PDA

View Full Version : HNGD!!! ES-335 kopie



Ibanez666
11 februari 2010, 20:32
Ok, heb gisteren een sneeuwstorm getrotseerd om hem uiteindelijk op te halen. Ik moet zeggen dat ik hem in eerste instantie gekocht had om weer door te verkopen, maar ik denk dat ik daar nog heel even mee wacht.

Het is dus een Action. Waarschijnlijk uit de jaren 80, made in Japan/Korea, multiplex top. Ik denk fotoflame. twee stevige humbuckers, bolt-on, sustain balk van binnen, mooie brede platte hals, lage actie, geen buzz, netjes afgewerkt. De binding is mooi vergeeld.

De pluspunten:
sustaaaiiiiiinnnnnnn! Zeer resonant halsje, klinkt akoustich al leuk, maar ingeplugd gaat deze als een brandweer. Ik heb altijd een haat/liefde gehad met dit type gitaren doordat de gitaren die ik had vaak snel gingen rondzingen als je er een beetje drive overheen gooide. Deze dus niet, distortion van de amp op de helft en vlak voor de versterker op redelijk volume...niets maar dan ook niets. Alleen maar een hele vuile rocksound! Twee kanten dus deze gitaar, de jazzer en de rocker. Wat wil men nog meer? De hals is snel en comfortabel. Verder vind ik hem gewoon mooi om te zien, ook wel belangrijk.

De minpunten: 1 potmeter zit los en 1 vast. Ik krijg die 2 knoppen er met geen mogelijkheid af (iemand suggesties?). Voordeel is dat alles open staat en ik verder toch nooit met de tone en volumeknopppen speel.
Verder heeft de gitaar een bolt on constructie, maar met zoveel sustain is het niet eerlijk dit als een minpunt te bestempelen. Misschien alleen wat zn verkoopwaarde betreft.

de foto's!

http://img21.imageshack.us/img21/9236/dsci6554.jpg

http://img641.imageshack.us/img641/8697/dsci6557.jpg

Ibanez666
11 februari 2010, 20:34
http://img89.imageshack.us/img89/1020/dsci6556.jpg

wietse
11 februari 2010, 20:40
mooie koreaan, action maakte hele redelijke gitaren, vooral de ES modellen kom je nog wel eens tegen.
wat de kbop aangaat, probeer voorzichten met een lepel oid de knop er af te wrikken, met beleid moet het altijd wel lukken.

Sinner1980
11 februari 2010, 20:42
Leuke gitaar man. kan me voorstellen dat je een kopie koopt want het echte werk blijft toch wel schreeuwend duur...erg jammer. Veel plezier dr mee in ieder geval:ok:

Ibanez666
11 februari 2010, 20:43
mooie koreaan, action maakte hele redelijke gitaren, vooral de ES modellen kom je nog wel eens tegen.
wat de kbop aangaat, probeer voorzichten met een lepel oid de knop er af te wrikken, met beleid moet het altijd wel lukken.

thnx, ik heb dat met de lepel al geprobeerd en het begin gaf wel wat mee, maar hij liep toch vast en ik wil niet te veel kracht gaan zetten.

Ibanez666
11 februari 2010, 20:44
Leuke gitaar man. kan me voorstellen dat je een kopie koopt want het echte werk blijft toch wel schreeuwend duur..

het is roeien met de riemen die je hebt he? :)

Sinner1980
11 februari 2010, 20:48
het is roeien met de riemen die je hebt he? :)

helaas wel man,helaas wel...:makeup:

Squier4ever
11 februari 2010, 20:54
Leuk dingetje, jammer van de bolt on. Ik zou de knoppen veranderen voor mirrors, staat net wat mooier.

Ibanez666
11 februari 2010, 20:54
helaas wel man,helaas wel...:makeup:

ach het heeft ook zn charmes. Tis toch gaaf als je zn gitaartje in een buizenamp prikt, die je ook voor niet al te veel hebt kunnen kopen, en dan een lekker soundje produceert. Ik vind dat juist extra gaaf :)

Ibanez666
11 februari 2010, 20:56
Leuk dingetje, jammer van de bolt on. Ik zou de knoppen veranderen voor mirrors, staat net wat mooier.

Sja de discussie bolt-on geen bolt on. Ik weet het, het origineel heeft geen bolt on. Maar aan de andere kant, mn main gitaar is een Ibanez LP, met bolt on. En die verkies ik dus boven mn set-neck en neck-through gitaren. En die knoppen veranderen, lees ff terug ;)

Squier4ever
11 februari 2010, 20:57
Een theedoek eronder en trekken maar. Dan beschadig je de lak niet en je kunt veel kracht zetten.

macwilliams
11 februari 2010, 20:58
Je moet met twee vorken werken net als bij poelie trekkers. Wel even doekjes er onder om de body niet te beschadigen.

Ibanez666
11 februari 2010, 20:59
Een theedoek eronder en trekken maar. Dan beschadig je de lak niet en je kunt veel kracht zetten.

trek ik dan niets stuk? tis geen massieve gitaar

Squier4ever
11 februari 2010, 21:00
Als je met je andere hand tegendruk zet op het bovenblad is dat zeer moeilijk....

macwilliams
11 februari 2010, 21:04
Leuke gitaar trouwens, hoe ziet de headstock er uit?

Ibanez666
11 februari 2010, 21:09
Als je met je andere hand tegendruk zet op het bovenblad is dat zeer moeilijk....

Ze zitten echt muur en muurvast. Ik laat het voorlopig maar even zo.

Ibanez666
11 februari 2010, 21:11
Leuke gitaar trouwens, hoe ziet de headstock er uit?

http://img693.imageshack.us/img693/8805/dsci6562.jpg

Mitch
11 februari 2010, 21:12
Ik vind de nerf er niet zo mooi bij in dit geval, maar voor de rest een zeer fraai beestje. Suces met het trekken aan de knoppen (inkoppertje natuurlijk...)

Ibanez666
11 februari 2010, 22:37
Ik vind de nerf er niet zo mooi bij in dit geval, maar voor de rest een zeer fraai beestje. Suces met het trekken aan de knoppen (inkoppertje natuurlijk...)

hehe, ik beperk me voorlopig tot het bespelen van het beestje. Is ook het leukste onderdeel :)

Brewskie
11 februari 2010, 22:44
Ik heb altijd een haat/liefde gehad met dit type gitaren doordat de gitaren die ik had vaak snel gingen rondzingen als je er een beetje drive overheen gooide.

Dat noemen wij toch feedback ? Iets wat je moet temmen als een mustang ? ...en kunt gebruiken om wat extra in je spel te leggen !

Maar, Ibanez666, mooie gitaar. Een model wat ik ook nog graag in mijn collectie wil hebben.

Luke-wannabe
11 februari 2010, 23:12
Mooi ding! Hoe staat het met het soundsampletje?;)

budje
12 februari 2010, 06:34
http://img693.imageshack.us/img693/8805/dsci6562.jpg

sorry kon het niet laten (http://www.action.nl/):seriousf: het is een mooi gitaartje hoor!

Hiro
12 februari 2010, 08:54
haha dat was ook t eerste waar ik aan dacht; "Heeft wij een 335 bij de action gekocht?" :seriousf:

Maar inderdaad ik heb t met een oud t-shirt gedaan eromheen wikkelen tegendruk geven op t blad en de knop loswrikken, zorg wel dat t niet te koud is want plastic krimpt, en zet uit bij warmte dus dat kan je ook gebruiken in je voordeel

Ibanez666
12 februari 2010, 09:12
Dat noemen wij toch feedback ? Iets wat je moet temmen als een mustang ? ...en kunt gebruiken om wat extra in je spel te leggen !

Maar, Ibanez666, mooie gitaar. Een model wat ik ook nog graag in mijn collectie wil hebben.

sja feedback is fijn, maar ik doel meer op een micofonie achtige fluit en dat is minder fijn :)

Ibanez666
12 februari 2010, 09:15
sorry kon het niet laten (http://www.action.nl/):seriousf: het is een mooi gitaartje hoor!

