PDA

View Full Version : Welke line 6 will do the job?



GuitarMaster
11 februari 2010, 17:01
Na twee jaar zeer weinig gitaar te hebben gespeeld wil ik het graag weer gaan oppakken, alleen het studentenhuis waar ik woon is veel te gehorig om mijn Fender pro reverb te gebruiken.

Line 6 heeft volgens mij heel wat producten waarmee ik een aardige sound kunnen krijgen via mn pc/koptelefoon, alleen heb ik geen idee wat de verschillen tussen de nieuwe Pod's, Mini-Pods, en Pod studio's zijn. Van de specs op de site wordt ik ook niet heel veel wijzer.

Iemand hier die wel eens wat van deze apparatuur met elkaar heeft vergeleken? Wat is aan te raden voor iemand die af en toe iets op wil nemen en verder voornamelijk via headphones speelt? Neig momenteel naar de Pod Studio UX1.

Terminus
11 februari 2010, 19:47
POD Studio's zijn geluidskaarten voor je PC. Je moet dus altijd je PC gebruiken met die dingen. Als voordeel heeft het dat je heel makkelijk dingen kan opnemen en ook versterksimulaties die niet van Line 6 zijn kunt gebruiken.
Pod XT is het oudere model 'normale' Pod, de X3 is nieuwer (en duurder). Ze klinken hetzelfde, alleen heeft de X3 meer modellen en kun je 2 versterkersimulaties tegelijk gebruiken. Dat laatste kan ook met de POD Studio.
De Mini en Pocket Pod hebben als verschil dat de ene presets en een schermpje heeft en de andere niet.

De verschillende POD Studio's zijn al uitgebreid besproken.

GuitarMaster
12 februari 2010, 12:10
Ik ben eruit, het wordt de UX1, nou lees ik alleen hier en daar dat er wat mensen zijn die problemen hebben bij gebruik i.c.m. een laptop (waar ik hem ook voor wil gebruiken.

Nou heb ik net even met Thomann gebeld, daar mag ik hem terugsturen als er zich problemen voordoen, maar alleen als ik me niet bij Line 6 registreer.

Kan ik de Pod studio wel testen zonder me te registreren, of is dit noodzakelijk om de drivers te installeren?

iWishmaster
12 februari 2010, 12:54
Kan ik de Pod studio wel testen zonder me te registreren, of is dit noodzakelijk om de drivers te installeren?

Nee dit kan gewoon: er zit een cd-rom bij met drivers en programma's. Als je updates, meer modeling etc. wil downloaden moet je wel registreren, maar volgens hoef je niet aan te geven dat je daadwerkelijk dat ding gekocht hebt. Wat ze bij Thomann bedoelen is productregistratie: dat is nodig voor oa garantie.