PDA

View Full Version : Muzikaza Failliet??



evh
11 februari 2010, 19:20
Nadat ik een week geleden een gitaar bij hun besteld had heb ik vandaag proberen te bellen of hij al binnen was... geen antwoord..

Dus maar naar Muzikaza gereden... tot mijn schrik deur op slot en op de ruit stond: wegens omstandigheden gesloten.

Wat moet ik nu doen?.

Overigens stond de auto van muziekhuis Guus Arons voor de deur, wat zou dat betekenen??

http://www3.picturepush.com/photo/a/2911046/640/2911046.jpg

Nitefly7
11 februari 2010, 19:28
ik zou me nog geen grote zorgen maken, maar toch.... wTF?
Enige dat ik las, was wel dat't pianogebeuren weer als Reijnen Muziek verder ging als vanouds....




Nadat ik een week geleden een gitaar bij hun besteld had heb ik vandaag proberen te bellen of hij al binnen was... geen antwoord..

Dus maar naar Muzikaza gereden... tot mijn schrik deur op slot en op de ruit stond: wegens omstandigheden gesloten.

Wat moet ik nu doen?.

Overigens stond de auto van muziekhuis Guus Arons voor de deur, wat zou dat betekenen??

http://www3.picturepush.com/photo/a/2911046/640/2911046.jpg

schwalbe
11 februari 2010, 19:52
Volgens hun hyves inderdaad faillisementsaanvraag:
http://muzikaza.hyves.nl/

Had je de bestelde gitaar al betaald?

Nitefly7
11 februari 2010, 20:42
oei, dat zou ik echt spijtig vinden...!
Vriendelijke service en redelijk assortiment is dus toch niet genoeg voor zo'n zaak.. Misschien toch iets te groot(s) opgeschaald?
Heb er tenminste wel nog een van de laatste CTO-1 Dano Cool Cats kunnen kopen, 1e winkelnieuwe pedaal sinds jaren..
!

evh
11 februari 2010, 20:45
Volgens hun hyves inderdaad faillisementsaanvraag:
http://muzikaza.hyves.nl/

Had je de bestelde gitaar al betaald?


Nee dat niet, maar ben wel erg geschrokken...

Moet ik nu bij Arons aankloppen?...

schwalbe
11 februari 2010, 21:09
Ik denk het niet nee. Als je geen koopcontract hebt gesloten dan gewoon elders bestellen.

snaarplukker
11 februari 2010, 22:15
Of wachten tot de boedel geveild wordt.;)

rijsberman
11 februari 2010, 22:56
Best kans dat Guus al het een en ander uit de boedel kwam overnemen. Lijkt me het eerste wat de curator doet, mogelijk geïnteresseerde collega's vragen de voorraad over te nemen.

En een eventueel koopcontract is niks meer waard. Als je niks betaald hebt, kan je dat vergeten. Gewoon opnieuw ergens anders shoppen.

beruk
11 februari 2010, 22:59
De limburger (http://www.limburger.nl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100211/REGIONIEUWS03/100219901/1030) van vandaag.

keenoncoolstuff
12 februari 2010, 00:43
De limburger (http://www.limburger.nl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100211/REGIONIEUWS03/100219901/1030) van vandaag.
Ik woon in de buurt en kwam er regelmatig. Bijna nooit zag je mensen die daadwerkelijk iets kochten. En dat met een man of 6 personeel die rondlopen, kan dat natuurlijk niet lang goed gaan.
Meestal is het bedrijven die heel snel enorm uitbreiden zo, dat een tijd later de zaak over de kop gaat. Te veel willen op een te korte tijd is funest...

Spijtig dat deze zaak het niet heeft gered, want ze hadden het op het eerste gezicht goed voor elkaar. Sterkte aan alle medewerkers!


Rob.

rijsberman
12 februari 2010, 01:03
wat ik het lulligste vind, is niet eens dat die 7 medewerkers moeten gaan solliciteren. Eerst een uitkering en dan vinden ze wel weer wat.

Nee, als het bedrijf het pensioen in eigen beheer heeft gedaan (en dat zijn er veel), zijn ze hun pensioenaanspraken ook kwijt. Een bedrijf dat niet meer bestaat, kan je ook geen pensioen uitkeren. Mooi kut, als je er een tijd gewerkt hebt. Ineens zo'n pensioengat. Ben je niet zomaar vanaf...

Ik hoop dat Muzikaza de pensioenen bij een derde heeft ondergebracht.

keenoncoolstuff
12 februari 2010, 02:33
Geluk bij een ongeluk bestond het bedrijf "pas" een jaar of 2. Op een gemiddelde arbeidsduur van 40 jaar is dat niet zo heel veel, maar toch...

Git Aar
12 februari 2010, 21:16
Duur pand zo te zien. Jammer dit soort dingen.

Madcow
12 februari 2010, 23:48
Zeer en zeer naar!!!!! :( Heel erg jammer!

Amokachi
13 februari 2010, 11:46
damn nu had ik eens een fijne winkel gevonden, waar ze niet na 2min bij je staan om te vragen als ze kunnen helpen.

echt een toffe winkel was dat.

Aca Ilic
13 februari 2010, 11:51
Duur pand zo te zien. Jammer dit soort dingen.

Dat is het juist probleem ( en fout door Reijnen) geweest. Ik ben bang dat ze grotere hap genomen hebben dan ze aan konden. In tijd van economische crisis, en zeker met vooruitzicht ( in tijd dat ze met A73 begonnen waren), haden ze beter in stad kunnen blijven.
Er wordt niet zo maar geroepen "groot geworden door klein te blijven", ik denk dat ze misstap hebben gemaakt die helaas veel werknemers baan kost ( om te zwijgen van klanten die nieuwe shop moeten gaan zoeken).

Hellsbellsnl
13 februari 2010, 13:38
Da waren doch immer nur deutsche leute da.
Immer koeken und nichts kaufen.
Und dan kann mann schnell im financielen verzaufen.

Mooie toko, heel, heel ,heel veel binnen staan.
dus mega "overheadkosten"
En als 9 van de 10 mensen met een gitaarkabel van een tientje de deur uit lopen en de gitaren, drumstellen, versterkers, toetsen en al het andere blijft staan dan gaan de financieën snel onder de rode lijn.
De huur van het pand schijnt schrikbarend duur te zijn.

Saf
13 februari 2010, 13:48
erg jammer idd. fijne zaak, mooi assortiment en machtig personeel. Niet proberen je meteen iets super duurs aan te smeren maar goed advies.

Helaas moet ik zeggen dat ik door de tunnelsluitingen om te haverklap vanuit noord limburg toch maar vaak niet naar muzikaza ging.

En idd net grootschalig voor de finacielecrisis plus dat oeverloze gezeik met de A73. Dat is dan funest heel veel investeringen, grote overhead en dan net die crisis eroverheen dan trek je het niet.

Plus denk ik ook de opkomst van het online bestellen mensen gaa ndaar uitproberen om vervolgens goedkoper te bestellen via internet. Zeker als grote zaak voel je dan de klappen.

evh
13 februari 2010, 20:10
Nou, vandaag eens gebeld met Muziekhuis Arons in Heerlen of zij meer info hadden en of ze mij konden helpen.

Binnen 2 tellen was mijn probleem opgelost: de gitaar die ik bij Muzikaza had besteld was bij Arons gewoon op voorraad (en zelfs nog iets goedkoper!:)..)

De (behulpzame) verkoper van Arons kon mij aan de telefoon vertellen dat Muzikaza falliessement heeft aangevraagd en dat zij nu zelf al meerdere telefoontjes hebben gekregen van verontruste "Muzikaza" klanten.

Hij gaf mij een voorbeeld van iemand die nog bij Muzikaza haar gitaar had staan voor onderhoud, en nu niets meer gehoord heeft.

Muziekhuis Arons zou proberen alle benadeelde klanten van Muzikaza te helpen, (Denk aan aanbetaalde artikelen en reparaties)..


Zo, ik weer blij en Arons BEDANKT!!

j-op
13 februari 2010, 20:26
Hè, jammer! Een van de fijnste, zo niet dé fijnste muziekzaak waar ik ooit ben geweest.
:(

RoelSmoel
13 februari 2010, 21:35
Jaja, de heren van Arons weer, geweldige service:ok:

Om welke gitaar gaat het trouwens? Kan zomaar zijn dat ik die bespeeld heb..

GuitarKimmie
14 februari 2010, 16:42
...

Hij gaf mij een voorbeeld van iemand die nog bij Muzikaza haar gitaar had staan voor onderhoud, en nu niets meer gehoord heeft...



Hmm, vreemd - ik had namelijk ook een gitaar bij Muzikaza. Ik werd afgelopen donderdag door Dick (gitaarreparateur Muzikaza) gebeld dat ie mijn gitaar en nog 16 andere had weggehaald uit het pand voordat de curator er vat op krijgt... Ben hem nog steeds zeer dankbaar!!! Dus iedereen krijgt zijn eigen gitaar netjes terug... Je raad alleen nooit waar ik mijn gitaar gisteren heb opgehaald..?!?! In het oude pand van Reijnen Muziekcentrum in Roermond. Dick heeft daar namelijk zijn oude werkplaats (achter in de zaak) weer terug! In het pand van Reijnen worden nu alleen nog maar piano's verkocht - helaas geen gitaren meer.
Dick schijnt al langer zijn eigen bedrijfje te hebben, dus we kunnen nog steeds bij hem terecht voor gitaaronderhoud en reparaties. Hij is daar voorlopig alleen op zaterdag tussen 10 en 14u. (Hij had het er over dat dit in de toekomst misschien meer wordt.) Er zou binnenkort een vermelding komen te staan op de site van Reijnen (www.reijnenmuziek.nl):cheerup:

j-op
14 februari 2010, 17:10
Misschien een stomme vraag, maar wat gaat er nu gebeuren met al het spul dat nog bij Muzikaza staat?

RoelSmoel
14 februari 2010, 18:48
Wat ik bij meegekregen heb is dat de leveranciers daar het spul weggehaald hebben.

lodi
15 februari 2010, 11:07
erg jammer idd. fijne zaak, mooi assortiment en machtig personeel. Niet proberen je meteen iets super duurs aan te smeren maar goed advies.

Helaas moet ik zeggen dat ik door de tunnelsluitingen om te haverklap vanuit noord limburg toch maar vaak niet naar muzikaza ging.

En idd net grootschalig voor de finacielecrisis plus dat oeverloze gezeik met de A73. Dat is dan funest heel veel investeringen, grote overhead en dan net die crisis eroverheen dan trek je het niet.

Plus denk ik ook de opkomst van het online bestellen mensen gaa ndaar uitproberen om vervolgens goedkoper te bestellen via internet. Zeker als grote zaak voel je dan de klappen.
idd. met z'n allen materiaal uitproberen,kijken, het n' geweldige zaak vinden
om op zaterdag naartoe te trekken, maar wel online blind kopen omwille van n' paar tientjes, zo zie je maar :de consument is n' medogenloze manager, welke zaak is de volgende die sneuvelt?? binnenkort nog enkel onlineshops, vaarwel service en klantvriendelijkheid.

evh
16 februari 2010, 22:11
idd. met z'n allen materiaal uitproberen,kijken, het n' geweldige zaak vinden
om op zaterdag naartoe te trekken, maar wel online blind kopen omwille van n' paar tientjes, zo zie je maar :de consument is n' medogenloze manager, welke zaak is de volgende die sneuvelt?? binnenkort nog enkel onlineshops, vaarwel service en klantvriendelijkheid.


Hier sla je de "spijker op z'n kop"....

Vaak hoef je het niet voor de prijs online te bestellen, veel winkels houden bijv de Musicstore prijzen aan (Arons) en vele andere.

Mijn motto: Support your local guitardealer!!

hezz
17 februari 2010, 20:06
He shit zeg! Echt rot nieuws, ik vond het naast Arons dé muziek-zaak van Limburg... heb er ook een paar keer vrienden die wilden beginnen naar meegenomen om hun eerste akoestische of elektrische gitaar te kopen. Altijd prima service en vooral een prima assortiment. Ik wens de werknemers van Muzikaza veel sterkte en geluk toe voor de komende tijd.

Blieje
25 februari 2010, 21:42
Ik was vroeger, in de tijd dat ik nog actief was als basgitarist, vaste gast bij Reijnen in Roermond. Ik heb dit altijd een zeer klantvriendelijke zaak gevonden en kwam er graag.

Sinds een jaartje of 2 speel ik weer wat gitaar (akoestisch). Ik heb me in eerste instantie een veredelde pijl en boog gekocht en was nu dus toe aan iets nieuws. Ik ben uiteraard naar Muzikaza gegaan en was verrast over de klantvriendelijkheid en de professionaliteit van de medewerkers die me te woord hebben gestaan.

Ik had een bepaald budget in gedachte en ben samen met de "gitaarman" van hun op zoek gegaan naar een gitaar die me aanstond. Ik kreeg ruim tekst en uitleg en wat ik heel erg kon waarderen: Van alle gitaren die hij me gaf om te proberen was er nog niet 1 die ook maar een Euro boven het door mij genoemde budget uitkwam. Dat zie je niet meer vaak... een verkoper die je iets wil verkopen dat je ook nog vraagt!

Ik heb niet gelijk gekocht omdat ik twijfelde. Ik ben nog een paar keer teruggegaan om gitaren te proberen en toen ik eindelijk voor me zelf de beslissing had genomen... Einde Muzikaza!!! Doodzonde van zo'n mooie zaak en triest voor Huub en alle medewerkers. Sterkte jongens!

daydream
26 februari 2010, 13:34
Ik vind dit ook balen zeg.Want als nu een snaar knapt waar moet ik dan naar toe.Ik kan dit namelijk nog niet zelf.Speel pas sinds november.Ik moet ook zeggen dat ik het een fijne winkel vond met vriendelijke mensen.Ook toen ik voor een gitaar ging heb ik gezegd wat ik wilde en wat mijn max budget was.En ik heb echt het idee gehad dat mij geen rotzooi werd verkocht.Ik heb een Cort Earth 100ns.1 keer tijdens het stemmen is een snaar geknapt en toen ben ik even snel naar ze toe gereden nou 10 minuutjes later en nog geen 2 euro stond ik alweer buiten met nieuwe snaar.Nu weet ik niet waar ik naar toe kan gaan als er iets is met mijn gitaar.

groetjes,Melissa

hezz
27 februari 2010, 02:17
Ik vind dit ook balen zeg.Want als nu een snaar knapt waar moet ik dan naar toe.Ik kan dit namelijk nog niet zelf.Speel pas sinds november.Ik moet ook zeggen dat ik het een fijne winkel vond met vriendelijke mensen.Ook toen ik voor een gitaar ging heb ik gezegd wat ik wilde en wat mijn max budget was.En ik heb echt het idee gehad dat mij geen rotzooi werd verkocht.Ik heb een Cort Earth 100ns.1 keer tijdens het stemmen is een snaar geknapt en toen ben ik even snel naar ze toe gereden nou 10 minuutjes later en nog geen 2 euro stond ik alweer buiten met nieuwe snaar.Nu weet ik niet waar ik naar toe kan gaan als er iets is met mijn gitaar.

groetjes,Melissa

Snaren kun je prima zelf hoor, is niet zo moeilijk. Bekijk deze link bijvoorbeeld eventjes: link1 (http://www.youtube.com/watch?v=e6u5uyT1UJM)

daydream
27 februari 2010, 07:13
HEZZ Bedankt voor de link dan word het toch leren om die snaren er zelf op te zetten.;)

Ik hoop echt dat er toch in Roermond nog een winkel komt voor gitaren enzo.Mijn leraar zei gisteren dat er in Weert ook een gitaarwinkel is.

RoelSmoel
27 februari 2010, 09:24
Of jullie kijken allemaal gewoon even hier: http://www.arons.com/faillissement-muzikaza-roermond.html!

hezz
28 februari 2010, 01:10
HEZZ Bedankt voor de link dan word het toch leren om die snaren er zelf op te zetten.;)

Ik hoop echt dat er toch in Roermond nog een winkel komt voor gitaren enzo.Mijn leraar zei gisteren dat er in Weert ook een gitaarwinkel is.

Geen probleem! Ik vond het helemaal in het begin ook een beetje eng om zelf te doen, maar het is echt een fluitje van een cent. Bekijk ook deze link even, dit vind ik persoonlijk de beste manier om de snaar in de tuner te wikkelen: Link (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773).

Die van Weert (in het centrum) is overigens ook best OK, ik ben er eens binnen gelopen maar heb er verder weinig ervaring mee.

Mikos
28 februari 2010, 14:38
In Weert ligt er inderdaad ook een, Kollee heet die winkel, is geen hele grote winkel maar ze hebben er toch wel veel hangen
Ik koop er altijd mn snaren enzo..

RoelSmoel
1 mei 2010, 18:06
Of wachten tot de boedel geveild wordt.;)

http://www.troostwijkauctions.com/nl/muzikaza/01-13114/

;)