Da's ook echt het enige waar ik een beetje van baal, ik moest daar in eerste instantie ook aan denken. Ik had deze gitaar waarschijnlijk ook niet gekocht als mn zwager er in het verleden ook niet eentje had gehad. Hij was erg tevreden over dat gitaartje. Hij heeft deze ook met de zijne vergeleken en deze wint het op alle fronten. Het is net zoals met de meeste gitaarmerken: je moet ook een beetje mazzel hebben. Misschien ben ik snel tevreden, maar als ik deze gitaar van 75 euro (ex brandstofophaalkosten) in een van mn buizenamps van 125 euro per stuk (ex. brandst.) plug en een vette sound tevoorschijn tover heb ik echt plezier voor twee.

Henri H
12 februari 2010, 09:34
.... maar als ik deze gitaar van 75 euro (ex brandstofophaalkosten) in een van mn buizenamps van 125 euro per stuk (ex. brandst.) plug en een vette sound tevoorschijn tover heb ik echt plezier voor twee.Plezier voor €200,-. ;)

Gefeliciteerd.

'k Vind ook de top niet zo mooi, iets te rood ook, maar hé, €75,- is geen geld.

Ibanez666
12 februari 2010, 09:48
Plezier voor €200,-. ;)

Gefeliciteerd.

'k Vind ook de top niet zo mooi, iets te rood ook, maar hé, €75,- is geen geld.

Een klein budget maakt inventief en wat minder kieskeurig misschien ook wel. ;) (maar niet qua sound)
Ik zal ook eens een foto in daglicht maken, misschien dat de kleur dan wat beter overkomt. Fotograveren in de woonkamer savonds met flits, blijft verre van ideaal.

Ibanez666
12 februari 2010, 09:53
Kleur in het echt neigt wat meer naar deze:

http://www.guitardir.com/img/7068-1-es335a.jpg

Henri H
12 februari 2010, 09:59
Ja, scheelt een slok op een borrel! :ok: :mmmm:

Edit: waarom zitten er van die grijze driehoekjes in de hoeken?

Ukeloeder
12 februari 2010, 10:00
Toch juist een gaaf logo-tje op die headstock? Helemaal Captain America stijl. En ik vindt de nerf ook wel cool, niet 'mooi', wel cool. Zo cool als Wietse's gitaren zijn. Ook niet allemaal mooi, maar wat zou ik er graag een aantal hebben! Deze hetzelfde; liever een Action met zo'n logo dan een Epi. En dan nog voor een weggeefprijs? Gratuliere.

Ibanez666
12 februari 2010, 10:07
Ja, scheelt een slok op een borrel! :ok: :mmmm:

Edit: waarom zitten er van die grijze driehoekjes in de hoeken?

grijze driehoekjes, waar, bij de mijne?

Henri H
12 februari 2010, 10:24
Ja, niet op de gitaar, maar de foto zelf heeft in 3 v.d. 4 hoeken een grijs vlak, of ben ik de enige die dat ziet? :???:

Ibanez666
12 februari 2010, 10:30
Ja, niet op de gitaar, maar de foto zelf heeft in 3 v.d. 4 hoeken een grijs vlak, of ben ik de enige die dat ziet? :???:

nee dat klopt, is een foto van het internet, om aan te geven hoe de kleur van de mijne ongeveer is.

Ibanez666
13 februari 2010, 12:24
Heb ff snel een (rommelige sorry) demo gemaakt van de gitaar:

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=735120 file 0008 op 1 channel 15 watt buizenampje

Geoffrey
13 februari 2010, 15:28
Proficiat met je nieuwe aanwinst!!!

Ziet er goed uit..

Ibanez666
13 februari 2010, 16:22
Proficiat met je nieuwe aanwinst!!!

Ziet er goed uit..

Tnnx, speelt en klinkt ook leuk, zeker voor het geld.

Riky
13 februari 2010, 17:01
zeer gave gitaar zeg!!! Damn!