PDA

View Full Version : Marshall 1960 AX of AV?



shredneck
17 april 2003, 00:18
Ik heb een vraag aan de forummers hier, wellicht heeft iemand een antwoord.

Ik speel poprock met een jcm800 50 watt top en een telecaster/les paul en heb op het moment de standaard 1960 kast, nu hoor ik van mensen dat de AX met greenbacks erg mooi klinkt, maar de AV met vintage 30's nog beter.....ik kan nu een goede ruil doen met 1 van beide cabinetten, welke heeft de mooiste sound? Ik hoor ook dat de AX nogal gevoelig is , hij is maar 100 watt en de speakers zijn gevoeliger voor schade of iets dergelijks....iemand enig idee?

Ik zoek een volle ronde sound, heb em al bijna met mijn amp en gitaren, maar het cabinet is het net niet.

What to do?

Phyrexian
17 april 2003, 10:21
Zelf had ik een 1960A (verkocht omdat ik me toegespitst heb op bassen). Goeie klank. Een vriend van me speelt met zijn Mesa Dual Rectifier op een 1960AV (dus met die vintage speakers). Voordien had hij ook die 'gewone' 1960A. Hij zegt dat zijn geluid veel beter is nu, voller, warmer, lager, dieper, ... Probeer die speakerkast eens uit naast de andere(n) die je op het oog hebt en laat je oren beslissen.

Dude
17 april 2003, 16:45
ik heb zelf ook een jcm800 50 watter en speel deze over de 1960AX, echt perfecte sound voor rock, metal lukt alleen niet maar das logisch. Je krijgt er echt super vette geluiden uit ala hendrix ed.

echte mooie vintage sounds

shredneck
18 april 2003, 09:02
thanx , ik hou wel van vintage sounds!...echter...niet van de ongemakken van sommige oudere spullen, dus is mijn vraag aan jullie; moet ik voorzichtig zijn met een 1960ax? Ik ga hem zekers even testen, maar in de winkel zeggen ze toch dat dit cabinet sterk als een huis is, " want het is een marshall " blablabla...

Ik denk overigens niet dat ik echt Jimi's sound probeer te benaderen, waarschijnlijk is een AX wel een soort van Jimi cabinet of niet?

Vragen,vragen, mijn excuses maar in elk geval bedankt voor jullie tijd en moeite! :smile:

np: Hellecasters!

Dude
18 april 2003, 10:27
de AX is ook als reissue te krijgen, die van mij is uit 91 dus wel oud maar niet oud oud....

anyway, ja je krijgt er best wel vintage geluid uit, in vergelijking met moderne speakers vind ik dat je minder punch hebt zeg maar, het is minder "in your face" allemaal wat zachter en rommeliger en dat is zo geil....