi ding hoor. Gefeliciteerd. Goede keuze. Ben wel benieuwd wat zo'n gitaar je heeft gekost. Ik weet dat het niet Nederlands gewoonte is om over geld te praten, maar de gitaar is immers niet nederlands...

DaChosen1
11 februari 2010, 22:47
Mooi ding hoor. Gefeliciteerd. Goede keuze. Ben wel benieuwd wat zo'n gitaar je heeft gekost. Ik weet dat het niet Nederlands gewoonte is om over geld te praten, maar de gitaar is immers niet nederlands...

geen probleem hoor, doe ik niet zo moeilijk over, een stuk minder in ieder geval als waar ze normaal voor verkocht worden. Heb even een zoektochtje gedaan bij de bekende webwinkels
en kwam hem bij Thomann tegen voor de laagste prijs: 579 euri! Niet veel dus voor deze gitaar. (In Nederland betaal je er al gauw 700 a 800 euro voor)Weet dat niet iedereen fan is van online bestellen, maar okee, ik hou wel van een gokje wagen af en toe. En daarbij kun je hem binnen 30 dagen gewoon weer terug sturen als hij echt niet bevalt.

Orpheo
11 februari 2010, 23:06
op die foto is de ibanez meer iced tea dan de les paul.iced tea heeft meer bruin en zwart.maakt niet uit,de gitaar blijft mooi.

richwoodplayer
11 februari 2010, 23:43
gaaf!

en zie ik daar nou dezelfde versterker als die ik heb? :rockon:

Hiro
12 februari 2010, 09:09
Als ik naar je huiskamer kijk, ben jij volgens mij degene die mij jou eerdere '07 epiphone LP met honey burst heeft verkocht, of niet?
Dan lijkt je huis en je andere gitaren er alleen maar op

DaChosen1
12 februari 2010, 09:57
Als ik naar je huiskamer kijk, ben jij volgens mij degene die mij jou eerdere '07 epiphone LP met honey burst heeft verkocht, of niet?
Dan lijkt je huis en je andere gitaren er alleen maar op

haha dat kan zeker kloppen, heb idd eerder een Epi LP Honeyburst verkocht... grappig
Had er toen ook al moeite mee, was ook een supergitaar...heb je hem nog?

lindstrom
12 februari 2010, 11:06
Ik vind de ice t kleur totaal niet mooi, verder vind ik een valvestate niet echt een goeie keuze, en vervolgens die placemat van een multi effect ervoor..

echt, het totaalplaatje vind ik persoonlijk walgelijk.

anyways, als jij er maar blij mee bent! daar gaat het om. :ok:

Hiro
12 februari 2010, 11:12
Ik heb hem zeker nog en doe hem nooit meer weg, hij speelt echt geweldig, heb er ook al een paar biedingen op gehad die hoger waren als wat ik er bij jou voor betaald heb. Maar ja ik ben nu eenmaal verliefd geworden :P
Je vertelde toen dat je er niet op speelde omdat je m te zwaar vond, en nu koop je een andere les paul haha
Maar leuk om je hier ook op t forum te zien :)

Ibanez666
12 februari 2010, 11:22
Mooie body! Eufel voor mij blijft bij epis de lelijke headstock. Ik zal daar echt nooit wat mee hebben. Snap niet dat ze niet zoals bij Fender/Squier gewoon dezelfde headstock gebruiken. Maar deze is erg mooi! gefeliciteerd!

dutch.idiot
12 februari 2010, 11:37
Ik vind de ice t kleur totaal niet mooi, verder vind ik een valvestate niet echt een goeie keuze, en vervolgens die placemat van een multi effect ervoor..

echt, het totaalplaatje vind ik persoonlijk walgelijk.

Waar slaat zo'n opmerking nou op :???:?

Ik vind die Epiphone zeker een mooie gitaar, ik Heb zelf een Gibson LP Studio maar eigenlijk wil ik ooit een Gibson lp std 1959, maar dit ziet er zeker voor die prijs ook goed uit.

Zit er trouwens ook een slagplaat bij?

RS-Rik
12 februari 2010, 12:22
Met zo'n pracht LP ben je wel Da Chosen 1
Zo'n valvestate is onderdaad niet de beste versterker volgens velen, beetje een one trick pony. Vroegah stond er een in het repetitiehok dus ik weet wel n beetje waar ik het over heb. (alhoewel sommige series best klinken).
Maar dikke snikkel zo heel veel maakt het nou ook allemaal niet uit. Er wordt echt veel teveel gezeken over "slechte" versterkers.

Gothra
12 februari 2010, 15:20
Waar slaat zo'n opmerking nou op :???:?

Ik vind die Epiphone zeker een mooie gitaar, ik Heb zelf een Gibson LP Studio maar eigenlijk wil ik ooit een Gibson lp std 1959, maar dit ziet er zeker voor die prijs ook goed uit.

Zit er trouwens ook een slagplaat bij?

Zoiets heet een mening, hij vindt hem zelf niet mooi. Maar andere weer wel. Snappie?

superken_nl
12 februari 2010, 15:46
Ik vind de ice t kleur totaal niet mooi, verder vind ik een valvestate niet echt een goeie keuze, en vervolgens die placemat van een multi effect ervoor..

echt, het totaalplaatje vind ik persoonlijk walgelijk.

anyways, als jij er maar blij mee bent! daar gaat het om. :ok:

De iced T vind ik erg mooi..... nice foto's!!!

De multipedalenbak en valvestate zijn wel geinig, maar zullen je op lange termijn gaan tegenvallen. Maargoed, dat is een kwestie van tijd, ervaring en ontwikkeling, daar kom je vanzelf nog wel achter!

Have fun ermee! :ok: